Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa romeo 156 Marş Sonrası Stop Etme

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Saidow

Selamlar alfisti üyeleri


Geçen günlerde yaşadığım " marş sonrası hemen stop etme" ve " rölanti dalgalanma " problemini ve nasıl çözüme ulaştırdığımı aktaracağım. Ki yaşayacak olanlarada çözüm olsun. (Mk2 araçlarda gaz teli yoktur mümkünse dokunmayın sadece uzaktan spreyi sıkın)

Araç yolda 70-80 km hızda giderken boşa aldığımız sırada stop etti, çalıştırıp devam ettik sonra tekrardan stop etti
Zar zor eve getirdik. Ertesi gün araba marşı alıyor çalışıyor ama 1-1.5 devirde durması gerekirken stop ediyordu. Daha sonra debimetreden şüphelendim ve kablosunu çıkardım. Tekrar marş verince araç çalıştı ve stop etmedi. Fakat debimetreyi görmediğinden arıza lambası yaktı. Debimetreyi söktüm gaz kelebeğini yağsız olan fren balata spreylerinin biriyle temizledim. 20cm uzaklıktan sıktım inmesini bekledim, sonra mk1 lerdeki gaz telini çekip birazda o şekilde sıktım bezle de sildim kalıntı mevcuttu. Youtube'da barracuda kanalında da mevcut. Hasan Abiyle de görüştüm çok yardımcı oldu kendileri. Daha sonra debimetreyi de 2 kere temizledim. Temizlerken 20-30cm uzaktan spreyi sıkın daha sonra ok aşağı gelecek şekilde bekletin tozdan uzak bir yerde
Ben 2 kere yaptım ve her yaptığımda 25-30dk kurumasını bekledim. Ve araca taktım. Ama kablosunu bu aşamada takmadım. Amaç gaz kelebeğini temizlediğimiz için manifold içindeki sıktığımız spreyi ve akan pislikleri temizletmek aracın bu durumda stop etmesi işime gelmezdi. Gaz kelebeği temizliği de yaptığım için araç çok zor marş aldı fakat çalıştı daha sonra 10-15dk rölantide çalıştırdım bu sırada yoğun siyah duman attı. Bu işlemden sonra aracı stop edip 2dk sonra tekrar çalıştırdım daha kolay marş aldı. Bu işlemden sonra aracı tekrar stop edip debimetre kablosunu taktım 1.5 mar 1.5 stop 1.5 mar yapıp aracı tekrar çalıştırdım ve arıza lambasıda kaybolmuştu
5km lik bir sürüşe çıktım ve stop ettim
Rölantideki dalgalanma çok yüksek oranda azalamıştı gözle görülür bir fark oldu açıkçası. Marştan sonra stop etme gibi bir problemin çözümünü bulamamıştım kaynak olması açısından buraya bilgi bırakmak iyi olur diye düşündüm. Herkese iyi forumlar dilerim.
01 ALN 883 - 1.6 TS 156

Kaan

#1
You are not allowed to view links. Register or LoginSelamlar alfisti üyeleri


Geçen günlerde yaşadığım " marş sonrası hemen stop etme" ve " rölanti dalgalanma " problemini ve nasıl çözüme ulaştırdığımı aktaracağım. Ki yaşayacak olanlarada çözüm olsun. (Mk2 araçlarda gaz teli yoktur mümkünse dokunmayın sadece uzaktan spreyi sıkın)

Araç yolda 70-80 km hızda giderken boşa aldığımız sırada stop etti, çalıştırıp devam ettik sonra tekrardan stop etti
Zar zor eve getirdik. Ertesi gün araba marşı alıyor çalışıyor ama 1-1.5 devirde durması gerekirken stop ediyordu. Daha sonra debimetreden şüphelendim ve kablosunu çıkardım. Tekrar marş verince araç çalıştı ve stop etmedi. Fakat debimetreyi görmediğinden arıza lambası yaktı. Debimetreyi söktüm gaz kelebeğini yağsız olan fren balata spreylerinin biriyle temizledim. 20cm uzaklıktan sıktım inmesini bekledim, sonra mk1 lerdeki gaz telini çekip birazda o şekilde sıktım bezle de sildim kalıntı mevcuttu. Youtube'da barracuda kanalında da mevcut. Hasan Abiyle de görüştüm çok yardımcı oldu kendileri. Daha sonra debimetreyi de 2 kere temizledim. Temizlerken 20-30cm uzaktan spreyi sıkın daha sonra ok aşağı gelecek şekilde bekletin tozdan uzak bir yerde
Ben 2 kere yaptım ve her yaptığımda 25-30dk kurumasını bekledim. Ve araca taktım. Ama kablosunu bu aşamada takmadım. Amaç gaz kelebeğini temizlediğimiz için manifold içindeki sıktığımız spreyi ve akan pislikleri temizletmek aracın bu durumda stop etmesi işime gelmezdi. Gaz kelebeği temizliği de yaptığım için araç çok zor marş aldı fakat çalıştı daha sonra 10-15dk rölantide çalıştırdım bu sırada yoğun siyah duman attı. Bu işlemden sonra aracı stop edip 2dk sonra tekrar çalıştırdım daha kolay marş aldı. Bu işlemden sonra aracı tekrar stop edip debimetre kablosunu taktım 1.5 mar 1.5 stop 1.5 mar yapıp aracı tekrar çalıştırdım ve arıza lambasıda kaybolmuştu
5km lik bir sürüşe çıktım ve stop ettim
Rölantideki dalgalanma çok yüksek oranda azalamıştı gözle görülür bir fark oldu açıkçası. Marştan sonra stop etme gibi bir problemin çözümünü bulamamıştım kaynak olması açısından buraya bilgi bırakmak iyi olur diye düşündüm. Herkese iyi forumlar dilerim.

Merhaba,
Çözümü bu şekilde kendiniz uygulayarak bulmanız çok sevindirici.
Ancak ben çözümünüzü uygularken dikkatimi çeken başka bir noktaya değinmek istiyorum. Gaz kelebeğini balata spreyi ile temizlediğinizi anladım. Gerçekten çok tehlikeli bir işlem yapmışsınız. Bilinçli yada değil hemen marşa basmamanız çok iyi olmuş. Çünkü balata spreyi yanıcı içerikli bir ürün olduğundan manifold tarafında bir patlama yaşayabilir diniz. Örneğine denk geldiğim için verilmiş sadakanız varmış diyorum. Patlama maddi hasar ile sonuçlanacaktı büyük ihtimalle. Eğer tekrar gaz kelebeğini temizlemek icap ederse würth ün benzinli araçlar için kelebek temizleyen ürünü var. Yanıcı değil ve manifold içine kadar güzel bir temizlik sağlıyor. Uygulaması kolay ama 2 kişi gerekli. 1 kişi 3000 devir üzerinde gaza basarken diğer kişi kelebek açıldığında ürünü içeriye püskürtmeli. Egzozdan çıkışından atılan kurumu görebilir siniz. Böylesi sanırım daha güvenli olur.
1 hayal
5 duyu
6.his