Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Giulietta Yağ Basıncı Uyarısı ve Servis Faturası

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alfagul

Merhabalar,

Giulietta 2013 model 1.4 Multiair Distinctive aracım var. Geçen hafta İstanbul trafiğinde giderken bir anda yağ basıncı uyarısı verdi ve araç kendi kendine durdu. Bir süre çalışmayınca çekiciyi çağırdım ve özel bir servise götürmek istedim. Daha önce de gittiğim bir servisti. Çekici beklerken yaklaşık bir iki saat geçtikten sonra araç çalıştı ve kenara çektim ama servisteki usta kullanmamın riskli olduğunu ve servise getirmemin daha sağlıklı olacağını söyledi. Ben de öyle yaptım.

Buraya kadar bir problem yok. Asıl problem değişecek olan parçalar ve toplam fatura tutarı. Bana çok yüksek geldi ve bazı parçaların(Debriyaj seti vs.) değişmesi ne kadar gerekliydi konudan tam anlamadığım için bilemedim ve bilen arkadaşlardan yardım almak istedim. Aracı aldığımdan beri kalkıştan önce yaz kış en az 45 saniye boşta çalıştırma dahil dikkatli kullandım ve bakımlarını da zamanında yaptırdım.

Fatura kalemlerinin bazıları(toplam tutar 119 bin TL):
  • TRİGER SET GLY - MİTO 1.4 BENZİNLİ 5.200,00
  • TRİGER İŞÇİL                       4.000,00
  • DEBRİYAJ SET GLY 1.4 BENZİNLİ 1    43.360,00
  • DEBRİYAJ ON BİLYA GLY 1            4.400,00
  • KİLİT MİTO GLY 1                   300,00
  • ALT MERKEZ GLY 1                   8.830,00
  • RT MİL GLY 1                       2.440,00
  • KLİPS GLY 1                        40,00
  • PRİZ DİREK KEÇE GLY/OTOMATİK 1     210,00
  • ŞANZIMAN YAĞ 2                     800,00
  • SELESPED YAĞ L7T1141 1             1.000,00
  • POMPA MOTORU GLY 1                 20.500,00
  • SERVİS İŞÇİLİĞİ 1                  15.000,00



Şimdiden teşekkürler.

devirsever

Gonderdiginiz unlem isareti sanirim tct ile ilgili, motorla ilgisi yok, hazir servise girmisken vakti gelen triger degisimi falan planlanmis olabilir. Baski balata alt merkez  bilya falan buralar incelenirken ortaya cikmis olabilir, ustanizdan aciklama isteyebilirsiniz, daha sonrasinda akliniza yatmazsa baska bir servisede cektirebilirsiniz.

Daha detayli yazacak ve yonlendirecek arkadaslar olacaktir, simdiden gesmic olsun.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6

murat

Hangisi gerekli idi gereksizdi bilemiyorum ama yukarda yazıldığı gibi belki değişim zamanıdır gerçekten... Ben sadece işçiliklerin biraz yüksek olduğunu düşündüm. Triger işçiliğine 4000 yazıp ayrıca genel işçiliğe 15 yazmanın mantığını anlamadım.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Sercan Keklik

Alıntı YapDEBRİYAJ SET GLY 1.4 BENZİNLİ 1    43.360,00

DEBRİYAJ ON BİLYA GLY 1            4.400,00
KİLİT MİTO GLY 1                  300,00
ALT MERKEZ GLY 1                  8.830,00
KLİPS GLY 1                        40,00
PRİZ DİREK KEÇE GLY/OTOMATİK 1    210,00

bunların hepsi aslında debriyajdan çıkıyor.

145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

coyote

Mükerrer parça, mükerrer işçilik gibi iyi niyeti sorgulatıcı durumlar varken, yapılacağı söylenen işlemlerin gerekliliği ve gerçekten yapılıp yapılmayacağı konusundan da emin olamazsınız. Yerinizde olsam direkt gider aracımı o servisten çıkarırım.

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or LoginMükerrer parça, mükerrer işçilik gibi iyi niyeti sorgulatıcı durumlar varken, yapılacağı söylenen işlemlerin gerekliliği ve gerçekten yapılıp yapılmayacağı konusundan da emin olamazsınız. Yerinizde olsam direkt gider aracımı o servisten çıkarırım.

yapan servisi az cok tahmin ediyorum ama olan olmuş yazık heleki şu dönemde paranın en zor kazanılıp en kolay tüketildiği dönemde.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Tolga033

Dürüst, işini iyi yapan esnafları tenzih ediyorum ama otomotiv sanayisi iyice adam kazıklayan bir yer oldu.

alfagul

Konuya biraz geç dönüş yaptım yoğunluktan ama aslında arabayı servise kız kardeşim götürmüştü(son üç senedir o kullanıyor) ve sonradan ek masrafla fatura 140 bine çıktı sonra ben aradım ustayı biraz konuştuk vs sonra bi parçanın aslında değişmesine gerek yok diye 140 binden 114 bine düştü, artı 4 bin de kredi kartı komisyonu derken 118 bin gibi bir tutar ödedik. Servis en bilinen Alfa ustalarından biri, ismini vermek istemiyorum ama anlamışsınızdır. Sırf bu tarz tuzlu bakım parça değişimlerinden bıktığım için ben elektrikli araç aldım. Cevaplarınız için teşekkürler.

Tolga033

You are not allowed to view links. Register or LoginKonuya biraz geç dönüş yaptım yoğunluktan ama aslında arabayı servise kız kardeşim götürmüştü(son üç senedir o kullanıyor) ve sonradan ek masrafla fatura 140 bine çıktı sonra ben aradım ustayı biraz konuştuk vs sonra bi parçanın aslında değişmesine gerek yok diye 140 binden 114 bine düştü, artı 4 bin de kredi kartı komisyonu derken 118 bin gibi bir tutar ödedik. Servis en bilinen Alfa ustalarından biri, ismini vermek istemiyorum ama anlamışsınızdır. Sırf bu tarz tuzlu bakım parça değişimlerinden bıktığım için ben elektrikli araç aldım. Cevaplarınız için teşekkürler.

Aracı yaptırıp mı sattınız? Peki sorun çözüldü mü? Umarım çözülmüştür.

alfagul

Alfayı kardeşim kullanmaya devam ediyor. Elektrikliyi ben kendime aldım. Aracın sorunu çözüldü ki zaten 13. senesinde çıkardığı ilk sorundu. 175 bin KM (100 bin KMsi son 4 senede), 13 sene turbo benzinli bir araç için gayet iyi bence. Bu tuzlu tamirden sonra da 3-5 sene daha götürür heralde :)

Tolga033

Gayet iyi bir süre. Tek elden ve bakımlı kullanılınca daha uzun ömürlü oluyor parçalar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or LoginKonuya biraz geç dönüş yaptım yoğunluktan ama aslında arabayı servise kız kardeşim götürmüştü(son üç senedir o kullanıyor) ve sonradan ek masrafla fatura 140 bine çıktı sonra ben aradım ustayı biraz konuştuk vs sonra bi parçanın aslında değişmesine gerek yok diye 140 binden 114 bine düştü, artı 4 bin de kredi kartı komisyonu derken 118 bin gibi bir tutar ödedik. Servis en bilinen Alfa ustalarından biri, ismini vermek istemiyorum ama anlamışsınızdır. Sırf bu tarz tuzlu bakım parça değişimlerinden bıktığım için ben elektrikli araç aldım. Cevaplarınız için teşekkürler.

yanlış servistesiniz. Size debriyajdan öyle böyle .....

Bu servisleri ifşa edip başka birinin kazıklanmasını engellemeniz lazım. Servis sahipleri yatlara katlara binerken sonra alfa aldık böyle oldu öyle oldu oluyor. Bu araç piyasadaki cogu araçtan basit bir mantıkla çalışmakta ama ustalar milleti kandırıp itelemecede..

Büyük ihtimalle multiair Ünitesi değiştirerek 140 bin tl ödeyecekken MA ünitesi 90 bintl.
Tamirine 50 bin isteyip içine yağ basıp sizi gönderdi..

Söyleceklerim bu kadar.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti