Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Kule gergisi iyi mi? kötü mü?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

drcalibra

Selamlar,
Kule gergisi ile ilgili sitede aramalar yaptım ve sağolsun arkadaşların hazırladıkları bazı makaleleri ve mesajları okudum.Ancak tecrübeler açısından sormak istiyorum.Benim 156 ya eibach prokit yay taktım aracın yol tutuşu güzel oldu.Amortisörler monroe reflex.Aracı dış görünüşüde daha bir güzel oldu.Jantlarımı değiştirmedim  lastiklerimi özellikle 65 yanak aldım konfor bozulmasın diye.Amortisör takozlarım iyi burçlar z rotlar vs. iyi durumda.Ama arac tümsekten gecerken yada cukura denk geldiğinde tüm saşi ve sürücü olarak ben bunu hissediyoruz.Ama şasi fazlamı esniyor yada amortisör darbeyi şasiye fazlamı iletiyor.Düz yolda hatta hafif asfalt değişimi olan yerlerde sorun yok tok bir sesle geçiştiriyoruz.Bu problemlerin nedenini düşünürken acaba kule gergisi ön ve arkaya taksam sorun azalırmı diye düşünmeden geçemedim.Hatta alt gergi takmayı düşündüm ama siteden bazı arkadaşların mesajların da carterin esnedikçe alt gergiye değdiğni okudum.Asıl soru sizce 166 daki o tok sürüş keyfi için ekstra neler yapmalı ön kule gergi ve arka kule gergi için yorumlarınız hatta arka alt gergi taksam mı?Takanların tecrübeleri?Öyle aman aman viraja sert gireyim derdim yok ama ani manevraların daha güvenli olmasını tümseklerden gecerken kapı tavan birleşm yerlerinde gıcırtı seslerinin gelmemesini hatta şasiyi birazda koruma amaçlı düşünüyorum ama tecrübeleriniz daha önemli birde bunu kim satar o kadar para vermeye deger mi? ölçüleri varsa kendimiz yaptırtabilirmiyiz?
You are not allowed to view links. Register or Login
Teşekkürler

ATA

#1
Kule gergisi adındanda anlaşıldığı ve sizinde okuyup araştırdığınız gibi darbeler ile kulelerin içeriye doğru esnemesini engellemeye çalışan pasif bir parçadır. Bu esnemeleri engellemek için kuleleri sabit tutar ve araç normalden daha sert olur. Ayrıca fabrikanın verdiği yuvarlanma çapından daha büyük jant-lastik takarsanız o zaman kule gergisine ihtiyaç duyarsınız.

166'daki tok sürüşün ne olduğunu anlamadım. Toktan kasıt konformu, stabilitemi, yoksa çukurlarda süspansiyon sisteminden kabine yansıyan ses ve darbeler mi? Kule gergileri ile konfor yakalamassınız, ki zaten aracınızda spor helazonlar mevcut, illa ki sert olacaktır ve 166 gibi olmayacaktır. Stabilite derseniz kule gergileri tabi ki bir nebze yol tutuşu attıracak, daha tepkili ve kararlı bir araç olacaktır. Çukur ve tümseklerde kabine yansıyan ses ve darbeler ise kule gergileri ile bunları azaltamaz, tam tersine arttırırsınız çünkü esnemeyi azaltıyorsunuz.

Kendimden bir örnek vereyim. Ben aracıma arka kule gergisini takıp, ilk hız tümseğinden geçtiğimde, aracın arkasının hiç esnemediğini ve sertleşip konfora negatif etkisi olduğunu hemen hissettim, ancak virajlarda eskiden arkadan kayma eğilimi varken, gergiyi taktıktan sonra bu durum ortadan kalkmıştı. Kısacası arka kısım tümsekten geçerken eskisinden daha rahatsız edici oldu ama yol tutuş bariz arttı.

İstenirse yaptırılabilir, ancak hem malzemenin direncinin bilinmesi gerekir hemde çekme borudan yaptırılması gerekir.

Uzun lafın kısası kule gergisi bana göre iyi, bir başkasına göre kötü. Tercih ve zevk meselesi =)

Edited by - ATA on 13/09/2010  00:27:28
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

drcalibra

#2
Teşekkür ederim.Sanırım benim 166 ya geçme vaktim gelmiş.Yaş geçtükçe insan konfor+stabilite+darbe emme ve sessizlik konusunda daha da hassaslaşıyor.Merak ettiğim 166 da ekstradan ne varda bu kaliteyi yakalayabiliyor.Mesela  e36 kasaya binin e39 la arasında izolasyon babında fazla bir fark yoktur.Genelde hacimde fark vardır.Segmentleride farklı olsa kalite fazla değişmez.Acaba 166 ile 156 arasında durum nasıl.?