156 larda arka kapılarda çocuk kilidi bulunmuyor ya da varsa da ben bulamadım, ellerinizden öper benim sıpa artık arka kapıyı açacak kadar büyüdü, koltuğunda otururken uzanıp kapıyı açmaya çalışıyor. Dolayısıyla arka kapıya çocuk kilidi lazım, bunu nasıl yapabilirim yardım rica ediyorum
koltuğunun bulunduğu taraftaki kapı açma kolu iptal edilebilir. O kapı sadece dışarıdan açılır...
quote:
koltuğunun bulunduğu taraftaki kapı açma kolu iptal edilebilir. O kapı sadece dışarıdan açılır...
bu çözüm önerisinde samimi olduğunuza inanmıyorum espiri yapıyor olmalısınız.
çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu

o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım
quote:
çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu
o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım 
Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek
quote:
quote:
çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu
o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım 
Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek
Bende bunu kastediyorum. O kol boşa çıkacak. Çok basit ve işe yarar bir yöntem.. mk1 156 larda kapı için çocuk kilidi hiçbir donanımda bulunmuyor. Yeni kasada varmı onu bilmiyorum.
quote:
quote:
quote:
çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu
o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım 
Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek
Bende bunu kastediyorum. O kol boşa çıkacak. Çok basit ve işe yarar bir yöntem.. mk1 156 larda kapı için çocuk kilidi hiçbir donanımda bulunmuyor. Yeni kasada varmı onu bilmiyorum.
yeni kasada da yok.
quote:
quote:
quote:
quote:
çok samimiyim çocuk kilidi olmayan bir araçta çocuğun çocuk koltuğundan ulaşabileceği kapıyı açamaması için aklıma gelen tek çözüm bu
o kapı dışardan açılabilir olucak.. zaten çocuk kilidi dediğiniz mekanizmada aynı işlemi yapıyor... inanmamanızın nedenini anlayamadım 
Bunu bende düşündüm ya da kolun içerideki mekanizmasını yerinden çıkartıp kolun bir işe yaramaması sağlanabilir, ancak tabi istediğim orjinal şekilde bir çocuk kilidi yapabilmek
Bende bunu kastediyorum. O kol boşa çıkacak. Çok basit ve işe yarar bir yöntem.. mk1 156 larda kapı için çocuk kilidi hiçbir donanımda bulunmuyor. Yeni kasada varmı onu bilmiyorum.
yeni kasada da yok.
yanlışlık olmasın yeni kasada arka kapılarda çocuk kilidi var.ama progression modelleri bilmiyorum
Peki mkII lerin çocuk kilidi sistemi mkI lere uyar mı acaba ?
ARkadaşlar ne demek çocuk kilidi yok ?? Siz dalga mı geçiyorsunuz ?!?!?!?
MK1 lerde çocuk kildi var; kapıyı açıp kapının kilit kısmına balarsanız orda bir yuva ve bir oyuntu göreceksiniz. onu 1az sivri bir nesne ile iterseniz çocuk kilidini otomatikman devreye sokmuş olacaksınız. Kapı içeriden açılmayacak ancak dışarıdan açılacak. Kapı kolu iptali fln söz konusu değil, yapmayalım ltf !
Çocuk kilidi yok demenize inanamıyorum valla !!!
Edited by - Jakomo on 27/09/2011 18:42:43
çocuk kılıdı var arkadaşlar mk1 de...tornavıda ıle kapının kılıdının uzerındekı mekanızmayı asagı ındırdıgınızde,en azından camları acamıyor,elcegı acarsa tabı kılıd devre dısı o ayrı
quote:
ARkadaşlar ne demek çocuk kilidi yok ?? Siz dalga mı geçiyorsunuz ?!?!?!?
MK1 lerde çocuk kildi var; kapıyı açıp kapının kilit kısmına balarsanız orda bir yuva ve bir oyuntu göreceksiniz. onu 1az sivri bir nesne ile iterseniz çocuk kilidini otomatikman devreye sokmuş olacaksınız. Kapı içeriden açılmayacak ancak dışarıdan açılacak. Kapı kolu iptali fln söz konusu değil, yapmayalım ltf !
Çocuk kilidi yok demenize inanamıyorum valla !!!
Edited by - Jakomo on 27/09/2011 18:42:43
Cemal bey, Murat bey valla teşekkür ederim dertten kurtardınız, gerçi sivri cisimle ya da tornavida yardımı ile çocuk kilidini devreye sokma işi pek olmamış ama olsun var olması önemli
Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.
Arka kapıyı açtıktan sonra göreceğiniz manzara şu şekilde (kilit mekanizması ve behsi geçen çocuk emniyet bölmesi):

