arkadaslar öncelikle merhaba bende 2010 model alfa mito 1.4 t benzin 155 hplik model var arac soft yazılım var suan 170 hp civarlarında son zamanlarda şöyle bir sıkıntım var aracım tamire verdim tamircide cözemiyor arac 4000 devirden sonra titremeye ve gazı kesmeye baslıyor gaz yemıyor titriyor zorluyor kendini cözümünü bir türlü bulamadık 4 tane bobin degistirdim bujileri 1 yıl once degistirdim aracın herseyi yapıldı ama arac 4000 devirden sonra gaza kokledıgım zaman motor patır patır yapmaya baslıyor gaz almıyor titretiyor arabayı aracda down pipe egzos sistemi mevcut bilgisi olan yardımcı olabilir mi ne yapmam gerekiyor???
Selamlar,
Sorunun ne olduğunu anlamak için gazlarken log almak lazım.
temelde iki sorun olabilir, ya basınç fazla geliyor, ya da yazılımda avans fazla açılmış, miss fire oluyor.
Önerim, Multiecuscan veya Alfa OBD gibi bir uygulama ile aşağıdaki veriler başta olmak üzere gazlarken log alın.
İstenen basınç (overboost pressure measure)
gerçekleşen basınç (target overboost pressure)
avans (spark advance)
N75 pozisyonu (turbo actuator command)
gaz kelebeği pozisyonu (throttle valve angle)
enjeksiyon zamanlaması (injection time)
devir (engine speed, rpm)
NOT 1: kolaylık olsun diye parantez içinde ilgili her bir kalemin alfa obd uygulamasındaki tanımını da yazdım.
Alfa obd uygulamasının linki: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AlfaOBD.AlfaOBDDemo&pli=1
Alfa obd'nin birlikte çalışacağı android uyumlu elm cihaz linki: https://www.hepsiburada.com/vgate-icar-pro-v2-1-bluetooth-4-0-ariza-tespit-cihazi-bimercode-p-hbv00000o0b6p
NOT 2: Bluetooth 4.0'dan daha düşük model alırsanız bağlantıa kopma, sağlıklı log alamama gibi sorunlar yaşarsınız. Biraz pahalı ama iyi bir bluetooth çok önemli.
İlk başta yazdığım gibi, bilgisayar üzerinden multiecuscan programı bulursanız, onda da aynı loglar alınır.
Logları aldıktan sonra dilerseniz buraya paylaşın, birlikte yorumlayalım. Sanayi ustalarımız log almak falan çok sevmez, çünkü bilmez. Loglar alınmadan da net tespit konamaz.
Son olarak şunu ekleyeyim, ben de 155'lik MiTo sahibiyim, 6 yıldır. Arabayı her türlü yükledim, TR'de en fazla piste çıkan ve pistlerdeki en hızlı Alfa'dır kendisi. Ve bahsettiğim elm cihazı arabamda her zaman için takılıdır, telefonumda da alfa OBD mevcuttur. en ufak şüphelendiğim bir şey olsa, direkt uygulamayı açar, dediğim loglara hızlıca bakarım. EML kullanıp, log almanın kıymetini anlatmak için bunarı söylüyorum.
Yakıt kötü olabilir hocam arac kendini korumaya aliyordur,etenol seviyesini artırın yakitta.yada stock yazilima dönün
You are not allowed to view links.
Register or Login
Selamlar,
Sorunun ne olduğunu anlamak için gazlarken log almak lazım.
temelde iki sorun olabilir, ya basınç fazla geliyor, ya da yazılımda avans fazla açılmış, miss fire oluyor.
Önerim, Multiecuscan veya Alfa OBD gibi bir uygulama ile aşağıdaki veriler başta olmak üzere gazlarken log alın.
