Dün gece başladı hocam bi anda böyle yaptı bugün çıkayım dedim motor arızası yaktı silindir 2 ve 4 arıza yakmış. Neden olabilir acaba benzinde ve lpgde mevcut sorun. Acaba bobin veya buji kablosundan yapma olasılığı varmıdır
Arızanın buji, buji kablosu, bobin üçlüsünden birinden çıkması yüksek ihtimal. Arızanın 2 silindirden birden çıkması, yakınlarda motor yıkattıysanız, buji yuvalarında su birikmiş olabileceği ihtimalini akla getiriyor. Ya da aracınız 2001 öncesi CF1 veya CF2 motor, tek bobin aynı anda 2 ayrı silindiri ateşlediği için, tek bir arızalı bobin, 2 silindirde arıza gözükmesine sebep oluyor. İlk akla gelenler bunlar, bence kontrollere buradan başlayın.
Motor yıkatmadım. Bujiler yeni. Araç 2005 model mk1 Ama bobin kablolarını söktüğümde yemyeşil bulut gibi toz çıktı.
Enjektörlerin sinyal yok hatası vermesi normal mi bu durumda?
İlk arıza verdiğinde 2. Silindirin enjektörü hata verdi onu sildim 2. Hata yaktığında 4. Silindirin enjektörü sonra yine baktım 2 ve 4 aynı anda arıza vermiş
Ara sırada motor 3. Marşta zar zor alıyor.
Enjektör arızası, karşılaştığım bir durum olmadığı için yardımcı olamayacağım. Ancak farklı zamanlarda farklı enjektörlerin, bazen de 2 enjektörün aynı anda arıza vermesi, sanki enjektörlerde değil de, enjektörlerin öncesinde düşük yakıt basıncına sebep olacak bir durum olduğunu düşündürüyor. Dediğim gibi, benzer arıza yaşamadım, sadece mantık yürütüyorum.
Şimdi bobinleri komple söktüm 1. Ve 3. Pistonun bujileri ağzına kadar yağ dolmuş gözükmüyor bujiler acaba ondan mı?
Onları da temizledim hala aynı. Enjektör olsa lpgde yapmaz. Her ikisinde yapıyor.
Buji yuvalarına yağ dolmuş ise külbütör kapak contası kaçırmıştır. Bahsettiğiniz miktarda yağ dolduysa buji kurtulsa dahi pipo veya buji kablosu hangi taraftan dolduysa artık kurtulma şansı çok yok, muhtemelen iletkenliklerini kaybetmişlerdir artık.
Bujiler yeni değişti ise pulu ezilecek kadar sıkılmamış olabilir veya fazla sıkılıp porseleni çatlatılmış olabilir. Özellikle ince olanları parmağınızla kırarsınız. Külbütör kapağı contası zor iş değil, bence söktürüp güzelce temizletip contasını yenileyin, kablo ve pipoları da uygun malzeme ile temizleyip iyice kurutun, dediğim gibi yağ ciddi bozuyor kabloları, pipolar özellikle baya yumuşuyor ark yaptırma ihtimali çok artıyor ama umarım kurtulur, bujiler zaten sökülünce yağ bozmuş mu yoksa sağlam mı çıkar ortaya zaten. Sökülmüşken hatta bi kompresyon testi de fena olmaz, bahsedilen miktarda yağ kaçırma olayı nadir de olsa silindir kapağı kaynaklı olabilir.
Tüm bu işlemler yapılırken illa enjektör şüpheniz varsa hem bi kontrol kalemi ile tesisatı kontrol edilir hem de sökülmüşken ultrasonic bir temizleme, bir şüphe sadece enjektör oringi ciddi basınç kaçıracak kadar kaçırıyordur, sökülmüşken 1 liralık oring zaten hepsi değiştirilir.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bugün değişti üst kapak contası buji yuvaları temizlendi. Sonuç yine aynı. Lpg 2. Enjektörü arızalıymış değişti yine aynı sorun var. Bobinleri kablolarını pipoları değiştirsekmi acaba stop edip tekrar çalışınca çok zor çalışıyor.
Selamlar, kompresyon ölçümü yaptırdınız mı?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bugün değişti üst kapak contası buji yuvaları temizlendi. Sonuç yine aynı. Lpg 2. Enjektörü arızalıymış değişti yine aynı sorun var. Bobinleri kablolarını pipoları değiştirsekmi acaba stop edip tekrar çalışınca çok zor çalışıyor.
Yaptırmadık hocam. Ama buji yuvaları yağdan arınınca çok zor çalıştırma durumu düzeldi. Her zaman yapmıyor ama arada bi gaz verip bırakınca egzoz patlıyor. Yoğun bi yakıt kokusu geliyor egzozdan. İlk marşta tekliyor sonra tekleme düzeliyor sonra tekrar tekleme durumuna geçiyor. Benzinden LPG'ye alınca tekleme düzeliyor sonra yine teklemeye başlıyor.
