Arkadaşlar kısa bir aradan sonra yeniden selamlar.
Bir süre önce aradığım tarzda bir araç buldum ve geçen hafta kredi çekimi, ustaya gösterme vs derken aldım. :-)
Sonrasında da hemen her 2. el araçta olduğu gibi sanayide eksikleri gidermekle meşguliyet falan derken şimdi foruma yazma fırsatı buluyorum.
Üst komşularımdan birisi, bir süre önce kayınpederinden bir TATA MARINA INDIGO SW almıştı.
Aracın şekli ve genişliği hoşuma gitmeye başladı göre göre. Sonra yaptığım konuşmalarda fiyat-fayda oranının iyi olduğunu ve bana hitap edebileceğini ifade etti ve arabasını almak için sözleştim.
Fakat kendisi satmaktan vazgeçince ilan karıştırmaya başladım.
Ankara'da o sıra yoktu bu araçtan ama sonrasında bir tane düştü ve hemen görmeye gittik amcamla beraber. Kendisi de sanayide senelerce rot-balans atölyesi işletti amcam ve arabalardan anlar.
Aracın fiyat-kaporta-motor durumuna ve özelliklerine bakınca onay verdi. Sonra sanayideki dizelci bir ustamıza da gösterdik. Motor-Kaporta durumuna onay verince 16 bin tl'ye anlaştık.
Tabi bazı bakım eksikleri de vardı ama onlar kısa sürede uygun ücretlerle giderilebilecek şeyler olduğu için ses etmedik.
Bir önceki cuma günü notere gitsek de benim adres kaydım silindiğinden dolayı satış olmadı.
Çayyolu'ndaki Çankaya Belediyesi Ek Hizmet Binası'ndan aynı gün adres kaydımı yeniledim kolaylıkla. :-)
Geçen pzt günü bu vakitler Sincan 1. Noter'de aracı aldık.
Tabi ertesi gün amcam aracı ustaya götürdü.
Yaklaşık 900 tl'ye baskı balata, ön fren balataları, şanzıman kulağı, tek rot başı ve amortisör tamiri gerçekleşti.
Şimdi plaka değişikliği olacak bu hafta.
Doğu'da görevli bir subayınmış araç, 27 plaka.
Daha sonra kalorifer bakımı ve ne olur ne olmaz diye bir de triger değişimi, yağ bakımı yaptıracağım.
Aracın özelliklerine gelirsek...
ABS, hava yastığı, 4 cam otomatik, USB'li teyp, immobilizer-kumanda, klima var.
Sürüş konumu epey yüksek ve direksiyon, süspansiyon özellikleri Alfa'dan sonra epey bir hışır.
Alışmam zaman aldı.. hatta kendimi güvenliksiz hissedip "satarım ben bunu yaaaaa!!!" bile dedim ama sonra alıştım.
Vites geçişleri ise tam bir çorba. Bazen kaça geçtiğini anlamıyorsunuz ve debriyajdan ayak çekince motor tepkisine göre kaça geçtiği belli oluyor.
Bazen de kanırtarak geçiyor vites. Ön panelde ise sürekli ışıklar yanıyor kendi kendine. Sonra sönüyor. Sanırım soket gevşemesi var.
Motor ise 1.4 turbo dizel. Uygun sürate çıkartıyor. Performanslı değil ama ekonomik.
2006 model ve 167 bin km'de...
Sonuç... Bagajı, arka koltuk yatınca hangar gibi ve uygun fiyata beni bir yerden bir yere götürüyor ve 156'm da dinleniyor.
Fiyat-Fayda oranı iyi bir araç aldığıma inanıyorum.
Bir de arka camlara bir ara perde yaptırmayı düşünüyorum.
Benim gibi, günlük ayak işlerine vs otomobil arayanlara tavsiye edebilirim.