İstenen basınç (overboost pressure measure)
gerçekleşen basınç (target overboost pressure)
avans (spark advance)
N75 pozisyonu (turbo actuator command)
gaz kelebeği pozisyonu (throttle valve angle)
enjeksiyon zamanlaması (injection time)
devir (engine speed, rpm)
NOT 1: kolaylık olsun diye parantez içinde ilgili her bir kalemin alfa obd uygulamasındaki tanımını da yazdım.
Alfa obd uygulamasının linki: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AlfaOBD.AlfaOBDDemo&pli=1
Alfa obd'nin birlikte çalışacağı android uyumlu elm cihaz linki: https://www.hepsiburada.com/vgate-icar-pro-v2-1-bluetooth-4-0-ariza-tespit-cihazi-bimercode-p-hbv00000o0b6p
NOT 2: Bluetooth 4.0'dan daha düşük model alırsanız bağlantıa kopma, sağlıklı log alamama gibi sorunlar yaşarsınız. Biraz pahalı ama iyi bir bluetooth çok önemli.
İlk başta yazdığım gibi, bilgisayar üzerinden multiecuscan programı bulursanız, onda da aynı loglar alınır.
Logları aldıktan sonra dilerseniz buraya paylaşın, birlikte yorumlayalım. Sanayi ustalarımız log almak falan çok sevmez, çünkü bilmez. Loglar alınmadan da net tespit konamaz.
Son olarak şunu ekleyeyim, ben de 155'lik MiTo sahibiyim, 6 yıldır. Arabayı her türlü yükledim, TR'de en fazla piste çıkan ve pistlerdeki en hızlı Alfa'dır kendisi. Ve bahsettiğim elm cihazı arabamda her zaman için takılıdır, telefonumda da alfa OBD mevcuttur. en ufak şüphelendiğim bir şey olsa, direkt uygulamayı açar, dediğim loglara hızlıca bakarım. EML kullanıp, log almanın kıymetini anlatmak için bunarı söylüyorum.
bügün bilgisayara bağlandıgında verdigi arıza kanister valfi açık diye bir arıza veriyor araç arac 4 bin devirden sonra titriyor herşeyi yaptırdım ama bir türlü cözüm bulamıyoruz hocam ne yapmalıyım bundan sonra ? kanister valfi hiç bir yerde bulamadım
Kanister valfi, benzin deposu havalandirma hattiyla alakali. O valf arizalandiginda gazlarken hata yapar mi emin degilim ama asil devir dalgalanmasi veya calismada zorlanma, hatta araba isindiginda bir anda stop etme, soguyana kadar calismama gibi sorunlar olabilir.
Ben log alin derken, hata kodu okumak degil, gazlarken arabanin motor kontrol verilerini anlik olarak okumaktan bahsetmistim.
İlk tavsiyem kanister valfi i gerekiyorsa degistirin, ama sorunun bununla ilgili oldugunu sanmiyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Kanister valfi, benzin deposu havalandirma hattiyla alakali. O valf arizalandiginda gazlarken hata yapar mi emin degilim ama asil devir dalgalanmasi veya calismada zorlanma, hatta araba isindiginda bir anda stop etme, soguyana kadar calismama gibi sorunlar olabilir.
Ben log alin derken, hata kodu okumak degil, gazlarken arabanin motor kontrol verilerini anlik olarak okumaktan bahsetmistim.
İlk tavsiyem kanister valfi i gerekiyorsa degistirin, ama sorunun bununla ilgili oldugunu sanmiyorum.
Çok doğru ustalarda öyle diyor şimdi yazılımi sildirmeye gidiyorum birde öyle deneyelim en son Milano alfa romeoya gidicem öyle gözüküyor son denemem yazılımi sildirmek olucak bakalım ne degisicek inşallah yazilimsaldir
Semptomlar bana overboost gibi geldi, n75 valfi acmiyor yada map sensoru hatali olcuyor olabilir, ayrica bildiginiz gibi turbo egzos tarafi catlamasi meshur bu motorlarda, bu belirtilere neden olurmu bilemiyorum.
son durum nedir acaba ? :)
Kanister valfini değiştirin.