Arkadaslar merhaba, kar yagisiyla birlikte havalar da ciddi manada sogudu. Oturdugum bolgede gece sicakligi -15 civarindaysi. Bundan mi oldu bilmem ama bir saat kadar once aracimin uzerindeki kari temizledim sonra calistirdim asr ve vdc. Ve abs nin devre disi oldugunu gordum. Vites yanindaki tus araciligi ile kapatip yeniden start verdim fakat yine devre disi kaldi. Biraz kullannayim deneyeyim dedim hareket etmeye basladim ve komsum arka sag tekerlegin donmuyor dedi. Acaba disk mi dondu ne dersiniz?
Uyari isiklarinin fotografi ektedir.
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Tekerin dönmemesi ilginc geldi. Aracı dyno ya soktuğumuzda sadece on tekerler hareket ettiginden bu lambalar yanıyor. Bir sure kullanınca uyarılar da kesiliyor. Sizin durumda benzer demekki. Tek teker dönmeyince lambalar yanıyor. Ama donmuş olması ilginc geldi.
El freni donmuş olabilir.
Murat abiye katılıyorum. Gece el freniniz çekik miydi?
Aşırı soğuklarda yeri müsait ise çekmemekte fayda var, Ankarada kar yağışından sonra gece ciddi ayaz oldu,
Bencede el freni daha muhtemel görünüyor. Ama el frenini çekmeyincede insanın aklı kalıyor
Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Evet el freni cekiliydi malesef. Kis bir an da gelince alisamadik galiba. Normal de kis mevsiminde el frenini cekmem aslinda. Peki arkadaslar el freni donmussa teker acildiktan sonra asr, abs ve vdc isiginin da sonmesi gerekmez mi
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Aslında eğimli bir yer olmadıkça el frenini kullanmamanız daha doğru olacaktır. Zaten park modundayken araç doğal olarak hareket etmez. Sizin durumunuzda %90 el freni donmuş.
iPhone 'dan Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi
Arabayı çalıştırıp direksiyonu tam sağ ve tam sol yapın. Bu yaşadığınız olayın aynısını geçen sene bende yaşamıştım. Sağ arka balata diskten ayrılmıyordu ve tüm hata ışıkları yanıyordu. Yukarıda size söylediğim yöntemi uyguladım ve bende işe yaradı.
Umarim sabah sikinti çıkarmaz.
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Walla bu sorunu bende yasadım ama 91 model mazdam da yasamıştım ve arkadaşların dediği balata yapışmasiydi 159 icin duyunca üzüldüm.
Bu arada sunu da belirtmek istiyorum benim balatalar bremco takılmıştı cayır cayır otuyordu ve cok çabuk ABD ye düşüyordu sagolsun servisim şikayetim uzerine orjinali ile değiştirdi şimdi hiç ses yok ve fren cok daha fazla güven veriyor bu husus onemli.
iPhone 'den Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Walla bu sorunu bende yasadım ama 91 model mazdam da yasamıştım ve arkadaşların dediği balata yapışmasiydi 159 icin duyunca üzüldüm.
Bu arada sunu da belirtmek istiyorum benim balatalar bremco takılmıştı cayır cayır otuyordu ve cok çabuk ABD ye düşüyordu sagolsun servisim şikayetim uzerine orjinali ile değiştirdi şimdi hiç ses yok ve fren cok daha fazla güven veriyor bu husus onemli.
iPhone 'den Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi
Himmm fren konusu benim de kafami karistiriyor. Sik sik bu aracin frenleri daha iyi olmali diyorum. O zaman buyuk ihtimal balatalara bagli yani.
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Nasıl yani brembo balatalar iyi değil mi? Orjinali ne oluyor peki ATE mi? Bende de brembo var.
ışıklar tamamen tekerin dönmemesinden dolayı yanmış.. tekerler normal dönmeye başladıktan 200 m sonra sönmeleri gerekir
You are not allowed to view links.
Register or Login
Nasıl yani brembo balatalar iyi değil mi? Orjinali ne oluyor peki ATE mi? Bende de brembo var.
walla bana özel servisim brembo takmıştı ben sürekli her frenlemede gıcırtıdan rahatsız olsum gıy gıy ötüyordu..
servisime şikayetçi olduğumu söyledim onlarda aslında bremconun en iyilerden bir tanesi olduğunu ancak benden başka bir şikayet daha geldiğini bremcodan aldıkları son seride bçyle şikayetler geldiğini muhtemelen bremconun karışımı değiştirdiğini söyleyip bremcoyu iade aldılar ve farkı ile orjinali taktılar sonuç ses tamemen kesildi ve psikolojik olduğunu sanmadığım şekilde daha güvenli frenleme yapıyorum
Sabah aracin tekeri hala kilitli haldeydi. Yaklasik 5 km kadar kullandim cok dusuk hizlarda. Ara ara durdum geri geei gittim falan. Sonunda acildi ve ariza isiklari sondu. Fakat aksam kontrol ettigimde el freni donmus gibiydi.
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
aynı sorun pazar günü benimde başıma geldi. çok dikkat ederim kışın el freni olayına ama gözden kaçırmışım nasılsa. gariptir benimde sağ arka teker dondu kaldı orda bi sorun var demekki. 20 mt ara kablosunu çektim, saç kurutma makinesini bağladım 15 dakkada felan açıldı çok şükür :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
aynı sorun pazar günü benimde başıma geldi. çok dikkat ederim kışın el freni olayına ama gözden kaçırmışım nasılsa. gariptir benimde sağ arka teker dondu kaldı orda bi sorun var demekki. 20 mt ara kablosunu çektim, saç kurutma makinesini bağladım 15 dakkada felan açıldı çok şükür :)
El freni telleri her tekerlek için bağımsız olduğu için o sıkıntı olmuş. Telin kendinden olabileceği gibi el frenini geri iten yaydan da olabilir sıkıntı.
SS ler için hafif eğimli yollarda uzun süreli park halinde bırakılacaksa vites boşta stop edilmeli ve el freni mekilmeliyi okumuştum bir sorunun çözümü olarak... Ankara yarın gece -9 olacak arabayı viteste bırakıp el frenini çekmeden bırakacak şekilde park tazeleyeyim diyorum.. Çalıştırınca sürprizle karşılaşır mıyım? C.tesiden beri kullanılmıyor ve yatmaya devam edecek..