Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: oguzhanyildiz - 01 Kasım 2015, 19:27:32

Başlık: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: oguzhanyildiz - 01 Kasım 2015, 19:27:32
Merhabalar arkadaşlar giulietta 170 hp aracımı alalı 1 ay kadar oldu . Daha önceki arabam 1.3 multijet grande punto idi . Tabiki puntodan sonra 170 hp lik canavarı zaptetmek zor oluyor. Özellikle dynamic modda sert kalkışlar. Geçenlerde 122 hp scirocco ile ışıkta kaldırdık 1. viteste tamamen scirocco beni geçiyor  :duvar: , 2. vitese taktığımız an boy boy açıyorum fakat 50 km hıza kadar aracımda sürekli esp ışığı yakıyorum ve balatalarım fena kokuyor. Tamamen benim hatam kalkış konusunda sorun yaşıyorum nasıl tavsiyeler verirsiniz yardımlarınızı bekliyorum. Bu arada giuliettam manuel 6 ileri.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: rain man - 01 Kasım 2015, 19:46:11
0-100 deneme işi bana hep gereksiz gelmiştir. Sadece bir iki kez denedim onda da gerçekten fabrika verisi doğru mu merak ettim. Giu ile ilgili hiç bilgim yok ancak 0-100 testi baskı balatanın anasını ağlatan bir test. En azından manuelde.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: oguzhanyildiz - 01 Kasım 2015, 19:54:18
You are not allowed to view links. Register or Login
0-100 deneme işi bana hep gereksiz gelmiştir. Sadece bir iki kez denedim onda da gerçekten fabrika verisi doğru mu merak ettim. Giu ile ilgili hiç bilgim yok ancak 0-100 testi baskı balatanın anasını ağlatan bir test. En azından manuelde.
Haklısınız benimde çok kaldırmışlığım yoktur fakat bazen arkadaşlarınla keyfi denemeler yapabiliyorsun yada biri geliyor ışıkta gaza geliyorsun. O yüzden öğrenmek istiyorum açıkçası
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Oğuz - 01 Kasım 2015, 20:27:30
Dipgaz kalkmayın.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: oguzhanyildiz - 01 Kasım 2015, 21:12:52
You are not allowed to view links. Register or Login
Dipgaz kalkmayın.
Devri 3000-4000 arasına getiriyorum debriyaj bırakıp gazı köklüyorum
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Oğuz - 01 Kasım 2015, 21:44:21
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Dipgaz kalkmayın.
Devri 3000-4000 arasına getiriyorum debriyaj bırakıp gazı köklüyorum

Aracın kavrama noktasını ve gaz tepkisini öğrendikten sonra kalkış yapmanızı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: master - 01 Kasım 2015, 23:00:00
İlk tavsiyem kalkış yapmamanız yönünde olacaktır. Zira baskı balatayı ve yürüyen aksamı yemek için en güzel iki yoldan bir tanesidir. Sert yapılan az sayıda kalkış sonrasında "bu debriyaj niye kaçırıyor yeav" diyerek sanayi yollarını arşınlamanız yüksek olasılık.

Yok illa ki yapmak istiyorum derseniz el frenini çekin, ideal devire kadar gaza yüklenin (Giu ile kalkış yapmadığım için ideal devri bilmiyorum, deneyerek bulmanız lazım, ki baskı balataya elveda deme sürecini eser miktarda hızlandıracaktır), kavramaya gelin ve kalkışı yapacağınız anda el frenini indirip turbo dolu dolu kalkın. Vitesleri de vites değiştirdiğinizde güç eğrisinin en yüksek noktada kalacağınız devirlerde değiştirin, ki bu da deneme gerektirecektir(genelde turbo araçta devir bitirmek pek mantıklı olmuyor belli bir devirden sonra eğri ciddi anlamda düştüğü için). Sanıyorum ki Giu ile en hızlı kalkışı bu şekilde gerçekleştirirsiniz.

Ancak her halükarda Scirocco'su olan arkadaşınızın sizi 50'ye kadar geçmesi normaldir. Çünkü siz ön tekerleklere giden fazla güç sebebiyle ilk viteste sararken, o daha az güç sayesinde patinajsızca gücü tekerleklere aktaracak ve önde kalkacaktır. Ne zaman ki sizin aracınız tutunmaya başlar, o zaman öne geçersiniz yavaş yavaş.

Tekrar söyleme ihtiyacı hissediyorum 0-100 denemeyin. En azından günümüzdeki teknolojik otomobillerde manası kalktı ortadan. Eskiden yüksek hızlar ve yüksek güçler bu kadar yaygın olmadığı için ayırıcı bir özelliği vardı belki, ancak günümüz otomobillerinde 0'dan sert kalkış yapmak için fazla güç mevcut. İki araç arasında hangisi daha hızlı, hiçbir şekilde belirleyici de değil. Mesela 0-100 hızlanmasını 8 saniyede ancak tamamlayan Ford Mondeo 2.0 Ecoboost, 0-200 hızlanmasını 25 saniyede tamamlıyor. Yani kalkış yapılsa Giu 100'e kadar geçer, ama sonrasında stoplarını arkadan seyreder. Bu bir örnek.

