Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: Burak - 17 Ağustos 2005, 00:39:32

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 17 Ağustos 2005, 00:39:32
TOlga sen yanlış hatırlamıyorsam kat iptali yaptırmıştın nasıl memnunmusun?


Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 00:48:10

Ben bir ara kat iptalini cok arastirmistim ama yaptirmamistim.. Sebebi Orijinal 2.5 kat iptal kitini bulamamamdi..


En son sebringte universal olarak satilan kat iptalini almaya karar verdim.. izmir yaris pistindeki bayi ile konusmustum.. Hala gidip siparis vericem bir turlu o tarafa yolum dusmedi.. Fiyatıda uygun 150 € civari biseydi..

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 00:51:42
bir yararı var mı bu işin?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 17 Ağustos 2005, 00:55:38
Ben düz boru taktırdım 2 gun önce araba serileşti gibi ama daha pek bişy anlamadım doğrusu (benim kat. tıkanmış(mış) yanlız) memnun kalmazsam eğer bi kit alıp takıcam ama şimdilik fena değil gibi :)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 00:58:40
muayenelerde vize için fl sorun çıkmıyor mu? veya seste bir artık? uzun yolda başımız şişmesin?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 00:59:01

kat iptali ile alt devirlerde ölülük yaşıcaksın.


Supersprintin kat yerine bi susturucusu var tavsiye edilir. düz boru yerine sanayi tipi bi susturucu bile daha mantıklı ;)

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 17 Ağustos 2005, 01:02:46
 kafa şişircek kadar gurultulu çalışmıyor araba

ben denemek için yaptım zaten alt tarafı 20 liraya bi boru kaynattılar çokj fazla bi kayıp değil açıkçası :)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: admin - 17 Ağustos 2005, 01:04:15
Son susturucu ne var Burak ?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 01:04:53
ses çıkarcaksa olmaz:)) şöle çekişi artırcak bi son susturucu yok mu performans artsın ses çıkmasın:)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 17 Ağustos 2005, 01:06:59
 son susturucu orjinal


Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 01:07:32

onur az ses diyosan SS ses diyosan MAGNEX ben önümüzdeki yaza dogru motora el atmayı düşünüyorum çok şükür dışı yavaş yavaş bitiyor.


yürüyen aksamıda yaza kadar bitiricez. yazdan sonra dedigim gibi motora el atmayı planlıyorum. ses az diyosan SS ses diyosan Magnex (ama rölantide bile istedigin arabanın alarmını öttürür Benimki darbe sensörü en yüksekte hiç bagırmadı şu ana kadar geçen bi magnexli arkadaş ynmda durdu başladı bagırmaya o kdr diyim :) )

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 17 Ağustos 2005, 01:07:42
 yaptırmayı düşünüyorsan bir gelir dinlersin onurcum nasıl olsa yakınız :)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 01:09:57
walla yavaştan girişeyim diyorum :)) sen bir yaptırda Burak ben bi keşfe gelim :)) kat iptali +supersprint yapcam heralde 50 beygir verir heralde 
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 17 Ağustos 2005, 01:13:23
 bide alta mavi neon ışık yaparsın +25 Hp kim tutar sonra seni :)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 01:14:16
yapcaz inşallah yavaş yavaş :)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 01:15:32

