

Arkadaşlar merhaba,
Hararet göstergesi hakkında değerli yorumlarına ihtiyacım var. Aracı alalı daha iki hafta oldu ve ilk defa bugün şehir içinde kullanma fırsatım oldu.Hararet göstergesi ile ilgili yukarıda sizlerle iki resim paylaştım.(umarım resimleri eklemeyi becerebilmişimdir.)Resimler cumartesi akşamı sıkışık cadde trafiğinde (dur-kalk)çekilde.
Hararet göstergesi ilk resimdeki konumu aldıktan yaklaşık 30 saniye sonra ikinci resimdeki konuma geliyordu.
Oysaki geçen hafta otobandan Çorlu'ya giderken uzun yolda hararet göstergesi sürekli 50 ile 90 arasındaki çizgideydi.
Bu durum normal mi?


İlk mesajında sanırım resimleri yüklemeyi beceremedim. Bu sefer olmuştur umarım.
Bana göre normal.
Benim aracimda ilk motor calistiginda, 90'a tam varmadan birden bi basliyor sogumaya devreye giriyor sanirim.. 60 lara kadar dusuyor.. Gözumle takip ediyorum resmen

Bendede genelde 70 derece olur kisacasi o dediginiz cizgide. Sehir ici dur kalk 90 normaldir. yeterki 90 ki gecmesin. Eger geciyorda dusuyorsa tekrar hersey adam akillidir demek
Benim aracımda ise standart tam 90 dadır herzamann ister durkalk trafik ister 180 km hız
evet dur kalk trafikte 90 normaldir, korkacak bişe yok
Bu resimdeki değerler çok normal.
değerler normaldir 95 derceye kadar fan çalışmaz 95 derecede fan açar bi 30 saniye fan çalıştıktan sonra hararet 88 dolayına düşer.tabi bu değerler sıkışık trafikte.uzun yolda daha düşük değerlerde normaldir. Yani normal değerlerdesiniz
Görüş bildiren tüm arkadaşlarıma tekrar teşekkür ederim.
İyi ki varsınız, iyi forumumuz var ki böyle paylaşımlarda bulunabiliyoruz.
ya arkadaşlar, biliyorum çok konuşuldu bu konu diğer başlıklarda ama,benim hala soru işaretleri var
beni hararet kışın çok geç yükseliyor. şöyle ki ev-iş arası 8 km civarı, anca 4-5 km yol yaptıktan sonra 80 derece civarına çıkıyor
ek olarak, genelde açık yolda80 derecede sabitliyor, sıkışıkta 90-95 arasına çıkıyor.
termostat kıllandırıyor yani beni, ne dersiniz?
Erşan bey değerler normal sayılır. Belki biraz kaçırıyor olabilir. Anlamanın en kolay yolu termostatı söküp bakmak. Termostat su soğukken kapalıdır. Söktüğünüzde de tam kapalıysa sağlam denebilir. Termostatın çalışması elektronik ya da elektrikli değildir. Sıcaklığa bağlı çalışırı. Başka bir ifadeyle metalin sıcakta genleşmesi ile açılır, soğukken de kapanır. Bizim araçlarda termostat arızası genelde açık kalması şeklinde oluyor. Kapalı kalarak bozulmasından bin defa iyidir tabi :)
teşekkür ettim Bülent Bey