Selamlar herkese, bazı arkadaşların bildiği gibi 1 hafta önce mk1 156 2.0ts aldım. Bu gece eve gelirken hararetin yükselmeye başladığını gördüm. Tam yükselirken farkettim, çevreyolundaydım akışında bırakarak yavaşladım 500-600m devam edip sağa çekip durdum.
Durduğum anda araç kendi stop etti, kendinin stop ettiğini görünce başımdan kaynar sular döküldü zaten kesin patlattı bi tarafı dedim. Kaputu açtığımda gaz kelebeğinin altında kalan kalorifer hortumunun patlamış olduğunu gördüm. Patlak kısımdan kesip bağladım hortumu yerine, benzinlikten su aldım ve suyu komple boca ettim. Hiç su kalmamıştı araçta. Marşa bastığımda normal bir şekilde çalıştı devirlenmede veya seste bir fark hissetmedim. Ancak 1 dakika geçmeden hemen hararet yapmaya başlıyor. Fan sürekli açık ancak radyatör buz gibiydi. Anladığım kadarı ile termostat kapalı kalmış suyun motor bloğundan radyatöre geçmesine izin vermiyor. Hortumda bu sebeble patladı sanırım. Araç suya yağ karıştırmıyor aynı şekilde yağada su karıştırmıyor. Görünürde gayet sağlıklı çalışıyor fakat sorun şu egzozdan aşırı duman atmakta. Büyük ihtimal kompresörü suya veriyor az birşey taşırma da mevcut ama kompresörden mi yoksa suyun kaynadığından mı bilmiyorum, su kaynayana kadar taşırma yok çünkü.
Şimdi sorum şu, conta yakmamışsa zaten bir termostat değişimi ile kurtarıcam. Anlamadığım mevzu yağa su, suya yağ karışmazken hararet yükselmeden motor suyu taşırma yapmazken egzozdan neden yağ dumanı atmaya başladı. Su buharı olsa yine conta yandı dicem ama bildiğiniz yağ dumanı geliyor kokudan da belli. Ne olmuş olabilir ?
Varsayalım ki conta yandı, conta değişimi termostatı yağı suyu derken masrafım tahmini ne olur aracı yeni aldım zaten maddi durumum inanılmaz dibe vurdu ne çıkarsa yaptırayım diyemiyorum. Conta yandı ise sadece conta ve kapağı taşlatmak ile kurtarabilirmiyim yoksa sekmanlara kadar girmem gerekli mi ? Biliyorum usta görmeden birşey demek mümkün değil ama bunca senedir ilk defa bir arabamda hararet sorunu yaşadım moralim çok bozuldu. Bildiğiniz kadarı ile yardımlarınızı bekliyorum yinede.
Edit: Hararetin yükselmeye başladığını gördüğümde 100 dereceyi aşmadı bilginize.
Geçmiş olsun Semih.
Her conta yanması durumunda yağ ile su illaki karışır gibi bir durum yok.
Problemin ile ilgili bir teori yürütemiyorum ancak egzozdan yağ bir anda gelmeye başladıysa mutlaka bir Alfa ustasına göstermelisin durumu.
En temiz yöntem çekici ile servisinize çektirmek. İstanbul gibi trafiği bol bir şehirde aman sürerek götürmeye çalışmayın.
Geçmiş olsun.
Geçmiş olsun,
Bildiğim kadarı ile bizim termostat kapalı kalmaz açık kalır. yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin.
Ancak en sağlıklı tanıyı ve rakamı usta takdir edecektir.
Tekrar geçmiş olsun
Soğutma sistemindeki bir kaçak nedeni ile, özellikle sıcak suyun etkisi nedeni ile genleşen malzemeler (sizdeki durumda aşınmış olan hortumdan sızan su) suyun azalmasına etki ettiği gibi aynı zamanda soğutma sisteminin hava almasına da sebebiyet vermiştir. Siz, istediğiniz kadar hortumu kesip yerine taktıktan sonra su ilave edin, sistem içerisinde hava kaldığından soğutma gerçekleşmeyecek, fan çalışacak ancak elinize soğut hava üfleyecek.
Anlattıklarınızdan yola çıkacak olursak, contanızın mutlaka değişmesi gerekecektir. Üst kapağınız, elverdiği ölçüde belki taşlanacaktır. Segmanlara el atmak gerekmeyebilir, bunu ancak motor açıldıktan sonra görebilirsiniz. Termostat belki değiştirilmeyebilir. Ancak ona da ancak servise gittiğinizde karar vermek gerekir.
En asgari düzeydeki masrafınız muhtemelen 450-500 TL gibi rakam olacaktır (Conta, Üst Kapak taşlama, Hortum, işçilik). Rakam kesin değildir.
İlla conta yanığı olması gerekmez. Yüksek hararetten segman da kırmış olabilirsin. Bu durumda yağ yanma odasına daha rahat geçecektir.
Çok geçmiş olsun. Teknik açıdan net bilgi vermeyi çok isterdim fakat pek bilgi sahibi değilim.
