Selamlar,
Aracım 2013 Giulietta 1.4 MA TCT. Aldığımdan beri bir titreme vardı aracımda, forumlarda vs. okuduğum üzere sağ motor kulağını değiştirdim, gerçekten kötü durumdaydı, motorun sağ tarafı olması gerekenden aşağı düşmüştü hatta, değişince titreşim ciddi şekilde azaldı. Ancak tam bitmedi. Garip bir şekilde bazen kesiliyor, rölantide titreşimsiz şekilde çalışıyor, ama çoğu zaman titreşim var, neye göre kesilip başladığını anlayamadım. Ancak örneğin A/C aktif olduğunda arabanın titremesinden net şekilde anlıyorum.
Araba çalışırken kaputu açtığımda motorun kendisinin de titreşimli çalıştığını görüyorum, multiair motorlar genelde böyle sesli ve titreşimli çalışıyor sanırım ama acaba buji ya da ateşleme grubunda bir sıkıntı var mı acaba diye düşünüyorum bir taraftan. Bujiler değişeli de çok olmadı.
Sonuç olarak sorunu sol ya da arka taraftaki motor kulaklarında mı aramalıyım? Ya da başka bir şeye mi işarettir?
Alt devir yüksek viteste hızlanırken orta dikiz aynası titriyor bu arada, yolda giderken en belirgin işaret bu.
Motor kulağını değişen usta diğerlerini kontrol etmedi mi?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Motor kulağını değişen usta diğerlerini kontrol etmedi mi?
Etti ancak sorun görünmediğini söyledi. Motor kulağını değiştirdikten sonra kontrol ettiğimizde şu anki titreme yoktu zaten, ya da öncesine nazaran çok iyileşmiş olduğu için ben farketmedim. Çıkıp eve geldikten sonra halen bir titreme olduğunu farkettim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Etti ancak sorun görünmediğini söyledi. Motor kulağını değiştirdikten sonra kontrol ettiğimizde şu anki titreme yoktu zaten, ya da öncesine nazaran çok iyileşmiş olduğu için ben farketmedim. Çıkıp eve geldikten sonra halen bir titreme olduğunu farkettim.
Araç duruken titreme varsa motor kulakları ilk bakılması gereken tabi ki. Ancak giderken aynen hatta daha fazla titriyorsa durum karışır. Şanzumana, aktarmaya kadar gidebilir mevzu belki de :-X
bir arkadaşın aracı giderken araba sallanıyor şikayeti vardı.onun aracındaki sorun lale denen parça bozulmuş bu parçanın tamirini yaptırmıştı.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Araç duruken titreme varsa motor kulakları ilk bakılması gereken tabi ki. Ancak giderken aynen hatta daha fazla titriyorsa durum karışır. Şanzumana, aktarmaya kadar gidebilir mevzu belki de :-X
Dururken titriyor daha fazla, giderkenki dururkenkinin devamı gibi. Ben müsait zamanda motorun tüm bağlantı parçalarını kontrol ettireyim tekrar. Sinir bozucu bir durum, arabadan keyif alamıyor insan.
You are not allowed to view links.
Register or Login
bir arkadaşın aracı giderken araba sallanıyor şikayeti vardı.onun aracındaki sorun lale denen parça bozulmuş bu parçanın tamirini yaptırmıştı.
Aksla ilgili bir parça galiba bahsettiğiniz, ben aksları kontrol ettirmiştim, bir sorun yoktu. Bilgi için teşekkürler.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Dururken titriyor daha fazla, giderkenki dururkenkinin devamı gibi. Ben müsait zamanda motorun tüm bağlantı parçalarını kontrol ettireyim tekrar. Sinir bozucu bir durum, arabadan keyif alamıyor insan.
Bence şanzuman da baktırın ;)
Bu arada Giulietta titremez. Titretir! :p
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bence şanzuman da baktırın ;)
N ve D arasında bir fark olmayınca şanzımandan değildir diye düşündüm ama bu sene kavramayı değiştireceğim zaten muhtemelen, ama çok pahalı. :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu arada Giulietta titremez. Titretir! :p
Orası öyle. :)
Geçenlerde bir arkadaşta denk geldim, motor kulağı yeni değişmişti ama kulağı hafif açılı monte etmişler, düzelttiler kayboldu titreme.
Hocam bende 170'lik Multiair sahibiyim. Rolantide aşırı titreme ile başlayan sorunum, multiair modulu arızası ile sonuçlandı. Titremenin asıl sebebi modul arıza yaptıgında silindirin birisi çalışmıyor, araç 3 silindirli hale geliyor. Aracı bu şekilde fazla kullanmadan iyi bir alfa ustası veya yetkili servise götürmenizi öneririm. Modul arızalanmaya yeni başladıysa tamir edilebiliyor diye biliyorum.
hocam geçmiş olsun öncelikle
sahibindede dolaşırken şöyle ilana denk geldim ama belki işinize arayabilir
https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-multiair-unitesi-fiat%2Calfa-romeo%2Cjeep%2C55272426-55257643-657256420/detay
You are not allowed to view links.
Register or Login
Hocam bende 170'lik Multiair sahibiyim. Rolantide aşırı titreme ile başlayan sorunum, multiair modulu arızası ile sonuçlandı. Titremenin asıl sebebi modul arıza yaptıgında silindirin birisi çalışmıyor, araç 3 silindirli hale geliyor. Aracı bu şekilde fazla kullanmadan iyi bir alfa ustası veya yetkili servise götürmenizi öneririm. Modul arızalanmaya yeni başladıysa tamir edilebiliyor diye biliyorum.
Geçmiş olsun, sizin konuyu Fiat forumunda da görmüştüm sanırım.
Ben multiair'den şüphelendim ancak motor 3 silindire düşmüyor, bujilerde yağlanma yok, güç düşüşü yok, hata kodu yok, onun için şu an o seçeneği düşünmek bile istemiyorum açıkçası. :)
Benimki kulak-takoz grubuyla ilgili gibi, bir süre şehir dışında olacağım ancak dönünce çözüp bilgisini vereceğim inşallah buradan.
https://www.ebay.com/itm/ATTUATORE-FIAT-ALFA-LANCIA-JEEP-1-4i-1-4i-MOTORE-Multiair-55272426-ORIGINALE/273650943331?epid=21026996899&hash=item3fb6de0563:g:LqcAAOSw7C5cOGoF:rk:2:pf:1
Fiyat çok iyi.
Ebaydem motor parçası almak yasal olarak mümkün mü
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ebaydem motor parçası almak yasal olarak mümkün mü
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yasal olarak bir sıkıntı yok. Sorun sadece paypal ödeme metodunun TR'de geçmiyor olması.
Satıcı ile swift veya western union ile parayı göndereceğine dair anlaşırsan, alış verişini yapabilirsin. ama bu durumda da ebay güvenlik açısından aracı kurum olmaktan çıkıyor, yani adam paranın üstüne konup ürünü göndermeyebilir.
Avrupa'da akrabanız / arkadaşınız falan varsa, onların paypal hesabı üzerinden alışverişi yapıp, gönderi adresini TR olarak belirtmeniz en garanti yöntem.
Arkadaşlar 2014 dizel giuliettamda yaklaşık 1 sene önce motor arıza ışığı yaktı. Bilgisayara bağladığımızda debriyaj sensörü arızası çıktı. Anlık bir hata olabileceğini düşünüp arızayı sildik. 1 seneden veri bir daha arıza vermedi.
Uzun zamandır aracımın özellikle ilk çalıştırmada, çok titreşimli çalışmasından şikayetçiydim. Rölantide aynalar titriyor, motor sesli çalışıyordu. Kulaklara baktırdım sorun yok dendi. Kulaklar iyi durumda. Ben de dizel motor, çalışması böyle heralde diye düşündüm.
2 gün önce yine motor arıza lambası yandi. Yine debriyaj sensörü. Yine arızayı sildik. Ertesi gün tekrar arıza. Dedim artık sensörü değişeyim. Sensör değişti. Sonuç şaşırtıcı. Motor daha sessiz ve titreşimsiz çalışmaya başladı. Aynalardaki titreme yokoldu. Gözlerime inanamadım. Eşim bile farketti. Daha sessiz daha titreşimsiz olduğunu söyledi. Tabiri caizse artık yağ gibi çalışıyor.
Eğer aracınız debriyaj sensörü arızası verirse kesinlikle değiştirin. Şimdi hayıflanıyorum keşke ilk arıza verdiğinde değiştirseydim diye.
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaşlar 2014 dizel giuliettamda yaklaşık 1 sene önce motor arıza ışığı yaktı. Bilgisayara bağladığımızda debriyaj sensörü arızası çıktı. Anlık bir hata olabileceğini düşünüp arızayı sildik. 1 seneden veri bir daha arıza vermedi.
Uzun zamandır aracımın özellikle ilk çalıştırmada, çok titreşimli çalışmasından şikayetçiydim. Rölantide aynalar titriyor, motor sesli çalışıyordu. Kulaklara baktırdım sorun yok dendi. Kulaklar iyi durumda. Ben de dizel motor, çalışması böyle heralde diye düşündüm.
2 gün önce yine motor arıza lambası yandi. Yine debriyaj sensörü. Yine arızayı sildik. Ertesi gün tekrar arıza. Dedim artık sensörü değişeyim. Sensör değişti. Sonuç şaşırtıcı. Motor daha sessiz ve titreşimsiz çalışmaya başladı. Aynalardaki titreme yokoldu. Gözlerime inanamadım. Eşim bile farketti. Daha sessiz daha titreşimsiz olduğunu söyledi. Tabiri caizse artık yağ gibi çalışıyor.
Eğer aracınız debriyaj sensörü arızası verirse kesinlikle değiştirin. Şimdi hayıflanıyorum keşke ilk arıza verdiğinde değiştirseydim diye.
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Geçmiş olsun, bilgi için teşekkürler :clover:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaşlar 2014 dizel giuliettamda yaklaşık 1 sene önce motor arıza ışığı yaktı. Bilgisayara bağladığımızda debriyaj sensörü arızası çıktı. Anlık bir hata olabileceğini düşünüp arızayı sildik. 1 seneden veri bir daha arıza vermedi.
Uzun zamandır aracımın özellikle ilk çalıştırmada, çok titreşimli çalışmasından şikayetçiydim. Rölantide aynalar titriyor, motor sesli çalışıyordu. Kulaklara baktırdım sorun yok dendi. Kulaklar iyi durumda. Ben de dizel motor, çalışması böyle heralde diye düşündüm.
2 gün önce yine motor arıza lambası yandi. Yine debriyaj sensörü. Yine arızayı sildik. Ertesi gün tekrar arıza. Dedim artık sensörü değişeyim. Sensör değişti. Sonuç şaşırtıcı. Motor daha sessiz ve titreşimsiz çalışmaya başladı. Aynalardaki titreme yokoldu. Gözlerime inanamadım. Eşim bile farketti. Daha sessiz daha titreşimsiz olduğunu söyledi. Tabiri caizse artık yağ gibi çalışıyor.
Eğer aracınız debriyaj sensörü arızası verirse kesinlikle değiştirin. Şimdi hayıflanıyorum keşke ilk arıza verdiğinde değiştirseydim diye.
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Geçmiş olsun, düzeldiğine sevindim.
Ben de bir durum güncellemesi yapayım, tekrar kontrol ettirdim ancak garip bir şekilde her zaman çok titremiyor araba ve usta kontrol ederken de çok az titriyordu. Motor kulağını gevşetip biraz ayarlama yaptılar, daha da azaldı ve çıktım.
Ancak halen "bazen" fazla titriyor. Motorun çalışmasıyla ilgili, ya da örneğin alternatör devrede ya da devreden çıktığında titriyor ama tam çözemedim.
Örneğin buji ile ilgili olabilir mi acaba?
Merhaba 2011 1.4 120lik aracım. Belli bir hızdan sonra(100km den ) frenleme yapınca direksiyon acayip şekilde titriyor. Normal mi, değilse sebebi ne olabilir...
HTC One M9 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Balans ayarı bozuktur büyük ihtimalle
You are not allowed to view links.
Register or Login
Merhaba 2011 1.4 120lik aracım. Belli bir hızdan sonra(100km den ) frenleme yapınca direksiyon acayip şekilde titriyor. Normal mi, değilse sebebi ne olabilir...
HTC One M9 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Normal değil, fren diskleriniz yamulmuş büyük ihtimalle. Diskler yeniyse torna ile kurtarabilir, değilse torna işini hiç girmeyip yenisiyle değiştirmelisiniz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Geçmiş olsun, düzeldiğine sevindim.
