slmlar aracımın direksiyonunu en sona kadar çevirdiğimde en sonunda dınk!! diye bir dayanmaya çarpma sesi geliyor. bu her 2 tarafa çevirince de oluyor. sizce ne olabilir?
Edited by - Onur on 15/08/2005 12:27:39
onur bey selam.direksiyonu tam sağ yada tam sol yaptığınızda ses çıkması normaldir.ayrıca bu durumlarda motor devri de düşer ve seside değişir. direksiyon kutusundan gelen sestir.hidrolik direksiyonlu tüm araçlarda olur.imalatçıların tavsiyesi manevra yaparken hiç bir zaman direksiyonun dibe kadar döndürmemek.hoşçakalın.
Direksiyon turu rakiplerine gore daha az olan 156'larda bu sesin daha once gelmesi de gayet normaldir bu arada : )
Bu nasil bir sitedir boyle yaaaa,dehset hosuma gitti.style format font size,acaip yanarli donerli olmus.Forumda cok janti eski gunlerdeki gibi.Onur slm.Hic bir sorun yok o ses gelir oyle normal.Benimkinden de geliyor.Halil beyin soyledigi gibi sonuna kadar asla degdirme direksiyonu.Bu hareket zararli.Sebebini yazmaya usenmedigim bir ara aciklayacagim. :)
slmlar Berk :)) gerçekten sitemiz çok çok güzel maaşallah yapanların ellerine saglık. tamam artık sonuna dayamıyorum devir düşüyor gerçektende :)
onur amortisör ve yaylardan olmasn? yay sıkışıyo olabilir ;) bi arkadaşın dışardan gözlemlerse güzel olur. ama çok ciddi anlamda TAK diye bi ses gelir özellikle tam sag veye sol yaptıgında istop ettiginde
bende ondan korkuyorum yoldada sol önden garip sesler geliyor:)
Edited by - Onur on 17/08/2005 01:13:32
salıncak sesi olmasn o?
olabilir en ufak çukurda lak lak lak

böle oldu galba :)
quote:
Onur wrote:
bende ondan korkuyorum yoldada sol önden garip sesler geliyor:)
Edited by - Onur on 17/08/2005 01:13:32
vacik vucik gibisinden gıcırtımsı seslerse salıncak(lar) değişir yürüyenin kız gibi olur bu operasyondan sonra
quote:Onur wrote:
olabilir en ufak çukurda lak lak lak
böle oldu galba :)ama lak lak sesi amortisör sesi gibi sanki, düştünmü krater ayarında bi yerlere?
olabilir ztn uzaydan 2 insan yapısı gözüüküyo biri çin seddi, digeri yollarımızda ki lakalar...
hidrolik direksiyonlar tam sağ ve tam sol yapıldığında sistemdeki yağ en yüksek basınca erişiyor o yüzden dikkat etmek lazım. ben o huyum yüzünden hortumları değiştirdim bir kere. gerçi gene aynı tas aynı hamam devam ediyorum ama :)
quote:
Tolga wrote:
Direksiyon turu rakiplerine gore daha az olan 156'larda bu sesin daha once gelmesi de gayet normaldir bu arada : )
v6 larda lock-to-lock 2.1 tur dört silindirlerde 2.2 turdur , dizeller hakkında bi bilgim yok
Merhaba,
Bildigim kadari ile, direksiyonu uzun sure saga ya da sola cevrili halde (sonuna kadar) tutmak, hidrolik pompasini zorluyor, ve zararli. Ayrica, park ederken falan direksiyonu hizlica saga sola kirarken, kut diye sonuna yapistirmek da pek hayirli sonuclara vesile olmayabilir :)
Seslere gelince; eger sesler lak luk sesi ise, amortisör, vik vik sesi salincak burcudur :) salincak burclarini bir serviste yaglatirsaniz, kisa vadeli bir cozume kavusmus olursunuz. ya da bunun yerine, salincak burclari degisebilir, ama bu hem daha pahali olur, hem de seslerin yeniden baslamasi, yaglama islemine gore daha fazla surmez. neden daha fazla veresiniz? :)
Makyajlıları bilmiyorum ama bizim 156'lar sert bir direksiyona sahip ayrıca .. yoksa benimkimi öyle : )
hmm, sertlik kavrami cok tartismaya acik. ama mesela, peco 307'ye gore bariz sert.
vw bora ile kiyaslayacak olursam; bora manevralarda çok yumuşak ama, hareket halinde iken, alfa'ya göre sert.
Hareket halindeyken sert olmasından pek şikayetçi olmamakla memnum bile diyebilirim : ) Amma velakin park esnasında zorlayıcı bir sertlik sözkonusu.. Kıyasladığım ise özel bir marka yok, kullandığım bir çok arabadan belkide hepsinden sert diyebilirim : )
bence de sert, hatta ben ilk aldığımda hidrolik değil mi acaba diye kullanım kitapçığına bile bakmıştım.
İlk arabam Skoda Favorit Blackline idi, hala da ondan daha sert direksiyon görmüş değilim.
Renault 12 TS'i hatırladım Tufan... Tek geçerim : )
daha sert direksiyon için hidrolik direksiyonu olmayan japon pickup larını öneririm :) ford d-1210 kamyon da dahil daha sertini görmedim...
doğru ya, renault 12 bir klasiktir.
ulvi, abi sen de abartmışın, pickuplar kamyonlar filan...hayır yani ford d-1210 kamyonu nerede kullandın???
babamın kamyonuydu :) ilk aracım da renault 12 GTS idi... klimalı, elektirikli camlı, iç döşemesi gövde rengiyle uyumlu falan.. yani bahsi geçen geçmeyen çok araba kullandım ama mitsubishi pick up ve hidrolik direksiyonusuz mitsubishi galant ı başa koyarım :)

ve de
Bineklerden bahsedelim abi : ) Ona bakarsan bizim depoda 5 tonluk eski bi forklift var direksiyonu çevirilmemek üzere dizayn edilmiş : )
tamam ısrarla mitsubishi galant diyorum.. 91 model GL... super saloon değil... hiç bi aksesuar yok... dolayısıyla h.direksiyon da... binekler arasında tek geçerim... renault 12, benim vosvos falan halt etmiş... ha bu arada 68 model 1300 VW tosbağamın olduğundan bahsetmiş miydim :)
bu konuda lada yı tek geçerim.bizim araçların direksiyonları biraz sert.ama unutmayınki sportif araçların hepsinin direksiyonu serttir.
12 TS ' ten sonraki aracım ladaydı halil bey bana hidrolik gibi gelmişti : ) Yada ben büyüdüm güçlendim oda olabilir : )
evet evet ondandır.sen farkına varamamışsın :))
Mitsubishi L300. Tek geçerim :) Bugüne kadar daha sert bi direksiyon kullanmadım.
bakın bir mitsubishi pick-up cı daha demek ki sağlam direksiyonu varmış :)
Renault 12 Station gibisini kullanmadım valla...
Mitsubishi'den serti Bedford'dur sanırım. Azimliyim bi gün Bedford kamyon kullanıcam :)