Hallolur daha da sorun çıkartmaz. Olacağı varmış takmayın kafanıza.
Geçmiş olsun. Umarım en az zarar ile atlatırsınız :(
Sabah 8 de uyandım ve direk kaskodan çekici isteyip servise götürdüm aracımı.
Zanlı bulundu :)
[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/22/a9f3dacb121caa45c0cd0d349fa49377.jpg[/img]
Çok şükür motora hiçbir zarar gelmemiş daha doğrusu zaten hararet görmemiş. Resimde görülen eskimiş kalorifer hortumlarından biri patlamış kelepçenin tam ağzından.
En olası ihtimal şu; su boşalmaya başlayınca termostat su görmeyince açılmamış motor bloğundan ayrılamayan su sıcaklığı yükselmiş, iyiki erken farkettim 100 dereceye ulaşmadan durdurdum aracı. Zaten su boşalınca anında hava yapmaya başlamıştır sizlerinde söylediği gibi. Conta gayet sağlıklı durumda su eksiltme şuan yok hararet yok, suya gelen bir geri basınç yok. Termostat şuan normal çalışsa da termostat aldım ve gözle görülür bütün su hortumlarını, radyatörü, hararet ve fan müşürlerini değiştiriyorum. Soğutma tertibatını yeniliyorum kısacası.
Dünkü yağ dumanı da değilmiş benim evhamım malesef biraz :) Egzoz ve manifolta gelen su buharlaşmış, aracın altında yağ kaçakları vardı aldığımda sorun giderilmiş ama temizlenmemişti yağ yanınca onun kokusunu aldım demekki.
Gecenin köründe konu açıp forumda boş yere kirliliğe sebep oldum o an ki moral bozukluğuma verin kusuruma bakmayın. Yorumunu esirgemeyen fikir veren herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Umarım tahminim dışında ekstra bir sorun yaşamam hararet görmese bile conta yanmasa bile anlıkta olsa motor görmemesi gereken sıcaklıkları gördü gelişmeleri takiben bu konuya yazarım yine.
Geçmiş olsun
geçmiş olsun.
Hadi gözün aydın:)
Geçmiş olsun hocam, gözün aydın. Bende yaşadığım elektrik sorunundan sonra sabaha karşı 5'te konu açmıştım, halinden en iyi ben anlarım :D
Geçmiş olsun..Hasar olmamasına sevindim açıkçası..
Çok geçmiş olsun.
Geçmiş olsun. Haberler sevindirici.
Bu arada tabii ki konu açacaksın. Olur mu öyle şey :))
Tahmin edilen veya ettiğiniz gibi büyük bir sorun çıkmamasına gerçekten çok sevindim. Gözünüz aydın kazasız belasız devam etmeniz dileğiyle :nazar:
geçmiş olsun Semih :alfisti:
Herkese tekrardan çok teşekkürler iyi dilekleriniz için, bugün 20-30 km yol yaptım biraz da denemek istedim hazır hava 26 derecelerde iken çok şükür problem yaşatmadı. Termostatım daha önceden de arızalıymış demekki farklılığı direk gördüm. 145 böyle değildi, hararet ibresi inanılmaz değişken yahu. Genelde 88-92 arası değişiyor fakat dur-kalka girdiğimde 97 leri buluyor. Ama dediğim gibi inanılmaz şekilde hızlı yükselip aynı serilikte geri düşüyor. Forumda baktığım kadarı ile normal imiş. Fan tam 92 dereceye ulaştığında açıyor.
Bu arada Tolga hocam ile Bostancı sanayide karşılaştık orda sormayı unuttum burda görür mutlaka ayarlarsa anca o ayarlar :) 16" janta ihtiyacım iyice acilleşti elinde tanıdığında olan bilgilendirirse beni çok sevinirim.
You are not allowed to view links.
Register or
Login ; Ne bileyim hocam forumda biraz baktımda aynı şeyi defalarca yaşayan olmuş ayriyetten conta yakan komple motora girip yaptıranlar olmuş acele ile konu açmadan araştırsam daha fazla bilgi alabilirmişim aslında :)
You are not allowed to view links.
Register or
Login Sağol dostum :arkadasim:
Geçmiş olsun.Bir şey olmamış neyse ki ,gözünüz aydın. :nazar:
geçmiş olsun daha büyük bi masraf cıkmaması iyi olmuş. kasko candır yaa bendemi yaptırsam :D
büyük geçmiş olmuş,allahtan harareti farketmisşin.
Forum kirliliği diye birşey yok bence. Bir problemin "olması bile gerekmiyor" konu açmak için. Bununla geçmiş olsun :)
LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Büyük geçmiş olsun. konuyu görür görmez "motor ne halde acaba" diye düşündüm. sizinde bu kadar panik yapmanız gayet doğal bence.
konuyu takip etmeme ragmen yazamamistim. simidi motorda bişey olmadığını görünce ;oh,dedim. yeni araba daha taze taze büyük bişey olsaydı üzülürdüm. malum birbirimizi tanisakta, tanimasakta, forumdaki bütün alfa'lar hepimizin. Allah hepimizi Nazarlardan,kazalardan, zamansiz arizalardan korusun.
Geçmiş olsun bununla kurtarmanız sevindirici :) hararet kötü bi şey :)
İkinci el olarak alınan bir araçta insan ne olursa olsun kendini biraz diken üstünde hissediyor, sonuçta suçlu hortum gibi bazı parçaların ne durumda olduğunu bilemiyoruz. Çok çok geçmiş olsun, sonuçta bir oh çekmek güzel...
Herkese tekrardan teşekkür ederim, hadsizlik yapmış gibi olmayayım bir çoğunuz zaten artık Alfa güruhu olduğunuz için zaten araçlarınızın sağlığını koruyosunuz. Ama yinede hatırlatmakta fayda var. Su tertibatını bir gözden geçirmek çok çok önemli. Termostatın sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol etme yöntemleri var. Fan açma kapama sıcaklıklarını ve özellikle yüksek basınç altındaki su hortumlarını gözlemlemek gerek. Su hortumlarının yumuşak olması sertleşmemiş olması gerekli. Aynı lastikler gibi kelepçe etrafında su hortumlarıda balon yapabilir, bu ömrünün dolduğunu gösterir zaten. Genleşme kabında oluşmuşsa şayet kireç v.b kirlerden arındırmakta önemli. Antifriz ile ilgili birşey söylememe zaten gerek yok sanırım.
Bu forumun ortamını seviyorum başka bir yerde bulmak gerçekten çok zor. Biraz da daha yeni sayılabileceğimden dolayı çekingem :)
You are not allowed to view links.
Register or
Login Bir önceki Ss de aynı şekilde aldığımın 3.günü kaza yapmıştım ufak birşey di ama yinede kaza sonuçta, 145 ilk aldığımda 7 8 ay önce lpg den dolayı sıkıntı yaşamıştım aldığımın 2. günü yolda kalıyordum nerdeyse. Bunda da bir hafta geçmeden hararet yaptırdım. Alır almaz önce bir müsibet yaşıyorum sonra aracımın üstüne titriyorum uyarı gibi birşey olsa gerek, teşekkür ederim hocam iyi dileklerin için :)
You are not allowed to view links.
Register or
Login
Üst üste hararet patlayan hortumlar derken soluğu en sonunda Yılmaz ustada aldım. Tüm soğutma tertibatını değiştirdim ama malesef iki gündür suyu geri tepme problemi vardı. Üst kapak contasının yandığı tescillendi. Ufak bir kaçak var ama var sonuçta motor kompresörünü soğutma suyuna veriyor buda önce hava yapmasına bunu takiben hararete sebep oluyor.
Üst kapak sökülmüş iken sekmanda atalım dedik olmuşken bari uzun süre bineceğim bir araç olsun. Bu sıkışıklıkta çok kötü oldu ama yapıcak birşey yok. Son durumu yine buradan paylaşırım.
[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/25/4f286a3509114e32fd00a23dbf15b412.jpg[/img]
Semih önümüz Bayram kurban kesmeyi unutma..tekrardan geçmiş olsun :alfisti:
geçmiş olsun... :(
Yapmayin ya. Gecmis olsun . :(
GT-S5660 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Geçmiş olsun. Maalesef ikinci el böyle :(
Geçmiş olsun dileklerini sunanlara teşekkürler. Kabul ediyorum bu aracı görerek bilerek aldım ama aldığım kişilere yinede dayanamadım söylemediğim laf kalmadı. Bir araç bu kadar bakımsız bırakılmaz ki be kardeşim. Musluk suyunu eskiden Doğanlara Şahinlere bile koymazlardı. İnsan haftada bir de olsa yağ çubuğunu çeker bakar bir en azından. Kızıyorum böyle araç kullanıcılarını görünce.
Neyse en azından sıfıra yakın bir motora sahip olucak emin olurum en azından, huzurlu huzurlu araç kullanmayı, marşa basıp kafam rahat bir şekilde yola çıkmayı özledim gerçekten.
--
Dostum zaten bayram öncesi olması kötü oldu derken kurban işlerini kastediyodum. Sağolasın olacağı varmış diyelim, bu işlemlere göre yine fena bir ücret değil diye düşünüyorum yaptıracağım ücreti.
You are not allowed to view links.
Register or
Login
hocam kaça mal oldu size bu durum üst kapak ve segman?
You are not allowed to view links.
Register or Login
hocam kaça mal oldu size bu durum üst kapak ve segman?
Yağı suyu trigeri ıvırı zıvırı derken 3200 tl gibi bir mebla çıktı hocam. Buna servisten önce kendi elimle yaptığım su hortumları termostatı v.s de dahil ediyorum. Aslına bakarsak iyimser bir rakam, geç kalınca idi kol çıkarsa ve yatak tamamen sarsa idi bu rakamın 2 katından fazla bir masraf çıkacaktı.
Dostum tekrar geçmiş olsun. Dediğin gibi iyiki yatak kol filan masrafi çıkmadı en azından. Artik icine sinerek binersin kafanda soru işareti kalmadan.
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi