Merhaba farklı LPG firmalarında ayrı ayrı fiyat uygulamaları var ararındaki fiyat farkları %10 da geçebiliyor acaba fiyatın düşük olması LPG nin de kalitesinin de düşük olduğu için olabilirmi ?
Birde farklı farklı yerlerden yakıt almak araca ve enjektörlere sorun çıkarır mı ?
Son olarakta Siz Hangi marka LPG yi tavsiye edersiniz,
sadece shell'den alıyorum, şehiriçi 19-21 krş yakıyorum, feğahlıyoğum
ben opetten alıyorum habire bobinlerim arızalanıyor. acaba shell'den falan mı almak lazım. aygaz'a çok katkılı falan diyorlar, doğruluk payı var mıdır ?
Po için en temiz yakıt diyorlar bunun bi ölçüsü varmı acaba neye gore en temiz?
Aygazın içinde deterjan özelliği olan bir madde jatılıyormuş.bu yüzden aygazdan almıyorum.petrol ofisini ipragazı tercih ediyorum grneĺikle ve sorun çıkarmadı.brc marka tüp kullanıyorum.klima açılınca saymazsak performasta çok az bi düşüş var ve gayrt memnunum
Lpg'yi taktirdigim firma da Aygaz'in yagli oldugunu orta ve uzun donemde enjektorleri tikayabilecegini soyledikleri icin ben de artik Aygaz kullanmiyorum.
Eskiden guzergahimda en uygun neredeyse ordan aliyordum ama suan sadece Shell'den aliyorum.
Shell sadece lpg değil benzinde de tercih edilmelidir
Shell ve Opet ikilisi.
Sent from my Discovery using Tapatalk
daha önce passat 1.4 tsı vardı. vialle marka lpg taktırmıştım. bayağı pahalıya takılınca önerilerine uydum dedikleri gibi çıktı. aygaz ve shell kullanma dediler. bp,po veya ipragaz kullan dediler kullandım gerçektende filtesi normal lpg lere göre daha hassas ve küçük olmasına rağmen tertemiz duruyordu değiştirirken. ordan alışkanlık oldu bp kullanıyorum.
konu hortlamış :D
bende yorum yapıyım taktırtığım yer Po kullanma dedi banada.
Shell ve Opet dedi eve en yakın shell var hep ordan alıyorum daha 2 aylık olduğu için şuan için herhangi bir sorun ile karşılaşmadım
sürekli po kullanıyorum şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım. bi ara mecburen bp almıştım lpg beyni kilitledi. prins lpg kiti var. ama bu olay bp den olmamıştır herhalde.
Arkadaşlar merhaba, herkes bir çok yerden illaki gaz alıp denemiştir tabi ki ve herkes de farklı yerlerden memnun kalmıştır. Maalesef ülkemizde istasyon sahipleri aynı marka çatısı altında çalışsa bile ürünlerini farklı yerlerden farklı kalitelerde alıp tüketiciye sunuyorlar. Yan yana iki shell istasyonunun shell lpg si bile farklı olabiliyor. Şu gerçeği kabul ediyorum Shell otogaz ve Aygaz gerçekten başka markalara göre biraz daha kaliteli olabiliyor. Ben bir çoğunuza göre biraz daha gerçekçi bir durumu ortaya koymak istiyorum, 10 sene boyunca Renault Broadway 1.4 karbüratörlü ve lpg li bir araç kullandım ve şunu gördüm ki bujilerimi gerçekten temiz tutan ve karbüratörlü araçlarda benzinle aradaki farkı neredeyse yok eden marka sadece AYGAZ' dı. Sıralı sistemleri çok net bilmiyorum ilk defa böyle bir aracım var ama yine de AYGAZ almaya özen gösteriyorum, şimdilik bir sıkıntı yok bakalım, bulamaz isem tabi ki güvendiğim shell istasyonlarını tercih ediyorum ;)
Merhaba Arkadaşlar
Yaklaşık 1 ay önce Brc marka lpg kiti taktırdım
Fakat her hafta yaklaşık 20-30tl'lik de benzin tüketmeye devam ediyor ama bu kadar olmaması gerekir diye düşünüyorum
Sizce de bir problem varmıdır?
Bu yür sıkıntı yaşayan oldu mu hiç?
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Merhaba Arkadaşlar
Yaklaşık 1 ay önce Brc marka lpg kiti taktırdım
Fakat her hafta yaklaşık 20-30tl'lik de benzin tüketmeye devam ediyor ama bu kadar olmaması gerekir diye düşünüyorum
Sizce de bir problem varmıdır?
Bu yür sıkıntı yaşayan oldu mu hiç?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tam ne zaman benzinden LPG'ye geçtiğini kontrol eder misiniz? Geçiş sıcaklığı fazla yüksekse yolun yarısını benzinde gitmeye devam ediyor olabilir.
Yok araç lpge geçmeden harelet etmiyorum sırf bu yüzden
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yok araç lpge geçmeden harelet etmiyorum sırf bu yüzden
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bu hafta tam tersini bir dener misiniz? :) Motoru çalıştırın, beş-on saniyeden fazla beklemeyin, LPG'ye geçene kadar düşük devirde vites yükseltip, ani hızlanma ve yüklerden kaçınarak aracı sürün. Bu arada da LPG'ye kaç km sonra geçecek, geçtiğinde motor sıcaklığı ne olacak bir takip edin.
Araba rölantide zaten geç ısınır ve katalizörü ısıtmak için fazla yakıt kullanır. Haftalık 20-30TL çok fazla bence ama zaten mevcut kullanım şeklinizle mutlaka normalden fazla benzin harcarsınız. Önce onu bir düzeltelim, sonra LPG arızası ararız.
Tamamdır, bugünden itibaren dediğiniz şekilde deneyelim :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yok araç lpge geçmeden harelet etmiyorum sırf bu yüzden
Sent from my iPhone using Tapatalk
ısı müşürüne de baktırın. bilgisayara bağlattığınızda regülatör ısısı 15-20 derecelerden bianda 70-75 e çıkıyorsa ısı müşürünüz arızalanmıştır. Ha birde yüklenirken lpg ışığına bakın, anlık benzine atma gibi bir durum varsa size bol bol benzin yaktırır yüklendiğinizde. Çözümü de sistemi 8mm yapmak yani çoğu parçayı baştan 8mm olucak şekilde takmakta..
Ayrıca doğru, rölantide araç çok daha geç ısınıyor, yola çıkıp devirsiz kullanmak daha mantıklı ki zaten soğuk motorda lpg olsun olmasın devir çevirmek akıl işi sayılmaz. hatta mesela m6 da motor soğukken yüklenseniz de 4k devri ısınana kadar geçmiyor. :D
Tamamdır, bugünden itibaren dediğiniz şekilde deneyelim :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bu arada konuyu "çalmışız", özür dileyip düzgün yanıt verelim katkımız olsun. :)
Evin birinci aracı Opel Vectra 5 yıldır LPG'li; ilk üç yıl PO ve Shell'den başka bir yerden almadım. Daha sonra biraz gevşedim. Bu aralar genelde PO, Total, S-Oil ve Opet ama tamamen yolumun üzerinde oluşlarına göre değişiyor. Şimdiye kadar net fark göremedim.
Bence markadan ziyade istasyonun kendisi önemli. Sonuçta Shell logolu iki istasyonda bambaşka marka altında gaz satılıyor. Performansı değerlendirirken ise yaz/kış karışımlarına dikkat edin. Propan/bütan oranı değişiyor çünkü, oran sizi yanıltabilir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu arada konuyu "çalmışız", özür dileyip düzgün yanıt verelim katkımız olsun. :)
Evin birinci aracı Opel Vectra 5 yıldır LPG'li; ilk üç yıl PO ve Shell'den başka bir yerden almadım. Daha sonra biraz gevşedim. Bu aralar genelde PO, Total, S-Oil ve Opet ama tamamen yolumun üzerinde oluşlarına göre değişiyor. Şimdiye kadar net fark göremedim.
Bence markadan ziyade istasyonun kendisi önemli. Sonuçta Shell logolu iki istasyonda bambaşka marka altında gaz satılıyor. Performansı değerlendirirken ise yaz/kış karışımlarına dikkat edin. Propan/bütan oranı değişiyor çünkü, oran sizi yanıltabilir.
Aygazın gazının tüm bayiilerde aynı olduğunu duyuyorum ben merak edip pompa başında girdiğim sohbetlerde hep aynı cevap :D '' Ankarada nerden alırsan al aygaz her yere aynı gazı veriyor'' Ne kadar doğrudur bilmiyorum tabi.
Aygazdan sonra Shell in performansının gazda farkedilebilecek derecede düşük olduğunu düşünüyorum ben onlarca denememden sonra.
Oranlara neye göre dikkat edicez bi kriter var mı ? :D
Yüklenirkende takibini yaptım benzine geçme olayı yapmıyor..:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yüklenirkende takibini yaptım benzine geçme olayı yapmıyor..:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
buna sevinmeniz lazım :D
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yüklenirkende takibini yaptım benzine geçme olayı yapmıyor..:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
buna sevinmeniz lazım :D
Evet bu durum güzel birde benzin yakma işini sonlandırdıkmı tamamdır :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aygazın gazının tüm bayiilerde aynı olduğunu duyuyorum ben merak edip pompa başında girdiğim sohbetlerde hep aynı cevap :D '' Ankarada nerden alırsan al aygaz her yere aynı gazı veriyor'' Ne kadar doğrudur bilmiyorum tabi.
Aygazdan sonra Shell in performansının gazda farkedilebilecek derecede düşük olduğunu düşünüyorum ben onlarca denememden sonra.
Oranlara neye göre dikkat edicez bi kriter var mı ? :D
Aygaz'dan da tırsıyorum ben. :) Opel'deki kiti çok iyi referansları olan bir yerde uygulatmıştım ve çok memnunum, uygulamayı yapan yer Aygaz'ın katkısının filtreyi çabuk tıkaması gibi nedenlerle kullanmamamı tavsiye etmişti. Aygaz'ın o katkıyı değiştirdiğini duyuyorum ama riske girmiyorum.
Opel'e LPG uygulaması zamanından hatırladığım kadarıyla bütanın enerji içeriği propana göre yüksek, oktanı ise propana göre düşüktü. Yazlık karışımı sanki bütan %70, propan %30 gibi hatırlıyorum. Kışlık karışım da %50-%50 olmalı. Bütanı yüksek karışımın azıcık daha yüksek performans verme ihtimali var.
...ya da hafızam beni yanılttı ve ben hepsini birbirine karıştırdım. :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ya da hafızam beni yanılttı ve ben hepsini birbirine karıştırdım. :)
:lol: Merak ettim araştırırım ben bunu :serefe:
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yüklenirkende takibini yaptım benzine geçme olayı yapmıyor..:/
Sent from my iPhone using Tapatalk
buna sevinmeniz lazım :D
Evet bu durum güzel birde benzin yakma işini sonlandırdıkmı tamamdır :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Düzgün bir kontrol ve ayarla hallolur gibi bence :) ısı müşürü de en fazla ama en fazla 70-80 tl ye hallolucak bişey tabi eğer bozuksa..
bunu çözmek için çok uğraşmıştı vatandaşın biri ,bir türlü anlıyamamışlar en sonunda benzin pompasına düğme takıp lpg ye geçişten sonra benzin pompasını iptal ederek aracın bir devir sonrası benzine geçtiğini anlamışlar.bendede 4500-5000 devir arası benzine atıyordu ama düğmeden takip edebiliyordum.mscsi foruma bi bakın,bunla ilgili konular olması lazım
You are not allowed to view links.
Register or Login
bunu çözmek için çok uğraşmıştı vatandaşın biri ,bir türlü anlıyamamışlar en sonunda benzin pompasına düğme takıp lpg ye geçişten sonra benzin pompasını iptal ederek aracın bir devir sonrası benzine geçtiğini anlamışlar.bendede 4500-5000 devir arası benzine atıyordu ama düğmeden takip edebiliyordum.mscsi foruma bi bakın,bunla ilgili konular olması lazım
bildiğim kadarıyla o olayı sistem yetiştiremediğinde yapıyor.Muhtemelen 6mm sistem takmışlardır 147 ye. rahat rahat yetiştirmesi lazım.
Benzin pompasına düğme takmak da değişikmiş hiç duymamıştım :D Bilgisayarı bağlayıp yoldaki lpg yakıt durumunu takip etmek daha basit bi yol olabilirmiş bence
156 2.0 mk1 aracımda 2 yıldır Prins vsi2 lpg sistemi kullanıyorum. Montajı yaptırdığım yerin tavsiyesi üzerine 1 yıl devamlı aynı Opet'ten (Maltepe E5) Aygaz LPG kullandım. Gayet memnundum. Sonrasında evimin yakınında sadece LPG satan Lukoil istasyonu açılınca, buradan almak daha pratik ve LPG fiyatı düşük olduğu için oradan almaya başladım. Performansta ve aynı miktar LPG ile yaptığım km'de değişiklik hissetmedim. Aynı istasyon kapanınca tekrar Opet'e döndüm. Geçen farkettim, bizim oradaki eski Lukoil, şimdi Milangaz olarak tekrar açılmış. Gördüğüm kadarıyla, fiyatları yine avantajlı. LPG'lerini deneyeceğim.
Unutmadan ekleyeyim. 2 yıl önce, tatil dönüşü Bursa civarında bir Shell'den gaz almak zorunda kalmıştım. LPG tamamen bitmişti, tüm tankı burada doldurttum. Daha istasyondan çıktığım anda çekişin dramatik şekilde düştüğünü gördüm. O istasyona has bir üçkağıt olabilir ama, o gün bu gündür Shell'den LPG almıyorum.
aynı firma istasyonların aynı marka gaz kullandığını sanmıyorum. çünki sabit bir lpg fiyat kuru yok. örneğin konyada şu gün itibarı ile 1.99 tl ye lpg satan opet te mevcut 2.41 e satanda . peki bu kadar bariz fark nerden geliyor. ve şunu fark ettim zaten kullanımla bile bir depoda 40-50 km fazla gitmek mümkünken hangisi daha fazla gidiyor diye kontrolde çok zor. ş.içi kullanan ve sakin kullanan arkadaşların performans değerlendirmeside çok mümkün değil. tüm bu örnekler bana uyuyor :) o yüzden nerde uygun bulursam alıyorum pek bi farkta hissetmiyorum. ama özellikli lpg kitleri için birşey diyemem zira vialle lpg kullandığım tsı aracımda asla katkılı yakıt kullanmadım. örneğin opet ve shell gibi.
lpg de ana üretici yada dağıtıcı olan firmalar belli.habaş,milangaz,aygaz.hemen her akaryakıt dağıtım şirketi bu firmalardan alım yapıyor.istasyondan istasyona marka değişebilir.
opetten alınca bariz fazla yakıyordum. En iyi performansı ve yakıt verimliliğini shell'de buldum. Şu an lpg'li aracım olsa sadece shell'den alırım
ben mecbur kalmadıkça shell kullanıyorum,aygazdan uzak kalıyorum katkı muhabbetinden
You are not allowed to view links.
Register or Login
Merhaba Arkadaşlar
Yaklaşık 1 ay önce Brc marka lpg kiti taktırdım
Fakat her hafta yaklaşık 20-30tl'lik de benzin tüketmeye devam ediyor ama bu kadar olmaması gerekir diye düşünüyorum
Sizce de bir problem varmıdır?
Bu yür sıkıntı yaşayan oldu mu hiç?
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or
Login tesisattan anlıyomusunuz,lpg devir sinyalinin nerden alındığına bakın veya baktırın.enjektörden alınmışsa iptal ettirip bobin veya rpm sensörden alın.bahsettiğm mevzudaki şahış sorunu böyle çözmüş.konuyu bulup okudum linki kopyalamayı unuttum.birazdan bulur atarım
You are not allowed to view links.
Register or
Login alttaki konuya bi göz atın ;)
http://www.mscsi.net/destek/threads/İlginç-bir-sorun-arıza.731/ (http://www.mscsi.net/destek/threads/%C4%B0lgin%C3%A7-bir-sorun-ar%C4%B1za.731/)
Çok Teşekkürler ilginiz için yarın ilk iş buna bakmak olucak durumdan haberdar ederim sizi..iyi akşamalr
Sent from my iPhone using Tapatalk