Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: A.S.GÜMÜŞ - 27 Eylül 2011, 11:07:58

Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 27 Eylül 2011, 11:07:58
156 larda arka kapılarda çocuk kilidi bulunmuyor ya da varsa da ben bulamadım, ellerinizden öper benim sıpa artık arka kapıyı açacak kadar büyüdü, koltuğunda otururken uzanıp kapıyı açmaya çalışıyor. Dolayısıyla arka kapıya çocuk kilidi lazım, bunu nasıl yapabilirim yardım rica ediyorum
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: erdem1904 - 27 Eylül 2011, 11:33:00
koltuğunun bulunduğu taraftaki kapı açma kolu iptal edilebilir. O kapı sadece dışarıdan açılır...
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: enginkablan - 27 Eylül 2011, 11:39:20
quote:

koltuğunun bulunduğu taraftaki kapı açma kolu iptal edilebilir. O kapı sadece dışarıdan açılır...


bu çözüm önerisinde samimi olduğunuza inanmıyorum espiri yapıyor olmalısınız.
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: erdem1904 - 27 Eylül 2011, 11:52:12
çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 27 Eylül 2011, 11:56:11
quote:

çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım



Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: erdem1904 - 27 Eylül 2011, 12:01:14
quote:

quote:

çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım



Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek



Bende bunu kastediyorum. O kol boşa çıkacak. Çok basit ve işe yarar bir yöntem.. mk1 156 larda kapı için çocuk kilidi hiçbir donanımda bulunmuyor. Yeni kasada varmı onu bilmiyorum.
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: tunerviper - 27 Eylül 2011, 12:38:15
quote:

quote:

quote:

çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım



Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek





Bende bunu kastediyorum. O kol boşa çıkacak. Çok basit ve işe yarar bir yöntem.. mk1 156 larda kapı için çocuk kilidi hiçbir donanımda bulunmuyor. Yeni kasada varmı onu bilmiyorum.



yeni kasada da yok.
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: t.ucar - 27 Eylül 2011, 13:27:41
quote:

quote:

quote:

quote:

çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım



Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek





Bende bunu kastediyorum. O kol boşa çıkacak. Çok basit ve işe yarar bir yöntem.. mk1 156 larda kapı için çocuk kilidi hiçbir donanımda bulunmuyor. Yeni kasada varmı onu bilmiyorum.



yeni kasada da yok.


yanlışlık olmasın yeni kasada arka kapılarda çocuk kilidi var.ama progression modelleri bilmiyorum
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 27 Eylül 2011, 14:39:52
Peki mkII lerin çocuk kilidi sistemi mkI lere uyar mı acaba ?
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Jakomo - 27 Eylül 2011, 18:12:46
ARkadaşlar ne demek çocuk kilidi yok ?? Siz dalga mı geçiyorsunuz ?!?!?!?
MK1 lerde çocuk kildi var; kapıyı açıp kapının kilit kısmına balarsanız orda bir yuva ve bir oyuntu göreceksiniz. onu 1az sivri bir nesne ile iterseniz çocuk kilidini otomatikman devreye sokmuş olacaksınız. Kapı içeriden açılmayacak ancak dışarıdan açılacak. Kapı kolu iptali fln söz konusu değil, yapmayalım ltf !

Çocuk kilidi yok demenize inanamıyorum valla !!!

Edited by - Jakomo on 27/09/2011  18:42:43
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: aromeo159 - 27 Eylül 2011, 18:35:52
çocuk kılıdı var arkadaşlar mk1 de...tornavıda ıle kapının kılıdının uzerındekı mekanızmayı asagı ındırdıgınızde,en azından camları acamıyor,elcegı acarsa  tabı kılıd devre dısı o ayrı
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 27 Eylül 2011, 19:48:13
quote:

ARkadaşlar ne demek çocuk kilidi yok ?? Siz dalga mı geçiyorsunuz ?!?!?!?
MK1 lerde çocuk kildi var; kapıyı açıp kapının kilit kısmına balarsanız orda bir yuva ve bir oyuntu göreceksiniz. onu 1az sivri bir nesne ile iterseniz çocuk kilidini otomatikman devreye sokmuş olacaksınız. Kapı içeriden açılmayacak ancak dışarıdan açılacak. Kapı kolu iptali fln söz konusu değil, yapmayalım ltf !

Çocuk kilidi yok demenize inanamıyorum valla !!!

Edited by - Jakomo on 27/09/2011  18:42:43



Cemal bey, Murat bey valla teşekkür ederim dertten kurtardınız, gerçi sivri cisimle ya da tornavida yardımı ile çocuk kilidini devreye sokma işi pek olmamış ama olsun var olması önemli
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: enginkablan - 27 Eylül 2011, 20:21:02
Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Jakomo - 27 Eylül 2011, 21:31:23
Arka kapıyı açtıktan sonra göreceğiniz manzara şu şekilde (kilit mekanizması ve behsi geçen çocuk emniyet bölmesi):

Ufak bölme' de görünen plastik aksama anahtarınızın ucu ile aşağa doğru çekildiğinde çocuk kilidi mekanizması devreye girmekte, yani kapı içeriden açılmamakta


Ama yine de istenirse kapı kolu içeriden iptal edilebilinir tabiiki
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ku2 - 27 Eylül 2011, 21:37:04
quote:

Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.



