sayın dostlar ..çaglayan buluşmamızda 1.6 ların kronik sorunu olarak çogu abimizin ve dostumuzun ortak problemi ..yokuş yukarı durduktan sonra kalkarken aracın gaz yememesi,olmuştu. üstüne hepsinin modeli yüksek ve problemsiz araçlardı..2.0 de oluyomu falan diye sordular tabiiki dedim ama 1.6 kadar kasmadıgını hava filitresinden şüphelendigimi söyledim.malum gt ye..bindikten sonra o havlayan ses için filitre olayında uzmanlaştım ve kronik problemin orjinal hava filitresi borularının sanki içinde radyatör suyu varmışçasına ısındıgını (radyatör su borularından dolayı)çünkü çok yakınlar ve üstüne bu borular zaten radyatörden gelen sıcak havadanda fazlası ile ısınıyor.hava filitresi borularının(filitre çıkışından debimetreye kadar ve debimetre çıkışından gaz kelebegine kadar olan kısım) üstünü izocam tarzı bir kaç ürünle izole edip aliminyum bantla doladım ..hani akşamcı alfalar demiştik ya..artık degil ...çok farketti .kasma olayını zaten motor ısındıktan,dolayısı ile sıcak hava girmeye başlayınca dur kalk ve düşük devirlerde güç gerektiren yerlerde motoru bu şekilde boguyor..eger test etmek isteyen olursa motor sıcakken kalkmakta zorlandıgınız yere gidin veya yer bulun..zorlanmayı gördükten sonra motoru sogumaya bırakın..kaputu açın ve hava filitre borularına dokunu ateş gibi oldugunu görüceksiniz..soguduktan sonra aracı çalıştırın üstüne kılimayıda açın ve gazlayın..sonuç dnr1 farkı saygılarrr.
ilginç, keşke bide işlemden sonra kaput altının resmini koysaydın, mesela izocam benzeri derken tam olarak ne kullandın acaba izolasyon için?
Evet, biz bir kaç arkadaşımızın standart borularını elyaf ile kaplamıştık mesela, cam ilyaf diye geçiyordu ama görüntüsü çok kötüydü. Resimleri paylaşırsan ve malzemenin adını tam yazarsan çok iyi olur.
güzel bir çalışma olmuş, tebrikler...
bence biraz da resimle süslersen çok daha güzel olucak..
Mesut bey, hava filtresinden debimetre ve gaz kelebeğine kadar olan borunun ısınması nedeniyle performans kaybımı yaratıyor demek istiyorsunuz?
Hava filtresi ve kiti (Boruları) Motora yanmayı sağlamak için hava girişini sağlarlar.Eğer bu hava ne kadar çok temiz(Oksijen ağırlıklı) ve serin olursa yanma okadar verimli olur.Açık hava filtreleri ve intake kitleri marka ve modele göre filtreyi en iyi yere konumlar ve yalıtımı sayesinde hem oksijeni bol hemde serin bir hava motora gönderir.Açık hava filtreleri hava ile birlikte yabancı maddeleride motora gönderirken Alfalarda debimetreyi bozarlar.Alfalarda kutu içi hava filtreleri tercih edilir.Eğer hava filtresinden gelen hava ne kadar serin olursa olsun eğer motor ve sıcak yayan bölgelerden geçerken yalıtılmaz ise içeriden geçen hava ısınır ve motorun verimli yanma yapmasını engeller.Bu boruyu yalıtmanın basit yolları ise alüminyum folyo ve izocam türü yalıtkanlardır ama bunlarda motor kaputu altında kötü bir görüntü teşkil eder.Bu işlemi ben önceki arabama yaptığımda motordaki performansın dışında %5-10 arasında yakıt ekonomisi elde etmiştim.Ama motor kaputunu açınca görüntü çok amatördü.(Kusura bakmayın konuyu da saptırdım)
%5-10 yakıt ekonomosi ve performans varsa benim için kaput altı görüntü kusur kalsın.Güzel bir fikirmiş uygulama yapıcam kısmetse.Fotoları sizinle paylaşırım arkadaşlar.
Peki 50 puanlık uzman sorusu geliyor :p Hava filtresi borularının ana malzemesi ne olursa hava motora daha soğuk ulaşır ? Plastik ? Alüminyum ?
Alüminyum olursa daha geç ısınıp erken soğuyacağından,plastik orjinal boru yerine daha verimli olacaktır.
Bilgisayarların ısınan parçalarını pasif soğutmada alüminyum kullanıldığından,düz mantık yürüttüm :)
quote:
Peki 50 puanlık uzman sorusu geliyor :p Hava filtresi borularının ana malzemesi ne olursa hava motora daha soğuk ulaşır ? Plastik ? Alüminyum ?
Doğalgaz İstanbul'a yeni yeni gelmeye başladığı zaman benim öğrenci evine doğalgaz sobası koymuştuk. Sobanın çıkış borularının birleşim yerlerine aluminize bant yapıştırma zorunluluğu vardı sisteme onay verilebilmesi için. Baca borularının birleşim yerlerindeki kaçakları önlemenin bir yoluydu. Şu an belki de aynı şey hala geçerlidir ama ben o mevzulara çok uzağım an itibariyle :)
Demem o ki, o banttan alırsanız çok kolay bir şekilde sarabilirsiniz. Kendinden yapışkanlı olduğu için ekstradan yapıştırıcı vs de gerekmez.
Denemediğim için sonuç tam olarak ne olur bilemiyorum tabi :)
Chip şart. Alfadanadam benim arabanın yokuş yukarı, klima açık, 35 derece sıcaklık, 2. vites ve 1300 d/d'den nasıl hareketlendiğine şahit oldu.
Ben bu konuyu biraz daha teknik olarak araştırma gereği duydum, öğrendiğim kadarıyla Alfalarımızın yokuşta ilk kalkışta gaz yememesinin sebebi hava meselesi değil, benzin pompa haznesindeki benzinin araba yokuş aşağı kaldığında depoya geri boşalması, dolayısıyla ilk tepkinin geç gelmesi. Bu durumda yokuş yukarı kalkışlarda hemen gaza basmak yerine 20-25 sn beklenip gaz verilmesi gerekiyor ki pompa tekrar hazneyi benzinle doldursun.
Havayı yalıtmak için sistemi biraz daha geliştirip, önce kısa parçalar halinde örn et kalınlığı 1-1,5 mm ve 10 ar cm uzunluğunda alüminyum silindirleri geçirip üzerini yalıtım malzemesi ile komple kaplarsak motora giden havanın ısınma problemini kökten halletmiş oluruz, Ancaak bu yalıtarak serin hava elde etme fikri güzelde Antalya için bir durum var o da burada hava zaten çok sıcak Ne kadar işe yarar bilemiyorum

Edited by - A.S.GÜMÜŞ on 18/09/2008 14:30:32
dnr1 arkadaşımızın yaptıgı küçük işlem aslında bir modifiyedir. Amaç motora daha soguk hava ulastırmak olmus gayet basit ve kolay bir iştir. hava filtresini borusunu evdeki annemizin kullandıgı aluminyum yemek folyosuyla bile kaplasanız fark edecegini düşünüyorum. aracın torkunu birazcık olsun arttıran bi işlem bu zaten bu sayede yokus kalkıslarında rahatlama yasandıgını düşünüyorum.
Edited by - Passione on 19/09/2008 19:08:37
pekı bu olay alfa 159 dızellerde de varmı ?
Peki bu basit çözümü madem neden üretici düşünmüyor, hem yakıt avantajı da sağlaması olası iken??
Resimleri koyarsanız daha çok faydalı olcak gibi aslında.
quote:
Peki 50 puanlık uzman sorusu geliyor :p Hava filtresi borularının ana malzemesi ne olursa hava motora daha soğuk ulaşır ? Plastik ? Alüminyum ?