Lpg de ve benzinde olması enjektörleri eler. Arıza vermeseydi 2 ve 4. silindir diye o2 sensörü veya boğaz kelebeği konum sensörü (tps) derdim. Bobinlerin yerlerini değiştirip deneyebilirsiniz. Hata kodu farklı silindirlerde verirse bobinlerde sorun olabilir.
Valla hocam bastım parayı hem 4 tane bobin aldım MGA marka hemde sercan abiden multispark kablolarını aldım. İnşallah düzelir.
İşin şakamatik kısmı üst kapak contası değişirken bujilere dolan yağlarıda temizledik artık arıza vermiyor araba :alkis:
Bobinle buji kabloları değişti yine aynı.
Gecmis olsun , benzer sorunlari cok deneyimleyenler oldu.
bana kalirsa atladiginiz kucuk birseyler var.
1-)hata kodlarini tam olarak buraya yazin fikir verelim enjektor hata kodu almasi cok genel bir ariza ,enjektor hatasi verse bile bunun bobin buji buji kablosu 3 lusundeki hatanda da verebilir.
2-)Conta zaten degismis bobinleri yağdan arindirin balata spreyi gibi birseyler ve iyice kurutun , basliklari kontrol edin atlama ziplama yapiyor mu diye.Hatta gerekirse buji kafalarini temizleyin iletken olmasindan emn olun.
3-)Buji Bobin kablosu atlama yapiyiru kacak var mi ek yerinvar mi bakin.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bobin, buji kabloları değişti hocam bujileride kuruttuk. P0202, P0204 kodları vardı ama sonra düzeldi. Şuan hala varmı bilmiyorum
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bobin, buji kabloları değişti hocam bujileride kuruttuk. P0202, P0204 kodları vardı ama sonra düzeldi. Şuan hala varmı bilmiyorum
duzeldiyse gecms olsn.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tekleme hala var arıza yok. Acaba lpg sistemi benzin enjektörlerini kesmiyor diyemi? Araç benzinden lpgye geçince 1 2 saniye tekleme düzeliyor sonra tekrar teklemeye başlıyor. Bobinler değişti araba ferrari gibi gitmeye başladı ama tekleme sorunu var hala.
kompresyon ölçün derim
Kompresyon testinden korkuyorum hocam. Klima açınca tekleme düzeliyor acaba nerden kaynaklı bir sorun
Sanki motorun arkasında emme kısmında fıss diye ses geliyor kulağıma..
Benzin enjektörlerindende şüpheleniyorum hocam. Arızalanıp sürekli işemesi durumumda lpgdeyken araca sürekli benzin verip teklemesine neden olabilir çünkü araç ilk tekleme döneminde 2 ve 4. Silindir enjektörü arıza vermişti. Buji kablolarını alırken enjektör o ringlerinide almıştım onlarıda değiştireceğim sıra enjektörleri kontrol edeceğim. Acaba enjektör kütüğünü kaç numara torks turuyor bilginiz varmı?
Bence imkan varsa istanbula gecerseniz bostancida alfa romeo özel servisler var hepside iyi ustalar anlarlar bu sorunu en azindan surekli birseyler degistirmek zorunda kalmazsiniz icinizde rahat eder.
Benim tavsiyem de kompresyon testi yaptirmaniz.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tekirdağdan bostancı çok uzak hocam avrupa yakasında falan yok mudur?
evet avrupada da var bircok yer var ama ben Kucukcekmede ikamet ederken bile memnun kaldigim icin bostanciya gidiyordum.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kompresyon olmadan kurtarmanın yolu yokmudur ya
Motor basınca gidiyor hiç bir sıkıntısı yok çekiş düşüklüğü falan yok
Segmanlar ölü olsa motor gitmez hocam bence başka bir sorun var motor 3. Viteste 100e çıkıyor bujilere bakmak için söktüğümüzde yağlanma ıslanma yoktu.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Segmanlar ölü olsa motor gitmez hocam bence başka bir sorun var motor 3. Viteste 100e çıkıyor bujilere bakmak için söktüğümüzde yağlanma ıslanma yoktu.
Fikir sordun fikir verdik , kardesim.
Segmanlar ölü demedik ki motora daha detaylı baktirman faydana olur dedik.
Ayrıca kompresyon düşük olsada 3. vitesde 100 ile gidibiliyor genel geçer değerlendirmeler yerine güvenilir bir ustada sorununuz illaki çözlücektir , burada flood yapmanıza gerek yok.
