Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



klima performansi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

t_e_m

#50
klima konusun kesinlikle problem, yani en azından ben 156'ımda bu konuda sıkıntılıyım.

otomatik klima gerçekten yetersiz, serviste filtreyi elden geçirdiler, açıkçası pek bir etkisi olmadı, ayrıca nedense bu işlemden sonra klimanın gürültüsü arttı, klima işini kotaramamış alfa..

agucba

#51
Benim arabada Kimanın soğutması biraz biraz gecikebiliyor. Daha doğrusu şehir içinde performansı düşük.
Uzun yolda ama herhangi bir sorun yok gibi, araç bende iken yaptığı ve yapacağı kilometreleri otoyol kullanımında tüketiyor. Bu sebeple gayet iyi, hatta sıfır konumunda bile klima açıkken hafif bir serinlik veriyor. Ama şehir içine girdiğim anda içerideki hava ısınmaya başlıyor.
İlk defa 145 kullandığım için bilmiyorum. 145'ler böyle midir?
Ayrıca klima çalışırken ve sıfır konumunda iken 1. kademedeki kadar olmasa da üflemeye devam etmesi normal mi? Kademe ayarını OFF yapınca bu sefer iç sirkülasyon devreye giriyor.
Bu anlattıklarım normal midir?

///////////////

admin

#52
Bence bir bakım yaptır serkan. Ben 1 ay kadar önce yaptırmıştım. Aluminyum borulardan birinde sorun vardı halledildi ama genede iyi çalışmıyordu. Geçen gene bir boru patladı, bu sefer onuda değiştirdik, qringler falanda değişti, bu sefer komple bir elden geçti şimdi canavar gibi çalışıyor. Bahsettiğin sıfır konumunda bile üşütüyor insanı öyle diyim.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

alfisti

#53
quote:

Benim arabada Kimanın soğutması biraz biraz gecikebiliyor. Daha doğrusu şehir içinde performansı düşük.
Uzun yolda ama herhangi bir sorun yok gibi, araç bende iken yaptığı ve yapacağı kilometreleri otoyol kullanımında tüketiyor. Bu sebeple gayet iyi, hatta sıfır konumunda bile klima açıkken hafif bir serinlik veriyor. Ama şehir içine girdiğim anda içerideki hava ısınmaya başlıyor.
İlk defa 145 kullandığım için bilmiyorum. 145'ler böyle midir?
Ayrıca klima çalışırken ve sıfır konumunda iken 1. kademedeki kadar olmasa da üflemeye devam etmesi normal mi? Kademe ayarını OFF yapınca bu sefer iç sirkülasyon devreye giriyor.
Bu anlattıklarım normal midir?



aracınızın kliması otomatik mi manuel mi?  otomatikse 0 konumunda bile hafif bir üflemesi yapması normal... benim 145 de de aynı şekilde oluyordu ve bu bir problem teşkil etmiyor.. manuelleri ise bimiyorum... yalnız boxerlardan sonra 145 lerin havalandırma sistemleri ciddi şekilde modifiye edildi ve iyileştirildi... TS lerin klimalarının yanında boxerlarınki vantilatör gibi kalıyor :)
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

agucba

#54
Uzun yol kullanımında bir sorun yok. Gayet iyi, üşüttüğü bile oluyor. Sadece şehir içi kullanımında, daha doğrusu dur kalk trafiğinde performansı düşüyor.

Bakım, daha doğrusu klima gazını da 2 ay önce tamamlatmıştım ve sistemde herhangi bir sorun yoktu.

Eğer 0 konumunda bile hafif üfleme yapıyorsa sorun yok o zaman.

Teşekkürler

///////////////

omeroguz

#55
156 için yeni bir yöntem buldum. Belki bunu daha önce keşfetmiş olanlar olabilir ama yinede yazayım.

Koltukların ortasında bulunan arkaya hava üfleyen havalandırma kanallarını biraz kısın veya tamamen kapatın.

Hava en kolay yol nere ise oradan çıkmak istiyor. Bu kanallar kapatıldığında özellikle şehir içi kullanımlarda çok faydası oluyor.

Güneş ön konsolu çok ısıttığı için aracı kullanan ve yanında oturan için büyük sıkıntı oluyor. Arka havalandırma kapaklarını kapatırsanız büyük ölçüde serinliği hissedeceksiniz.

agucba

#56
quote:

156 için yeni bir yöntem buldum. Belki bunu daha önce keşfetmiş olanlar olabilir ama yinede yazayım.

Koltukların ortasında bulunan arkaya hava üfleyen havalandırma kanallarını biraz kısın veya tamamen kapatın.

Hava en kolay yol nere ise oradan çıkmak istiyor. Bu kanallar kapatıldığında özellikle şehir içi kullanımlarda çok faydası oluyor.

Güneş ön konsolu çok ısıttığı için aracı kullanan ve yanında oturan için büyük sıkıntı oluyor. Arka havalandırma kapaklarını kapatırsanız büyük ölçüde serinliği hissedeceksiniz.




Koltukların altındaki havalandırma deliklerini kapatırsak da aynı sonuç olur mu?

///////////////

Onur

#57
quote:

156 için yeni bir yöntem buldum. Belki bunu daha önce keşfetmiş olanlar olabilir ama yinede yazayım.

Koltukların ortasında bulunan arkaya hava üfleyen havalandırma kanallarını biraz kısın veya tamamen kapatın.

Hava en kolay yol nere ise oradan çıkmak istiyor. Bu kanallar kapatıldığında özellikle şehir içi kullanımlarda çok faydası oluyor.

Güneş ön konsolu çok ısıttığı için aracı kullanan ve yanında oturan için büyük sıkıntı oluyor. Arka havalandırma kapaklarını kapatırsanız büyük ölçüde serinliği hissedeceksiniz.




şehir içi için bende aynen böyle kullanıyorum sanki ön kısım daha çabuk soguyormuş gibi geliyor. ama uzun yoldada arka kanalları havaya baktırmayı unutmayın :)

omeroguz

#58
Serkan bu yöntemi dene fayda etmezse onuda uygulayabilirsin.
Ama ben onu denemedim ama iki hava kanalını kapatınca bayağı bir fark oldu.

alfisti

#59
çıkan havanın debisi bellidir.. siz bu belli debideki havanın geçiş yollarının hacmini ne kadar küçültürseniz hava, kalan kanallardan o kadar daha hızla çıkacak ve size daha fazla serinletiyor gibi göreceli bir his verecektir:)

ayrıca ısınan hava yükselir mantığına göre soğuk havayı yüksek bölgelere yönlendirmek ve ısı kaybının en fazla olduğu yerlere ( güneş ışınları ve diğer faktörler nedeniyle bu kayıp en fazla camlarda olur) yönlendirmek de akılcı bir yöntem olur..
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

Alfadanadam

#60
Ben arkadaki havalandırmaları tam yukarı pozisyonda tutuyorum hep. Hava perdesi gibi birşey oluyor ve iyi oluyor gibi :) Ek olarak aynalı cam filmi yazın araç içinin ısınmaması için harika bir yöntem, kesinlikle tavsiye ederim.

omeroguz

#61
quote:

Ben arkadaki havalandırmaları tam yukarı pozisyonda tutuyorum hep. Hava perdesi gibi birşey oluyor ve iyi oluyor gibi :) Ek olarak aynalı cam filmi yazın araç içinin ısınmaması için harika bir yöntem, kesinlikle tavsiye ederim.



Yazın olabilir ama kış aylarında ve özellikle kapalı havalarda araç içi çok karanlık oluyor. Sanki araç daralmış gibi.
Akşamları özellikle insanın içini çok bayıyor. Bu tabi benim kişisel yorumum belki başkaları aynı şeyi hissetmiyordur.

Sonra kazımak çok zor oluyor. Önceki aracımdan biliyorum. Çok uğraştım.

n/a

#62
quote:

Ben arkadaki havalandırmaları tam yukarı pozisyonda tutuyorum hep. Hava perdesi gibi birşey oluyor ve iyi oluyor gibi :)



Aynen bende onu öndereceğim.. henüz bu yaz keşfettim bülentin dediği olayı çok yararlı oluyor.. hem yandan serin serin esiyor, hemde tam açık olmadığı içinde önlerden daha çok üfleme oluyor.. : )

Birde konsoldaki havalandırmanın ön cama üfleyen kısmını kesin kapatın, bununda çok faydası oluyor..

n/a

#63
BEn de aracımın sogutma performansında pek memnun degılım.HEle hele klima acıkken dur kalk yokus performansı aklıma geldıkce sınırım bozuluyor.Bu torkla bu agırlık hele klima acıkken tabıkı tasınamaz.Bir de bu motora yüklenıldıgı zaman kompresorü devre dısı bırakan sistemmi calısıyor acaba (tabı bunu hıssetmiyoruz biz) diye düşünüyorum.Zaten öyleyse kompresor şehiriçinde calısmıyor demek oluyor..:)))