Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: Pervasiz_7 - 09 Temmuz 2024, 11:39:09

Başlık: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: Pervasiz_7 - 09 Temmuz 2024, 11:39:09
Herkese merhaba,
Bu yazıda standart kaliperli 159 'un frenlerinin brembo kaliperlerle değiştirme konusundaki tecrübemi paylaşmak istedim. Yaptırmayı düşünenler varsa bir nebze de yardımcı olursa bu yazı çok sevinirim.

Araştırmalarıma göre 4 ihtimal mevcut;

1.   Öncelikle 305mm brembo kaliperleri 330mm brembo kaliperlerle değiştirmek istiyorsanız işiniz kolay, kaliperler direkt uyuyor. Taşıyıcıya vb. ihtiyacınız yok. 310 mm'yi söküp 330 mm'yi monte edin. Yeni disk ve balatalarla işiniz tamam.

2.   Kolay bir yöntem olarak 166 V6 brembo kaliperleri takılabiliyor. Bunların 310 mm ve 330 mm olanları mevcut. Standart kaliperin çıktığı yere bu brembo kaliper tam oturuyor. Sadece yapanlar standart kaliper hortumunun kısa kaldığını ve en az 5-6 cm daha uzun hortum gerektiğini belirtmiş. Disk arkasında kalan tenekeyi kaliper şeklinde bir miktar kesmeniz gerekecek. Yine yeni disk ve balatalarla işiniz tamam.

3.   Taşıyıcınıza sadece braket (ara aparat) yaptırarak 310 mm ve 330 mm brembo kaliperleri monte edebilirsiniz. Ancak bu yöntem benim aklıma pek yatmadı. Sonuçta fren sistemi hayati bir konu, araya bir aparat eklemek ne kadar sağlıklı olur bilemedim. Yaptırıp kullananlar varsa onlar yorum yaparsa daha iyi olur. Braket dediğim aşağıdaki gibi bir ara parça;

(https://i.hizliresim.com/eyhonkn.jpg) (https://hizliresim.com/eyhonkn)

4.   Taşıyıcı ile birlikte montaj yapmak. Bu en kolay yöntem ya da duruma göre en zor yöntem olabilir. Bende bu yolu seçtim çünkü öylece takacağım başka masrafım olmayacak ve çok uğraştırmayacak diye düşünmüştüm ancak öyle olmadı.

Öncelikle alacağınız sette ne kadar az eksik varsa o kadar az masrafınız oluyor. Nelere dikkat etmek gerektiğini sıralıyorum;

a.   Resimlerde gördüğünüz burçların taşıyıcının üstünde olması çok önemli. Her taşıyıcıda üç tane burç var. Benim birisinde tamdı, diğerinde bir tane eksikti. Mecbur diğerini söküp tornacıdan aynısından bir tane yaptırmak gerekti. Bu burçların içi konikli yapıda olduğu için her tornacı yapamıyor ama yapanlarda mevcut arayıp bulmanız lazım.

(https://i.hizliresim.com/6w3g0i6.jpeg) (https://hizliresim.com/6w3g0i6) (https://i.hizliresim.com/ekghrof.jpeg) (https://hizliresim.com/ekghrof) (https://i.hizliresim.com/kpslgc4.jpeg) (https://hizliresim.com/kpslgc4)



b.   Porya bilyalarının değişmesi gerekiyormuş. Eski olanlar sökülüp takıldığında ses yapıyormuş, aynı sorun çıkma bilya takıldığında da oluyormuş. Bunun sebebini tam anlamadım. Eski bilyalar sökülüp kullanılabiliyor da olabilir. Ama hem ustam öyle tavsiye ettiği için hem de sökülmüşken onlar da değişsin madem yenilenmiş olur diye değiştirdim.

(https://i.hizliresim.com/ikmye12.jpeg) (https://hizliresim.com/ikmye12)

c.   ABS Sensörleri sabitlendikleri yere yapışıyor ve çıkartırken kırılıyor. Tabiki sorunsuz çıkadabilir. Bunun için dikkatlice uğraşıp kırmadan sensörleri sökmeniz gerek. Benimkiler sökülecek gibi değildi o yüzden yenilerini taktık. Çıkmayan sensörler eski taşıyıcının üstünde kaldı, yapıştığı kısmı kırmızı daire ile işaretledim;

(https://i.hizliresim.com/4n1bzq8.jpeg) (https://hizliresim.com/4n1bzq8)


d.   Balata pimleri sıkışmış olabiliyor. Bu durumda keserek çıkartılıyor uğraştırıcı bir iş. Benim sol kaliperin bir pimi sıkışmıştı mecbur kesildi ve yeni pim takıldı. Tek satıldığını görmedim ama kitleri var. Benimkini tek olarak ustam buldu taktı demekki istenince bulunuyor. Tamir kiti deyip geçmeyin ucuz bir şey değil.

