Arkadaşalr bildiğiniz üzere MKII 2.0 156 sahibiyim. Araç şuanda 120K kmde. Dün Akota Yetkili Servis ile görüştüm, bakıma oraya götüreceğim.
80K km'de trigeri, 100K kmlerde debriyaj seti, baskı balatası vssi değişmiş. Genel bir 120K yaptıracağım ama sizinde grüşlerinizi merak ediyorum. Şu kısımlara baktır, değiştirsen iyi olur diyebileceğiniz şeyleri paylaşırsanız memnun olurum.
Benim aklımda olan vites çanağı, vites kolu çok oynuyor. Bunun haricindekileri sizden bekliyorum :)
Bujiler nezaman değişmiş bilginiz varmı?
Lsiteyi bulamadım ama 100Klerde değişmiş olması lazım hatırladığım kadarıyla.
Ortalama kullanılmış bir araç olduğunu varsayarak;
Lastik, amortisör, aks, buji, bobin, marş motoru, şarj dinamosu, debriyaj alt merkezi, soğutma suyu, yağlar, hortumlar, alt takımlar, burçlar, fren tertibatı (diskler, hortumlar, balatalar, fren merkezi), akü, vites dişlileri vs. yaş ve km den ötürü kontrol edilmeli.
Vites çanağı kırık mı? Pahalı bir parçadır. Hurdalıktan da temin edebilirsiniz.
Tavsiyem, yetkili servis yerine özel servisleri tercih edin.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ortalama kullanılmış bir araç olduğunu varsayarak;
Lastik, amortisör, aks, buji, bobin, marş motoru, şarj dinamosu, debriyaj alt merkezi, soğutma suyu, yağlar, hortumlar, alt takımlar, burçlar, fren tertibatı (diskler, hortumlar, balatalar, fren merkezi), akü, vites dişlileri vs. yaş ve km den ötürü kontrol edilmeli.
Vites çanağı kırık mı? Pahalı bir parçadır. Hurdalıktan da temin edebilirsiniz.
Tavsiyem, yetkili servis yerine özel servisleri tercih edin.
Vites çanağı kırıkmı bilmiyorum ama vites topuzu sallanıyor. Forumda Bülent Abi vites çanağından olabileceğini söylemişti. İnternette baktım 120 lira gibi bir fiyatı vardı.
Birde şeyi eklemek istiyorum, bende yay+amortisör var. Bunları gücenli olarak ayarlatabileceğim neresi vardır?
Ben olsam trigeri değiştirirdim. :)
LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
159 nasıl 159?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben olsam trigeri değiştirirdim. :)
LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Ben de kafam rahat olsun diye değiştireyim istiyorum ama 130K kmye bırakacapım galiba.
You are not allowed to view links.
Register or Login
159 nasıl 159?
Bro ellerine sağlık, çok güzel araç. Tokluğu, kasası, iç aksam sıfır gibi maşallah :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben olsam trigeri değiştirirdim. :)
LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Ben de kafam rahat olsun diye değiştireyim istiyorum ama 130K kmye bırakacapım galiba.
Başka yerlerden kes, trigeri değiştir. O stresle arabaya binilmez :) Ben neredeyse tüm araçlarımda alır almaz ilk yaptığım iştir. 159'u aldığımda 120.000 'de değişecekti, 89.000 km.deydi değiştirdiğimde :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
159 nasıl 159?
Bro ellerine sağlık, çok güzel araç. Tokluğu, kasası, iç aksam sıfır gibi maşallah :)
Ohh üstümden yük kalktı :) Güle güle binin :clover:
Bulent abi araci biraktim, bakalim ne tutacak. Ama soyledigin gibi kismam gerekirsede trigeri degistirip digerlerinden kisacagim:)
HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Eyvallah bro, babam da cok tesekkur ediyor :)
HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Baban üstünden inmiyor galiba 159'un... :) 156 her sabah otoparkta aynı yerde duruyor... Sizin siteye bir tane de 156 mk 2 sw gelmiş gördün mü?
Pasam 159 kapalida diye onu aliyor, sicak olsun diye :)
Siyahi diyorsun dimi abi, o arac benimkinden once geldi. Yakalasaydim sahibini pazarlik edecektim. Temiz arac..
HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben yeni denk geldim geçenlerde... Caddeye bırakmıştı.. Duruşu falan güzeldi :)
Triger değişimi 1000lira normal midir arkadaşlar? Nette 240-350 lira arası.
Özel servislerde 500-600 aralığında fiyat veriliyor.Değerlendirmeyi sen yap.Birde bu fiyata varyator dahil mi sor.Yetkili servisler genelde triger değişiminde varyatoru falan da değiştiriyor.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Özel servislerde 500-600 aralığında fiyat veriliyor.Değerlendirmeyi sen yap.Birde bu fiyata varyator dahil mi sor.Yetkili servisler genelde triger değişiminde varyatoru falan da değiştiriyor.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Serkan abi bu özel servis fiyatı, varyatör hariç. Yetkili servis faturasını bilahale göstericem :)
Buarada Optimumluyum artık, beklerim :)
Oooo hadi hayırlı olsun bakalım sevindim senin adına, inşallah memnun kalirsin.
Özel servis fiyatı bu kadar olmuş mu?Ben biraz uzak kalmışım demek ki.Malum Alfa yi sattık o yüzden yanlış bilgi vermeyelim.Bilen arkadaşlar yazarlar.Oğuz görürse fikir verebilir belki.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekküürler abi. Homeoffice zor oluyordu, böyle daha stresli ama daha verimli olur diye düşünüyorum.
Arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Merak etme sen, ben söylerim şimdi ilgili kişilere...
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ankara da 2.0 ın triger seti varyator tamir kitiyle beraber 800 - 1000tlarasında değişir Serkan ;) 500 Tl ye 2.0 ı tam set değişimi yapan yer varsa benimde haberim olsun :)
Sana haber vermem, sen yine 1000 liraya değiştir. :-))
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Erdm abi parçaları dışarıdan alsak sorun olur mu? Her parça fiyatında biraz eklemiş Usta :)
Normalde sorun olmaz ama bazı ustalar bu durumda garanti vermem diyor.Parçalar ve değişim kendinden olursa 1 yıl garanti verirler.Bu arada Erdem ben 1.6 ile 2.0 trigger değişimi aarasında fark yoktur sanıyordum.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Trigerde o iş sakat :) ama diğerleri için salıncak vs bencede kendin al...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Normalde sorun olmaz ama bazı ustalar bu durumda garanti vermem diyor.Parçalar ve değişim kendinden olursa 1 yıl garanti verirler.Bu arada Erdem ben 1.6 ile 2.0 trigger değişimi aarasında fark yoktur sanıyordum.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Serkan bende ya tutarsa diye seviniyordum :) olur mu olur aslında bizimkilerin işçiliği çık maliyetli oluyor... :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Trigerde o iş sakat :) ama diğerleri için salıncak vs bencede kendin al...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Trigerde o iş sakat :) ama diğerleri için salıncak vs bencede kendin al...
Salıncaklarda sorun yok diyor, zaten maliyeti düşürebilceğim tek yer triger, oda en risklisi :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Normalde sorun olmaz ama bazı ustalar bu durumda garanti vermem diyor.Parçalar ve değişim kendinden olursa 1 yıl garanti verirler.Bu arada Erdem ben 1.6 ile 2.0 trigger değişimi aarasında fark yoktur sanıyordum.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
1.6 ile 2.0 triger değişiminde tek fark ballans kayışıdır. 1.6'larda balans kayışı yoktur.
Bugün aracın yürüyeninden iyice emin oldum. Kafamda bakımda değiştireceğim şeyleri netleştirdim.
Triger setini komple, bujiler ve termostat.
156 için 2 adet NGK buji takımı var. Diri 170lira, diğeri ise 320 lira. Arasında nefark var acaba?
Buji kodları önemli olan.
PMR7A
BKR6EKPA
olmalı.
Bülent abi teşekkürler.300 liranın altında bir çözüm görünmüyor, bujiler için :)
Uğur arabanın park yerini değiştir yoksa 1 sabah arabanı 16 156 jantlarıyla göreceksin. Her sabah görüp görüp bu konuda motive oluyorum :)
Abi aslında hergün çıkarıyorum aracı ama park yerim hep sabittir :)
Kameralara yakalanmadığın sürece sorun yok, canın sağolsun :D
Araç ile ani sağ sol manevralarından sonra araç yönünü bulurken hafif bir gezinme yapıyordu. Ankara buluşmasında Semih ve Kadir Abi sağolsun, onların aracını test etme imkanı buldum.
Benim sorun sandığım şy 156nın kendisiymiş :) Sanırsam ben şase rijitliğini 159 ile kıyaslayarak hata yapmışım :)