Ufak bölme' de görünen plastik aksama anahtarınızın ucu ile aşağa doğru çekildiğinde çocuk kilidi mekanizması devreye girmekte, yani kapı içeriden açılmamakta

Ama yine de istenirse kapı kolu içeriden iptal edilebilinir tabiiki
quote:
Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.
Baska yontemi ne olabilir acaba..?? Cok merak ettim..
Bunda hayret edecek birsey yok.. 1998 model bir arabadan bahsediyoruz.. ve ben bu yazilanlari hayretle okudum..!
Bir kere Jakomo;nun dedigi gibi kapinin kenarindaki yuvadan bu isi halledebilirsiniz..
Bu gayette normal bir yol.. Bazi araclarda, ufak bir cikinti olabiliyor..bu cikintiyi yukari ya da asagi cekerek kilidi devreye sokuyorsunuz..
Yani bu isler hep mekanik..!
Baska yontem yok..
90 model Subaru'um vardi..Onda da boyleydi.. 1998 156im var bunda da boyle..
Elektronik kontrollu bir mekanizmami bekliyordunuz..?? :)))
Benim bildiğim kadarıyla 1960 yıllardan beri tüm 4 kapılı araçlar' da bu ve buna benzer yöntemler kullanılmakta....
Bu arada bilmeyenler içinde tekrar bilgilendirmekte' de fayda var: Arka cam düğmeleri ise sürücü tarafrındaki cam kumanda ünitesinin önünde bulunan enlemesin yerleştirilmiş düğme ile pasif ve aktif hale getirilebilinir, bilmeyenler için duyrulur...
quote:
çocuk kılıdı var arkadaşlar mk1 de...tornavıda ıle kapının kılıdının uzerındekı mekanızmayı asagı ındırdıgınızde,en azından camları acamıyor,elcegı acarsa tabı kılıd devre dısı o ayrı
Pardon, siz nereden bahsediyorsunuz ? kapı mekanizması ile camlar ne alaka ? Anlayamadım o 100den soruyorum
İlk 9 mesajı trajedi içinde ve sabırla okudum, olayın nereye cereyan edeceğini merakla okumaya devam ederken neyseki Cemal Bey noktayı koydu

.
quote:
İlk 9 mesajı trajedi içinde ve sabırla okudum, olayın nereye cereyan edeceğini merakla okumaya devam ederken neyseki Cemal Bey noktayı koydu
.
haha ne yalan söyliyim ben su mesajı görene kadar bırı cıkıp, benım kadar sok olmadımı falan dedım :)
Bu da 156nin el kitabindan...!!
Anahtarla yapılabileceğini, tornavidaya ihtiyaç olmadığını ben yazacaktım ki Selim Abi klavuzdan resim eklemiş. Ellerine sağlık abi =))
Ben gerçektende olmadığını biliyordum... Öğrenmiş olduk iyi oldu.. Yalnız bazı cevaplar gereksiz sert üslupta yazılmış...
Cemal beyciğimiz arayarak da tarif etti kendisine tekrar teşekkür ederim