en çok beygiri arkaya 2.5 yazınca veriyo +13


paspaslara neon takarsan 47 hp aldı bizim arkadaş dynoda

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 01:17:36
şaka bi yana egzoz dan ne kadar gelebilir SS yapsak?? farkeder mi çekiş?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 01:32:25
9 hp fark eder chip ile birlikte
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 01:46:06
araştırdım bazı sitelerde kat iptali sakatmış ya alfaya??
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 01:49:15
önceki sayfaya dön bi yazımı oku cnm bnm :) alt devirde yersin arabanı dedik    
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 01:51:08
hyr ben ilerde sorun çıkartıyor anlamında dedim :)) bilmem ne lambdası bozuklugu fln diyorlardı...
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 02:08:52
ss alıosn sorun bitiyo hiç bi arıza falan yok.    
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 17 Ağustos 2005, 02:10:47
sen aldın memnunsun galba?:)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 17 Ağustos 2005, 19:17:08
katalitik iptalini tek başına yaptırdığınız zaman eksozun motora yaptığı geri basınç bir miktar kayboluyor.buda alt devirlerde güç kaybına neden olur.üst devirlerde bir miktar kazancınız olur.ancak kat.iptalini hava filtresi ve chip tuning ile desteklerseniz verim alabilirsiniz.lamda sensörüne herhangi bir zararı yoktur.lamda sensörü kat. öncedir.birde çevreye daha fazla zehirli gaz saçarsınız.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Alfadanadam - 20 Ağustos 2005, 11:03:42
benim 145 97 model o yüzden muhtemelen kat. ölmüştür . mail grubundan kayhan kat yerine türbülans tüpü diye bir şey taktırmıştı. geri basıncı kaybetmeden çıkışı rahatlatmak için. Acaba ne kadar işe yarıyor. Zira alfaların en büyük zaafı zaten düşük devirlerdeki cansızlığı.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 20 Ağustos 2005, 13:54:40
türbülans tüpü olarak bahsedilen şey gene bir çeşit susturucu.yalnız normal susturucuların içi düz ve boş.türbülans tüplerinde ise akışı bir miktar engelleyici ve bu engellemeden dolayı motora geri basınç sağlayacak kanallar var.aynı hava filtrelerine enjeksiyon kitleri gibi.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Alfadanadam - 21 Ağustos 2005, 01:09:39
halil, acaba düşük devirlerde sıkıntı yaşamadan bunu uygulayabilir miyiz?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 21 Ağustos 2005, 01:19:49
bugun bir motor ustasına sordum bu kat. iptali ve benzer şeyleri her cevabında alt devirde güç istiosan chip diyor. kat iptali. aracı baya düşürür alt devirlerde üst devirlerde belirgin canlılık olur diyor ama benim anlamadıgım bu geri basınç araca ve çekişe negatif yönde etkili olmaz mı?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 21 Ağustos 2005, 01:26:21
bülent türbülans tüpü bulabilirsen niçin olmasın.amacı zaten düşük devirlerdeki kaybı engellemek.motorların ,su pompalarının(işimiz gereği örnek veriyorum?randımanlı çalışmaları için belli bir miktar karşı basınca ihtiyaçları vardır.eksoz borusunun çapıda hesaplanırken bu kriterler göz önüne alınır.boru çapıyla oynadığınız zaman + - gibi motora etkisi negatif olur
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Alfadanadam - 21 Ağustos 2005, 11:09:46

teşekkürler halil, istanbula gidince o işi de sorayım servise..


 

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 21 Ağustos 2005, 19:43:18




quote:

Onur wrote:

hyr ben ilerde sorun çıkartıyor anlamında dedim :)) bilmem ne lambdası bozuklugu fln diyorlardı...


lambda kattan öncedir yanmış gazda ne kadar oksijen kaldığını ölçer beyin de ona göre ateşleme ayarlar , yakma verimine bakar yani lambda , katalitiğin etki edeceğini zannetmiyorum

Edited by - yiltawar on 21/08/2005  20:33:42
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 21 Ağustos 2005, 21:50:39
bizim araçlarda 1 adet ama bazı araçlarda hem kat.önce hem kat.sonra olmak üzere iki adet var.bu gibi durumlarda kat.iptali biraz zor.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: alfisti - 21 Ağustos 2005, 21:58:23
147 de iki tane diye biliyorum yanılıyor muyum?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 21 Ağustos 2005, 22:28:18

147 de 2 tane ve içini boşaltılarak yapılıyor alfisti dogru biliyosun.

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 21 Ağustos 2005, 22:35:16
e tabi ben kendi ilkel alfam için konuştum doğru söylüyorsunuz 147lerde çift... içi kırılıp temizlenir sercy nin dediği gibi ama imzasın 2004 1.6 yazan birine bunu tavsiye edemem ben açıkçası...
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 21 Ağustos 2005, 22:41:15


 


 


 


 


 


 


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 25 Ağustos 2005, 21:41:29
benim bir dediğim lamda sensörü.katalitik konverktör değil.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: alfisti - 25 Ağustos 2005, 21:55:01
ben de lambda sensörü iki adet diye biliyordum zaten.... yanılıyor muyum acep?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 25 Ağustos 2005, 22:09:45
lamda iki tane ise zaten kat.iptali yapılamaz.kat.söküldükten sonra ikinci lamda yanlış okuma yapacağından arıza çıkarma riski çok büyüktür.ama yarın aracın altına gene bakacağım.2 adet mi diye
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Burak - 26 Ağustos 2005, 09:10:54
benim arabada 1 adet var.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 27 Ağustos 2005, 01:01:31

156larda 1 kat 1 lamda var


147 lerde 2 kat 1 lamda var


147 lerin kat iptal olmuyo içi boşaltılıyor.

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 27 Ağustos 2005, 12:31:41

cd ye baktım.147 lerde 2 adet lamda sensörü 2 adet katalitik var.156 larda 1 er adet.

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: alfisti - 27 Ağustos 2005, 12:34:21
ya halil bey  cd dediniz aklıma geldi... ben 147 servis cd sini internetten indirmiş ama düzgün çalıştırmayı becerememiştim... siz nasıl yaptınız?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 27 Ağustos 2005, 16:08:02
bendeki orjinal yedek parça cd si.tüm parçalarıda ayrıntıları ile gösteriyor.fazla var istersen göndereyim.ama 2003 ocak  sonuna kadar olan modellerin bilgileri mevcut.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: alfisti - 27 Ağustos 2005, 18:42:44
benim de sizin de 2004 model değil mi arabalarımız? bizimkilere uyumlu değil mi?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 27 Ağustos 2005, 23:35:24
benim araç 2005.ama bizimkilere uyumlu değil.bendeki eski versiyon.yenisini henüz elde edemedik.çalışmalarımız sürüyor
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 07 Ekim 2005, 21:30:02

Merhaba;


Kat iptali, orijinal kat. gercekten problemli degil ise, pek luzumlu degil. kendi gorusum bu tabii ki :) ..  Performans olarak ciddi bir etkisi olmayacaktir, ama zirilti yapabilir (ses olarak) ve, cevreyi daha cok kirletir.


Maalesef ulkemiz trafik denetimleri ve arac muayenelerinde, kat'in olup olmamasi, pek birsey degistirmiyor. Ancak, dogus grubu'nun ADAC ortakligi ile, muayene sisteminin ozellestirilmesi konusunda yaptigi atak, ileride, bu acigimizin kapatilmasi konusunda umutlandiriyor beni...



Edited by - dantelk on 07/10/2005  21:38:24
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 07 Ekim 2005, 22:39:57
Bence yapılması gereken Katalizör bittikten sonra insanları söküp atmaya değil, yenisini takmaya teşvik etmek.. Katalizör fiyatları malum bu fiyatlar bir şekilde aşağı çekilmeli.. Artık vergisimi sıfırlanır başka bir çözümmü bulunur bilemem ama önce devlet çevre yararına olan bu parçaya bir şekilde el atmalı.. Bu gibi parçalardan en azından gümrük vergisi ve KDV almasa fiyatlar pek çok kişinin ulaşabileceği seviyeye iner.. Kullanılan seramik olsun platin olsun maliyeti zaten pahalı bir parçadır kendisi dahada pahalı yapılmasının bence bir anlamı yok...
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Tufan - 07 Ekim 2005, 22:47:30

iyi diyorsun da bunun sonu yok. başka biri egzostların sübvanse edilmesi gerektiğini söyler, bir diğeri tüm arabaların kurşunsuz benzine geçemsinin zorunlu olmasını ister. ekonomik mantığı yok bunun.


 

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 07 Ekim 2005, 22:54:38
Ama konu çevre olunca ekonomik bazı durumlar gözardı edilebiliyor.. Ozona zarar veren itici gazların yasaklanması, kurşunlu benzinin kaldırılması gibi.. 
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: alfisti - 07 Ekim 2005, 23:04:19
kurşunlu benzin kalkınca bizim klasik arabalar nasıl yürüyecek arkadaşlar?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Tufan - 07 Ekim 2005, 23:05:09

kurşunlu benzinin zaten üretimi de durmuştu. cfc gazlar için de eminim ki benzer bir şey vardır.


amerikanın kyoto'yu imzalamaması da anlaşmada yer alan birçok maddednin hala amerikan sanayisine baz teşkil etmesi. çevre filan hikaye yoksa.  

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 07 Ekim 2005, 23:08:30
Zaten yokki abi artık 2002'de kalktı normal benzim benim bildiğim.. Satan yer var mı hala ??.. Vosvosa ne koyuyorsun ?



quote:

alfisti wrote:

kurşunlu benzin kalkınca bizim klasik arabalar nasıl yürüyecek arkadaşlar?

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 07 Ekim 2005, 23:15:23

amerika kadar dangalak bir ülke olamaz.. Dünyanın tek hakimi olmaya çalıştıkca ortada dünya filan kalmıyacak.. Neyse bu konuda gider biyerlere tufan içerken konuşacaktık biz bunları : )



quote:


neanderthal wrote:

kurşunlu benzinin zaten üretimi de durmuştu. cfc gazlar için de eminim ki benzer bir şey vardır.


amerikanın kyoto'yu imzalamaması da anlaşmada yer alan birçok maddednin hala amerikan sanayisine baz teşkil etmesi. çevre filan hikaye yoksa.  



Başlık: Kat Iptali
Gönderen: alfisti - 07 Ekim 2005, 23:18:33
normal benzin değil tolgacım kurşunlu benzin... halen süper benzin adıyla satılıyor ve vosvos ondan içiyor:)
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Tufan - 07 Ekim 2005, 23:24:33
şu bursa işinin adını koysak yavaş yavaş.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Onur - 08 Ekim 2005, 00:22:10
geçenlerde bir dergide gördüm. başka markaların toplantıları abantta yapılmış. bazılarında 20-25 araba varmış
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: n/a - 08 Ekim 2005, 09:38:03
E normal benzinde kurşunlu sonuçta.. Super benzinden farkı oktanı daha düşük olması.. Normali kaldırdılar sıra süperde idi o işi yapamadılar halen..



quote:

alfisti wrote:

normal benzin değil tolgacım kurşunlu benzin... halen süper benzin adıyla satılıyor ve vosvos ondan içiyor:)

Başlık: Kat Iptali
Gönderen: umur - 18 Şubat 2008, 20:37:36
Bir kaç sene önce açılmış bir konuyu canlandırayım dedim
    Aracıma türbülans tüpü taktırmak istiyorum fakat sanayide adamın bana gösterdigiyle burada "Halil" beyin anlattıgı tüp aynı degil.Halil bey , türbülans tüpünün içinin hava filtresi gibi birşeyle dolu oldugunu ve bir uçtan bakıldıgında öbür tarafın görülemeyecegini söylemiş.Benim gördüğüm "LİON" markaydı içi doluydu benim bilmedigim bir maddeyle fakat bakıldıgında öbür ucu gözüküyordu.Şimdi demekki benim gördüğüm türbülans tüpü degildi Bana izmir de alacağım bir yer weya türbülans tüpü markası tawsiye edebilirmisiniz.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: selim - 18 Şubat 2008, 21:13:51
Burak bizim araçlarda geri basınç olayı gerekli değil,nitekim motor zaten turbodan besleniyor,senin boruların çapı orjinal çıkışlardan dar değilse performans olarak bir kaybın olmaz hatta artar.Mesela 1989 model maserati 2.24(245 BG.) ler ile 1992(237BG) de üretilenler arasında kat farkından dolayı 8 beygir fark var.Bizde de olsa olsa 5 beygir fark eder.Ancak ses uğlutu konusunda bir şey diemeyeceğim.Benim Gtv'de kat yerine iki adet tüp susturucu koymuşlar,ses gayet tolere edilir düzeyde,yani uğultu yok.Seninkinde ses nasıl kat iptalinden sonra?Ben de düz boru bende çektirmeyi düşünüyorum.Tavsiye ederimisin?

Ancak benim 156 da ben katı iptal ettiğimde çok uğultu oluyordu,yerine bir susturucu taktırmıştım.Çekişe bir katkısını göremedim.Hemen kat ı yerine taktırdım.Bence atmosferik aracı olan arkadaşlar katalizatöre dokunmasınlar,hem geri basıncı dengeliyor hemde ses olarak çok konforlu bir sürüş sağlıyor.


Edited by - selim on 18/02/2008  21:15:05
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: Nicola Larini - 18 Şubat 2008, 21:56:43
vay ulfisti cim hoşgeldin ne güzel seni buralarda görmek kardeşim...bu arada off-topic olmayayım...ben de düz boru vb şeylerle kat iptaline karşıyım..motor performansına negatif etkisi var.
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: AlfistiKerem - 19 Şubat 2008, 13:31:29
Bende kat iptali var,arabama hiçbir zararını görmedim şu zamana kadar,aksine daha yarar gördüm.Arabamın çekişi %5-10 oranında arttı.Belki ufak bir oran ama faydası var.Kompresorde de sorun yaşamıyorum.Ama bu tribülans tüpünü bende ilk defa duydum.
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: erdem1904 - 18 Nisan 2014, 23:03:01
Başlığa hort çekelim  :) sorumun net cevabı burda da yok... Yarın sanayide sorar soruşturur buraya yazarım  :)
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: TRSemih - 18 Nisan 2014, 23:06:08
6 sene sonra hortlayan topic :D carpiliriz valla :D

Sorun(un) nedir Erdem?

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: erdem1904 - 18 Nisan 2014, 23:11:31
Kat iptali yapıldığı zaman düz boru mu yoksa susturucu tarzı bir şeymi daha verimli oluru araştırıyorum. Bu başlıkta ikisini de uygulayan var ikisi hakkında da olumsuz yorumlar mevcut... Artı katın bitik olduğu nasıl anlaşılır.. Ben aracın performansından hiç memnun değilim... Motor da bakım olarak hiç eksiği yok... İlk sebeb sesi sebebiyle tuttuğum ama orjinale dönecek olan sıcak hava emen kotu yerdeki,filtre... 2. Olaraktan kattan şüpheleniyorum
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: ozoozo - 18 Nisan 2014, 23:41:40
You are not allowed to view links. Register or Login
Kat iptali yapıldığı zaman düz boru mu yoksa susturucu tarzı bir şeymi daha verimli oluru araştırıyorum. Bu başlıkta ikisini de uygulayan var ikisi hakkında da olumsuz yorumlar mevcut... Artı katın bitik olduğu nasıl anlaşılır.. Ben aracın performansından hiç memnun değilim... Motor da bakım olarak hiç eksiği yok... İlk sebeb sesi sebebiyle tuttuğum ama orjinale dönecek olan sıcak hava emen kotu yerdeki,filtre... 2. Olaraktan kattan şüpheleniyorum

Katın yerine nasıl susturucu koyuluyor abi onu anlamadım ?


Kat yerine BİLDİĞİM , ya downpipe , ya spor kat yada orjinal katının içi boşaltılır.

Spor katta muayeneden geçiyorsun ancak orjinal kat görevi görmüyor haliyle performans artışı sağlıyor , yine orjinal katın içinin boşaltılması(Kesinlikle önermem) görüntü olarak orada kat varmış gibi dursada işlevini yitirir ve performans artışı sağlar.


Kat veya dpf i iptal edip yerine downpipe yaptıran birisi arabamın performansı düştü diyorsa bence arabasını satsın o kadar net söylüyorum. Bunun ispatı biraz araştırınca dyno üzerinde öncesi ve sonrası olarakta var.

Senin arabadaki performans kaybını bilmiyorum ancak abi , ustaya sorarsan zaten yaptığı kontrol sonrasında kat'ın dolduğunu vs söyler sana.

Filtreni de mutlaka elden geçir abi.



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 18 Nisan 2014, 23:58:22
Ozdemir turbo olmayan motorda downpipe ne arasin :) egr 156 1.6larda yok zaten. Döküm emme manifoldlu olanlarda var sadece diye biliyorum.

Erdem abi senkn arabada 2si manifold üzerinde olmakla birlikte 3 adet katalitik var. Dolu olanlar manifolddakiler ise en güzeli mk1 manifoldu almak. Üzerine lambda sensörleri için pasolarini somundan kaynattiriyorsun. Ariza lambasi yakmadan iki katalitiktende kurtuluyorsun. tunerviper'in 156sina yapmiştik. Konusunu bulursam atayim buraya.

Ama 3. Katalitik için düz boru olayina hiç girme derim, ben 156'da 7-8 farkli egsoz kombinasyonu denedim ki bunlardan biri duz boru. Twin spark motorlar back pressure (geri basinç) çok ihtiyaç duyuyor. Katalitiklerin temizse elletme bile derim. Ama içi dolu ve illa sökücem diyorsan 52mm çapinda orta susturucu kullan mutlaka. Bu başliği hortlaytiysan benim katalitik iptali konumuda görmüşsündür. Tecrübeylr sabit dediklerim :)

Turbo motorda egsoz yokken daha iyi ama 1.4 1.6 2.0 atmosferik motorlar alt devirler için egsozu biraz sıkı olsun istiyor...



Tapatalk
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 00:02:19
Kat iptal konusu:
http://www.alfistiturkey.com/forum/modifiye/156-1-6ts-katalitik-konvektor-iptali/

EDIT: tunerviper'in konusunda resimleri bulamadim. Ama konuyu görürse oda bilgi verir.


Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ozoozo - 19 Nisan 2014, 00:15:54
You are not allowed to view links. Register or Login
Ozdemir turbo olmayan motorda downpipe ne arasin :) egr 156 1.6larda yok zaten. Döküm manifoldlarda var sadece diye biliyorum.

Erdem abi senkn arabada 2si manifold üzerinde olmakla birlikte 3 adet katalitik var. Dolu olanlar manifolddakiler ise en temizi git bir mk1 manifoldu al. Üzerine lambda sensörleri için pasolarini yaptir. Ariza lambasi yanmiyor, tunerviper'in 156sina yapmiştik. Konusunu bulursam atayim buraya.

Abi 3. Katalitik için düz boru olayina hiç girme, ben 156'da 7-8 farkli egsoz kombinasyonu denedim ki bunlardan biri duz boru. Twin spark motorlar back pressure (geri basinç) çok ihtiyaç duyuyor. Katalitiklerin temizse elletme bile. Ama içi dolu ve sökücem diyorsan 52mm çapinda orta susturucu kullan mutlaka. Bu başliği hortlaytiysan benim katalitik iptali konumuda görmüşsündür. Tecrübeylr sabit dediklerim :)




Tapatalk

Abi downpipe dediğimiz nedir ki ? Türkçesi aşağı boru olan bizim sanayi deki ustaların şekil şükül para kazanma işlerinden dolayı veya tuningcilerin piyasaya sürdüğü bir kelime :) Kat sökülür yerine düz boru çekilir demem daha doğru olacaktı.

Turbo arabada turbo çıkışından itibaren düz boru çekilir , 156 da ise kat iptal edilip egsoz manifolduna bir ucu diğer ucuda egsoza devam edecek şekilde düz boru çekilir ? Yanlışım varsa düzeltelim :)


Bir 156'ım olsaydı şu yolu izlerdim , Custom Katsız Manifold+performans Orta susturucu+performans son susturucu
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 00:24:08
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Ozdemir turbo olmayan motorda downpipe ne arasin :) egr 156 1.6larda yok zaten. Döküm manifoldlarda var sadece diye biliyorum.

Erdem abi senkn arabada 2si manifold üzerinde olmakla birlikte 3 adet katalitik var. Dolu olanlar manifolddakiler ise en temizi git bir mk1 manifoldu al. Üzerine lambda sensörleri için pasolarini yaptir. Ariza lambasi yanmiyor, tunerviper'in 156sina yapmiştik. Konusunu bulursam atayim buraya.

Abi 3. Katalitik için düz boru olayina hiç girme, ben 156'da 7-8 farkli egsoz kombinasyonu denedim ki bunlardan biri duz boru. Twin spark motorlar back pressure (geri basinç) çok ihtiyaç duyuyor. Katalitiklerin temizse elletme bile. Ama içi dolu ve sökücem diyorsan 52mm çapinda orta susturucu kullan mutlaka. Bu başliği hortlaytiysan benim katalitik iptali konumuda görmüşsündür. Tecrübeylr sabit dediklerim :)




Tapatalk

Abi downpipe dediğimiz nedir ki ? Türkçesi aşağı boru olan bizim sanayi deki ustaların şekil şükül para kazanma işlerinden dolayı veya tuningcilerin piyasaya sürdüğü bir kelime :) Kat sökülür yerine düz boru çekilir demem daha doğru olacaktı.

Turbo arabada turbo çıkışından itibaren düz boru çekilir , 156 da ise kat iptal edilip egsoz manifolduna bir ucu diğer ucuda egsoza devam edecek şekilde düz boru çekilir ? Yanlışım varsa düzeltelim :)

Yok abi naptin. Turbo araçlarda turbo manifoldundan sonra uppipe vardir. Uppipe turbo'nun egsoz kismina girer paller doner ve gaz downpipe'dan egsoz borusuna yollanir. Kisaca downpipe turbodan cikan boru.

Atmosferik araçlarda turbo olmadiğindan uppipe ve downpipe yok. Direk egsoz manifoldu ve egsoz sistemi var.

Downpipe tuning camiasinin bir ürünü değil yani :D

Atmosferik araçlarda egsoz manifoldu genelde döküm ve basit bir parçadir. Bunlar yerine daha performansli 4-2-1 yada 4-1 (güçlü üst devir istenen yariş arabalari) headerslae kullanilir. Tipki senin arabanda downpipe'ı büyüttüğün gibi düşün.

TS motorlar fabrikasyon 4-2-1 geliyor bu arada.

Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ozoozo - 19 Nisan 2014, 00:29:48
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Ozdemir turbo olmayan motorda downpipe ne arasin :) egr 156 1.6larda yok zaten. Döküm manifoldlarda var sadece diye biliyorum.

Erdem abi senkn arabada 2si manifold üzerinde olmakla birlikte 3 adet katalitik var. Dolu olanlar manifolddakiler ise en temizi git bir mk1 manifoldu al. Üzerine lambda sensörleri için pasolarini yaptir. Ariza lambasi yanmiyor, tunerviper'in 156sina yapmiştik. Konusunu bulursam atayim buraya.

Abi 3. Katalitik için düz boru olayina hiç girme, ben 156'da 7-8 farkli egsoz kombinasyonu denedim ki bunlardan biri duz boru. Twin spark motorlar back pressure (geri basinç) çok ihtiyaç duyuyor. Katalitiklerin temizse elletme bile. Ama içi dolu ve sökücem diyorsan 52mm çapinda orta susturucu kullan mutlaka. Bu başliği hortlaytiysan benim katalitik iptali konumuda görmüşsündür. Tecrübeylr sabit dediklerim :)




Tapatalk

Abi downpipe dediğimiz nedir ki ? Türkçesi aşağı boru olan bizim sanayi deki ustaların şekil şükül para kazanma işlerinden dolayı veya tuningcilerin piyasaya sürdüğü bir kelime :) Kat sökülür yerine düz boru çekilir demem daha doğru olacaktı.

Turbo arabada turbo çıkışından itibaren düz boru çekilir , 156 da ise kat iptal edilip egsoz manifolduna bir ucu diğer ucuda egsoza devam edecek şekilde düz boru çekilir ? Yanlışım varsa düzeltelim :)

Yol abi naptin. Turbo araçlarda turbo manifoldundan sonra uppipe vardir. Uppipe turbo'nun egsoz kismina girer paller doner ve gaz downpipe'dan egsoz borusuna yollanir. Kisaca downpipe turbodan cikan boru.

Atmosferik araçlarda turbo olmadiğindan uppipe ve downpipe yok. Direk egsoz manifoldu ve egsoz sistemi var.

Downpipe tuning camiasinin bir ürünü değil yani :D

Atmosferik araçlarda egsoz manifoldu genelde döküm ve basit bir parçadir. Bunlar yerine daha performansli 4-2-1 yada 4-1 headerslae kullanilir. Tipki senin arabanda downpipe'ı büyüttüğün gibi


Tapatalk

Yok abi downpipe'ın tam olarak ne olduğunu biliyorum sadece hani milletin downpipe,downpipe diye gezimesine değinmiştim :) Şahsen kendi arabamda turbo çıkışından alıp , egsoza bağlayan aşağı boruydu downpipe. Headers olayını ben olsam yapardım , Erdem abinin yapması aklımın ucundan geçmediği için asla söylemedim bile :D

Peki abi , Turbodan itibaren düz boru lafından dolayı ben kat'ı iptal edip düz boru çekilebilir , yani bir nevi kendi arabama göre konuştum ama atmosferikte de mantık aynıdır diye yaklaştım. Şu mantık ; Bizde turbo çıkışından egsoza bağlanan boruya downpipe deniliyor dimi ? yani turbo çıkışı-downpipe-egsoz öyle farz ediyorum atmosferikte de bu olay manifol-kat-egsoz , demek istediğim manifold-düz boru-egsoz şeklindeydi. Haliyle bir katın sökülmesi performansı nasıl kötü etkileyebilir ki ? Arabayı komple düz boru yapmaktan bahsetmiyorum dikkatinizi çekerim , sadece manifold-KAT(düz boru)-egsoz arasından bahsediyorum. Bu performansı düşürür mü ?
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 00:43:34
Turbo motorda turbodan sonra duz boru yaparsan adi turboback oluyor :) turbo için no exhaust best exhaust deniliyor. Çünkü flow artiyor, hatta bir miktar turbo basinci artan bile var :))

Atmosferikte düz boru yapilirsa üst devirler elbette güçlenecektir. Ne kadar rahat gaz tahliyesi o kadar performans :) ama alt devirler için geri basinç gerekli. Sebebi çok karişik, işin içinde bir ton mühendislik var. Hatta yanmiş gazin bir miktarinin daha iyi yanmaya faydasi vs var.

hacim büyük olursa zaten alt devirler güçlü olacaktir, üst devirlerde daha güçlensin diye egsoz sistemi rahatlatilabilir. Ama düşük hacimde üstten kazanayim derken alt devirler ölünce haliyle performans eksiye düşüyor.

Yoksa tak 4-1 headers'ı dümdüz boruyu pistte devamli üst devir gazla. Ama trafikte ve şehirlerarasi sollamalarda orta ve alt devir bandini daha çok kullaniyoruz :)

Bu yüzden daha çok katalitik sonrasi catback sistemler tercih ediliyor.




Tapatalk
Başlık: Kat Iptali
Gönderen: ozoozo - 19 Nisan 2014, 00:49:46
You are not allowed to view links. Register or Login
Turbo motorda turbodan sonra duz boru yaparsan adi turboback oluyor :) turbo için no exhaust best exhaust deniliyor. Çünkü flow artiyor, hatta bir miktar turbo basinci artan bile var :))

Atmosferikte düz boru yapilirsa üst devirler elbette güçlenecektir. Ne kadar rahat gaz tahliyesi o kadar performans :) ama alt devirler için geri basinç gerekli. Sebebi çok karişik, işin içinde bir ton mühendislik var. Hatta yanmiş gazin bir miktarinin daha iyi yanmaya faydasi vs var.

hacim büyük olursa zaten alt devirler güçlü olacaktir, üst devirlerde daha güçlensin diye egsoz sistemi rahatlatilabilir. Ama düşük hacimde üstten kazanayim derken alt devirler ölünce haliyle performans eksiye düşüyor.

Yoksa tak 4-1 headers'ı dümdüz boruyu pistte devamli üst devir gazla. Ama trafikte ve şehirlerarasi sollamalarda orta ve alt devir bandini daha çok kullaniyoruz :)

Bu yüzden daha çok katalitik sonrasi catback sistemler tercih ediliyor.




Tapatalk

Anladım abi. Bende valla aşağıya doğru inen düz boru var :D nam-ı değer downpipe :P

[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/04/19/gevybave.jpg[/img]
[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/04/19/ze8amuby.jpg[/img]
[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/04/19/gyru5ery.jpg[/img]

Ağzına sağlık abi yeni bilgiler ekledik , aman ha amacım sidik yarıştırma vs değildi sadece bilmediğim bir şey varsa öğrenme anlamında sordum veya uzattım yanlış anlaşılmasın :) :arkadasim:


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 00:53:29
Yok be abi estağfurullah... yazalim paylaşalim forumun amaci bu zaten. :) Böyle konular artsin eksilmesin daha iyi :))) iyi böyle :)

Benim turbo aşağida, iş daha kolay. Yakin zamanda 70mm downpipe yapicam bende nasipse egsozun komple elden geçmesi lazim aslinda bakalim sabirla bekliyorum :)


Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ozoozo - 19 Nisan 2014, 01:12:18
70 liğe zor diyorlar ama bilmiyorum izmirde yapan var mı :) Erkay abi baya uğraştı 159 u için 70 lik ama ne Koç(nevzat) nede çopur sıcak bakmadı eğer yanlış hatırlamıyorsam 60 lık yaptırdı. Ancak v6 tb için 70 tabikide ideal olacaktır. Aslında turboyu büyütme , ic , dp , komple egsoz sonra birde kilitli difle gücü tam yere vereceksin abi aman allah ömürlük bir araba olur :haydi:


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: Emre Sezen - 19 Nisan 2014, 01:18:47
Ata  :yukari-ok:

(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FWYRP3ZI.jpg&hash=293fc1b52448e268a766709189635c19ab02d49c)
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: burakaltun - 19 Nisan 2014, 01:39:16
Downpipe = aşağıboru zaten anlamı ;)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 06:31:46

You are not allowed to view links. Register or Login
Ata  :yukari-ok:

(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FWYRP3ZI.jpg&hash=293fc1b52448e268a766709189635c19ab02d49c)

Emre bu foto nerden ?


Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: Emre Sezen - 19 Nisan 2014, 08:12:17
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Ata  :yukari-ok:


Emre bu foto nerden ?


Tapatalk

http://www.orque.co.jp/tuneup/kakudai/gtvfpipe.html

http://www.orque.co.jp/   :yukari-ok:
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 08:39:44

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Ata  :yukari-ok:


Emre bu foto nerden ?


Tapatalk

http://www.orque.co.jp/tuneup/kakudai/gtvfpipe.html

http://www.orque.co.jp/   :yukari-ok:

Örnek olsun bizlere :)



Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: erdem1904 - 19 Nisan 2014, 09:03:40
Konunun hortladığı iyi oldu şahane bilgiler paylaşılmış  :) şimdi sanayiye gideceğim katların durumuna baktırmak için..
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: tunerviper - 19 Nisan 2014, 09:16:21
You are not allowed to view links. Register or Login
Konunun hortladığı iyi oldu şahane bilgiler paylaşılmış  :) şimdi sanayiye gideceğim katların durumuna baktırmak için..
Erdem Abi senin reçete burada  :)

(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg845.imageshack.us%2Fimg845%2F3576%2Fgpcd.jpg&hash=fd207fcf555f233bada91f958a9418e5284b35e0)

Mk1 manifold alınıp lambdalar için yer açılacak. Ortadaki kat çıkartılıp yerine aynı çapta bir orta susturucu konulacak. Bu şekilde 15 bin kmdir kullanıyorum.

Yaza doğru turbo manifold geleceği için mk1 manifold çıkacak benim. Beklerim dersen gönderebilirim o zaman.
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: Gouki - 19 Nisan 2014, 10:07:47
Anıl harikasın bildiğin Supersprint egzoz manifoldu olmuş bu :)
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: tunerviper - 19 Nisan 2014, 10:11:55
You are not allowed to view links. Register or Login
Anıl harikasın bildiğin Supersprint egzoz manifoldu olmuş bu :)
Sagol Özgün  :) Birde polisaj yapsak parlasa  :p mk2 de euro3 yapacaz diye her yere katalitik koymuşlar  :)
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: erdem1904 - 19 Nisan 2014, 10:35:49
Anıl beklerim süper olur  :)
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: Emre Sezen - 19 Nisan 2014, 11:02:13
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Ata  :yukari-ok:


Emre bu foto nerden ?


Tapatalk

http://www.orque.co.jp/tuneup/kakudai/gtvfpipe.html

http://www.orque.co.jp/   :yukari-ok:

Örnek olsun bizlere :)



Tapatalk

Aynen oyle bi kac tane egzozcuya gostermistim yapariz dediler :)

tapatalk ile gonderildi

Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: tunerviper - 19 Nisan 2014, 11:09:09
You are not allowed to view links. Register or Login
Anıl beklerim süper olur  :)

Tamamdır Erdem Abi. Gelsin turbo manifold sökerim  :)
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 13:03:43

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Ata  :yukari-ok:


Emre bu foto nerden ?


Tapatalk

http://www.orque.co.jp/tuneup/kakudai/gtvfpipe.html

http://www.orque.co.jp/   :yukari-ok:

Örnek olsun bizlere :)



Tapatalk

Aynen oyle bi kac tane egzozcuya gostermistim yapariz dediler :)

tapatalk ile gonderildi

Benim burda egsozcu okan ustam var, kralini yapar :D


Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: Emre Sezen - 19 Nisan 2014, 13:06:03
You are not allowed to view links. Register or Login

Benim burda egsozcu okan ustam var, kralini yapar :D


Tapatalk

İki tane yapsın  :arkadasim:
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: ATA - 19 Nisan 2014, 13:07:54

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Benim burda egsozcu okan ustam var, kralini yapar :D


Tapatalk

İki tane yapsın  :arkadasim:

Aklimdan geçen buydu :):)


Tapatalk
Başlık: Ynt: Kat Iptali
Gönderen: Emre Sezen - 19 Nisan 2014, 13:11:48
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Benim burda egsozcu okan ustam var, kralini yapar :D


Tapatalk

İki tane yapsın  :arkadasim:

Aklimdan geçen buydu :):)


Tapatalk

Aynen sende o is ;)

tapatalk ile gonderildi