Kalkış hem araca gereksiz zarar verir, hem de bir ayırıcılığı yok. Güç denemesi illa ki yapılacaksa artık 100-200 hızlanmaları daha mantıklı bence.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: schumi - 02 Kasım 2015, 00:32:40
Ağırlık olarak Scirocco, Giu'dan daha hafif olduğundan 1. viteste daha seri kalkması normal bence...
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: oguzhanyildiz - 02 Kasım 2015, 01:29:32
You are not allowed to view links. Register or Login
İlk tavsiyem kalkış yapmamanız yönünde olacaktır. Zira baskı balatayı ve yürüyen aksamı yemek için en güzel iki yoldan bir tanesidir. Sert yapılan az sayıda kalkış sonrasında "bu debriyaj niye kaçırıyor yeav" diyerek sanayi yollarını arşınlamanız yüksek olasılık.

Yok illa ki yapmak istiyorum derseniz el frenini çekin, ideal devire kadar gaza yüklenin (Giu ile kalkış yapmadığım için ideal devri bilmiyorum, deneyerek bulmanız lazım, ki baskı balataya elveda deme sürecini eser miktarda hızlandıracaktır), kavramaya gelin ve kalkışı yapacağınız anda el frenini indirip turbo dolu dolu kalkın. Vitesleri de vites değiştirdiğinizde güç eğrisinin en yüksek noktada kalacağınız devirlerde değiştirin, ki bu da deneme gerektirecektir(genelde turbo araçta devir bitirmek pek mantıklı olmuyor belli bir devirden sonra eğri ciddi anlamda düştüğü için). Sanıyorum ki Giu ile en hızlı kalkışı bu şekilde gerçekleştirirsiniz.

Ancak her halükarda Scirocco'su olan arkadaşınızın sizi 50'ye kadar geçmesi normaldir. Çünkü siz ön tekerleklere giden fazla güç sebebiyle ilk viteste sararken, o daha az güç sayesinde patinajsızca gücü tekerleklere aktaracak ve önde kalkacaktır. Ne zaman ki sizin aracınız tutunmaya başlar, o zaman öne geçersiniz yavaş yavaş.

Tekrar söyleme ihtiyacı hissediyorum 0-100 denemeyin. En azından günümüzdeki teknolojik otomobillerde manası kalktı ortadan. Eskiden yüksek hızlar ve yüksek güçler bu kadar yaygın olmadığı için ayırıcı bir özelliği vardı belki, ancak günümüz otomobillerinde 0'dan sert kalkış yapmak için fazla güç mevcut. İki araç arasında hangisi daha hızlı, hiçbir şekilde belirleyici de değil. Mesela 0-100 hızlanmasını 8 saniyede ancak tamamlayan Ford Mondeo 2.0 Ecoboost, 0-200 hızlanmasını 25 saniyede tamamlıyor. Yani kalkış yapılsa Giu 100'e kadar geçer, ama sonrasında stoplarını arkadan seyreder. Bu bir örnek.

Kalkış hem araca gereksiz zarar verir, hem de bir ayırıcılığı yok. Güç denemesi illa ki yapılacaksa artık 100-200 hızlanmaları daha mantıklı bence.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekür ederim.
Çok haklısınız gerçekten arabaya fazlasıyla zarar veren bir hareket ama altımızda giu varken arabayı kaldıramıyor demesinler  :D
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Oğuz - 02 Kasım 2015, 01:44:16
Dipgaz veya devirli kalkmadan da gaza kademe kademe ve limitte basılınca 122'liğin yetişebileceğini sanmıyorum.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: blackgear - 02 Kasım 2015, 01:44:56
0-100 bence çok korkulacak birşey değil :) Açıkçası el freni, uygun devir falan da gerekmiyor. Eğer rakip 122 hp lik bir araç ise, yapmanız gereken tek şey ön tekerleri kaydırmadan kalkış yapmak. Bunun için de ne aracınızı zorlamanıza gerek var, ne de korkmanıza sebep olacak bir hadise.

Aracı devirli ve dip gaz kaldırdığınız müddetçe, ön tekerler patinaja düşer. Patinaj durumu ASR' yi açar. ASR tekere giden momenti yani torku düşürür. Gücü otomatik olarak kaybetmiş olursunuz.

