Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Krank ile ilgili aklıma takılan bir soru

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hiktor

Merhaba,
Bu aralar aklıma bir soru takıldı ki çözüm bulmadan rahat yok bana.
Krank yataklarında neden rulman kullanılmıyor. Sırf yağsız kalan yataklar yüzünden bir sürü zarar ediliyor. Oysa yatak yerine özel tasarım rulman konsa daha iyi olmaz mı? Belli bir süre yağsız bile kalsa sisteme zarar vermez diye düşünüyorum. Ayrıca piston kollarındaki yataklar yerine de rulman takılırsa kol kitlenmeleri filan engellenir.
Gerçi bu konuda bir deneme tecrübem oldu onu da paylaşayım.
Biraz ucuza bir motor bulmuştum (BMW F650). Hemen atladım tabi. Fakat motor tamirde; kol kitlemiş. Eleman yaptırıp öyle teslim edecekti. Ben de içini görmek ve ustanın işini daha iyi yapması için gittim servise ve motorun içini de gördüm. Her şey iyyidi fakat tek silindirli olan motorun krankında yataklar modifiye edilmiş ve rulman takılmıştı. İlk defa yataklarda rulman gördüğümden hemen asıl ustamı aradım ve ona danışayım dedim. O da beni motoru almaktan vazgeçirdi. Nedeni ise rulman yüzünden uygun yağ basıncı oluşmayacağından motorun çok ısınıp kol sıkışması veya sibopların sıkışabileceğ bilgisini verdi. Telefondan sonra motrla uğraşan ustaya da sorduğumda ilk defa böyle bir şey gördüğünü bilgisi olmadığını söylemişti. Demek ki motorun krankı rulmanlı iken kol sıkışmış. O günden beri aklımda yer etti. Rulmanı bildiğimiz arabalara monte etmek.


Edited by - hiktor on 15/07/2011  10:09:30
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)