herkese selamlar :) ben alfamın sesi biraz daha hırçın olsun diyorum ama egsoz istemiyorum . istediğim biraz daha güçlü emiş sesi . ama araç lpgli .birçok araç açık hava filtresi takınca lpg ayarını bozuyormuş. hondalarda bu olay olmuyordu ama çoğu araçta varmış .alfada durum nedir kullananlar var mı lpg ve açık hava filtresini beraber ?
belli bir süreden sonra debimetre'yi bozuyor..
quote:
belli bir süreden sonra debimetre'yi bozuyor..
başka sakıncası yok mu? debimetre kolay .
70bin km boyunca açık hava filtresi ve lpg kullanıyorum. uzun yolda, zaman zaman filtre sesi rahatsız ettiği için çıkardım ama sonra dayanamayıp geri taktım. şimdiye kadar 1 kere bile ne lpg ayarını nede debimetreyi bozdu. Ancak yapılması gereken filtreyi ve debimetreyi sık sık temizlemek. filtreyi yaklaşık 2000km.de bir, debimetreyi yaklaşık 10bin km.de bir temizlerseniz hiçbir sıkıntı yaşamazsınız. Temizlemezseniz alt devirlerde aracın boğulduğunu hissedersiniz. Yani her zaman olduğu gibi temizlik ve bakım şart..
anladım . peki marka boyut ne almak gerekir ? hazır kit veya custom bir şey mi yapalım
?
hazır kit olarak alırsanız daha iyi olur, ama fiyat biraz yüksek olur. filtreyi doğrudan debimetreye de bağlayabilirsiniz ama bu şekilde motorun sıcak havası verimi düşürür. yada fotoğraftaki gibi boru bulabilirseniz uzatıp daha soğuk hava girişi sağlayabilirsiniz.

bunlar haricinde farklı yerlerden soğuk hava girişi alınabiliyor, örneğin tamponun yan tarafına hava girişi yapılabiliyor, ya da sis farının yanından bir hava girişi yapıp hava fitresine kadar hazır flex boru ile getirebilirsiniz.. bu tip uygulamaları nette araştırıp bulabilirsiniz.
Edited by - sp4rc0 on 25/06/2012 13:05:29
http://www.alfistiturkey.com/index/topic.asp?whichpage=2&TOPIC_ID=9330&FORUM_ID=40&CAT_ID=3&Forum_Title=%DCyelerimiz+ve+Alfa+Romeo+lar%FD&Topic_Title=Selespeed+34+TA+9399+AlperMusa
Şu linkteki gibi bir çözüme gidebilirsiniz en azından ben öyle yaptım.
Aracın kendi orijinal borularını kullandım.
Yer olarak da yine hava filtresinin olduğu kutunun içine sokarak sadece üst kapağını çıkarttım ki bu sayede hem su çekme gibi bir etkeni ortadan kaldırmış ve koruma sağlamış oldum hemde hiç sıcak hava teması olmadan direk soğuk hava çekmesini sağlamış oldum.
quote:
http://www.alfistiturkey.com/index/topic.asp?whichpage=2&TOPIC_ID=9330&FORUM_ID=40&CAT_ID=3&Forum_Title=%DCyelerimiz+ve+Alfa+Romeo+lar%FD&Topic_Title=Selespeed+34+TA+9399+AlperMusa
Şu linkteki gibi bir çözüme gidebilirsiniz en azından ben öyle yaptım.
Aracın kendi orijinal borularını kullandım.
Yer olarak da yine hava filtresinin olduğu kutunun içine sokarak sadece üst kapağını çıkarttım ki bu sayede hem su çekme gibi bir etkeni ortadan kaldırmış ve koruma sağlamış oldum hemde hiç sıcak hava teması olmadan direk soğuk hava çekmesini sağlamış oldum.
evet bu daha mantıklı, ben 147 için düşünmüştüm. sizin araçta 156 olduğuna göre bu uygulama çok daha mantıklı. maalesef benim böyle bir şansım yok. hava filtre kutusu daha farklı..
Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğu sadece bir iddia ve ıspatı yok. Eğer ki açık hava filtresinin bakımları zamanında ve iyi yapılırsa bir sorun meydana gelmez. Açık hava filtresi sebebi ile debimetrenin içindeki filmin zamanla kirlendiği söylense de bahsedilen film, motor stop edildikten sonra kısa bir süre için ısınarak üstündeki, varsa, tabakayı yakmakta. Debimetrenin bozulacağı varsa bozulur.
quote:
hazır kit olarak alırsanız daha iyi olur, ama fiyat biraz yüksek olur. filtreyi doğrudan debimetreye de bağlayabilirsiniz ama bu şekilde motorun sıcak havası verimi düşürür. yada fotoğraftaki gibi boru bulabilirseniz uzatıp daha soğuk hava girişi sağlayabilirsiniz.

bunlar haricinde farklı yerlerden soğuk hava girişi alınabiliyor, örneğin tamponun yan tarafına hava girişi yapılabiliyor, ya da sis farının yanından bir hava girişi yapıp hava fitresine kadar hazır flex boru ile getirebilirsiniz.. bu tip uygulamaları nette araştırıp bulabilirsiniz.
Edited by - sp4rc0 on 25/06/2012 13:05:29
bu boru mantıklı görünüyor
quote:
http://www.alfistiturkey.com/index/topic.asp?whichpage=2&TOPIC_ID=9330&FORUM_ID=40&CAT_ID=3&Forum_Title=%DCyelerimiz+ve+Alfa+Romeo+lar%FD&Topic_Title=Selespeed+34+TA+9399+AlperMusa
Şu linkteki gibi bir çözüme gidebilirsiniz en azından ben öyle yaptım.
Aracın kendi orijinal borularını kullandım.
Yer olarak da yine hava filtresinin olduğu kutunun içine sokarak sadece üst kapağını çıkarttım ki bu sayede hem su çekme gibi bir etkeni ortadan kaldırmış ve koruma sağlamış oldum hemde hiç sıcak hava teması olmadan direk soğuk hava çekmesini sağlamış oldum.
fikir için teşekkürler :)
quote:
quote:
hazır kit olarak alırsanız daha iyi olur, ama fiyat biraz yüksek olur. filtreyi doğrudan debimetreye de bağlayabilirsiniz ama bu şekilde motorun sıcak havası verimi düşürür. yada fotoğraftaki gibi boru bulabilirseniz uzatıp daha soğuk hava girişi sağlayabilirsiniz.

bunlar haricinde farklı yerlerden soğuk hava girişi alınabiliyor, örneğin tamponun yan tarafına hava girişi yapılabiliyor, ya da sis farının yanından bir hava girişi yapıp hava fitresine kadar hazır flex boru ile getirebilirsiniz.. bu tip uygulamaları nette araştırıp bulabilirsiniz.
Edited by - sp4rc0 on 25/06/2012 13:05:29
bu boru mantıklı görünüyor
Bu montaj çok kötü bir montaj. Direk egzoz manifoldunun üzerinden sıcak hava çekersiniz bu şekilde. Novitec gibi bir firmanın böyle bir uygulamasına akıl sır erdiremiyorum.
Valla benim kendi otomobilimde yaptığım montaj en pratik ve sorunsuz olanı gibi açıkçası 156 için :)
quote:
Valla benim kendi otomobilimde yaptığım montaj en pratik ve sorunsuz olanı gibi açıkçası 156 için :)
evet en pratik olan sizinki. ben de böyle yapıyım :) ses nasıl oldu ?
Valla ben çok beğendim,öyle abartı çıkmıyor ses ani gaza yüklenmelerde falan emiş sesi duyuyorsunuz. Uzun yolda da rahatsız etmiyor beni. Ama otomobil daha bir güçlüymüş edasıyla kafaların size çevrilmesine alışmanız gerek onu beirteyim özellikle yoku yukarı çıkarken mesela büyük vitestesiniz alt devirlerde bir hafif kükrüyor devir yükseldikçe yırtarcasına bir ses duyuyorsunuz ve tüm gözler size çevriliyor emin olun.
Forumdan Emin duydu filtrenin sesini bir tek normal TS motorun tınısını bambaşka bir yere getirdiği ve daha bir senfonik bir edayla hızlandırdığı kesin filtrenin.
Açık hava filtresini bende düşünüyorum ama sebebi ses isteği değil. Antalya'nın yağmurlarda göl olan yolları yüzünden. Saniye de kaç litre su çekmiş içine hesabı yapmak istemiyorum
Ümit Bey'in yolladığı fotoğraf performans düşürmek için birebir.
Ben 156'da açık hava filtresini tavsiye etmiyorum. Debimetre bozduğuna dair bir kanıt olmamasına rağmen debimetresini erken bozan birçok 156'sı olan tanıdığım açık hava filtresine sahipti.
156'nın sesi zaten kusursuz, bence kurcalamaya gerek yok.
quote:
Ümit Bey'in yolladığı fotoğraf performans düşürmek için birebir.
Ben 156'da açık hava filtresini tavsiye etmiyorum. Debimetre bozduğuna dair bir kanıt olmamasına rağmen debimetresini erken bozan birçok 156'sı olan tanıdığım açık hava filtresine sahipti.
156'nın sesi zaten kusursuz, bence kurcalamaya gerek yok.
Onlar montajı nasıl yapmışlardı acaba?
bende açık hava filtresi düşünüyordum K&N intake kit önerdiler hatta ama ustamın söylediği debimetrenin bozulduğu sonra vazgeçtim gittim egzoz taktırdım,egzozda çok gürültülü oluyordu aracın içinde konuştuğumuz duyulmaz halleydi söktürdüm şimdi çok memnunum sesinden de performansından da..
bence en güzeli orjinal hali 156 2.0'ın sesi gerçektende kusursuz ne hava filtresine nede egzoza gerek yok..
filtreyi taktım .alpermusa beyin taktiğiyle :) gayet güzel sesi oldu 3000 dd dan sonra .gaza getiriyor .depo erken bitti :)
quote:
filtreyi taktım .alpermusa beyin taktiğiyle :) gayet güzel sesi oldu 3000 dd dan sonra .gaza getiriyor .depo erken bitti :)
Aslında yakıtta bir değişiklik yapmaz hava filtresi fakat o sesi duymak hoşumuza gittiği için daha yüksek devirler çevirmeye daha fazla gaza baasmaya başladığımız için yakıt artar :)
aynen öyle oluyor zaten :)