Bunun yerine yumuşak gaz hareketi uygulamanızı öneririm. Normal kalkış yapar gibi kalkın, sertliğe falan gerek yok, kalkış sonrası aracın hızlanması ile doğru orantılı bir şekilde gaz pedalına da yüklenmeye başlayın. Bu şekilde aracı ASR' ye düşürmeden kaldırabilirsiniz. Antreman gerekecektir. Aracınızın kataloğunda maksimum tork devrini öğrenin. Örnek olarak 5500 RPM ise, 6000 RPM de vites geçişini sağlayın. ARACI DEVİR KESİCİYE KADAR ZORLAMAYIN. Gereksiz bir harekettir. Çünkü zaten 5500 RPM' de maksimum torku aldınız, sonraki devirlerde tork düşmeye başlar. 6000-6500 RPM vites değişikliği sonraki vitese geçiş için gerekli olabilir, ama devir kesiciye girmeye gerek yok.

Kalkış sonrası ne kadar hızlı vites değiştirirseniz o kadar iyi sonuç alırsınız. Motorun yeni vitese geçişi maksimum tork devrine ne kadar yakın olursa o kadar seri hızlanmaya devam edebilirsiniz.

Lakin LÜTFEN BU YAZDIKLARIMI TRAFİĞE KAPALI ALANLARDA DENEYİN. Trafik, birden fazla aracın kalkış yarışları düzenleyeceği alanlar değildir. Bu iki araçdan daha fazla araç ve yayalar vardır ve hem kendinizi hem de trafikteki diğer varlıkları tehlikeye sokabilirsiniz.

Keyifli sürüşler.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: oguzhanyildiz - 02 Kasım 2015, 02:08:18
You are not allowed to view links. Register or Login
0-100 bence çok korkulacak birşey değil :) Açıkçası el freni, uygun devir falan da gerekmiyor. Eğer rakip 122 hp lik bir araç ise, yapmanız gereken tek şey ön tekerleri kaydırmadan kalkış yapmak. Bunun için de ne aracınızı zorlamanıza gerek var, ne de korkmanıza sebep olacak bir hadise.

Aracı devirli ve dip gaz kaldırdığınız müddetçe, ön tekerler patinaja düşer. Patinaj durumu ASR' yi açar. ASR tekere giden momenti yani torku düşürür. Gücü otomatik olarak kaybetmiş olursunuz.

Bunun yerine yumuşak gaz hareketi uygulamanızı öneririm. Normal kalkış yapar gibi kalkın, sertliğe falan gerek yok, kalkış sonrası aracın hızlanması ile doğru orantılı bir şekilde gaz pedalına da yüklenmeye başlayın. Bu şekilde aracı ASR' ye düşürmeden kaldırabilirsiniz. Antreman gerekecektir. Aracınızın kataloğunda maksimum tork devrini öğrenin. Örnek olarak 5500 RPM ise, 6000 RPM de vites geçişini sağlayın. ARACI DEVİR KESİCİYE KADAR ZORLAMAYIN. Gereksiz bir harekettir. Çünkü zaten 5500 RPM' de maksimum torku aldınız, sonraki devirlerde tork düşmeye başlar. 6000-6500 RPM vites değişikliği sonraki vitese geçiş için gerekli olabilir, ama devir kesiciye girmeye gerek yok.

Kalkış sonrası ne kadar hızlı vites değiştirirseniz o kadar iyi sonuç alırsınız. Motorun yeni vitese geçişi maksimum tork devrine ne kadar yakın olursa o kadar seri hızlanmaya devam edebilirsiniz.

Lakin LÜTFEN BU YAZDIKLARIMI TRAFİĞE KAPALI ALANLARDA DENEYİN. Trafik, birden fazla aracın kalkış yarışları düzenleyeceği alanlar değildir. Bu iki araçdan daha fazla araç ve yayalar vardır ve hem kendinizi hem de trafikteki diğer varlıkları tehlikeye sokabilirsiniz.

Keyifli sürüşler.

Bence ben biraz alıştırma yapayım arabaya alışayım  :D
Aslında çok sakin araç kullanan biriyimdir arabamı hiç yormam hatta şuanda aracım ortalama 7.4 lt görünüyor. Fakat bazen yol boş oluyor bir müzik çalıyor gaza geliyosunuz insanın motor sesini duyası geliyor  :))
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: blackgear - 02 Kasım 2015, 02:46:26
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
0-100 bence çok korkulacak birşey değil :) Açıkçası el freni, uygun devir falan da gerekmiyor. Eğer rakip 122 hp lik bir araç ise, yapmanız gereken tek şey ön tekerleri kaydırmadan kalkış yapmak. Bunun için de ne aracınızı zorlamanıza gerek var, ne de korkmanıza sebep olacak bir hadise.

Aracı devirli ve dip gaz kaldırdığınız müddetçe, ön tekerler patinaja düşer. Patinaj durumu ASR' yi açar. ASR tekere giden momenti yani torku düşürür. Gücü otomatik olarak kaybetmiş olursunuz.

Bunun yerine yumuşak gaz hareketi uygulamanızı öneririm. Normal kalkış yapar gibi kalkın, sertliğe falan gerek yok, kalkış sonrası aracın hızlanması ile doğru orantılı bir şekilde gaz pedalına da yüklenmeye başlayın. Bu şekilde aracı ASR' ye düşürmeden kaldırabilirsiniz. Antreman gerekecektir. Aracınızın kataloğunda maksimum tork devrini öğrenin. Örnek olarak 5500 RPM ise, 6000 RPM de vites geçişini sağlayın. ARACI DEVİR KESİCİYE KADAR ZORLAMAYIN. Gereksiz bir harekettir. Çünkü zaten 5500 RPM' de maksimum torku aldınız, sonraki devirlerde tork düşmeye başlar. 6000-6500 RPM vites değişikliği sonraki vitese geçiş için gerekli olabilir, ama devir kesiciye girmeye gerek yok.

Kalkış sonrası ne kadar hızlı vites değiştirirseniz o kadar iyi sonuç alırsınız. Motorun yeni vitese geçişi maksimum tork devrine ne kadar yakın olursa o kadar seri hızlanmaya devam edebilirsiniz.

Lakin LÜTFEN BU YAZDIKLARIMI TRAFİĞE KAPALI ALANLARDA DENEYİN. Trafik, birden fazla aracın kalkış yarışları düzenleyeceği alanlar değildir. Bu iki araçdan daha fazla araç ve yayalar vardır ve hem kendinizi hem de trafikteki diğer varlıkları tehlikeye sokabilirsiniz.

Keyifli sürüşler.

Bence ben biraz alıştırma yapayım arabaya alışayım  :D
Aslında çok sakin araç kullanan biriyimdir arabamı hiç yormam hatta şuanda aracım ortalama 7.4 lt görünüyor. Fakat bazen yol boş oluyor bir müzik çalıyor gaza geliyosunuz insanın motor sesini duyası geliyor  :))

Bazen yol boş oluyor, hoş bir müzik eşliğinde gaza geliyor olmak ile, 122 lik sirocco ile kalkış yapmak aynı değil efenim :) Aman dikkat :) Kazasız sürüşler, keyifli forumlar...
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Doğa Tosun - 02 Kasım 2015, 03:25:24
Önden çeken arabayla kalkış zevksiz ve lastiğe, gergilere, ıvıra zıvıra, yakıta ve baskı balataya zarar birşey. Patinajın eğlencesi arkadan itiyorsa çıkar  :p
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: rain man - 02 Kasım 2015, 11:17:09
You are not allowed to view links. Register or Login
Önden çeken arabayla kalkış zevksiz ve lastiğe, gergilere, ıvıra zıvıra, yakıta ve baskı balataya zarar birşey. Patinajın eğlencesi arkadan itiyorsa çıkar  :p

Bak yaaa :D

Yeni giu arkadan itişli gelsin de seneye sen de rahatla biz de rahatlayalım kardeşim :)
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: master - 02 Kasım 2015, 11:56:34
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
0-100 bence çok korkulacak birşey değil :) Açıkçası el freni, uygun devir falan da gerekmiyor. Eğer rakip 122 hp lik bir araç ise, yapmanız gereken tek şey ön tekerleri kaydırmadan kalkış yapmak. Bunun için de ne aracınızı zorlamanıza gerek var, ne de korkmanıza sebep olacak bir hadise.

Aracı devirli ve dip gaz kaldırdığınız müddetçe, ön tekerler patinaja düşer. Patinaj durumu ASR' yi açar. ASR tekere giden momenti yani torku düşürür. Gücü otomatik olarak kaybetmiş olursunuz.

Bunun yerine yumuşak gaz hareketi uygulamanızı öneririm. Normal kalkış yapar gibi kalkın, sertliğe falan gerek yok, kalkış sonrası aracın hızlanması ile doğru orantılı bir şekilde gaz pedalına da yüklenmeye başlayın. Bu şekilde aracı ASR' ye düşürmeden kaldırabilirsiniz. Antreman gerekecektir. Aracınızın kataloğunda maksimum tork devrini öğrenin. Örnek olarak 5500 RPM ise, 6000 RPM de vites geçişini sağlayın. ARACI DEVİR KESİCİYE KADAR ZORLAMAYIN. Gereksiz bir harekettir. Çünkü zaten 5500 RPM' de maksimum torku aldınız, sonraki devirlerde tork düşmeye başlar. 6000-6500 RPM vites değişikliği sonraki vitese geçiş için gerekli olabilir, ama devir kesiciye girmeye gerek yok.

Kalkış sonrası ne kadar hızlı vites değiştirirseniz o kadar iyi sonuç alırsınız. Motorun yeni vitese geçişi maksimum tork devrine ne kadar yakın olursa o kadar seri hızlanmaya devam edebilirsiniz.