Kesinlikle plastik daha işe yarar olacaktır. Aluminyumun ısı iletkenlik katsayısı daha fazla olduğu için sıcaklığı hemen hemen olduğu gibi iletecektir ancak plastiklerin genel olarak aluminyumdan daha düşük ısı iletkenlik katsayısı olduğundan sıcaklığı aluminyum kadar iletmiyecektir.
Bilgisayarda da fanların aluminyum olmasının sebebi budur. İşlemci veya ekran kartlarının sıcaklıklarını yüzey alanını büyüterek hemen düşürmeye çalışır aluminyum parçalar. Aslında bir nevi kalorifer peteği gibi.
Evde kendiniz de test edebilirsiniz. Alın bitane plastik kap, elinizi içine koyarak saç kurutma makinası ile elinizi ısıtmaya çalışın birde saç kap öyle deneyin. Saç parça hemen ısınacak ve yüksek sıcaklığa çıkacak plastik ise (elinize yapışmazsa tabi :)) daha düşük sıcaklığa daha geç çıkacaktır. Zaten tencereler de sıcaklığı daha uzun süre tutmaları açısından çelik vs den yapılır ki aluminyuma benzerdir çelik. Aluminyum oksitlendiği için tencere tava olarak kullanımı zorudur. Bir başka örnekte PVC pencerelerin aluminyum doğramalara oranla daha iyi ısı iletimi sağlaması gösterilebilir. :)
Burda tavsiyem; cam elyaf-taş yünü olabilir. Bunlar genellikle yüksek sıcaklıkta uygulamalarında ısı yalıtımında kullanılmaktadır.
Çok mu uzun oldu. :)
Yok bence çok uzun degil çok faydalı bir yazı.
Benim çok ilgimi çekti aslında bu konu hissedilebilir derecede bişyler olursa yaptıktan sonra baya memnun olunulur bence :)
Cam elyaf weya taş yünü nereden temin edilebilir bi fikriniz warmı?
quote:
pekı bu olay alfa 159 dızellerde de varmı ?
Hayır 159 larda yok öle bi sorun. Zaten cogu q-tronic sanzıman. Benzin tasarrufu sagladıgına pek katılmıyorum cunku bu fark edilir derecede birşey olamaz bence. Mantık olarak o işlem aracı rahatlattıgı için belli bir hıza ulasmak için gaza daha az basmak gerekir bu olay tasarruf saglar o da cok cok az bir miktardır anlasılamayacak kadar.
quote:
Yok bence çok uzun degil çok faydalı bir yazı.
Benim çok ilgimi çekti aslında bu konu hissedilebilir derecede bişyler olursa yaptıktan sonra baya memnun olunulur bence :)
Cam elyaf weya taş yünü nereden temin edilebilir bi fikriniz warmı?
http://www.koctas.com.tr/U/Cati-Siltesi/8-cm/129?R=136
Çok faydalı bir açıklama bence bu, teşekkürler. 147ler için geçerli midir? bir de resim ile göserilirse süper olur.
quote:
Çok mu uzun oldu. :)
Yok yok iyi oldu :) Teşekkür ederim bilgiler için.
arkadaşlar emınım sadece bende olmuyordur bu sorun. şöyle bişe paylaşmak ıstedım . yokuş yukarı trafıkte durup kalkma rezaletı yasadım adeta) ve arabanın ıcınde kıvrandım . trafıkte yavas ılerlıyoruz ve durup kalkıyorus yokuş yukarı bır yoldu . ve kalkarken arabam adeta stop edecekmıs gıbı cebelleşıyodu. ve zor kalkıyodu. bu konu hakkında fıkrı olan varmı acaba tesekkurler. gazkelebeğiyle ılgısı varmı acaba . bu yuzden devrıyajı fazla zorluyorum yokus yukarı cıkarken. balatayıda yakıyoruz yanı ))))
Edited by - gok_han08 on 15/10/2008 09:46:24
aynı sorunu bir 147 sahibi olarak hissediyorum. yapılan işlemin fotoları varsa süper olur...
Tşk.ler
yanlız bu hafifletici bir yol..asıl konu torklarımızın yüksek devirde oluşu ve alt devirlerle yokuşta kalkmak malesef imkansız..ben debriyaj yerine lastikleri yakmanızı öneririm..
Bende mi bir gariplik var anlamadım, en dik olanından bile olsa hiç güç zayıflığı hissetmedim şu ana kadar.
acaba bu sorun depodaki benzinin azlığı ile alakalı olabilirmi?Eğim ve pompanın etkisinin azalması gibi bir durum söz konusu olabilir.Benim 156 da ne zaman az benzin olsa ve dik yokuşta durmak zorunda kalsam böyle bir sorun oluyordu.Bazen de klima veya arka cam rezistansı etkiliyor,komik gelebilir ama bir kere farları söndürmüştüm o dahi etkili olmuştu.
Edited by - selim on 15/10/2008 19:18:35
Konuyu ilgiyle takip ettim açıldığı günden itibaren. Havanın sıcak olduğu günlerde en dik yokuşlara gittim defalarca durdum kalktım. En ufak bir zorlanma gaz yememe olayına bile rastlamadım. Benim arabada mı tuaflık var.
quote:
en dik olanından bile olsa hiç güç zayıflığı hissetmedim şu ana kadar.
quote:
En ufak bir zorlanma gaz yememe olayına bile rastlamadım.
Aynen bende de rampa yukarı hiç bir sorun yok. Ancak bir arkadaşımın benimkiyle aynı motor, aynı yıl üretimi olan 156'sı yokuşta resmen yığılıyor, gaz yemiyor.
Daha önce ukalalık olmasın diye yazmamıştım ama rampa yukarı bir zorlanma varsa sorunun kaynağı başka bir şey olmalı. Boru üstünü kaplamayla falan çözülecek bir sorun değildir. Tabi boruyu elyaf ile kaplamak kağıt üzerinde mutlaka faydası vardır, yok diyemem. Yakın zamanda denemeyi düşünüyorum.
Edited by - ATA on 15/10/2008 21:30:09
Gerçekten güzel bir tespit. 2005 Alfa 156 ım var, araca gidip incelemedim ama denildiği gibi radyatör hortumlarına yakın bir hava emiş hattı varsa performansı ve yakıt tüketimini iyileştirecektir.
Aslına bakarsanız hava emiş ve soğutma sistemi yıllardır üzerinde çalıştığım uzmanlık konularım sayılır. Bu haftasonu istanbula autoshow a gideceğim, hafta içi zaten olmaz ama biraz yoğunluk azaldığında bunu bir haftasonu ölçmek isterim. Dış hava sıcaklığına göre motor emişte sıcaklık ne kadar artıyor, bunu motor sıcak ve soğukken bir ölçeyim. Sonuçlara göre net birşey ortaya çıkar ve yapılacak yalıtımın etkili olup olmayacağını anlayabiliriz.
Bunu üretici niye yapmamış diye bir soru vardı, gerçekten kritik seviyede ısınmıyor olabilir. Normalde tasarım aşamasında hava emiş için konulan bir tasarım şartı vardır, genelde bu turbolu araçlarda hava sıcaklığı+10 /+15 derece gibidir. Eğer değerler bunun altındaysa yakıt tüketimi veya kalibrasyon için sıkıntı olmadığından ek maliyet ile bir yalıtım yapılmamış olabilir.
Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatayım dedim :D
Geçenlerde usta kaputu açınca açık haa filtremi gördü dedi yanında motor önünde petek var performans düşer yeri ktü!
Bende internetten uzatma hortumu aldım ve yerini değiştirdim fakat ondan sonra sizin karşılaştığınız bu gaz yememe kalkışlarda stop edecekmiş gibi olma sorunuyla karşılaştım...
burada şunu çıkarıyorum evet performans konusunda hava filtresi ve sıcak hava tamamen etkili ama bende tam tersi oldu acaba hava yolunu uzattık diyemi oldu?
performans filtrelerinin birçoğu aracın performansını düşürür. ses alayım derken gaza daha cok basarsınız, sonra da sanki arabanız daha iyi gidiyor gibi hissedersiniz. hem yakıt artar hem maf sensorunuzu de zamanla kirletir veya bozar.