Ben de bir durum güncellemesi yapayım, tekrar kontrol ettirdim ancak garip bir şekilde her zaman çok titremiyor araba ve usta kontrol ederken de çok az titriyordu. Motor kulağını gevşetip biraz ayarlama yaptılar, daha da azaldı ve çıktım.
Ancak halen "bazen" fazla titriyor. Motorun çalışmasıyla ilgili, ya da örneğin alternatör devrede ya da devreden çıktığında titriyor ama tam çözemedim.
Örneğin buji ile ilgili olabilir mi acaba?
Ateşleme ya da enjektör arızasına da benziyor bu durumlar. Enjektörlerden biri problemli ise de titreyebilir bu şekilde. Ecuscanla bağlanıp baktılar mı hiç arıza kodu vs var mı?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Normal değil, fren diskleriniz yamulmuş büyük ihtimalle. Diskler yeniyse torna ile kurtarabilir, değilse torna işini hiç girmeyip yenisiyle değiştirmelisiniz.
Çok teşekkürler
HTC One M9 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Güncelleme;
Üç kulak da değişti, çok bir fark yok.
Şu an, soğukken ve rölanti yüksekken titriyor. Ve klimayı açınca titriyor. İkisi de direksiyon ve şaside hissediliyor. Klima açınca olan titreşim, saniyede bir vurma şeklinde, sanki v kayışı ve ilgili gergilerdeki bir sıkıntı yük artınca titreşime sebep oluyor gibi ama bilemedim.
Merhaba, konuyu tekrar hortlatmak istedim. Rolantide titreme sorunum var. Bariz direksiyon titriyor hatta sağ koltukta oturan biri bile farkediyor. Alt şanzıman kulağı daha önce değişti şimdi tekrar bitik durumda... birine gidiyorum enjektör diyor, bosch car servise gidiyorum enjektörler sapasağlam diyor, bir tamirciye gidiyorum takozların hepsi değişecek diyor, birisi takozlar sağlam Motoru indirip bakmak lazım vibrasyonu bulmak için diyor, bir tamirci diyor normal bu titreme... Forumlarda okuyorum volant da titreme yaptırır diyotlar... Eğer volantsa da debrajın değişimini bekleyeceğim, araç 90000 1.6 dizel 105 Bg. Şimdi sadece alt şanzıman takozunu değiştirerek bi bakacağım duruma, sizlerin de yorumlarınızı alabilir miyim?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Merhaba, konuyu tekrar hortlatmak istedim. Rolantide titreme sorunum var. Bariz direksiyon titriyor hatta sağ koltukta oturan biri bile farkediyor. Alt şanzıman kulağı daha önce değişti şimdi tekrar bitik durumda... birine gidiyorum enjektör diyor, bosch car servise gidiyorum enjektörler sapasağlam diyor, bir tamirciye gidiyorum takozların hepsi değişecek diyor, birisi takozlar sağlam Motoru indirip bakmak lazım vibrasyonu bulmak için diyor, bir tamirci diyor normal bu titreme... Forumlarda okuyorum volant da titreme yaptırır diyotlar... Eğer volantsa da debrajın değişimini bekleyeceğim, araç 90000 1.6 dizel 105 Bg. Şimdi sadece alt şanzıman takozunu değiştirerek bi bakacağım duruma, sizlerin de yorumlarınızı alabilir miyim?
Dizel olduğu için farklı olabilir durum ama ilk hamle olarak tüm kulak-takoz değiştirebilirsiniz.
Yetkili servis dahil hepsi normal diyordu öyle sattım. Sonra 2017 super tct aldım o kadar titremiyordu o ama yine "pürüzsüz" değildi.
Teşekkür ederim, tüm kulak değişimi biraz uzun iş sanırım. Alt tarafı zaten 6 ayda bir değiştiriyorum. Deneye deneye gideceğim bir sonraki değişim sağ kulak olacak.
arkadaşlar 3 takozu da değiştirdim geçen ay. sonuç olarak %30 azaldı, start stop esnasında motorun calısmasını hissetmiyorum bile ama rolantide beklerken titreme devam ediyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
arkadaşlar 3 takozu da değiştirdim geçen ay. sonuç olarak %30 azaldı, start stop esnasında motorun calısmasını hissetmiyorum bile ama rolantide beklerken titreme devam ediyor.
Keskul titremesi varmi ?