Lakin LÜTFEN BU YAZDIKLARIMI TRAFİĞE KAPALI ALANLARDA DENEYİN. Trafik, birden fazla aracın kalkış yarışları düzenleyeceği alanlar değildir. Bu iki araçdan daha fazla araç ve yayalar vardır ve hem kendinizi hem de trafikteki diğer varlıkları tehlikeye sokabilirsiniz.

Keyifli sürüşler.

Bence ben biraz alıştırma yapayım arabaya alışayım  :D
Aslında çok sakin araç kullanan biriyimdir arabamı hiç yormam hatta şuanda aracım ortalama 7.4 lt görünüyor. Fakat bazen yol boş oluyor bir müzik çalıyor gaza geliyosunuz insanın motor sesini duyası geliyor  :))

Bazen yol boş oluyor, hoş bir müzik eşliğinde gaza geliyor olmak ile, 122 lik sirocco ile kalkış yapmak aynı değil efenim :) Aman dikkat :) Kazasız sürüşler, keyifli forumlar...

Ben çok katılmıyorum :) Atmosferik araç için katılırım, ama tork basan turbo araçlarda 0-100'den her zaman korkmak lazım diye düşünüyorum. M32 şanzımanlı 159 ile chip tuning'den sonra normalde hiç yapmadığım şekilde kalkış deneyeyim dedim, maksat 0-200 ölçmek. ASR ve VDC'yi kapattım. Abartmadan anlatıyorum, 3. kalkışımdan sonra debriyaj kaçırmaya başladı. 1 ay içinde de kaçırma bütün viteslerde hissedilir hale geldi ve değiştirmek durumunda kaldım. Debriyajın durumu iyiydi bu arada.

Yıllar önce 156 ile track day'e gittim, ve fazla sayıda tur attım. Bu birçok kalkış da içeriyordu, hikaye değişmedi. Track day ardından servis ve masraf.

Artı süspansiyon ve aktarması hassas araçlar kullanıyoruz, her kalkış birkaç bin TL'ye malolacak aksamın daha çok zarar görmesi demek.

Hepsini geçtim, onbinlerce km kullanılacak lastiklerin ömrünün %50'sini az sayıda sağlam kalkışın ardından yemek mümkün.

Bunun dışında hızlı bir kalkış için Giu'yu patinaja düşürmeden kaldırmanın zor olacağını düşünüyorum. Yine konu turbo'ya geliyor. Atmosferik kadar dengeli gaz ayarı yapmak mümkün değil, bu yüzden ASR kapatılabiliyorsa kapatıp ardından sert bir kalkışla bence daha iyi sonuca varılır. El frenini neden söylüyorum, el freni sayesinde turbo halihazırda dolu kalkmak daha kolay. Rahmetli GTV V6 Turbo'da örnek olarak kalkış yapacağımda mutlaka el freniyle yapardım, yoksa zaman zaman yanlış gaz ayarımdan dolayı turbonun dolmasının aldığı zaman neticesinde kalkış başarılı olmazdı. Saniyeden daha kısa bir süre olsa da kalkış için önemli.

Özet olarak, çok zorlamayan insan için belki kalkış o kadar zararlı değildir. Ancak en iyi zaman peşinde koşan için, arabası da 150hp'nin üstünde ve torku da 250nm'lerden fazla ise ben problem yaratacağını tecrübe ile sabitledim.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Doğa Tosun - 02 Kasım 2015, 21:23:37
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Önden çeken arabayla kalkış zevksiz ve lastiğe, gergilere, ıvıra zıvıra, yakıta ve baskı balataya zarar birşey. Patinajın eğlencesi arkadan itiyorsa çıkar  :p

Bak yaaa :D

Yeni giu arkadan itişli gelsin de seneye sen de rahatla biz de rahatlayalım kardeşim :)
:)) inşallah abi, rwd canımdır cananımdır :D
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: milano 75 - 03 Kasım 2015, 01:01:42
kalkış ön çeker arabaya zulümdür bencede,hele ki yeni nesillerde asr falan filan(bende yok onlardan  :)) ).birileriyle kapışacaksanız bunu 2. den başlayarak yapmanız en mantıklısı.yada bunu sözlü teklif edenlere;balatam bitik yav,motor rodajda kardeş gibi şeyler söyleyip aracın gizemini koruyun.akfırata çok gittim,arabayı gören yanıma gelip  abi kalkalımmı falan diyo,ben hep böyle diyorum  ;) (son isteyen  lancer hariç)
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: balesanist - 03 Kasım 2015, 14:21:18
Giu yu okut bir GT al kardeşim
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Doğa Tosun - 03 Kasım 2015, 15:14:23
Sefa'nın gectigimiz aylarda sattığı Gt ss ile o dönem bende olan 147 1.6 ts manuel'i kaldırmıştık maksadımız 120 beygir ile 165 beygir arasında ne kadar fark olduğunu görmekti. 147'de launch yapma imkanı, gt ss'de tabiki yoktu.