Baska yontemi ne olabilir acaba..?? Cok merak ettim..
Bunda hayret edecek birsey yok.. 1998 model bir arabadan bahsediyoruz.. ve ben bu yazilanlari hayretle okudum..!
Bir kere Jakomo;nun dedigi gibi kapinin kenarindaki yuvadan bu isi halledebilirsiniz..
Bu gayette normal bir yol.. Bazi araclarda, ufak bir cikinti olabiliyor..bu cikintiyi yukari ya da asagi cekerek kilidi devreye sokuyorsunuz..
Yani bu isler hep mekanik..!

Baska yontem yok..
90 model Subaru'um vardi..Onda da boyleydi.. 1998 156im var bunda da boyle..

Elektronik kontrollu bir mekanizmami bekliyordunuz..?? :)))
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Jakomo - 27 Eylül 2011, 21:56:48
Benim bildiğim kadarıyla 1960 yıllardan beri tüm 4 kapılı araçlar' da bu ve buna benzer yöntemler kullanılmakta....

Bu arada bilmeyenler içinde tekrar bilgilendirmekte' de fayda var: Arka cam düğmeleri ise sürücü tarafrındaki cam kumanda ünitesinin önünde bulunan enlemesin yerleştirilmiş düğme ile pasif ve aktif hale getirilebilinir, bilmeyenler için duyrulur...
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Jakomo - 27 Eylül 2011, 22:01:01
quote:

çocuk kılıdı var arkadaşlar mk1 de...tornavıda ıle kapının kılıdının uzerındekı mekanızmayı asagı ındırdıgınızde,en azından camları acamıyor,elcegı acarsa  tabı kılıd devre dısı o ayrı


Pardon, siz nereden bahsediyorsunuz ? kapı mekanizması ile camlar ne alaka ? Anlayamadım o 100den soruyorum
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Sportivo - 27 Eylül 2011, 22:42:52
İlk 9 mesajı trajedi içinde ve sabırla okudum, olayın nereye cereyan edeceğini merakla okumaya devam ederken neyseki Cemal Bey noktayı koydu .
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Sercan Keklik - 27 Eylül 2011, 23:48:35
quote:

İlk 9 mesajı trajedi içinde ve sabırla okudum, olayın nereye cereyan edeceğini merakla okumaya devam ederken neyseki Cemal Bey noktayı koydu .



haha ne yalan söyliyim ben su mesajı görene kadar bırı cıkıp, benım kadar sok olmadımı falan dedım :)
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ku2 - 28 Eylül 2011, 00:34:32
Bu da 156nin el kitabindan...!!

Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ATA - 28 Eylül 2011, 01:38:36
Anahtarla yapılabileceğini, tornavidaya ihtiyaç olmadığını ben yazacaktım ki Selim Abi klavuzdan resim eklemiş. Ellerine sağlık abi =))
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: erdem1904 - 28 Eylül 2011, 08:43:00
Ben gerçektende olmadığını biliyordum... Öğrenmiş olduk iyi oldu.. Yalnız bazı cevaplar gereksiz sert üslupta yazılmış...
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 28 Eylül 2011, 09:56:28
Cemal beyciğimiz arayarak da tarif etti kendisine tekrar teşekkür ederim Erdem bey'e kesinlikle diyecek sözüm yok, ihtiyaç olmayınca bilmemek normal.
Ben işte tamda bu yüzden bu siteye üyeyim, Cemal beyimiz aradı, diğer arkadaşlarımız yol gösterdi, üşenilmedi fotoğraf çekilip konuldu, el kitabı tarandı. Bir de Bektaş bey buralarda olsaydı o zaman tam olacaktı.
Çocuk kilidi sorunsalında aydınlanma sürecimde emeği geçen tüm arkadaşlarımla bir kez daha teşekkür ediyorum  
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ku2 - 28 Eylül 2011, 10:04:47
quote:

Anahtarla yapılabileceğini, tornavidaya ihtiyaç olmadığını ben yazacaktım ki Selim Abi klavuzdan resim eklemiş. Ellerine sağlık abi =))



Rica ederim kardiş...:))

Bu arada bu el kitabı bende PDF halde mevcut..isteyene yollarım..paylaşırım.

Öpüyorum.
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: erdem1904 - 28 Eylül 2011, 10:08:03
Bilmediğim konularda asla yazmam hatta yanlış yazıp yanıltmalarıda hoş karşılamam... 146 dan kalma bir göz aşinalığı olsa gerek (146 larda kapı açma kollarında kapıları kilitleyen sistem mevcut) benzer bir sistem düşünmüş olacağımki emin olup yazdım..  Bu sitede insanların bildikleri konularda cevap yazarken ki dalgacı ve gereksiz sert üslupları ile yardımcı olmak yerine dışarıdan izleyip yardımcı olmaya çalışanlarla ilgili değişik üsluplarda ki mesajları hep yadırgadım ve bu muamelenin yapıldığı insanların tarafında oldum. Burada topu topu aktif olan ve katılımı olan 100-150 kişiyi geçmeyiz. Bu yüzden lütfen birbirmize karşı yazdıklarımızda daha dikkatli olup kırıcı olmamaya çalışalım...
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: evrenalpar - 28 Eylül 2011, 10:58:11
Böylece bir bilinmeyen daha çözüme kavuştu.. Yaşasın AlfistiTurkeyyyy..
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: enginkablan - 28 Eylül 2011, 16:50:56
quote:

quote:

Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.



Baska yontemi ne olabilir acaba..?? Cok merak ettim..
Bunda hayret edecek birsey yok.. 1998 model bir arabadan bahsediyoruz.. ve ben bu yazilanlari hayretle okudum..!
Bir kere Jakomo;nun dedigi gibi kapinin kenarindaki yuvadan bu isi halledebilirsiniz..
Bu gayette normal bir yol.. Bazi araclarda, ufak bir cikinti olabiliyor..bu cikintiyi yukari ya da asagi cekerek kilidi devreye sokuyorsunuz..
Yani bu isler hep mekanik..!

Baska yontem yok..
90 model Subaru'um vardi..Onda da boyleydi.. 1998 156im var bunda da boyle..

Elektronik kontrollu bir mekanizmami bekliyordunuz..?? :)))




Dışarıdan açılmasını istemediğinizde de kapı kolunu mu söküyorsunuz :)
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ku2 - 29 Eylül 2011, 00:31:01
quote:

quote:

quote:

Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.



Baska yontemi ne olabilir acaba..?? Cok merak ettim..
Bunda hayret edecek birsey yok.. 1998 model bir arabadan bahsediyoruz.. ve ben bu yazilanlari hayretle okudum..!
Bir kere Jakomo;nun dedigi gibi kapinin kenarindaki yuvadan bu isi halledebilirsiniz..
Bu gayette normal bir yol.. Bazi araclarda, ufak bir cikinti olabiliyor..bu cikintiyi yukari ya da asagi cekerek kilidi devreye sokuyorsunuz..
Yani bu isler hep mekanik..!

Baska yontem yok..
90 model Subaru'um vardi..Onda da boyleydi.. 1998 156im var bunda da boyle..

Elektronik kontrollu bir mekanizmami bekliyordunuz..?? :)))




Dışarıdan açılmasını istemediğinizde de kapı kolunu mu söküyorsunuz :)



Hayir..!
Isikta durdugumda..sofor tarafi kitleme dugmesine (kapinin uzerindeki pim gibi parca) basiyorum..merkezi kilit tum kapilari kapiyor..Disardan acilmiyor.. Son donem bir suru arabada 10 kmyi gecince..otomatik devreye giren sey aslinda...
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: tugrul - 29 Eylül 2011, 10:07:52

Dışarıdan açılmasını istemediğinizde de kapı kolunu mu söküyorsunuz :)
[/quote]

Hayir..!
Isikta durdugumda..sofor tarafi kitleme dugmesine (kapinin uzerindeki pim gibi parca) basiyorum..merkezi kilit tum kapilari kapiyor..Disardan acilmiyor.. Son donem bir suru arabada 10 kmyi gecince..otomatik devreye giren sey aslinda...

[/quote]

Benim 2.5 arabaya binip kapıyı kapatıp marşa basınca kapıları kilitliyor...
Bu kötü birşey değil ama bu model bir arabada bu özelliğin olması tuhaf gelmişti bana. Alarmda yok... Nasıl oluyorda oluyor?
Diğer 2.5 larda bu özellik var mı peki?
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ku2 - 29 Eylül 2011, 10:59:32
Tuğrul benim 2.5 yapmıyor...!
:))
1998 model..belki ondandır..
Belki Utku bağlatmıştır.
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: Jakomo - 29 Eylül 2011, 11:20:47
Benimki de yapmıyor (1999), büyük ihtimal ile Selimin de dediği gibi Utku bağlatmıştır
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: evrenalpar - 29 Eylül 2011, 12:12:28
Bizde 20km'yi geçince kitliyor, menüden iptal etmek de mümkün..
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: tugrul - 29 Eylül 2011, 13:38:44
Benimki "Limited Edition" olduğundandır belkide
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: ATA - 29 Eylül 2011, 14:04:37
Fren müşürüne bir tetikleyici konarak yapılabiliyor. İlk frende tüm kapılar kilitli =)
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: KAKIRMAN - 29 Eylül 2011, 16:34:12
quote:

Fren müşürüne bir tetikleyici konarak yapılabiliyor. İlk frende tüm kapılar kilitli =)


Sakıncalı bir durum. Allah korusun kaza anında frene basıyorsun kapılar iptal...
Başlık: Arka kapılara çocuk kilidi
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 29 Eylül 2011, 17:04:02
Bende de marşa basar basmaz kapılar kilitleniyor ötemeyen alarmla ilgili zannediyordum ben bunu, şimdi benim alt devirleri cansız 1,6 ts demi limited edişın