Tavsiyem kesinlikle orijinale gecmeniz (kovanlı)
Bu yazdıklarım ordan burdan okumayla elde edilen değil, bizzat tecrube eden biri olarak yazıyorum.
merhaba,
yapılacaklar belli... yalıtım ve kutu içi spor filtre :) yapabiliyorsak da, filtre kazanına da yalıtım :haydi:
Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğuna dair en ufak bir kanıt bile yok. Bozulan da var, bozulmayan da. Bir kişinin debimetresinin hava filtresi takılması sonrasında bozulmuş olması ile "bozulur" genellemesi yapabilmek nasıl mümkün değilse, hava filtresi takılı olduğu halde uzun yıllardır debimetresi sağlam şekilde dolaşan "birisinin" bu tecrübesi ile "bozulmaz" demek de o kadar mümkün değil.
Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz. Ancak sırf ses alacağım sağ ayağa hakim olunamaz ise, o zaman artar.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğuna dair en ufak bir kanıt bile yok. Bozulan da var, bozulmayan da. Bir kişinin debimetresinin hava filtresi takılması sonrasında bozulmuş olması ile "bozulur" genellemesi yapabilmek nasıl mümkün değilse, hava filtresi takılı olduğu halde uzun yıllardır debimetresi sağlam şekilde dolaşan "birisinin" bu tecrübesi ile "bozulmaz" demek de o kadar mümkün değil.
Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz. Ancak sırf ses alacağım sağ ayağa hakim olunamaz ise, o zaman artar.
aracın orijinal hava filtrelerinin amacı ne gereğinden az ne de gereğinden fazla havanın emilmesini önlemektir. MAF sensorunun üzerindeki rezistansın direnç değeri de aracın orijinal filtresinden emilecek hava oranına göre tasarlanmıştır.
açık hava filtresi takınca aracının daha rahat hava emdiğini ve boylece daha seri olacağı yönünde yanlış düşüncelere sahip olan cok kullanıcı var. bu acık filtresi satan kişilerin pazarlama yönteminden baska bişey değildir. belirli aralıktaki hava kütlesini ölçmek için tasarlanan maf sensoru üzerinde oluşan voltaj değeri, mafdan fazla hava gectiğinde hızla maxımuma cıkar ve ecuya "benzini en ust seviyede püskürtmesi için komut verir", orijinal filtrelerde ise siz birden gaz versenizde hava kütlesinin pik şeklinde artışlarına izin verilmez.
maf sensorunun bozulması ise benim şahsi kullanımım sonucu sensörumun bozulupta soylediğim seyler değildir. Benim de 2-3 kere bozuldu ancak ben benimki bozuldu diye bunu genel kanıya vurmuyorum. iyi oldugundan emin oldugunuz bir ustaya da sorabilirsiniz. mafın bozulması da genelde acık hava filtrelerinin düzenli temizlenmemesinden ve dolayısıyla bir süre sonra maf sensöru uzerındeki zener diyotların tozdan dolayı bozulmasından ibaret.
bunlar sadece benim şahsi tecrübelerim değil, ben görüşümü, tecrubemi ve de araştırmalarımı paylaştım, sonucta herkes kendi fikrini ve tecrubesini yazmak icin bu forum var. herkesin elinin altında internet var, ustası var, bana inanmadan önce herkes arastırabilir.
şimdi siz "Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz" demişsiniz, bu da sizin yani 1 kişinin söylemesi ile mümkün olmamalı sizin bakış açınıza göre...
bu arada kanıttan bahsetmişsiniz de; o zaman lutfen siz de "açık hava filtresinin yakıtı arttırmadığına dair en ufak bir kanıt sunun"...
http://www.airtexproducts.com/news-blog-mass-airflow-sensor-an-easy-fix-for-big-problems-from-a-little-instrument.aspx (http://www.airtexproducts.com/news-blog-mass-airflow-sensor-an-easy-fix-for-big-problems-from-a-little-instrument.aspx)
Will Cleaning My Mass Airflow Sensor Help?
