merhaba arkadaşlar size sormak istediğim bir şey var
aracımda hararet göstergesi 50 ye düşüp 90 geçiyordu. bende termostatı değiştirdim ve düzeldi. fakat şehirler arası yolda klima açık olarak yokuşlarda hararet 100-105 arasına geliyor. düz yolda ve şehir içinde sıkıntı yok 90 civarında duruyor. bu arada 90 geldiğinde birinci fan açıyor. sizce yokuşlarda bu normalmidir?
Havası alınmamış olabilir mi düzgün olarak.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Havası alınmamış olabilir mi düzgün olarak.
belkide ama ustayı aradım sordum daha fazla artmadıktan sonra normal dedi. zaten artsada 2. kademe fan devreye girecektir ve düşecektir dedi.
1.Fan devreye giriyorsa sıkıntı yok,ş.içi dur kalklarlarda 90 rakamının 0 rakamının bitiminde olması normal,benim ss de öyle ama 1.fan soğutamadığı zaman 2.fan devreye girer çok sıcak havalarda...
zaten ben uzun yola gittiğimde havalar baya sıcak durumdaydı klima açık yokuşlarda çıkıyordu sadece
You are not allowed to view links.
Register or Login
zaten ben uzun yola gittiğimde havalar baya sıcak durumdaydı klima açık yokuşlarda çıkıyordu sadece
Bayram tatilinde otobanda giderken bir ara çizgiye kadar geldi 2.fan devreye girdi,sıcaklık 43 falandı,full yüklü ve klima açıktı ve rampa çıkıyordum..2.00 cc alfalarda normal demişti ustalar,ne derece doğru bilemiyorum...
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
zaten ben uzun yola gittiğimde havalar baya sıcak durumdaydı klima açık yokuşlarda çıkıyordu sadece
Bayram tatilinde otobanda giderken bir ara çizgiye kadar geldi 2.fan devreye girdi,sıcaklık 43 falandı,full yüklü ve klima açıktı ve rampa çıkıyordum..2.00 cc alfalarda normal demişti ustalar,ne derece doğru bilemiyorum...
demekki yokuşlarda sıcakta normal bir durum
Kendinizden örnek alın. Yazın tek başına merdivenleri çıkmak var, bir de sağ ve sol elinizde pazar torbaları, sırtınızda kızınız/oğlunuz varken aynı merdivenleri çıkmak var. Hangisinde vücut ısınız daha çok çıkar ve terlersiniz?
Admin biraderim güzel örneklemiş ama diğer araçlarda olmuyor bu durum mesela passat,ford vs hiç 90 ı geçmiyor.. Alfaya özgü bir durum olsa gerek :)
iPhone 'den Tapatalk İle Gönderldi
evet haklısınız ama ferhat arkadaşımızın dediği gibi diğer araçlarda olmuyor. zaten benim ilk alfam ve inşallah herşeyini öğrenicez tabiki sizlerin yardımıyla :)
Alfa Romeo'ların hararet göstergeleri anlık olarak değişimleri gösterdiğinden, göstergenin fazla oynaması doğaldır. Diğer markalarda ortalama değerler gösterildiğinden, göstergenin çok fazla oynamaması doğaldır.
Alfalarımız hararet yapmasında istediği sıcaklıklarda gezebilir, keyfi bilir :)
iPhone 'den Tapatalk İle Gönderldi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Alfalarımız hararet yapmasında istediği sıcaklıklarda gezebilir, keyfi bilir :)
iPhone 'den Tapatalk İle Gönderldi
aynen katılıyorum. göstergeye bakınca insan ister istemez tedirgin oluyor
Getzde hararet göstergesi yoktu. Kırmızı ve mavi iki ışık vardı, motor soğukken mavi yanar, motor ısındığında sönerdi. Neredeyse 7 yıl kullandım ve kırmızının yandığını hiç görmedim(kontağı ilk açtığımdaki kontrol aşaması hariç). Geçen yıl bir arkadaşa bakıyorduk yeni hyundailerden, onlarda da yoktu. Satış temsilcisi "Kırmızı ışığı yakana yeni araba veriyoruz zaten" dedi. O kadar güveniyorlar, yeni araçlarda çok büyük aksilik olmadıkça hararet problemi olmuyor zaten.
Ben o tedirginlikten dolayı tüm soğutma aksamını yeniledim ,baktım yine aynı takmıyorum artık :)
iPhone 'den Tapatalk İle Gönderldi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Getzde hararet göstergesi yoktu. Kırmızı ve mavi iki ışık vardı, motor soğukken mavi yanar, motor ısındığında sönerdi. Neredeyse 7 yıl kullandım ve kırmızının yandığını hiç görmedim(kontağı ilk açtığımdaki kontrol aşaması hariç). Geçen yıl bir arkadaşa bakıyorduk yeni hyundailerden, onlarda da yoktu. Satış temsilcisi "Kırmızı ışığı yakana yeni araba veriyoruz zaten" dedi. O kadar güveniyorlar, yeni araçlarda çok büyük aksilik olmadıkça hararet problemi olmuyor zaten.
ben de 2006 yılında almıştım hyundai getz yaklaşık 4 ay önce sattım. hiç kırmızı yandığını görmemiştim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben o tedirginlikten dolayı tüm soğutma aksamını yeniledim ,baktım yine aynı takmıyorum artık :)
iPhone 'den Tapatalk İle Gönderldi
:)
Aynı problem ile yaklaşık 6 ay uğraştıktan sonra su radyatörünü orjinal bakır radyatör ile değiştirerek çözdüm..Ş.içi 90 ı gecmeyen hararet ş.dışı 150km hızı gectikten sonra hizimi arttirmam ile dogru orantili olarak yukseliyordu.. Devirdaim , termostat ve fan musurunuz ile ilgili gerekli kontroller yapildi ise radyatorunuzu orjinal bakir radyator ile degistirdiginizde probleminiz cozulecektir.. 2.0 156 larin kronik hararet sorunu falanda yoktur.. hayirli geceler
2.0 Alfalarda 110 C sicakligin normal oldugunu soyleyen ustayada mumkunse bir daha ugramayin.. kesinlikle normal degildir..
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aynı problem ile yaklaşık 6 ay uğraştıktan sonra su radyatörünü orjinal bakır radyatör ile değiştirerek çözdüm..Ş.içi 90 ı gecmeyen hararet ş.dışı 150km hızı gectikten sonra hizimi arttirmam ile dogru orantili olarak yukseliyordu.. Devirdaim , termostat ve fan musurunuz ile ilgili gerekli kontroller yapildi ise radyatorunuzu orjinal bakir radyator ile degistirdiginizde probleminiz cozulecektir.. 2.0 156 larin kronik hararet sorunu falanda yoktur.. hayirli geceler
bir de radyatör araştırmasına gireyim. söylemiş olduğunuz çok mantıklı
Radyatörün durumu kötüyse -ki gözle bakılarak anlaşılabilecek birşey değildir, diğer elemanların durumu iyi olsa bile sistem yetersiz kalır.
Özellikle belli yaşın üstündeki araçlarda normal su eklemesi, uygun olmayan antifriz konulması yada eklenmesi sebebiyle radyatör içinde korozyonlar başlar ve zaten dar olan aralalıklar bir bir tıkanmaya başlar.
öncelikle radyatör temizliği yaptırıp düzelmezse eğer değişime gitmek daha mantıklı gibi gözüküyor
Neredeyse 15 yaşındaki bir aracın üzerinde fabrika çıkışı takılmış olan radyatörün içinin iyi olmasının beklenmesi bence fazla iyimserlik olur. Tüm bakımlarında titizlikle aynı antifriz ve saf su kullanılmış olsa anca mümkün.
Zaten sökerseniz daha radyatörün girişinden anlarsınız demek istediğimi.
Orjinal fabrika cikisi radyatorum delindigi icin carium Zeki ustada ithal bir radyator ile degistirmistik.. Kisin hicbir hararet problemim yokken yaz sicaklari baslamaya basladigi andan itibaren yuksek suratlerde yasamaya basladi benbu problemi.. Termostat,devirdaim,hortum baglantilari hatta gosterge saatindeki bir elektronik arizadan bile suphelendik fakat daha oncede soyledigim gibi problem yok hicbirisinde.. Tabiki radyatorude kisin sifir taktigimizdan hic suphelenmedik ve sona biraktik.. En son radyatoru Orjinal Bakir ile degistirince problem aninda cozuldu.. Tahminimce 2.0 156 lara ithal radyatorler yetersiz kaliyor yada Bulent beyinde soyledigi gibi tikanma soz konusu olabilir.. Suanda 200 km nin uzerinde 1 saat bile performansli kullanimda hararet 80 derecenin uzerine cikmiyor.. Probleminiz cok cok buyuk ihtimal daha once soyledigim gibi radyatorunuz.. Alfayedekparcadan temin edebilirsiniz fiyat en son 350 TL idi.. Zeki usta problemini cozecektir .. Hatta Çağlar tavsiye ettii daha once ayni problemi yasamis beraber halletmissiniz diye soylerseniz fazlasiyla ilgilenecektir.
ben zaten Antalya da ikametgah ediyorum. artık müsait bir zamanda Antalya da bulunan alfa ustalarına radyatör kontrolü yaptırıcam. benim tek sıkıntım klima açıkken yokuşlu yollarda, onun haricinde sorun olmuyor zaten
You are not allowed to view links.
Register or Login
Orjinal fabrika cikisi radyatorum delindigi icin carium Zeki ustada ithal bir radyator ile degistirmistik.. Kisin hicbir hararet problemim yokken yaz sicaklari baslamaya basladigi andan itibaren yuksek suratlerde yasamaya basladi benbu problemi.. Termostat,devirdaim,hortum baglantilari hatta gosterge saatindeki bir elektronik arizadan bile suphelendik fakat daha oncede soyledigim gibi problem yok hicbirisinde.. Tabiki radyatorude kisin sifir taktigimizdan hic suphelenmedik ve sona biraktik.. En son radyatoru Orjinal Bakir ile degistirince problem aninda cozuldu.. Tahminimce 2.0 156 lara ithal radyatorler yetersiz kaliyor yada Bulent beyinde soyledigi gibi tikanma soz konusu olabilir.. Suanda 200 km nin uzerinde 1 saat bile performansli kullanimda hararet 80 derecenin uzerine cikmiyor.. Probleminiz cok cok buyuk ihtimal daha once soyledigim gibi radyatorunuz.. Alfayedekparcadan temin edebilirsiniz fiyat en son 350 TL idi.. Zeki usta problemini cozecektir .. Hatta Çağlar tavsiye ettii daha once ayni problemi yasamis beraber halletmissiniz diye soylerseniz fazlasiyla ilgilenecektir.
performanslı kullanımda 80 in üzerine çıkmamasıda normal değil..
156 da uzun yolda hararet 90 derecenin yaklasik 1 cm asagisinda kaliyor .. 80 dereceden kastim bu.. ne kadar cok devir cevirirseniz devirdaim orantili sekilde hizlaniyor yani isin ozeti siz redline yapmadintan sonra yuksek hizlara cikmaniz arabayi hararetlendirmez
öncelıkle herkeze merhaba aranıza 2001 model 156 sleesped alarak yenı katıldım aracımı bır haftatır kulllanmama rahmen sanırım bundan sonra baska araca bınmem.sorunum aracımın hararetı yukselıyor 110 kadar cıkıyor bıdon kapagını acıyorum su bıtmıs tekrar koyuyorum turluyorum gene hararet yukselıyor kapagı gene acıyorum su gene eksılmıs bır kacakda goremedım.su bıdonukapagı orjınal degılmıs tempra kapagımıs sanırım sorun bundan kaynaklana bılırmı en onemlısı ben memurum ankarada en ucuz parcayı nereden alacagımı ve musterıyı uzmeden alfa tamırı yapan alfadan anlıyan tavsıye edebılecegınız bırı varmı.sanırım alfaya bınınce 10 yıllık ustamıda degıstırmem gerecek tesekkur ederım aranızda olmak cok guzel
Eksozdan aşırı beyaz duman çıkıyorsa sorun conta yakmış olabilir. Yada radyatörde su kaçağı ama önemli bi sorun bence bu şekilde binme büyük sıkıntı çıkarır
Öncelijle hayırlı olsun. Suyun eksilmesi normal değil, muhakkak bir yerden kaçak vardır kapalı sistem sonuçta.
Genleşme kabının etrafına bakın antifriz görürseniz kapaktan kaçırıyodur. Yüksek basınçta suyu tutamıyor olabilir kapaklar aynı zamanda giderdir. Aracın altına karton koyup ertesi gün bakın radyatör, su hortumları termostat bunların hiçbirinden kaçak olmadığına emin olun gerekirse bir ustaya liftte kontrol ettirin. Bir diğer ihtimalde silindir kapağında su kaçağı olması. Egzoz manifoltunun kenarlarında yanmış antifriz kalıntısı egzozdan su atma, sıkışık trafikte ve yüksek devirlerde hararetin yükselmesi şeklinde görülür.
Geçmiş olsun ve kolay gelsin :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Orjinal fabrika cikisi radyatorum delindigi icin carium Zeki ustada ithal bir radyator ile degistirmistik.. Kisin hicbir hararet problemim yokken yaz sicaklari baslamaya basladigi andan itibaren yuksek suratlerde yasamaya basladi benbu problemi.. Termostat,devirdaim,hortum baglantilari hatta gosterge saatindeki bir elektronik arizadan bile suphelendik fakat daha oncede soyledigim gibi problem yok hicbirisinde.. Tabiki radyatorude kisin sifir taktigimizdan hic suphelenmedik ve sona biraktik.. En son radyatoru Orjinal Bakir ile degistirince problem aninda cozuldu.. Tahminimce 2.0 156 lara ithal radyatorler yetersiz kaliyor yada Bulent beyinde soyledigi gibi tikanma soz konusu olabilir.. Suanda 200 km nin uzerinde 1 saat bile performansli kullanimda hararet 80 derecenin uzerine cikmiyor.. Probleminiz cok cok buyuk ihtimal daha once soyledigim gibi radyatorunuz.. Alfayedekparcadan temin edebilirsiniz fiyat en son 350 TL idi.. Zeki usta problemini cozecektir .. Hatta Çağlar tavsiye ettii daha once ayni problemi yasamis beraber halletmissiniz diye soylerseniz fazlasiyla ilgilenecektir.
Nereden buluruz bu bakır radyatörü ve ne kadara bulabiliriz?
Benim radyatör yeni değiştirildi bu arada. ona rağmen yapıyor hararet olayını devir daim ve hararet yeni