Dün aracımla işe giderken , vites geçişleri bir anda zorlanmaya başladı. 2-3 km sonra normale döndü sıkıntı gitmiş gibiydi. Akşam eve giderken 3.viteste ve 4.viteste tıkırtı sesi geldiğini farkettim. Eve yakın marketin önünde duracakken 1.vitese takayım az daha yanaşayım kenara dedim ama araba vitese girmedi. İkinci ve diğer vitesleri denedim araba hiçbir vitese girmedi. Stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra sorun ortadan kayboldu.
Yarın öbür gün ustama göstereceğim ama en azından fikir sahibi olmuş olurum.
Önce şanzıman yağını kontrol ettireceğim. Senkromeçten falan olabilir diye tahmin ediyorum. Sonuçta çözülecek bir sorun ama tecrübe yaşayan vardır illa ki aramızda.
3 litre 75w-90 ile değiştirin yağınızı, daha az koymayın. Muhtemelen sim siyah bir yağ çıkacak içinden.
kesin şanzıman yağı mıdır acaba ?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Dün aracımla işe giderken , vites geçişleri bir anda zorlanmaya başladı. 2-3 km sonra normale döndü sıkıntı gitmiş gibiydi. Akşam eve giderken 3.viteste ve 4.viteste tıkırtı sesi geldiğini farkettim. Eve yakın marketin önünde duracakken 1.vitese takayım az daha yanaşayım kenara dedim ama araba vitese girmedi. İkinci ve diğer vitesleri denedim araba hiçbir vitese girmedi. Stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra sorun ortadan kayboldu.
Yarın öbür gün ustama göstereceğim ama en azından fikir sahibi olmuş olurum.
Geçmiş olsun.
Spirallerden de olabilir. Çözüme kawusturdugunuzda lütfen nedenini paylaşın.
öncelikle şanzıman beyni sıfırlanmalı. bunu siz yapamazsınız servise yaptırmanız lazım.
bu işe yaramıyorsa You are not allowed to view links.
Register or
Login in dediği gibi şanzıman içindeki spiraller kontrol edilmeli.
(Qtronic şanzıman için konuşuyorum)
manuel ise şanzıman beyni diye bir şey yok :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
kesin şanzıman yağı mıdır acaba ?
Kesin değil tabi ama en ucuz oradan başlayabilirsiniz
Çıkan yağ miktarını da ölçün lütfen, şahsen merak ediyorum, tahminen 1.5 litre civarı çıkar :)
Bugün servise bıraktım aracı , vites halatı ve vites kolu değişecek ancak. Parça konusunda sıkıntı yaşıyorum...
You are not allowed to view links.
Register or
Login Ne yaptın sorun çözüldü mü?
Birde Mersin de hangi servisi kullanıyorsun.
Bi bayram arefesinde benimki de 2. viteste takıldı kaldı, hem de Sivas'ta idim.
Geçmiş olsun sana da üstadım..
Ustam benim problemi duzeltti, çelik pimli bişiler dedi, ömürlük dedi, aklma gelmişken sorayım, ben iyi bişi mi yaptırdım😃
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ne yaptın sorun çözüldü mü?
Birde Mersin de hangi servisi kullanıyorsun.
İlk olarak yetkili servise götürdüm. Şanzıman halatı ve vites çanağı değişecek denildi.
Sorun şu şekilde devam ediyor. Arabada zaman zaman boşta yahut viteste olsun sıcak soğuk motor farketmeksizin aşırı şekilde titreme oluyor. Vites kolu titriyor , koltuklara kadar titretiyor. Arada bir vitese zor giriyor.
Ne zaman ustaya gösterecek olsam ses kesiliyor. Özel atom fiat - alfa servisi var , Tarık usta var orada. 18 sene çalışmış fiatta. oraya gittim , şanzıman halatıyla en ufak alakası yok dedi sesi duymadığı için teşhis koyamadı , birazda uğraşmak mı istemedi anlamadım. Alfa görünce ustalar triplere giriyor.
Bugün ses geldiği sırada özel vw servisi merih oto var. Oraya gittim. Ali usta var ustabaşı direk volan dağılmış dedi.
Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım. Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı ?
Akdeniz de Mersin Hedef oto var. Oraya da olmadı uğra. Sade alfa ve fiat arabalarına bakıyor. Ben oraya gidiyorum.
Atom oto her araca bakan bir servis.
Xperia Z3
Bide oraya gideyim bakayım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
İlk olarak yetkili servise götürdüm. Şanzıman halatı ve vites çanağı değişecek denildi.
Sorun şu şekilde devam ediyor. Arabada zaman zaman boşta yahut viteste olsun sıcak soğuk motor farketmeksizin aşırı şekilde titreme oluyor. Vites kolu titriyor , koltuklara kadar titretiyor. Arada bir vitese zor giriyor.
Ne zaman ustaya gösterecek olsam ses kesiliyor. Özel atom fiat - alfa servisi var , Tarık usta var orada. 18 sene çalışmış fiatta. oraya gittim , şanzıman halatıyla en ufak alakası yok dedi sesi duymadığı için teşhis koyamadı , birazda uğraşmak mı istemedi anlamadım. Alfa görünce ustalar triplere giriyor.
Bugün ses geldiği sırada özel vw servisi merih oto var. Oraya gittim. Ali usta var ustabaşı direk volan dağılmış dedi.
Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım. Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı ?
eger ingilizceniz varsa alfa 159 m32 problem yazinca ingilizce bircok kaynak cikiyor, alfa 159 whining'i de anahtar kelime kullanarak arama yapabilirsiniz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
sorun çözülmüş arkadaşlar , aracı sattığım arkadaş volantı değiştirince sorun gitmiş... bilgi paylaşıldıkça değerlidir...