Sure! To prolong your MAF sensor's performance and lifespan, clean it either every time you change the oil, every six months, or every time you clean or change your air filter.
You are not allowed to view links.
Register or Login
aracın orijinal hava filtrelerinin amacı ne gereğinden az ne de gereğinden fazla havanın emilmesini önlemektir. MAF sensorunun üzerindeki rezistansın direnç değeri de aracın orijinal filtresinden emilecek hava oranına göre tasarlanmıştır.
açık hava filtresi takınca aracının daha rahat hava emdiğini ve boylece daha seri olacağı yönünde yanlış düşüncelere sahip olan cok kullanıcı var. bu acık filtresi satan kişilerin pazarlama yönteminden baska bişey değildir. belirli aralıktaki hava kütlesini ölçmek için tasarlanan maf sensoru üzerinde oluşan voltaj değeri, mafdan fazla hava gectiğinde hızla maxımuma cıkar ve ecuya "benzini en ust seviyede püskürtmesi için komut verir", orijinal filtrelerde ise siz birden gaz versenizde hava kütlesinin pik şeklinde artışlarına izin verilmez.
maf sensorunun bozulması ise benim şahsi kullanımım sonucu sensörumun bozulupta soylediğim seyler değildir. Benim de 2-3 kere bozuldu ancak ben benimki bozuldu diye bunu genel kanıya vurmuyorum. iyi oldugundan emin oldugunuz bir ustaya da sorabilirsiniz. mafın bozulması da genelde acık hava filtrelerinin düzenli temizlenmemesinden ve dolayısıyla bir süre sonra maf sensöru uzerındeki zener diyotların tozdan dolayı bozulmasından ibaret.
bunlar sadece benim şahsi tecrübelerim değil, ben görüşümü, tecrubemi ve de araştırmalarımı paylaştım, sonucta herkes kendi fikrini ve tecrubesini yazmak icin bu forum var. herkesin elinin altında internet var, ustası var, bana inanmadan önce herkes arastırabilir.
şimdi siz "Açık hava filtresi tek başına yakıt tüketimini de arttırmaz" demişsiniz, bu da sizin yani 1 kişinin söylemesi ile mümkün olmamalı sizin bakış açınıza göre...
bu arada kanıttan bahsetmişsiniz de; o zaman lutfen siz de "açık hava filtresinin yakıtı arttırmadığına dair en ufak bir kanıt sunun"...
...pek öyle değil aslında.
MAF sensörleri ısınan bir direnç (tel veya film şeklinde) üzerinden geçen akımın sıcaklıkla değişmesiyle çalışır. Dış hava sıcaklığı belli, "rezistans"ın ne kadar ısınması gerektiği belli, aradaki fark da ne kadar hava geçtiğinin bir fonksiyonu oluyor. Basit bir kutunun sökülüp takılması hiç de öyle çalışma aralığının dışına çıkaracak değerler vermez. Zaten o kadar etkili olsaydı +30 beygirin filan keyfini sürüp periyodik bakımda MAF sensörü değiştirirdik. :D ECU giden kutu yüzünden o kadar kolay open loop çalışmaya geçmez, zaten genellikle orijinal hava filtresinde de tam gaz ve yük durumlarında open loop'a geçebilir.
Açık hava filtrelerinde tasarıma bağlı olarak bir miktar güç artışı, belli devirlerde tork artışı veya herhangi bir artış olmadan daha çabuk tepki verebilen bir motor teorik olarak mümkün. Vectra B aracımda "üç boru modifikasyonu"nu yaparak (gerçi benimkinde iki boru oluyor) gayet ölçülebilir bir sonuç almıştım. Three pipe mod olarak aratınız. Bazen üreticiler performans dışında sebeplerle hava girişini kısık tutabiliyor veya basitçe, o kadar da iyi tasarlamamış olabiliyor. Bazı durumlarda geri tepmesi de bundan. Yaptığınız iş orijinali yapan mühendisten daha iyi olmayabilir. Her motor için farklı olan bu duruma eğer o motorun yapımında çalışmış mühendis değilseniz vakıf da değilsinizdir, işiniz genelde şansa kalır.
