Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Giulietta 1.4 170 hp Wastegate Problemi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mertcancagla

Aracım 13.000 km giulietta. Aracım 5.000 devirin dynamic mode dayken sürekli turbo 4-5 bar dolup tekrar boşalıyordu. Akota yetkili servise gittim wastegate de problem olduğunu soylediler ve değiştirdiler. Ancak yeni parçayla daha 100 km bile yapmamışken bugün aracımı denediğimde 3. ve 4 viteslerde sürekli bunu yaşadım. Sizce yine aynı parçamı bozuk yoksa başka bir sorun olabilir mi?
Ayrıca yarın yola çıkacağım uzun yolda bir sorun yaratır mı?

Fatihob

Her viteste yapmaması ve Wgnin çalışma prensibini düşününce bana yazılımsal veya Wgye full boost geldiğinde açılma sinyali gönderen valfte problem olabilir gibi geldi. Bence Wgye gelen hortumda çatlak vs varmı kontrolu yapılabilir (Bişi yoktur büyük ihtimal, yırtık olsa ya fazla basar, yada safe moda geçer), Ecuya yazılım güncellemesi veya mecut yazılımın tekrar atılması denenebilir.
Bide alttaki resimdeki gibi bir valf vardır pek bozulmaz ama yinede imkan varsa değiştirilip denemeyapılabilir. (google aramaları için: selenoid valf veya turbo selenoid valf) Basınç kontrolunü yapan parça bu.



Sadece D modunda mı turbo basıncı gidip geliyor?

Sorun sadece basınç düşmesi ise, yolda araca bir zarar vereceğini zannetmem. Hiç basınç gelmezse maksimum 90beygirlik bir araç kullanıyormusunuz gibi tıngır mıngır gidebilirsiniz.
..

Lbe

Forumda Başkan nickli Mustafa abi buna benzer bi sıkıntı yaşamıştı diye hatırlıyordum ki linki buldum bi incele istersen;

You are not allowed to view links. Register or Login)/

Edit: Başlıkta gülen yüz olduğundan halledemedim buraya atmayı, direk Mustafa abinin mesajı alıntılıyorum;

You are not allowed to view links. Register or Login
Zamanında yazılımdan sonra basınç arttığı için sanki dump valf basıncı tutamıyor gibi geliyordu. Özellikle bunu dump valf'in önüne taktığım pop-off valve'de anlamıştım.



Turbo peak basınçtayken ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda dump valf tahliyeyi yapıyordu sonrasında kendisini kapatamıyordu tıslaya tıslaya yürüyordu, tabi direk basınç kaybı ve ölü bir devir :) Ayağımı gazdan çekip 3-4 saniye sonra pedala bastığımda valf kendini kapatabiliyordu.

Dump valfin içindeki yayın kilosunu ölçtürüp ona göre daha fazla kilo çeken yay yaptırmayı düşünmüştüm ancak sonrasında valfin ağzı karşıya normalden daha sert vururda ağızdaki çanağı çatlatır düşüncesiyle iptal etmiştim bu işi..





Forge'nin dump valf'lerinde kutu içerisinden 3-4 tane sertlikleri farklı yaylar çıkıyor (Sarı, mavi,kırmızı,yeşil), ondan esinlenmiştim :)



Bugün öyle gezinirken MINI'cilerin bu işe el attığını hatta kendi performans markaları ALTA'nın direk bu işe girdiğini gördüm..
Uzun bir süre önce rafa kaldırdığım bu işi yeniden gündeme getirsemmi diye düşünüyorum, içerideki orjinal yayın basıncını önce ölçmem lazım. Adamlar 40psi (2.7bar) tuttuğunu yazmışlar, bende sanırım 40 olmasada en azından 25-30psi (1.7-2.0bar) yeter düşüncesindeyim..



Açıklama burada;

You are not allowed to view links. Register or Login

ozoozo


You are not allowed to view links. Register or Login
Forumda Başkan nickli Mustafa abi buna benzer bi sıkıntı yaşamıştı diye hatırlıyordum ki linki buldum bi incele istersen;

You are not allowed to view links. Register or Login)/

Edit: Başlıkta gülen yüz olduğundan halledemedim buraya atmayı, direk Mustafa abinin mesajı alıntılıyorum;

You are not allowed to view links. Register or Login
Zamanında yazılımdan sonra basınç arttığı için sanki dump valf basıncı tutamıyor gibi geliyordu. Özellikle bunu dump valf'in önüne taktığım pop-off valve'de anlamıştım.



Turbo peak basınçtayken ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda dump valf tahliyeyi yapıyordu sonrasında kendisini kapatamıyordu tıslaya tıslaya yürüyordu, tabi direk basınç kaybı ve ölü bir devir :) Ayağımı gazdan çekip 3-4 saniye sonra pedala bastığımda valf kendini kapatabiliyordu.

Dump valfin içindeki yayın kilosunu ölçtürüp ona göre daha fazla kilo çeken yay yaptırmayı düşünmüştüm ancak sonrasında valfin ağzı karşıya normalden daha sert vururda ağızdaki çanağı çatlatır düşüncesiyle iptal etmiştim bu işi..





Forge'nin dump valf'lerinde kutu içerisinden 3-4 tane sertlikleri farklı yaylar çıkıyor (Sarı, mavi,kırmızı,yeşil), ondan esinlenmiştim :)



Bugün öyle gezinirken MINI'cilerin bu işe el attığını hatta kendi performans markaları ALTA'nın direk bu işe girdiğini gördüm..
Uzun bir süre önce rafa kaldırdığım bu işi yeniden gündeme getirsemmi diye düşünüyorum, içerideki orjinal yayın basıncını önce ölçmem lazım. Adamlar 40psi (2.7bar) tuttuğunu yazmışlar, bende sanırım 40 olmasada en azından 25-30psi (1.7-2.0bar) yeter düşüncesindeyim..



Açıklama burada;

You are not allowed to view links. Register or Login

O farklı bir sorundu kanka.


Mertcan Vag grubunda olan N75 valfi gibi basıncı ayarlayan bir valf te sorun olabilir. Ben turbo büyüttürken böyle boru soket tarzı şeylerden oluşan küçük bir valfti buda basıncı ayarlıyordu. (Çıkarılan aracın)


OZO..!!!

mertcancagla

Bundan once gidip gosterdigimde usta wastegate demisti.
Tam 5.000 devirden sonra araba yaz yemiyor ve basinc 1-2 degil 4-5 tik dusup geri basiyor. Wastegate degisti adamkenfi basina denemis tamam bi sikinti kalmadi dedi. Bende yurtdisina gitmistin geldim denedim hala ayni sey oluyor 5.000 devirden sonra. Alt devirlerde surekli basiyor turbo hatta gazdan ayagimi cekip tekrar bastigimda yine dolduruyor hic birsey yokmus gibi. Motordan cok anlayan birisi degilim ancak sizden aldigim bilgiler dogrultusunda ust devirde wastegate duzenliyormus turbo basincini. Bukadar dusus normalmi yoksa wastegate den baska bisey bozuk olabilirmi?

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
Bundan once gidip gosterdigimde usta wastegate demisti.
Tam 5.000 devirden sonra araba yaz yemiyor ve basinc 1-2 degil 4-5 tik dusup geri basiyor. Wastegate degisti ad ***enfi basina denemis tamam bi sikinti kalmadi dedi. Bende yurtdisina gitmistin geldim denedim hala ayni sey oluyor 5.000 devirden sonra. Alt devirlerde surekli basiyor turbo hatta gazdan ayagimi cekip tekrar bastigimda yine dolduruyor hic birsey yokmus gibi. Motordan cok anlayan birisi degilim ancak sizden aldigim bilgiler dogrultusunda ust devirde wastegate duzenliyormus turbo basincini. Bukadar dusus normalmi yoksa wastegate den baska bisey bozuk olabilirmi?

Yazdık ya kardeşim :D :haydi: Fatihte aynı valften bahsetmiş sanırım.


OZO..!!!

Fatihob

Aynen bende o valften bahsettim. VAG grubunda N75 adındaki valfte problem olabilir. Bence sorun WG'deki mekanik bir sorun değil. O valfte veya Ecunun yazılımında olucak bir sorun.
..

mertcancagla

tekrar wastegate ı değiştirdiler bugün akotada :alkis: :haydi:
sürekli bozulan bir parçamı bu anlamadım.
yanı arabayı calıstırıp 30 sanıye beklerım kapatmadan beklerım . Ustada kullanım kaynaklı gıbı felan dedı bende 50 km de waste gate bozacak halım yok dıye cıkıstım adam anlamadım valahi:D

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
tekrar wastegate ı değiştirdiler bugün akotada :alkis: :haydi:
sürekli bozulan bir parçamı bu anlamadım.
yanı arabayı calıstırıp 30 sanıye beklerım kapatmadan beklerım . Ustada kullanım kaynaklı gıbı felan dedı bende 50 km de waste gate bozacak halım yok dıye cıkıstım adam anlamadım valahi:D

Mertcan sen takılma usta kardeşlere.  :D
Fazla bilgi ana kartı yakmış galiba.

Fatihob

Zirt pirt WGmi degistiriolar, yuhh pahali bi parca o yaa.
Kullanimdan kaynakli Wg bozulurmuymus hic, illa sucu bi yere atcaklar diye sacma sapan konusuyorlar. Istersen full boost giderken kontak kapa WGye bisi olmaz. Icinde yay olan armut gibi orda duran bi parca alti ustu :)

Eger tekrar sorun verirse alttaki resimi goster. Bide suna bi bakak de servistekilere. Bu fotoyu Mitoda cekmistim, Gulidede aynidir heralde.

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Cepten gönderildi ;)

..

mertcancagla

Valla parcanin fiyatini bilmiyorum ama neden boyle oldugunu anlamadim insallah bidaha olmaz
Ilginiz icin cok tesekkur ederim
Su olaylarin sonundaki tek gercek cikaririm akotadakilerin biseyden haberi yok