Merhabalar. Arkadaşım mk2 156 aldı. Km saati 20km düşük gösteriyor. Sebebi ne olabilir, çözümü nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.
Sebebini bilmiyorum hocam, lakin km saatinin değişmesi gerektiğini biliyorum komple...Daha önceki aracımda aynını yaşamıştım, ustam kalibrasyon olmayacağını belirtmişti.
Gösterge daha önce herhangi bir işlemden ötürü söküldü ise, kadran iğnesi kalibre edilmeden takılmış olabilir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Gösterge daha önce herhangi bir işlemden ötürü söküldü ise, kadran iğnesi kalibre edilmeden takılmış olabilir.
Bu ne tür bir işlem olabilir, kalibrasyon sonradan yapılabiliyorsa ustalar neden değişim diye tutturmaktadır :haydi:
Reno'da bir çok kez, fiat grubunda iki kez gösterge söküp topladım. Renoda söktüğün gibi takabiliyorsun, kalibre bozulmuyor ama fiat'ta bu mümkün değil. Örneğin Marea'nın hız devir hararet benzin ibrelerinin tamamını kalibre etmek zorunda kaldım. Kadran doğru çalışıyor ve sadece tüm hızlarda 20 kmh düşük gösteriyorsa ayarlanabilir. Bunun için kadran iğnesini çıkarıp altındaki metal çubuğu 20 kmh aralığı kadar saat yönünde çevirip, iğneyi tekrar oturtmanız lazım. Çözüm basit aslında ama bunu akıl edecek usta az. Zanaatkar kalmadı memlekette, hepsi ırgat.
Bu yazdığım çözüm önerisi araçta kadran hatasına sebebiyet veren başka bir etken yoksa denenebilir (lastik ebadı, vs).
Ayrıca bu hataya neden olan ne olabilir ben onu merak ettim. Km düşürme gibi bir işlem yapıldıysa bir ihtimal o esnada da bozulmuş olabilir. Yoksa kadran ya tam çalışır ya hiç çalışmaz. En fazla kadran iğnesi titrer. Başka bir sorun kadranın başına durduk yere gelie mi? Olabilir ama zor bir ihtimal bence.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Reno'da bir çok kez, fiat grubunda iki kez gösterge söküp topladım. Renoda söktüğün gibi takabiliyorsun, kalibre bozulmuyor ama fiat'ta bu mümkün değil. Örneğin Marea'nın hız devir hararet benzin ibrelerinin tamamını kalibre etmek zorunda kaldım. Kadran doğru çalışıyor ve sadece tüm hızlarda 20 kmh düşük gösteriyorsa ayarlanabilir. Bunun için kadran iğnesini çıkarıp altındaki metal çubuğu 20 kmh aralığı kadar saat yönünde çevirip, iğneyi tekrar oturtmanız lazım. Çözüm basit aslında ama bunu akıl edecek usta az. Zanaatkar kalmadı memlekette, hepsi ırgat.
Bu yazdığım çözüm önerisi araçta kadran hatasına sebebiyet veren başka bir etken yoksa denenebilir (lastik ebadı, vs).
Ayrıca bu hataya neden olan ne olabilir ben onu merak ettim. Km düşürme gibi bir işlem yapıldıysa bir ihtimal o esnada da bozulmuş olabilir. Yoksa kadran ya tam çalışır ya hiç çalışmaz. En fazla kadran iğnesi titrer. Başka bir sorun kadranın başına durduk yere gelie mi? Olabilir ama zor bir ihtimal bence.
Güzel bir paylaşım olduğu düşüncesindeyim, aracım orijinal km'de fakat nedense benim de kadranım 20-20 zıplamak sureti ile gidiyor. Birde kadran sökmeden beyin üzerinden bildiğim kadarı ile km düşürme yapılıyor çünkü digital bizdekiler. Çalıştığım usta bile bu söylediğini akıl edemedi demek ki. Bu anlattıklarını söyleyip düzelttireyim. Gerçi benim açımdan sorun yok takılmıyorum fakat yapılması ve nasıl yapıldığını bilmek daha hoş :) Lastik ebatlarından kaynaklanır mı bilmiyorum ama 225/45/17 takılı bende.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Reno'da bir çok kez, fiat grubunda iki kez gösterge söküp topladım. Renoda söktüğün gibi takabiliyorsun, kalibre bozulmuyor ama fiat'ta bu mümkün değil. Örneğin Marea'nın hız devir hararet benzin ibrelerinin tamamını kalibre etmek zorunda kaldım. Kadran doğru çalışıyor ve sadece tüm hızlarda 20 kmh düşük gösteriyorsa ayarlanabilir. Bunun için kadran iğnesini çıkarıp altındaki metal çubuğu 20 kmh aralığı kadar saat yönünde çevirip, iğneyi tekrar oturtmanız lazım. Çözüm basit aslında ama bunu akıl edecek usta az. Zanaatkar kalmadı memlekette, hepsi ırgat.
Bu yazdığım çözüm önerisi araçta kadran hatasına sebebiyet veren başka bir etken yoksa denenebilir (lastik ebadı, vs).
Ayrıca bu hataya neden olan ne olabilir ben onu merak ettim. Km düşürme gibi bir işlem yapıldıysa bir ihtimal o esnada da bozulmuş olabilir. Yoksa kadran ya tam çalışır ya hiç çalışmaz. En fazla kadran iğnesi titrer. Başka bir sorun kadranın başına durduk yere gelie mi? Olabilir ama zor bir ihtimal bence. Bu arada lastik ebadı filan doğru.
Aslında benim merak ettiğim takometrenin hız bilgisini nasıl aldığı. Eski arabalarda şanzımanda sayaç oluyordu. Bunlarda sistem nasıl?
Km saatini kendi arabamda patlayan lambaları değiştirmek için sökmüştüm. O yüzden buna da bir açıp bakayım dedim. Belli ki daha önce sökülmüş çünkü birkaç tırnağı kırıktı. Dediğiniz gibi ibreyi kalibre edeyim dedim ama epey bir zorlamama rağmen çıkartamadım. Zaten ince parça hepten bozmak istemedim. İbreyi nasıl çıkarıyorum acaba, komple dağıtmak mı gerekli?
Bir diğer merak ettiğim şey ise şu: Takometre hız bilgisini nereden alıyor. Şanzumanda mı okuyor acaba. O okuyucu sensörün bozulma ihtimali de aklıma geldi.
Sadece ibreyi çıkarmanız yeterli. Kadran kağıdının üzerine 2-3 adet peçete koyduktan sonra diş arası geniş ince yemek çatalını ibrenin merkezine, altındaki iğneyi çatal dişlerinin arasına alacak şekilde ittirin. Çatalın sapına aşağı kuvvet uygulayarak rahatça çıkrtabilirsiniz. Sert diye endişe etmeyin, tak diye atacaktır.
Özellikle dur-kalk trafiklerde km şişmez ne güzel işte >:D >:D
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bir diğer merak ettiğim şey ise şu: Takometre hız bilgisini nereden alıyor. Şanzumanda mı okuyor acaba. O okuyucu sensörün bozulma ihtimali de aklıma geldi.
Abs beyninden alıyor.
Okuyucu sensör gibi birşey yok. Doğrudan abs sensörlerinden gelen bilgi abs beyni tarafından yorumlanıyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Özellikle dur-kalk trafiklerde km şişmez ne güzel işte >:D >:D
Beyin yani ECU saymaya devam eder ama :)
Aradaki fark da alıcının midesini bulandırır.
Tamamdır o zaman. Abs sensörü bozuk olmadığına göre sorun göstergede. Tekrar açıp ibreyi 20 km geriye alacağım. Hepinize teşekkür ederim.