Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yapay zeka ile gizli özellik öğrenme

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

flutist

Merhabalar alfisti ailesi günümüzde yapay zeka kullanımı oldukça arttı. Dünya literatürüne ulaşarak araç ile ilgili özellik ve bilgilere erişmek için kullanımını oldukça yararlı buluyorum. Kendi aracım için gizli ve bilinmeyen özellik promtunu kullanarak güzel bilgilere erişebiliyorum sizlerle paylaşıyorum. Tabi yapay zekanın henüz öğrenmeye devam ettiğini de unutmayalım.

Dijital Klima Gizli Menü Özelliği (Varsa)

2004 Distinctive pakette genellikle çift bölgeli dijital klima (climatronic) vardır.
Bu sistemin kendine özel bir gizli arıza tespit menüsü mevcuttur:

Nasıl girilir:
   •   Kontak açık, motor duruyken
   •   Klimayı kapat (OFF tuşu)
   •   Aynı anda "AUTO + MONO" veya bazı versiyonlarda "AUTO + REST" tuşlarına 5-10 sn bas
   •   Ekranda hata kodları ve sensör değerleri çıkar

Buradan:
   •   İç-dış sıcaklık sensörleri
   •   Fan motorları ve flap motorları
   •   Sıcaklık kapakçıkları arızası
görülebilir.



2. Uzaktan Kumandadan Cam Açma/Kapama (Bazı Üretimlerde Aktif)

Bazı 2004 Distinctive modellerde (özellikle fabrika çıkışı alarm sistemli olanlarda):
   •   Uzaktan kumandaya uzun basınca camlar kapanır/açılır.

Ancak bu özellik tüm araçlarda aktif olmayabilir.
İstiyorsan Multiecuscan yazılımıyla bu özellik kontrol edilip aktif hale getirilebilir.



3. ECU Adaptasyon Sistemi (Gaz Tepkisi Öğrenimi)

1.6 TS motorlar Bosch Motronic ME7.3.1 ECU kullanır.
Bu beyin:
   •   Sürücünün gaz alışkanlıklarını,
   •   Rölanti kontrolünü,
   •   LPG/benzin geçiş tepkisini zamanla "öğrenir".

Bu yüzden her bakım, temizlik, LPG ayarı sonrası adaptasyon sıfırlama önerilir.
İstersen nasıl yapılacağını tekrar adım adım anlatırım.



4. Arka Sesli Park Sensörü (Optional, OEM Aktif Edilebilir)

Distinctive paketlerde bazı araçlarda park sensörü için fabrika çıkışı altyapı vardır.
Eğer bagaj içinde sağ iç bölümde hoparlör yuvası ve sensör kablosu varsa → aktif edilip çalıştırılabilir.



️ 5. Rölanti Dalgalanması Olmadan Titreşimli Çalışma

Bu araçlarda motorun 850–950 rpm aralığında "hafif titreşimli ama dalgasız" çalışması bilinçli bir tasarımdır.
Bu durum:
   •   Sert motor kulakları,
   •   Alüminyum motor bloğu,
   •   Doğrudan mekanik bağlantılarla açıklanır.

Motor titreşimini azaltmak için:
   •   Varyatör sağlıklı olmalı,
   •   Motor kulakları ve beyin adaptasyonu düzgün olmalı.



6. Değişken Emme Manifoldu (V.I.S. – Variable Intake System)

Çoğu kullanıcı farkında değildir ama 1.6 TS motor:
   •   4100 devirin üzerinde emme manifoldunu değiştirir (klape motoru devreye girer),
   •   Tork eğrisini genişletir, 4500-6500 arası daha güçlü hissedilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi