Selam arkadaşlar benim sorunum Alfamın sürüş zevkini kaçırtıyor diyebilirim forumda araştırdım ama sonuç alamadım 2.0 156 1. vites te yada 2. viteste yavaş gidiyorsunuz diyelim hızlanmak için gaz pedalına hafifçe dokundugumda bir iki defa silkeleyerek yada sallayarak hızlanıyor ama devir 2500 lerde iken hızlanmada bu tarz seyler yapmıyor.Hatta ayagınız gaz pedalında 1. yada 2. vites te yavaşça giderken ayagımı gaz pedalından çekince birden kapaklanıyor yine bir iki silkeleyerek yavaşlıyor bu tarz problem yaşayan ve sorununu çözebilen varsa yardımcı olursa sevinirim Yoksa debimetremiydi potansiometremiydi şanzımanmıydı falan filan derken dünya masraf çıkacak Saygılar
Gaz Kelebeği
Debimtre
Lambda sensörü
Rpm Sensörü
Vaktiniz varsa tek tek değiştirip kontol edin.
Arızaları belirlenemeyen kendileri ufak dertleri büyük parçalardır.
Adamı hakikaten soğuturlar.
Ama bu parçalar hep bir birine bağlı çalışma prensibinde olduklarından tamamının değişmesi bir seferde tek işçilik ile kurlumanıza imkan tanır.Tecrübeler ile sabit.
Tabi bu benim şahsi görüşüm.
teşekkürler CAPTAİN hakikatende soğutuyor insanı zaten bu 156 nın dış çizgileri güzelliği olmasa katlanılmaz bu kadar kaprise
Bana sanki debriyaj veya motor baglanti takozlari gibi geldi. Servisin birine motor kulaklarini kontrol ettirin bence, debriyaj baski balatayi hic degistirdiniz mi arac kac km de bilmiyorum ama buda olabilir. cok kafaya takilacak birseyde olmayabilir, uzmeyin kendinizi. Gosterin biran once bir servise.
baskı balata iyi dedi ustalar ama motor takozları olabilir haklısınız bir de benim aklıma bogaz kelebeğinin altında ki potansiyometre geldi acaba söküp temizlesemmi?
bence de balata. aynı sorunu yaşadım, balatayı değiştirdikten sonra sıkıntım kalmadı.
Baskı balata iyi diyen ustalar,Alfacı mı?Yoksa herhangi bir sanayi ustası mı?
şanzıman ayna mahruti de aynı etkiyi yapar. Ayrıca iç veya dış akslardaki boşluklar da sebep olabilir.
yani sanzımanı indirip baskı balataya bakıcaz anlaşılan
ben bunun bir sorun olduğunu düşünmüyorum bu durum devirle alakalı birinci vitesten 2 ye geçerken vitesi 3000 ya da daha yukarda tutmak lazım çünkü bu durum bende de var ve devirle alakalı diye düşünüyorum çünkü birden ikiye geçerken diğer viteslerde olmadığı gibi devir çok hızlı düşüyor
Debriyajdan ayağı çekince olan silkelemenin nedeni nedir? Hızlı ayak çekme mi yoksa başka teknik bir sorun mu?
Forumlarda okuduğuma göre önden çekişli arabalarda genelde bu sorun olabiliyormuş tempracıların forumlarındada rastladım genelde kalkışta silkelemede debriyaj baskı balatanın bitik olma olasılıgı yada volanda oluşmuş bir eğriliğin baskı balatada güç aktarımına engel olabileceği yada motor takozlarından kaynaklanabileceği konuşulmuş işin ilginç yani sadece arabaya ilk hareketi verirken yada yavaş giderken ayagınızı gazdan çekince olması sanırım baskı balatanın kalitesi yada debriyaja basılı kullanım gibi yan etkenlerde bu problemin ortaya çıkmasını artırabiliyor.Sonuçta hepimizin maksadı bilgiyi paylaşmak başka bir alfistinin başına bu geldiğinde fazla masraf etmeden direk problemi çözebilmesi için bilgi ortamı oluşturmak hepinize verdiğiniz bilgiler ve görüşler için teşekkürler size yeni bir soru sorayım izninizle baskı balata takımını değiştireceksek eğer hangi marka takalım performanslı bir marka varmı tavsiye edebileceğiniz? Saygılar
gariptir bu sorunu alfa 156 aracıma açık hava filtresi takdığımda yaptı fakat sonra açık hava filtresini söküp orjinal filtresine döndüm tüm sorun çözüldü.. buradan yola çıkarsak temiz hava alamama sorunu olabilirmi?
hmmm acaba havamı fazla geliyor bende de acık hava filtresi var
debriyaj sensörüne baktırın, debriyaj pedalının altında oda benzerı sıkıntılar yaşatabiliyor..
Sercan bey debriyaj sensörü ilk defa duyuyorum fren müşürü felan biliyordum ama debriyaj sensörünü duymamıştım eperden bir kontrol edeyim nerede sensör ve bağlantısı nereye gidiyor diye teşekkürler.
Ufak bir araştırmadan sonra sanırım benimkinde yok m4,m6,m10,m15,m20,m25 lerde var benimki m5 2000ts cf2 sanırım 2.0 TS CF3 lerde var yinede teşekkürler sayenizde birsey daha öğrendim.

Edited by - drcalibra on 18/08/2009 22:59:12
bu sorun genellikle alfada sıkıntı olan 2. vitesin senkromecinden kaynaklı olabilir
hünkar bey pardon sızın araçta yok evet 98 oldugunu unutmusm..
Kafaya taktım ben bu olaya Antalyada Turgay ustaya gideceğim başkası çözemez bu işi gibime geliyor.İstanbuldaki ustlar alınmasın antalya daha yakın bana
benim aracımda da aynı sorun var...izmir'de Devko'ya gittim. Hocam senin aracın istavroz dişlisi değişmesi gerekiyor dedi. Bu silkelemeler o yuzden dedi. Ama, şanzımanı indirince büyük ihtimalle debriyaj setin de değişmesi gerekecek dedi. Eger bu durum seni cok fazla gıcık etmiyorsa herhangi bir sorun teşkil etmez öyle silkelemeler dışında dedi. Debriyajın biraz daha eskisin o zaman hepsini hallederiz dedi. Ben de gönlüm rahat biniyorum. Şimdilik bir sorun yaşamadım. Saygılar
Teşekkürler Ender Bey şanzıman ve sente ayarından şüpheleniyordum artık şanzıman üzerinde duracagım.
sente ayarı olması imkansız cunku ben sente ayarı yaptırmama ragmen düzelmedi. bence de şanzımana yoğunlaşmakta fayda var hocam.
Yıllar sonra cevap vereyim belki birinin işine yarar. Bu sorun tamamen egsoz sistemi ile alakalı. Araçta katalizör yoksa,susturucular ufak ince takılmışsa ayağınızı gazdan çekince araç geri besleme yapamadığı için birden salacaktır. Buda silkelemeye sebep olur. Bende Guilietta varken orta susturucumda varex vardı. Varex açıkken silkeler, kapalıyken silkelemezdi.