Bunun da etkisiyle denememizde 147 , Gt ss'in 120'ye kadar önündeydi. Bir deneme daha yaptık, nerdeyse aynı sonucu aldık ve daha fazla zorlamak istemedik.

Gt ss 0-100 = 8,7 sn
147 1,6 ts 0-100 = 10,6 sn
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: KUY65 - 03 Kasım 2015, 15:31:25
You are not allowed to view links. Register or Login
Sefa'nın gectigimiz aylarda sattığı Gt ss ile o dönem bende olan 147 1.6 ts manuel'i kaldırmıştık maksadımız 120 beygir ile 165 beygir arasında ne kadar fark olduğunu görmekti. 147'de launch yapma imkanı, gt ss'de tabiki yoktu.

Bunun da etkisiyle denememizde 147 , Gt ss'in 120'ye kadar önündeydi. Bir deneme daha yaptık, nerdeyse aynı sonucu aldık ve daha fazla zorlamak istemedik.

Gt ss 0-100 = 8,7 sn
147 1,6 ts 0-100 = 10,6 sn
fark launchta mı ? yoksa arabanın fabrika verisine çıkamaması mı yani. mantıken gt nin 3-4 boy açması lazım fabrika verileri düşünüldüğünde.
O zaman 155 hp lpgli mitoyla 200+hp DG ye kafa tutayım ben bi  :rock: You are not allowed to view links. Register or Login
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: admin - 03 Kasım 2015, 15:46:52
GT SS'de sıkıntı olmalı, yoksa alelade 1,6 litre motora sahip bir 147 ile iki litre motorlu GT'yi geçemezsiniz.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: blackgear - 03 Kasım 2015, 15:50:04
You are not allowed to view links. Register or Login
GT SS'de sıkıntı olmalı, yoksa alelade 1,6 litre motora sahip bir 147 ile iki litre motorlu GT'yi geçemezsiniz.

+1 hem 1.6 ts hem de 2.0 SS kullanmış biri olarak, aradaki farkın çok ciddi farkındayım. Fabrika verileri de bunu söylüyor zaten.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: erdem1904 - 03 Kasım 2015, 15:56:30
alelade 1.6 ts de bu kadar yerden yere vurulmaz ki, bende otobanda jaguarları geçiyorum   :D
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: mahoretti - 03 Kasım 2015, 15:57:42
yalnız 1.6 motor ancak bu kadar yere batırılırdı tebrikler....  :duvar:
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: halil - 03 Kasım 2015, 16:35:40
alalade benzetmesi pek olmamış. 120 hp,dohc,twinspark,subab zamanlama sistemine bir motor.1,6 lt ler arasında bir benzeri de yok bu özellikleri ile.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: Doğa Tosun - 03 Kasım 2015, 17:09:51
Efendiler, yorumları dünki çocuğa cevap verir gibi yazmayın isterseniz ?

Önce oraya 0-100 sürelerini neden koyduğumu bir düşünün. 2,0 gt'nin 1,6'yı geçtiğini tahmin etmek için fazla zeki olmaya gerek yok. 2 buçuk yıldır Gt ss sahibiyim. bahsi geçen gt ss'in de yürüme konusunda hiçbir sıkıntısı olmadığını da bilecek bilgiye sahibim.

Kendi gt ss'imiz ile bahsi geçen 147 garajımda aylarca yanyana durmaktaydılar. Dönem dönem değil, birinden inip diğerine biniyordum. Hangisinin nerde daha hızlı olduğunu emin olun iyi bilirim. Her mecrada da, arkadaş sohbetlerinde de GT'nin yürümediğini söyler, 147'den konu açılırsa yürüyo yorumunu yaparım. Gt kesinlikle gücüne göre yürümeyen bir araba. (2,0 jts)
147 ise gücüne hacmine ve rakiplerine göre yürüyen bi araba. (1,6 ts) Zamanında 147'nin turbolu 1.4 tsı 122 dsg'lere de yetisemeyeceginden emindi birçok kişi. Fakat 3.viteste nasıl yanından geçip gittiğini bazı spec data sitelerinden 0-160, 80-160 gibi verilere bakarak anlayabilirsiniz. Dikkat çekmek istediğim başka bir nokta da; ben şu an övdüğüm 147'ye sahip değilim. Ama bu konuda eleştirdiğim Gt ss garajımda evladiyelik durmakta.  Umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır.

Maksadım launch'un, bilhassa iyi yapılmış launch'un önemini dile getirmek.

Gt ss kullanan arkadaşlar launch yapabiliyorsa(!) 147'ye daha erken yetişip geçeceklerdir. Fakat biz asla selespeedi N'de doldurup 1'e çekelim, yada 1'de gaz ve frene oturup bi anda frenden çekip kaldıralım vb. HAYVANLIKLAR yapmadık. 147'yi asr'yi kapatıp devrinde kaldırıp doğru zamanda 2'ye çektiğinizde yerinden sadece gazı dipleyip kalkan GT'den daha iyi kalktığınızı görürsünüz. İsteyen, imkanı olan denesin. GT asr ile boğuşurken 147 çoktan bir üst vitesin ortasında oluyor. GT'yi de asr'siz kaldırın derseniz, daha çok vakit kaybettiğini görürsünüz.(bizim o gün ki denediğimiz asfaltı ve GT'nin 3 bin kilometre yapmış yeni lastikleriyle) Bu durum lastik ve asfalt değişikliğinden etkilenebilir elbette. Ama bizim denediğimiz yerde sonuç buydu. O gün GT'yi 8,7 saniyede 100'e çıkaramadık, yada 147'nin 10,6 süresi launchsuz yapılmış bir süre. Bunu gerçekten bilmiyorum. Asfalt beyaz, eğim yok neredeyse.

Keşke bahsi geçen GT'yi Sefa satmamış olsaydı, ben de 147'mi satmamış olsaydım da bir buluşma bahanesi yaratarak pilot pilot deneterek 100'den önce 147'ye yetişmeye çalışmanızı seyredebilseydim. Tabi o gün bizim denediğimiz yerde.

1,6 ts'i hafife almayın. En çok ben taş atarım bahsi açıldı mı hep "tivinzıparkkk" vb. Şeyler yazarım, 146 nm'lik torkundan bahsederim falan. Ama hakkını da veririm. 1,6 TS iyi yürütüldüğünde öyle "alelade" 1,6 gibi gitmez. (En azından benim 160 bin kilometrede sattığım bana göre ve servisime göre kondisyonlu 1,6 öyleydi. Herkesin tivinsıparkı kendine göre yürür elbette, daha iyi yada daha kötü)

Bu arada Kutaycım, dg ile kuy'u kaldırırsak ciddi bi süre önde gideceğinden emin ol. Fakat sonunda GT yola oturup kalkış dezavantajında kaybettiğini topladığı an 147'yi nasıl tokat atar gibi geçiyorsa, 159'da öyle geçecektir biryerden sonra.

Yani özetle mevzu "1,6 147 manuel, GT ss'i geçer/geçti/geçiyor" DEĞİL. Eşşek değilse bi zahmet geçer bi şekilde zaten, ama bu emin olun kalkışta değil. Elbette roll denense GT rahat, hatta yüksek hızlarda tamamen rahat olacaktır.

;)

Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: burak_unsal - 03 Kasım 2015, 17:10:02
Şahsen ben adminimizin "alelade" kelimesi ile "üzerinde herhangi bir oynama yapılmamış" motoru kasttettiğini düşünüyorum..

Yoksa bi' 147 1.6 TS manuel sahibi olarak en az ben de en sizin kadar alınırdım sanırım. Bütün şartları sağlıyorum şu an  :D :D :D
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: KUY65 - 03 Kasım 2015, 17:16:48
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada Kutaycım, dg ile kuy'u kaldırırsak ciddi bi süre önde gideceğinden emin ol. Fakat sonunda GT yola oturup kalkış dezavantajında kaybettiğini topladığı an 147'yi nasıl tokat atar gibi geçiyorsa, 159'da öyle geçecektir biryerden sonra.
Ben 159 un stoplarını da görmeye razıyım biliyosun :D Launch ın farkettirdiğini biliyorum, bu kadar farkediceğini tahmin etmemiştim  :D
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: rain man - 03 Kasım 2015, 18:53:34
Pilotaj çok farklı mesele gerçekten. O konuda ne derseniz inanırım. 1.6 ts ile hiç araç karşılaştırmadım bilmiyorum fakat Doğa'nın söylediklerini yanlış anlayacak birşey yok. Aslında farkında olmadan herkes aynı şeyi söylüyor :)

Hangisi önce kalkar hangisi sonra açar bilmiyorum ama keşke hepsini aynı zamanda kullanma imkanım olsa da karşılaştırmaktan ziyade o heyecanı tatsam ben de.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: master - 03 Kasım 2015, 19:30:26
Doğa'nın söyledikleri doğru, yani GT SS, 147 1.6'yı kalkışta geçememiş olabilir. Ama anlatmak istediğini anlatamadığını düşünüyorum.

Yıllar önce 156 SS sahibi, siteye üye olmayan bir arkadaşım da Hyundai Accent'in kalkışta kendisini geçtiğini söylemişti.

Çünkü GT SS'in fabrika verisi yanlış. Manueli 8.7 saniyede kalkan aracın SS'i aynı süreyi nasıl yapsın? Ha yapar, ama doğanın dediği gibi gazı doldurup 1'e atarsın, aynı manuel gibi kalkarsın. O zaman da 147 zaten yetişemez.

SS ile mecburen sıfırdan kalkıyorsunuz, yani paşa paşa. E bu koşullarda da GT SS'in 0-100 hızlanmasının 10 saniye civarında olması normaldir.