Erdem bey'e kesinlikle diyecek sözüm yok, ihtiyaç olmayınca bilmemek normal.
Ben işte tamda bu yüzden bu siteye üyeyim, Cemal beyimiz aradı, diğer arkadaşlarımız yol gösterdi, üşenilmedi fotoğraf çekilip konuldu, el kitabı tarandı. Bir de Bektaş bey buralarda olsaydı o zaman tam olacaktı.
Çocuk kilidi sorunsalında aydınlanma sürecimde emeği geçen tüm arkadaşlarımla bir kez daha teşekkür ediyorum
quote:
Anahtarla yapılabileceğini, tornavidaya ihtiyaç olmadığını ben yazacaktım ki Selim Abi klavuzdan resim eklemiş. Ellerine sağlık abi =))
Rica ederim kardiş...:))
Bu arada bu el kitabı bende PDF halde mevcut..isteyene yollarım..paylaşırım.
Öpüyorum.
Bilmediğim konularda asla yazmam hatta yanlış yazıp yanıltmalarıda hoş karşılamam... 146 dan kalma bir göz aşinalığı olsa gerek (146 larda kapı açma kollarında kapıları kilitleyen sistem mevcut) benzer bir sistem düşünmüş olacağımki emin olup yazdım.. Bu sitede insanların bildikleri konularda cevap yazarken ki dalgacı ve gereksiz sert üslupları ile yardımcı olmak yerine dışarıdan izleyip yardımcı olmaya çalışanlarla ilgili değişik üsluplarda ki mesajları hep yadırgadım ve bu muamelenin yapıldığı insanların tarafında oldum. Burada topu topu aktif olan ve katılımı olan 100-150 kişiyi geçmeyiz. Bu yüzden lütfen birbirmize karşı yazdıklarımızda daha dikkatli olup kırıcı olmamaya çalışalım...
Böylece bir bilinmeyen daha çözüme kavuştu.. Yaşasın AlfistiTurkeyyyy..
quote:
quote:
Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.
Baska yontemi ne olabilir acaba..?? Cok merak ettim..
Bunda hayret edecek birsey yok.. 1998 model bir arabadan bahsediyoruz.. ve ben bu yazilanlari hayretle okudum..!
Bir kere Jakomo;nun dedigi gibi kapinin kenarindaki yuvadan bu isi halledebilirsiniz..
Bu gayette normal bir yol.. Bazi araclarda, ufak bir cikinti olabiliyor..bu cikintiyi yukari ya da asagi cekerek kilidi devreye sokuyorsunuz..
Yani bu isler hep mekanik..!
Baska yontem yok..
90 model Subaru'um vardi..Onda da boyleydi.. 1998 156im var bunda da boyle..
Elektronik kontrollu bir mekanizmami bekliyordunuz..?? :)))
Dışarıdan açılmasını istemediğinizde de kapı kolunu mu söküyorsunuz :)
quote:
quote:
quote:
Bundan samimi gelmemişti 80 model bir arabadan bahsetmiyoruz. Mutlaka başka yöntemi olmalıydı.
Baska yontemi ne olabilir acaba..?? Cok merak ettim..
Bunda hayret edecek birsey yok.. 1998 model bir arabadan bahsediyoruz.. ve ben bu yazilanlari hayretle okudum..!
Bir kere Jakomo;nun dedigi gibi kapinin kenarindaki yuvadan bu isi halledebilirsiniz..
Bu gayette normal bir yol.. Bazi araclarda, ufak bir cikinti olabiliyor..bu cikintiyi yukari ya da asagi cekerek kilidi devreye sokuyorsunuz..
Yani bu isler hep mekanik..!
Baska yontem yok..
90 model Subaru'um vardi..Onda da boyleydi.. 1998 156im var bunda da boyle..
Elektronik kontrollu bir mekanizmami bekliyordunuz..?? :)))
Dışarıdan açılmasını istemediğinizde de kapı kolunu mu söküyorsunuz :)
Hayir..!
Isikta durdugumda..sofor tarafi kitleme dugmesine (kapinin uzerindeki pim gibi parca) basiyorum..merkezi kilit tum kapilari kapiyor..Disardan acilmiyor.. Son donem bir suru arabada 10 kmyi gecince..otomatik devreye giren sey aslinda...
Dışarıdan açılmasını istemediğinizde de kapı kolunu mu söküyorsunuz :)
[/quote]
Hayir..!
Isikta durdugumda..sofor tarafi kitleme dugmesine (kapinin uzerindeki pim gibi parca) basiyorum..merkezi kilit tum kapilari kapiyor..Disardan acilmiyor.. Son donem bir suru arabada 10 kmyi gecince..otomatik devreye giren sey aslinda...
[/quote]
Benim 2.5 arabaya binip kapıyı kapatıp marşa basınca kapıları kilitliyor...
Bu kötü birşey değil ama bu model bir arabada bu özelliğin olması tuhaf gelmişti bana. Alarmda yok... Nasıl oluyorda oluyor?
Diğer 2.5 larda bu özellik var mı peki?
Tuğrul benim 2.5 yapmıyor...!
:))
1998 model..belki ondandır..
Belki Utku bağlatmıştır.
Benimki de yapmıyor (1999), büyük ihtimal ile Selimin de dediği gibi Utku bağlatmıştır
Bizde 20km'yi geçince kitliyor, menüden iptal etmek de mümkün..
Benimki "Limited Edition" olduğundandır belkide
Fren müşürüne bir tetikleyici konarak yapılabiliyor. İlk frende tüm kapılar kilitli =)
quote:
Fren müşürüne bir tetikleyici konarak yapılabiliyor. İlk frende tüm kapılar kilitli =)
Sakıncalı bir durum. Allah korusun kaza anında frene basıyorsun kapılar iptal...
Bende de marşa basar basmaz kapılar kilitleniyor ötemeyen alarmla ilgili zannediyordum ben bunu, şimdi benim alt devirleri cansız 1,6 ts demi limited edişın