Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 1999 Rölantide kendiliğinden gaz veriyor?!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cdmpf

Arkadaşlar selamlar, 4 gün evvel 99 model 2.0 156 ile aranıza katıldım.Araç 2. vitesle giderken yavaşlamak için debriyaj + fren yada boşa atıp + fren yapıldığında devir rölantiye düşüyor ondan sonra kendiliğinden 1300-1400 civarı çıkıp tekrar rölantiye inip sabit kalıyor.Bu sıkıntıyla Carium Zeki ustaya gittim, Lambda Sensörü ve debimetre değişti.Zaten araçta hata kodu alıyorduk, parçaları değiştirince hata kodlarını görmedik.Fakat yukarıda belirttiğim sorun aynen devam ediyor yada Zeki ustanın dediği gibi benzer motorlu alfaların hepsinde olan bir özellik mi bu?Bunun haricinde devir ile alakalı herhangi bir sorun yaşamıyorum, aracın gidişinde ve yakıttada bir sıkıntı yok.Araç benzinli.

Ayrıyetten belirttiğim parçalar değişince 1. vitesde giderken gazdan çekildiğinde araç 800 devir civarına düşüyor, stop edecekmiş gibi titriyor sonra kendini topluyor, bu önceden olmuyordu.Birde 1-2. viteslerde düşük devirlerde hafif silkeleme olmaya başladı...

Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.Saygılar....

tughan

Gaz kelebeğinden olabileceğini düşünüyorum
Tuğhan.
156 Selespeed

Cdmpf

You are not allowed to view links. Register or Login
Gaz kelebeğinden olabileceğini düşünüyorum

Üstad peki sizin araçlarda da varmı aynı olay?Zeki usta hepsinde var o gaz verme olayı dedi.Normal olduğunu söylüyor...

tughan

Benim olay şöyle gerçekleşti aslında. İlk başlarda kendi kendine arada bir gaz verip bazen de devri yukarıda bırakıyordu ve çok yavaş şekilde düşüyordu. Ama her zaman olmuyordu. Sonra bir gün 10.000 km bakımında serviste, temizleyelim düzelir diye düşünüldü(hatta o sırada servise Zeki usta geldi, bence hiç temizlemeyin çünkü kesin bozuluyor dedi ama yine de yapıldı) ve sonuç olarak durum daha da kötü oldu. Devir artık kendi kendine sürekli 2-3bine kadar zıplama evresine gelmişti. İçindeki kelebeğin(kapak) aşınmasından dolayı böyle oluyor, dengesi kayboluyor denildi ve ben o kapağı üretirim dedim. CNC de yeniden kapak işledim, güzel bir şekilde aynısını yaptık fakat yerine alıştırma evresinde(elimizle söküp çıkarmaktan sürekli) gaz kelebeğinin kendi fonksiyonunu bozduk(öyle tahmin ediyoruz). Sonra yenisini taktık, kalibrasyon yapıldı ve yola devam. Ondan beridir bir daha olmadı.
Tabi Zeki usta temizlemeyin dedi ama yine de bir şey yapacaktık. Rahatsızdım bu durumdan doğal olarak. Ya değişecekti ya da alternatif denenecekti. Sonuç olarak yenisiyle değişti.
Tuğhan.
156 Selespeed

tughan

Bozulan kelebek


Yeniden yapım aşaması


Son hali ;


Bizce yaptığımız işlem doğru ve işleyecekti. Düşüncemize göre kelebeğin kendi beynini bozduk, oraya sök tak sök tak yapmaktan. Eğer bozulmadıysa da ilk takıldığında kalibrasyondan sonra, bir sürede sürdükten sonra aracı o şekilde, kendini toparlayacağı duyumlarını da aldık. Fakat artık bıkınca yenisini taktık, kurtulduk. 2 sene önce başıma gelen olaydır bu da böyle :) Umarım yararlı olur
Tuğhan.
156 Selespeed

DcD-Semih

Çok çok fazla konu var bununla ilgili keşke önce arama yapsaydınız fakat konu açmışsınız bir kere referans olması açısından yazalım. Rolanti ve 156 ikilisinde sorun olduğu doğrudur çokça aracın başına gelmiştir bir kısmı kabullenip öyle kullanmış bir kısmı ise değiştirmedik parça bırakmamıştır. Ben ikinci sıradakilere giriyorum :) Denildiği gibi kendi gaz vermesi normal değil tabiki de, öyle çık hızlı çalışan sürüşe hemen ayak uyduran bir sistem değil kabul ama motorun yüksek çalışıp öyle kalması da anormaldir elbet.

Çözümünün zor olması arızalı yerin tespitinin nokta atışı ile bulunamaması malesef. Aklıma gelenleri yazayım; öncelikle hava emiş yolunda debimetreden sonra kaçak var mı kontrol edin, ufacık bir delik bir yırtık devirin yukarılarda kalmasına sebep verir. Kartel havalandırma hortumlarına bakın aynı şekilde kaçak var mı diye. Boğaz kelebeğinin hemen arkasına giren bir hortum daha vardır, ucunda basit bir pvc valfi denen valf vardır. Dikkatli sökün tırnaklı plastikten ve kırarsanız çok zor bulunur, söktükten sonra içini balata spreyi ile temizleyip içinde bulunan yayı çıkartıp biraz gerdirip tekrar takın. Açmışken hortumların içini temizleyin. Enjektör oringleri bir diğer kaçak ihtimali olan noktadır aslında sorun yoksa dahi değiştirin derim basit ve ucuz bir bakım, hiç el vurulmayan bir conta kendisi zamanla sertleşip kaçak yapması normal, benzinde kullanıyorsunuz aracı anladığım kadarıyla enjektör temizliği de yaptırın sökülmüşken. Bunlar da değilse boğaz kelebeği asıl suçludur zaten, zaten rolanti tutmuyor araç daha çok bozulmasın diye dokunmamanın bir anlamı yok bence, selespeed olmadığı taktirde 99 156 malum telli gaz kelebeği mevcut, komple kütük ve potansiyometreyi çıkma bulup değiştiririrsiniz öyle uçuk rakamlar değil diğerleri gibi. En güzeli kelebeği komple söküp balata spreyiyle veya tinerle güzelce yıkamak. Potansiyometreyide söküp gerdirip tekrar takarsınız bu sırada. Temizlendikten sonra aşınma varsa zaten gözle görülür, kelebek kapalı haldeyken ışığa tutup bakınca sızan ışığa göre aralık çok açık ise aşınmıştır yok değilse iyi durumdadır. Bunların sonunda adaptasyon gerekliliği söyleniyor ki ben bunada inanmıyorum telli gaz kelebeğinde adaptasyon yapıp rolantisi düzelen görmedim işlemler başarılı olunca adaptasyona dahi gerek olmadan düzeleni gördüm ama. Yinede yaptırın tabi kişisel fikrim bu. Kolay gelsin şimdiden.

You are not allowed to view links. Register or Login  Hocam aslında yaptığınız mantıklı bir işlem, kütükte aşınma olmadığı müddetçe işe yarardı fakat yeni potansiyometreyle deneseydiniz keşke kütüğü komple değiştirmeden önce. Gerçi asıl para eden o ama denenmiş olurdu :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

Cdmpf

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok çok fazla konu var bununla ilgili keşke önce arama yapsaydınız fakat konu açmışsınız bir kere referans olması açısından yazalım. Rolanti ve 156 ikilisinde sorun olduğu doğrudur çokça aracın başına gelmiştir bir kısmı kabullenip öyle kullanmış bir kısmı ise değiştirmedik parça bırakmamıştır. Ben ikinci sıradakilere giriyorum :) Denildiği gibi kendi gaz vermesi normal değil tabiki de, öyle çık hızlı çalışan sürüşe hemen ayak uyduran bir sistem değil kabul ama motorun yüksek çalışıp öyle kalması da anormaldir elbet.

Çözümünün zor olması arızalı yerin tespitinin nokta atışı ile bulunamaması malesef. Aklıma gelenleri yazayım; öncelikle hava emiş yolunda debimetreden sonra kaçak var mı kontrol edin, ufacık bir delik bir yırtık devirin yukarılarda kalmasına sebep verir. Kartel havalandırma hortumlarına bakın aynı şekilde kaçak var mı diye. Boğaz kelebeğinin hemen arkasına giren bir hortum daha vardır, ucunda basit bir pvc valfi denen valf vardır. Dikkatli sökün tırnaklı plastikten ve kırarsanız çok zor bulunur, söktükten sonra içini balata spreyi ile temizleyip içinde bulunan yayı çıkartıp biraz gerdirip tekrar takın. Açmışken hortumların içini temizleyin. Enjektör oringleri bir diğer kaçak ihtimali olan noktadır aslında sorun yoksa dahi değiştirin derim basit ve ucuz bir bakım, hiç el vurulmayan bir conta kendisi zamanla sertleşip kaçak yapması normal, benzinde kullanıyorsunuz aracı anladığım kadarıyla enjektör temizliği de yaptırın sökülmüşken. Bunlar da değilse boğaz kelebeği asıl suçludur zaten, zaten rolanti tutmuyor araç daha çok bozulmasın diye dokunmamanın bir anlamı yok bence, selespeed olmadığı taktirde 99 156 malum telli gaz kelebeği mevcut, komple kütük ve potansiyometreyi çıkma bulup değiştiririrsiniz öyle uçuk rakamlar değil diğerleri gibi. En güzeli kelebeği komple söküp balata spreyiyle veya tinerle güzelce yıkamak. Potansiyometreyide söküp gerdirip tekrar takarsınız bu sırada. Temizlendikten sonra aşınma varsa zaten gözle görülür, kelebek kapalı haldeyken ışığa tutup bakınca sızan ışığa göre aralık çok açık ise aşınmıştır yok değilse iyi durumdadır. Bunların sonunda adaptasyon gerekliliği söyleniyor ki ben bunada inanmıyorum telli gaz kelebeğinde adaptasyon yapıp rolantisi düzelen görmedim işlemler başarılı olunca adaptasyona dahi gerek olmadan düzeleni gördüm ama. Yinede yaptırın tabi kişisel fikrim bu. Kolay gelsin şimdiden.

You are not allowed to view links. Register or Login  Hocam aslında yaptığınız mantıklı bir işlem, kütükte aşınma olmadığı müddetçe işe yarardı fakat yeni potansiyometreyle deneseydiniz keşke kütüğü komple değiştirmeden önce. Gerçi asıl para eden o ama denenmiş olurdu :)

Üstad sağol, konu açmadan evvel araştırma yaptım okudum fakat ustanın normal demesi üzerine tekrar sorma gereği duydum.Yarın gideceğim tekrar, zaten 2 gün evvel lambda sensörü, debimetre ve termostat değişti.