e.   Yağı değiştirmenize gerek olmuyor, ben hem yağı daha önce değiştirdim diye hem de belki bir aksilik olur diye ilk etapta değiştirmedim. Yağ değişmeyecekse söküm sırasında akan yağ kadar ekleme yapılmalı çok az miktar akıyor zaten. Ben bir sonraki bakımda fren hidroliğini de değiştireceğim. Brembolar için hangi yağ daha uygun bilen arkadaşlar yazarsa iyi olur. Benim gördüğüm Castrol'leri tavsiye ediyorlar ama kullanmadığım için bilemiyorum.

f.   Hortumların sökülürken nasıl çıkartıldığına dikkat edin. Genelde somun sökmekle uğraşmayıp direkt keserek söküyorlar. Benimkisi Allah'tan doğru yerden kesilmiş (araçtan gelen hortumdan kesilmiş). Resmini çekmeyi unutmuşum. Hortumlar orijinal bremboydu. Kontrollerini yaptık ve bir arızası olmadığı için taktık. Orijinal olmasaydı değiştirecektim. Burada tercih sizin isterseniz çelik örgülü hortumlar vs. satılıyor, orijinali satılıyor ya da hortum yaptırılabiliyor ancak bunlarda ayrı maliyet.

g.   Üst salıncak burcu somunu uymuyor. Evet, biraz garip geliyor ama brembolu araçlarda üst salıncağın somunu kendinden pulluymuş. Onlardan bulup takmanız gerekiyor yoksa somun tutmuyor. Söylendiğine göre bunlar yeni salıncakların içinden de çıkmıyormuş o yüzden bulması zor olabilir. Olması gereken somunu ok ile işaretledim. Diğer bağlantı noktalarında sorun yok çıkanlar aynen uyuyor.

(https://i.hizliresim.com/jxpbcy5.jpeg) (https://hizliresim.com/jxpbcy5)

h.   Kaliperlerinizin pistonları arızalıysa uğraştırıcı ve maliyetli bir iş. Tamir kitleri satılıyor, hem orijinal brembo olarak hem de muadilleri. Bu arada tamir edilecekse mutlaka orijinal brembo kullanılması tavsiye ediliyor. Sökülüp takarken yuvaların çizilmemesi gerekiyor.  Orijinal pistonlar alüminyum. Muadillerinde sert plastik vb. malzemelerden. Bir süre sonra kaçırma yapabiliyormuş.

Bunu anlamak için pistonların kenarlarına bakmak lazım terletme vb. var mı diye. Ancak bu da tam kontrol olmuyor. Asıl kontrol montajdan sonra freni bir süre kullanıp kaçak, terletme vb. kontrolünü yaparak oluyor.

i.   Kaliperler 17" ve üzeri oem jantlarla oluyor ancak daha düşük çapta jantlarla olmuyor. Eğer jantlarınız Alfa Romeo jantı değilse ET değerini mutlaka kontrol edin brembolar sığmayabilir.

j.   Kaliperleri boyatmak isterseniz mutlaka kaliperin komple sökülüp boyanması en sağlıklısı yoksa ısınmada atma, dökülme olabiliyormuş. Boya konusunda You are not allowed to view links. Register or Login abinin YouTube'de videosu mevcut. Ben boyatmadan taktım önemli olan fonksiyonu görselliğe şu an pek bakmıyorum. Görüntü bu şekilde;

(https://i.hizliresim.com/ohri1gz.jpeg) (https://hizliresim.com/ohri1gz)

k.   Disk ve balata seçimi konusunda çeşitli yorumlar var ancak bu disk-balata işi biraz da sizin fren alışkanlığınıza göre değişiyor. Ben normal disk o an olmadığı için performans diski taktırdım. Balataları Bosch marka seçtim çok bildiğimden değil iyi marka diye. Kullanıp bakacağım fren hissiyatına. Uzun süreli brembo kaliper kullanan arkadaşlar disk ve balata tavsiyelerini yazarlarsa iyi olur.

Peki bu kadar zahmete değiyor mu? Bence değer, henüz balatalar alışmamız olmasına rağmen eskisinden çok daha iyi. Cidden bu 159 ' ları bu ağırlıkla ancak brembo paklar.

Benim tecrübelerim bu şekilde. Çok araştırma yapmama rağmen tahmin ettiğimden masraflı oldu. Forumlarda da yapanlar yaptım yazmış geçmiş pek detay belirtmemiş o yüzden mümkün olduğunca detaylı yazmaya çalıştım.