Bildiğim kadarıyla MAF arızası açık hava filtresi ve Zener diyotlardan değil, düzgün yapılmamış ve kirli bırakılmış hava filtresi ve rezistans teli/filminin tozlanmasından bozuluyor. Bunların üstünde toz birikirse ısı aktarım hızı değişir, dolayısıyla hatalı değer okumaya başlarlar. Açıkçası Zener diyotlarla ilgiyi de anlayamadım ben. Zener diyot tozdan niye bozulsun ki? Her halükarda, filtre açıksa da orijinal kutudaysa da toz kaçırma ihtimali vardır. Kutuda olanı daha fazla bakımsız kalmaya tahammül eder, o kadar. Bir de tabi ses için filan takılmış dandik açık hava filtreler var, onları saymıyorum.
Açık hava filtresinin yakıtı tek başına artırmadığının kanıtı matematiksel. Motor ECU'nün püskürteceği yakıtı hesaplamakta kullandığı parametrelerden ikisi hava giriş miktarı ve benzinli araçta manifold vakumu. Manifold vakumundan motor yükünü hesaplıyor. Giren hava miktarından da ne kadar benzini yakabileceğini tahmin etmeye çalışıyor. Açık hava filtresi takıp ayağınıza dikkat ederseniz fazla yakması için bir sebep yok. Zaten açık hava filtresiyle aynı kullanım şartlarında daha fazla yakıyor olsaydı bu sürekli zengin karışım demek olurdu ki bu durumda MAF sensörü ve yakıt tüketiminden daha ciddi sıkıntılarınız olacak demekti; hızlı aşınan motor, bozulan katalizör ve egzoz sistemi vb.
Disaridaki hava sicakligi ile mafin calismasinin ilgisi yok.
Maf sensoru uzerindeki dirence yani tele belirli bir voltaj verilir ve bu sayede bu tel yani direnc isinir. Maf sensorunden hava girdigi an direnc sogur ve direnc degeri de duser, tel uzerinden gecen akimda bu durumda yukselme olur ve degisken akim degisken bir gerilim demektir. Ecuya iletilen de bu gerilim degeridir. Ecu da bu gerilime gore ne kadar yakit puskurtecegini hesaplar.
Acik hava filtlerinin mafi bozmasinin nedeni, duzenli temizlenmemeleri ve bundan dolayi maf sensoru icindeki rezistansin uzerini toz kaplamasi ve bu da mafin duzgun deger okuyamamasidir. Mafi temizlerseniz eski durumuna donebilir ancak acik filtre kullanip temizleyen pek duymadim.
145 QV sahibiyim ve bu sene 10. yıl oldu. Sanırım dokuz yıldır açık hava filtresi ile kullanıyorum. Bugüne kadar ölçebildiğim en yüksek yakıt tüketimim 11,3 litre oldu ki onda bayağı zorlamıştım. Ortalama tüketimim trafik, güzergah ve doluluk durumuna göre 7-9 litre arasında değişir.
Hava filtresini de belirli aralıklarla ya hava tutarak yada farklı şekilde temizler veya temizletirim.
Debimetrenin film diye tabir edilen parçasının üzerinde toz zerresinin kalamayacağını ve bunun sebebinin o tel veya filmin motoru stop ederken kendini anlık olarak 1.000 dereceye kadar ısıtıp üzerindeki kiri yaktığını okumuştum. Bunu kanıtlayamam çünkü yazıyı nerede okuduğumu bulmam imkansız ama burada daha önce paylaşmış idim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Disaridaki hava sicakligi ile mafin calismasinin ilgisi yok.
Dışarıdan gelen hava tarafından soğutulan direncin mi onu soğutan havayla ilgisi yok? ;)