Selamlar. Geçen sene aracıma Vogtland 30 mm yay taktırmıştım. Standart halinin yol tutuşunda problem olmamasına karşılık özellikle ön tekerlek ile çamurluk arasındaki boşluk çok gözüme batıyordu. Spor yaya geçmemde en büyük etken o oldu. Ancak aracın önü özellikle beklediğimden fazla düştü. Daha önceki neredeyse tüm araçlarımda spor yay kullansam da belki biraz da yaşlanmanın etkisiyle rahatsız eder hale geldi. Facebook grubundan bi arkadaşımın da spor paket yayı sattığını görünce fazla mal göz çıkarmaz deyip alıp kenara koydum. Geçenlerde depodan orjinal yayları çıkarıp bi karşılaştırayım istedim. Özellikle ön yayları karşılaştırdığımda iki yayın da üzerlerindeki renklere kadar neredeyse aynı olduğunu görünce kafam karıştı. Hakikaten bunlar aynı mı birbiriyle? Spor paket ile standart arasında yükseklik farkı yok muydu?
Hayır aynı değil. Bildiğim kadarıyla spor yay iki cm düşürüyor standart yaylara göre.
XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
iyi akşamlar.bende degiştirip spor paket yay taktım.renkleri sanırım bir yayda 3 tane renk var.belki 2 renk aynı olabilir ama tamamı aynı renk değil.arka yaylar bariz daha alçak normal yaylara göre.alçaklıkta gayet iyi seviyede.aracın altınında herhangi bir sürtme olayı yaşamadım. spor paketle normal paketin ön ve arka yaylar farklı,ön amörtisörler farklı,arka amartisörlerin aynı olması lazım.konforda çok fazla farketmiyor.yol tutuş konusunda ise bence iyileşiyor.
Spor paket yayları daha farklı.
Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
2 cm düşürmesi için boylarında 2 cm bi fark olması gerekiyor dimi mantıken? Spor paket yayı fotosu var mı hiç elinizde?
2cm daha alçak diye yayların boyunun da öyle olması gerekmiyor.
Biri daha yumuşak, diğeri daha sertse de bahsettiğiniz düşüklük sağlanabilir.
Bir ara ben de spor paket amortisör ve yaylarını standart ile değiştireyim istiyordum bir nebze daha yumuşatabilmek adına (malum, ufaklık vs derken), ancak daha sonra vazgeçtim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
2cm daha alçak diye yayların boyunun da öyle olması gerekmiyor.
Biri daha yumuşak, diğeri daha sertse de bahsettiğiniz düşüklük sağlanabilir.
Bir ara ben de spor paket amortisör ve yaylarını standart ile değiştireyim istiyordum bir nebze daha yumuşatabilmek adına (malum, ufaklık vs derken), ancak daha sonra vazgeçtim.
Bildiğim kadarıyla araca yüksekliğini veren süspansiyon değil yay değil mi? Ve ben bu iki yayı yanyana koyduğumda neredeyse aynı olduğunu görüyorum (Sarım sayısı, et kalınlığı, toplam boy vs) Hadi diyelim ki materiyal farklı ve biri daha yumuşak, o zaman da spor yayın 2 cm daha basılabilmesi için onun mantıken daha yumuşak olması gerekmiyor mu :) O zaman da araç virajlarda daha fazla esner ve yol tutuş kaybetmez mi?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bildiğim kadarıyla araca yüksekliğini veren süspansiyon değil yay değil mi? Ve ben bu iki yayı yanyana koyduğumda neredeyse aynı olduğunu görüyorum (Sarım sayısı, et kalınlığı, toplam boy vs) Hadi diyelim ki materiyal farklı ve biri daha yumuşak, o zaman da spor yayın 2 cm daha basılabilmesi için onun mantıken daha yumuşak olması gerekmiyor mu :) O zaman da araç virajlarda daha fazla esner ve yol tutuş kaybetmez mi?
Doğru, niye öyle saçmalamışım ki, kafam güzelmiş galiba :) Düz mantık desek o bile ters olmuş :D
Bu durumda aynı mı bunlar bilemedim. Sadece amortisör farkı mı var acaba. Yoksa aynen dediğiniz gibi, spor paket olmayan Giulietta'larda bariz biçimde farklı bir yükseklik var.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Doğru, niye öyle saçmalamışım ki, kafam güzelmiş galiba :) Düz mantık desek o bile ters olmuş :D
Bu durumda aynı mı bunlar bilemedim. Sadece amortisör farkı mı var acaba. Yoksa aynen dediğiniz gibi, spor paket olmayan Giulietta'larda bariz biçimde farklı bir yükseklik var.
Est, olur öyle arada :) Aldığım elemana bi ulaşmaya çalışayım bklm o ne diyecek...
İyi akşamlar.spor paket yayların boyu daha kısa.benim araca takarken karsilastirmistim.ozellikle arka yaylar arasındaki fark daha belirgin.
Spor paketli giuliettadan (2014), 2016 spor paket bulunmayan giuliettaya geçen birisi olarak yorumlarım şimdilik şöyle; bariz bir şekilde anlayabileceğiniz bir sertlik farkı var, yayların boyutları hakkında bir fikrim yok. yol tutuşu konusuna gelirsek henüz üst limitlerde bir deneme yapmadım ancak spor paketli giuliettanın daha iyi yol tutacağını düşünüyorum daha sert olduğu için aracın ağırlık merkezi daha stabil olacak ve daha kontrollü olacaktır :)