Bu yüzden de hep söylüyorum, söylemeye devam edeceğim, 0-100 referans değildir, o günler çok eskidendi.

Zaten Doğa da farkında, 147 1.6 ile GT SS'te 100-200 denerseniz misal, 147 1.6 200'e geldiğinde GT SS ufukta kaybolmuş olacaktır.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: blackgear - 03 Kasım 2015, 19:57:46
Ne demek istediğini anlamadım You are not allowed to view links. Register or Login politikacılar gibi konuşmuşsun :))

Gt ss 8,7 147 1.6 10,6 demişsin.

Ama 120 ye kadar GT yetişemiyor demişsin.

Zamanlara bakılacak olursa, söylediğin hadise ancak 3 saniye zamanavansı ile gerçekleşir gibi gözüküyor.

Haa bu arada 147 yi sen, GT yi Sefa kullanıyorsa birşey diyemem. Zira gokarttada onu deneyimledik.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: DarknessHero - 03 Kasım 2015, 20:37:05
Sanırım yanlış anlaşılan şey ilk postla da alakalı olarak konu sahibi arkadaşın arabasında sıkıntı olmadığı gibi benim arabamda da sıkıntı yoktu. 50 beygir bir araba kullanmadığımız için 3-4bin kmdeki Michelin Pilot Sport 3 lastiklerimle dip gaz kalkışta çok uzun süre patinaja düşerek ekonomik bir kalkış hızında ilerleyebiliyordum. Konu sahibi arkadaş nasıl kendisinden 50bg daha az güçte bir araca belli bir hıza kadar geçiliyorsa Doğa'nın da beni geçmesi çok normal. O kalkışı yaptığımızda kendisinde de yeni olmasa da vakumlu lastikler vardı. Doğa da zaten demiyor ki 1.6 147 2.0 SS GT'den daha iyi kalkıyor 100 e daha çabuk ulaşıyor. Konuyu açan arkadaş da benim ve kendisinin yaşadığı fazla gücü doğru yere aktarma sorunu hakkında bilgi almak istemiş. Ben doğru aktarmayı bilmediğim için bilgi veremiyorum arkadaşa o yüzden yazmamıştım. Araç sorgulamaları konusu ile karıştı sanırım bu konu.
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: alisto - 04 Kasım 2015, 00:49:01
Konu amacından sapmış sanki biraz..

Sevgili konu sahibi kardeşim, lastiklerinin bitik olmadığını varsayıyorum; fabrika verilerine göre zaten senin geride kalman çok zor, muhtemelen çok yükleniyorsun ve boşa sarıyor lastiklerin. herkes bahsetmiş bundan. Birkaç deneme ile doğru set-up'u bulursun zaten. Ne kadar yapma desek de yapacaksın biliyorum  ;) en azından insan olmayan yerde yap.

Bu arada iyice kafayı kalkış performansına taktyısan, semi-slick lastiklere de göz atmanı öneririm.

Ayrıca stock 170'lik tct ile 160'lık dsg scirocco denemiştik, giu bir boy kadar önde gidiyor.. ki launch'da kaldırmamıştım o zaman..

Yani rakip arıyorsan 122'lik değil 160'lıklarla denemelisin sevgili kardeşim,  bırak o dizel jettalarla oynasın ;)
Başlık: Ynt: Maximum Kalkış Performansı
Gönderen: oguzhanyildiz - 04 Kasım 2015, 01:34:42
You are not allowed to view links. Register or Login
Konu amacından sapmış sanki biraz..

Sevgili konu sahibi kardeşim, lastiklerinin bitik olmadığını varsayıyorum; fabrika verilerine göre zaten senin geride kalman çok zor, muhtemelen çok yükleniyorsun ve boşa sarıyor lastiklerin. herkes bahsetmiş bundan. Birkaç deneme ile doğru set-up'u bulursun zaten. Ne kadar yapma desek de yapacaksın biliyorum  ;) en azından insan olmayan yerde yap.

Bu arada iyice kafayı kalkış performansına taktyısan, semi-slick lastiklere de göz atmanı öneririm.

Ayrıca stock 170'lik tct ile 160'lık dsg scirocco denemiştik, giu bir boy kadar önde gidiyor.. ki launch'da kaldırmamıştım o zaman..

Yani rakip arıyorsan 122'lik değil 160'lıklarla denemelisin sevgili kardeşim,  bırak o dizel jettalarla oynasın ;)

Verdiğin bilgiler gerçekten doğru zaten ben hatamı biliyorum aracıma çok yüklenip lastikleri sardırıyorum. Sadece giuliettaya alışamadım maximum kalkış için debriyaj gaz oranını yada giuya özel kaldırış yöntemleri varsa bunları öğrenmek için bu konuyu açtım.Sanırım dediğiniz gibi zamanla alışıcam :)

Herkese düşünceleri ve yanıtları için teşekkür ederim  :D