Eğer yanlış yazığım bir şey varsa bilen arkadaşlar düzeltesin veya atladığım bildiğiniz bir detay varsa siz de yazın. Tek bir yerde toplansın. Yaptırmak isteyenlere bilgi olsun.
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: emre2blue - 09 Temmuz 2024, 12:33:00
Merhaba,  :)

Güzel konu ve bilgiler. Ben "ihtimal 3" için yorum yazmak isterim. Ben de baştan braket olur mu? Sağlam olur mu demiştim. Fakat Onlarca arabaya Braket tasarlayıp yaptım, pistlere çıktılar. Ayrıca Alfa Romeo bile Kendisi Braket kullanıyor. Mesela 156 GTA aldığınızda 156 taşıyıcısı normal 156 ile aynı. Brembo 330mm Takmak için kendisi Braket yapmış.  Mesela Giulia QV frenleri braket ile bağlı. Hemde 14mm Çelikten yapmışlar. Bende aynısını kendim için  yaptım. İnanın Braket Sıfır Sorun. Kağıttan olmadığı sürece. Diş yüksekliklerini derinliklerini koruyarak herşey yapılabilir inanın buna.

Taşıyıcı ile değiştirerek yapmak her zaman en iyisi ama Onun bile limitleri var. Onun için Tak çalıştır ürün almak bir ihtimal olmadığı anda Bracket kesin çözüm. Hortum boyutları v.s. onlar teferruat zaten.


(https://i.hizliresim.com/9sgiqtn.jpg) (https://hizliresim.com/9sgiqtn)
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: radar54 - 09 Temmuz 2024, 13:33:03
Arşivlik bir konu daha gelmiş eline sağlık başkan  :alkis:
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: Pervasiz_7 - 09 Temmuz 2024, 13:49:35
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba,  :)

Güzel konu ve bilgiler. Ben "ihtimal 3" için yorum yazmak isterim. Ben de baştan braket olur mu? Sağlam olur mu demiştim. Fakat Onlarca arabaya Braket tasarlayıp yaptım, pistlere çıktılar. Ayrıca Alfa Romeo bile Kendisi Braket kullanıyor. Mesela 156 GTA aldığınızda 156 taşıyıcısı normal 156 ile aynı. Brembo 330mm Takmak için kendisi Braket yapmış.  Mesela Giulia QV frenleri braket ile bağlı. Hemde 14mm Çelikten yapmışlar. Bende aynısını kendim için  yaptım. İnanın Braket Sıfır Sorun. Kağıttan olmadığı sürece. Diş yüksekliklerini derinliklerini koruyarak herşey yapılabilir inanın buna.

Taşıyıcı ile değiştirerek yapmak her zaman en iyisi ama Onun bile limitleri var. Onun için Tak çalıştır ürün almak bir ihtimal olmadığı anda Bracket kesin çözüm. Hortum boyutları v.s. onlar teferruat zaten.


(https://i.hizliresim.com/9sgiqtn.jpg) (https://hizliresim.com/9sgiqtn)


Abi bilgilendirme için teşekkürler. Senin verdiğin bilgiler çok kıymetli bizler için. O zaman düzgün hazırlanmış çelik braketler de problem yok.  :yukari-ok:
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: Pervasiz_7 - 09 Temmuz 2024, 13:53:05
You are not allowed to view links. Register or Login
Arşivlik bir konu daha gelmiş eline sağlık başkan  :alkis:

Eyvallah başkan. Bilenler de katkıda bulunursa güzel arşivlik bir konu olur.  :yukari-ok:
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: emre2blue - 09 Temmuz 2024, 14:25:09
(https://i.hizliresim.com/h5e926u.jpg) (https://hizliresim.com/h5e926u)

Aluminyum'dan yapılsa bile olur. Sadece Güzel tasarlanacak. Kıvrımları bilinecek. DİŞ derinlikleri bilinecek. Boşluklar hesaplanacak. 

(https://i.hizliresim.com/4blay6z.jpg) (https://hizliresim.com/4blay6z)

159 için bile yaptım.

(https://i.hizliresim.com/57tdjw9.jpg) (https://hizliresim.com/57tdjw9)

MX5 - Miata için Yapmıştım. Olmayacak şeyle değil. Yeterli Boşluk varsa.
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: emre2blue - 09 Temmuz 2024, 21:50:36
Umarım kızmazlar, Videoyu açtım izliyorum anında gözüme takıldı.   :yukari-ok:  :clover:  :nazar:

(https://i.hizliresim.com/1wu1x2k.jpg) (https://hizliresim.com/1wu1x2k)
Başlık: Ynt: Alfa Romeo 159 Standart Fren Kaliperlerinin Brembo Kaliperler İle Değiştirilmesi
Gönderen: Pervasiz_7 - 10 Temmuz 2024, 14:55:36
Kim kızacak abi sen braket olur diyorsan olur  :yukari-ok: