Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hava sıcaklığı ve marş

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ismail

Arkadaşlar, bir iki gündür ilginç birşey oluyor. Sabah işe gelip, fabrikanın bahçesine park ediyorum. Akşam 6 gibi çıkarken, ilk seferde çalışmıyor araba. İkinci yada üçüncü marşta çalışıyor.

Marş motoru basıyor, onda sorun yok. Ayrıca sabahları yada akşamları gene, hiç gaz vermeden ilk marşta çalışıyor araba.

Akü, marş motoru yada ateşleme olsa sürekli aynı problem olması lazım. Tek fark sıcaklık. Araba bütün gün güneşin altında 45 derecede bekliyor.Sıcaklık neyi etkiliyor olabilir ki?

ku2

#1
Gaz vererek çalıştırmayın arabanızı..
Yazdıklarınızdan öyle anlaşılıyor.

Benzin buharının oluşması ve tıkanıklık yapması olabilir...

Sık sık yapmaya devam ederse de bence rpm sensörüne de baktırmakta fayda var.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

ismail

#2
Sabah iş yerinde bir yorum geldi.
Benzin hortumunun aşırı sıcaktan genleşip, kesit daralmasından, ilk çalıştırmada yeterli benzin motora iletilmiyor olabilir dendi???

tugrul

#3
İsmail bey, aracınızda LPG var mıydı?
2002 156 2.0 TS
1999 156 2.5 V6
2006 156 1.6 TS
1999 166 2.0 TS
1999 166 2.0 TS
2011 Giulietta QV
2011 Giulietta QV
2006 GT
2004 156 1.6 TS
2007 Brera 2.2 JTS
2008 159 1.9 JTD DISTINCTIVE Q-TRONIC
2003 Nissan Terrano II 3.0 DI

ismail

#4
Yok hayır, benzinli 147 im var.

mahoretti

#5
genleşince daha fazla benzin gelmesi gerekmez m? Kesit daralmaz aksine borunun çapı artar.. Benzin kaçağı bile olabilir bağlantı noktasında. işte o zaman az benzin gelebilir...

Kibitzer

#6
quote:

genleşince daha fazla benzin gelmesi gerekmez m? Kesit daralmaz aksine borunun çapı artar.. Benzin kaçağı bile olabilir bağlantı noktasında. işte o zaman az benzin gelebilir...



Hayır gelmez. Genleşme tüm yönlere olur. Bu nedenle boru daralır. İlkokulda Fen Bilgisi dersinde iyi bir sözlü notu almıştım bununla
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

sp4rc0

#7
quote:

Sabah iş yerinde bir yorum geldi.
Benzin hortumunun aşırı sıcaktan genleşip, kesit daralmasından, ilk çalıştırmada yeterli benzin motora iletilmiyor olabilir dendi???



bu yorum mantıksız olmuş.. bujilere ve kablolarına baktırın, sağlamsa sonra da benzin pompasına.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Gouki

#8
İsmail bey 147'niz hangi renk ?

alfistahakan

#9
Benim alfada aynı sorun vardır.Yazın zor çalışırdı kışın tek marşda çalışırdı.
Hakan
Forever Alfa

ismail

#10
@gouki, kırmızı. niyeki

Sabah ilk marşı gaza basmadan çevirdim, ilk seferde çalıştı. Akşam işten çıkarken gaz vermeden bastım marşa, çalışmadı. İkincide de çalışmayınca gaz vererek çalıştırdım. Biraz önce denemek için indim bastım, hiç gaz vermeden çalıştı. İlginç.

Motora son giden hortumun malzemesi ne acaba. Kauçuk benzeri birşeyin dışının sertleşip, sıcaklarda içe doğru genleşme ihtimali olurmu ki?

Pompa, akü, buji gibi birşey olsa, sabahta akşamda öğlende yapması lazım. Sadece akşam üstü yaptığı için, sıcakla ilgili bir şeydir diye yorumluyorum.

Gouki

#11
İsmail abi o zaman söylüyorum; Aşırı ısınan kaput altı -ve dolayısıyla- debimetre marş anında debiyi doğru ancak hava sıcaklığını yanlış ölçüyor. Debimetreyi söküp denersen Motor Control System Failure lambası yanacaktır ama ilk marşta çalışacaktır. Benden bu kadar :)

ismail

#12
Özgün, teşekkürler abi. Nokta atışı diye ben buna derim :) Yarın izne çıkıyorum inşallah. Başka araba ile gideceğim. Artık dönüşte bir denerim dediğini. Zaten havalarda biraz serinleyecekmiş

sp4rc0

#13
boru ve çubuk şeklindeki tüm katı cisimlerde enine genleşme çok küçük (mikron seviyelerinde) olduğundan dolayı ihmal edilir, sadece boyuna uzamaları dikkate alınır..

gouki'nin yaptığı yorum ise mümkün olabilir; debimetreden geçen havanın kütlesine göre benzin miktarı verildiğinden sıcaklığı yüksek olarak algılayıp hava kütlesini düşük değerlendirmesi ve bunun sonucunda az benzin göndermesi olası. ya da benzin sabit kütlede gelip hava emişini arttırıyor ancak bu fakir karışıma neden olduğundan çalışmıyor olabilir.

ayrıca debimetreyi sökerek yada fişini çekerek motoru çalıştırırsanız debimetre ve oksijen sensörü arızasını sildirmeniz gerekecek.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Alfadanadam

#14
Ancak gaz pedalına basarak çalıştırılabiliyorsa yakıt olması gerekenden fazla gidiyor ve motor boğuluyor demektir. Yani hava miktarını debimetre fazla ölçüyor, motor da bu fazlalığı doğru kabul edip benzini fazla gönderiyor demek ki.

badiercan

#15
atesleme sısteı buyuk ıhtımalle atesleme bobınlerı olabılır muhtemelen