Tekrar geçmiş olsun.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Flood yapmıyorum bilgi arıyorum. Oturduğum bölgede 1 tane bile alfa ustası yok hepsi çok uzak yerdeler. Teşekkür ederim.
Geçmiş olsun.
1. Motor sente atlamış olabilir mi? Kayış ve kasnaklarla sente ayarını bir kontrol etseniz iyi olur.
2. Sente ayarında bir sorun yoksa sensörleri de kontrol etseniz iyi olur. Kontrolü en kolay olan hava akış debimetresinden başlayın.
3. İlk ikisi değilse sekmanlar en güçlü aday diye düşünüyorum (yaptıklarınızı şüpheli listesinden çıkartınca).
İnşallah kısa sürede çözersiniz.
İstanbul 1 saatlik yok , gidin baktırın forumda Karsta bile alfaya binen var bence Tekirdağ uzak sayılmaz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Segmanlar ölü olsa motor gitmez hocam bence başka bir sorun var motor 3. Viteste 100e çıkıyor bujilere bakmak için söktüğümüzde yağlanma ıslanma yoktu.
bujinin yağlandığının nedeni conta,kompresyonu düşük makine sizdeki haraketleri yapar sarsıntılı çalışır,korkmanıza gerek yok olacakla öleceğe çare yok burdaki arkadaşlar motoru görmeden yorum yapıyor kompresyondan çıkacak korkarım sorununuz
Bujilere yağ dolmuştu hocam elektrodlar yağlanmamış. Sadece bobinlerin oturduğu kısma ağzına kadar yağ dolmuştu 1. Ve 3. Pistonun bujilere üst kapak contası değişti yağ doldurma kalmadı. Bujiler en son 3 sene önce değişmişti + olarak motorun yağ bakımı çok yaklaştı bunlardan olabilir mi. Ayrıca kompresyonda sıkıntı olan araba sürekli teklemezmi? Bizim araba ilk marşa basıyorsun tekleme yok 1 dakika sonra teklemeye başlıyor. Bir süre sonra düzeliyor yine başlıyor. Gaz verince tekleme kesiliyor klima açınca tekleme kesiliyor. Ayrıca araba en son enjektör 2 enjektör 4 hatası vermişti. Ama lpgdede var birazda olsa. Neyse bakacağız artık teşekkür ederim sonumuz hayır olsun.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Geçmiş olsun.
1. Motor sente atlamış olabilir mi? Kayış ve kasnaklarla sente ayarını bir kontrol etseniz iyi olur.
2. Sente ayarında bir sorun yoksa sensörleri de kontrol etseniz iyi olur. Kontrolü en kolay olan hava akış debimetresinden başlayın.
3. İlk ikisi değilse sekmanlar en güçlü aday diye düşünüyorum (yaptıklarınızı şüpheli listesinden çıkartınca).
İnşallah kısa sürede çözersiniz.
Sentede atlamış olabilir hocam trigeri alfa ustasına değiştirmedik yapamamışta olabilir onuda kontrol ettireceğim. Ekstra olarak arabanın egzozundan yakıt kokusuda alıyorum..
Twinspark motorlar için sente ayar aparatı var. Bu aparatın yaptırdığınız yerde olmaması yüksek ihtimal.
Trigee kayışı 3 sene önce değişmişti hocam şimdi sente atlama şansı varmıdır ki?
Durduk yere olmaz diye biliyorum hocam, kayışla kasnaklar arasına bir şey girerse olur. Düşük ihtimal ama mümkün. Daha iyi bilen arkadaşlar varsa ya da başına gelmiş olan aydınlatsın lütfen.
Acaba bujiler ile buji pipolarında mı sorun var? Ama onlarda sorun olsa bobinlerin fişini çektiğimde motor aynı şekilde çalışması lazım hafiften sesi değişiyor hepsinde...
Bu sıralar tekleme birazda olsa azaldı ama hala var ilk çalıştırınca hiç bir sıkıntı yok biraz geçtikten sonra başlıyor.
Benzinde daha fazla tekliyor gibi geldi hocam. Benzine alınca içerde teklemeyi bariz hissediyorsun zıplıyorsun resmen ama lpgye alınca motorun sadece sesini duyuyorsum teklemesinin
tekirdağ-istanbul arası mesafe sayılmayacak kadar az.
alfa ustasına gidin, bu şekilde problem zor çözülür.
Müsait zamanda küçükçekmecedeki Auto-Delta Alfa Romeo'ya götüreceğim hocam
Kompresyonda bir sorun yok gibi. ustam 2 silindirin subapları düzgün çalışmıyor dedi ve arabaya yarı motor yapılıyor. MT Alfa Romeo servisini herkese öneririm. Gayet efendiler ve çok yardımcı oluyorlar.