Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: muğlalı - 31 Mart 2016, 18:12:52

Başlık: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: muğlalı - 31 Mart 2016, 18:12:52
Bugün öğlen saatlerinde okulda ki öğretmen arkadaşın aracı resimlerdeki gibi el freni boşalarak park halindeki araca çarptı olay gözümüzün önünde oldu vites boşta ancak el freni çekili o halde araca binip gaz hamlesi yaptım ve araç hareket etmedi bizde anlam veremedik arkadaş araçtan indi yaklaşık 5-6 dk sonra bu olay oldu.
You are not allowed to view links. Register or Login  tam telefonu kapattık ardından ban sesi :(  araç 2015 model prog manuel 1.4 120 lik
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: muğlalı - 31 Mart 2016, 18:14:09
[IMG]http://[IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160331/cc0476df70305735a93d909e56dc1796.jpg[/img][IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160331/485becef9a71e30da2a47dbb2e58537a.jpg[/img][/IMG]
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: halil - 31 Mart 2016, 18:16:31
el frenini tam çekilmemiş olabilir.
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: E.Ç.M. (MiTongin) - 31 Mart 2016, 18:18:23
Garip durum arkadasa gecmis olsun :(
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: muğlalı - 31 Mart 2016, 18:19:02
You are not allowed to view links. Register or Login
el frenini tam çekilmemiş olabilir.
Abi fren çekiliydi iyi baktım çalıştırıp denedimde tel filan mı koptu diye oda yok.Zaten o mesafede okadar hızlanması tamamen boşalmadan olmazdı.
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: muğlalı - 31 Mart 2016, 18:19:52
You are not allowed to view links. Register or Login
el frenini tam çekilmemiş olabilir.
Sağol Engin
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: halil - 31 Mart 2016, 18:27:43
You are not allowed to view links. Register or Login
Sağol Engin
Engin kim Tuğrul
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: muğlalı - 31 Mart 2016, 18:28:45
You are not allowed to view links. Register or Login
Engin kim Tuğrul
Abi alıntıyı yanlış yapmışım :)
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: E.Ç.M. (MiTongin) - 31 Mart 2016, 18:41:38
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi alıntıyı yanlış yapmışım :)
:D
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: ertena - 31 Mart 2016, 20:20:29
Cok tuhaf ve can sıkıcı. Geçmiş olsun

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: Spiritchaser - 04 Nisan 2016, 10:21:23
Kronik olma ihtimali var.  Ben aracımın içindeyken iki kere el freni aynı numarayı yaptı bana ama kondurmamıştım.  Ben yanlış bir şey yaptım diye düşünmüştüm ama sıkıntı olabilir. 
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: Gouki - 04 Nisan 2016, 10:41:30
Geçmiş olsun. Yalnız yurtdışında da bu problemle karşılaşan Giulietta kullanıcıları olmuş :S
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: Tolga033 - 05 Nisan 2016, 01:07:22
İlginç. :S Geçmiş olsun.
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: blackgear - 05 Nisan 2016, 16:35:29
Aracın el frenini çekip, tüm araç yükünü buraya yüklemek zaten büyük hata. Araç marka ve modeli ne olursa olsun.

Sağlıklı yöntem, araç stop edildiğinde vitese takılır veya vitesde stop edilir (1 veya R), araç yükü vitese yüklenir ve araç durduktan sonra el freni çekilerek olası aksaklıklara engel olunur.

Lakin bir çok kullanıcı aracı viteste bırakmaktan çekinir, sebep olarak da tüm yükü neden vitesdeki dişlilere bırakayım şeklinde olur. Halbuki o dişliler çok daha büyük kuvvetlere maruz kalırlar, özellikle ilk kalkış ve kompresyon esnasında :)

Geçmiş olsun
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: octinum - 05 Nisan 2016, 17:25:46
You are not allowed to view links. Register or Login
Aracın el frenini çekip, tüm araç yükünü buraya yüklemek zaten büyük hata. Araç marka ve modeli ne olursa olsun.

Sağlıklı yöntem, araç stop edildiğinde vitese takılır veya vitesde stop edilir (1 veya R), araç yükü vitese yüklenir ve araç durduktan sonra el freni çekilerek olası aksaklıklara engel olunur.

Lakin bir çok kullanıcı aracı viteste bırakmaktan çekinir, sebep olarak da tüm yükü neden vitesdeki dişlilere bırakayım şeklinde olur. Halbuki o dişliler çok daha büyük kuvvetlere maruz kalırlar, özellikle ilk kalkış ve kompresyon esnasında :)

Geçmiş olsun
Ama tork konvertörlü araçta el frenine oturtmak gerekiyor? :)

Manuel şanzıman için böyle bir fırsat var onu kullanmak gerek. Benim Sele de öyle diyor. Geçmiş olsun tekrar.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: halil - 05 Nisan 2016, 17:29:27
aracı stop ettikten sonra tüm yükü şanzımana yüklemek sakıncalıdır.araç durduktan sonra ,frenden ayak çekilmeden,el frenini çekip  daha sonra vitese takıp stop etmek en mantıklısıdır.özellikle aşağı ya da yukarı eğimli yerlerde.
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: blackgear - 05 Nisan 2016, 18:13:00
You are not allowed to view links. Register or Login
aracı stop ettikten sonra tüm yükü şanzımana yüklemek sakıncalıdır.araç durduktan sonra ,frenden ayak çekilmeden,el frenini çekip  daha sonra vitese takıp stop etmek en mantıklısıdır.özellikle aşağı ya da yukarı eğimli yerlerde.

Sebebi nedir abi? Yani mantıklı açıklaması var mı bunun? Çünkü, tüm yükü fren teline mi emanet etmek daha mantıklı yoksa, zaten çalışıyorken çok daha fazla yüke maruz kalan dişli kutusuna mı?

Yukarıda yazdıklarım benim bildiklerim, yanlış biliyor olabilirim, ama mantığım da dişli kutusunun daha emniyetli olacağı yönünde.

Selamlar...  :serefe:
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: muğlalı - 05 Nisan 2016, 18:16:19
Sağolun arkadaşlar teknik olarak hakim olduğum bir konu değil yorum yapamam ama daha yeni bir araçta böyle bir şey olmamasının gerekliliğidir benim düşüncem. viteste yada boşta olsun.
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: halil - 05 Nisan 2016, 18:33:37
You are not allowed to view links. Register or Login
Sebebi nedir abi? Yani mantıklı açıklaması var mı bunun? Çünkü, tüm yükü fren teline mi emanet etmek daha mantıklı yoksa, zaten çalışıyorken çok daha fazla yüke maruz kalan dişli kutusuna mı?

Yukarıda yazdıklarım benim bildiklerim, yanlış biliyor olabilirim, ama mantığım da dişli kutusunun daha emniyetli olacağı yönünde.

Selamlar...  :serefe:

benim dediğim şekilde yapılırsa ,özellikle eğimli yerlerde şanzıman dişlilerinin birbirlerine iyice  kitlenmesi engellenmiş olur.düz zeminde çok bir sorun çıkmaz.eğimli yerlerde sizinde başınıza gelmiştir mutlaka.aracı viteste  bırakıp stop ettiğiniz zaman araç bir miktar daha gitme eğilimi gösterir.dişlilerin arasındaki boşluk dolar.daha sonra ilk çalıştırma esnasında aracı vitesten çıkarma biraz zor olur.özellikle otomatik vitesli araçlarda.bu nedenle  önce el freni çekip aracı sabitlemek en mantıklısıdır.
Başlık: Ynt: Garip bir giulietta kazası
Gönderen: TRSemih - 06 Nisan 2016, 01:07:01
Şanzımanı hiç bir koşulda yükte bırakmıyorum. Park öncesi elfrenini çektikten sonra ayağım debriyajdayken ayak frenini bırakırım. Ama muhakkak vitesi eğime göre 1-R de bırakırım. Şanzıman benim için imdat freni konumunda olur. Konu başlığındaki olaya mahal vermemek için.