Selam arkadaşlar,
araç 147 2003 model
Motor rektifiye edilmesi gerekiyor. Ancak bundan öncesinde sizlere danışmak istediğim birkaç husus var.
Bugun bi alfa servisi ile görüştüm ve rektife işlemi için;
silindir bloğunun rektifiye edilmesi
piston-segman değişmesi (aynı zamanda yağ pompası da değişecek) için fiyat aldım.
görüştüğüm yer pistonların kaliteli pistonlar (marka da vermişti) olduğunu söyledi.
Motor bloğunun sökülmeyeceğini söyledi. Verdiği fiyat 3500 tl. Hatta kendi kendine hesap yaparken rektifiyeciye verilecek para için 100 tl gibi bişi söyledi...
Benim anlamadığım konu, motor bloğu sökülmeden silindir yataklarının nasıl rektifiye edileceği ve verilen fiyat...
Yapılacak işlemi ben mi yanlış anlıyorum acaba diye sizlere sormak istedim.
1) Motor kapağı açılacak
2) segman ve pistonlar değişecek
3) silindir bloğu rektifiye edilecek (motor sökülmeden nasıl oluyorsa:S)
4) yağ pompası değişecek
kaliteli segman ve piston takımı (goetze marka) 1000 tl civarı diye biliyorum.
yağ pompası da 800 tl.
bu durumda ortalama maliyet 1800 tl.
3500 tl olayını çözemedim... 1700 tl işçilik :S
Bir de rektifiye fiyatları genelde 4-5 bin tl arasından bahsediliyor. o fiyatlara acaba krank rektifikesi ve piston kolları değişimi falan da mı dahil...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Selam arkadaşlar,
araç 147 2003 model
Motor rektifiye edilmesi gerekiyor. Ancak bundan öncesinde sizlere danışmak istediğim birkaç husus var.
Bugun bi alfa servisi ile görüştüm ve rektife işlemi için;
silindir bloğunun rektifiye edilmesi
piston-segman değişmesi (aynı zamanda yağ pompası da değişecek) için fiyat aldım.
görüştüğüm yer pistonların kaliteli pistonlar (marka da vermişti) olduğunu söyledi.
Motor bloğunun sökülmeyeceğini söyledi. Verdiği fiyat 3500 tl. Hatta kendi kendine hesap yaparken rektifiyeciye verilecek para için 100 tl gibi bişi söyledi...
Benim anlamadığım konu, motor bloğu sökülmeden silindir yataklarının nasıl rektifiye edileceği ve verilen fiyat...
Yapılacak işlemi ben mi yanlış anlıyorum acaba diye sizlere sormak istedim.
1) Motor kapağı açılacak
2) segman ve pistonlar değişecek
3) silindir bloğu rektifiye edilecek (motor sökülmeden nasıl oluyorsa:S)
4) yağ pompası değişecek
kaliteli segman ve piston takımı (goetze marka) 1000 tl civarı diye biliyorum.
yağ pompası da 800 tl.
bu durumda ortalama maliyet 1800 tl.
3500 tl olayını çözemedim... 1700 tl işçilik :S
Bir de rektifiye fiyatları genelde 4-5 bin tl arasından bahsediliyor. o fiyatlara acaba krank rektifikesi ve piston kolları değişimi falan da mı dahil...
Cenk bey Bilgilendirme Amaçlı yazıyorum;
Motor açıldığında sadece Piston - Segman ve Yağ poması değişmez.
Pistonlar ve Yağ Pompası için aldığınız fiyat hemen hemen doğru. Piston kalitesine göre fiyatlar ciddi anlamda fark etmektedir.
Pistonlar ve Yağ pompasında okey isek diğerlerine gelelim.
Motor açıldığında belli olur bütün parçalar esasında Piston - Yağ Pompası da buna dahildir.
Motor açılmadan malesef kullanıcılar hep fiyat beklentisi içine girer fakat bu yanlıştır. Çünkü bir motor genelde minimum işçilik ve sıvıları dahil 4.000 TL ila 9 bin TL arasında biter (TwinSpark)
Pistonu ve yağ pompasını aldınız, rektifiyeciye 100 TL verdiniz iş bitti mi? Hayır. (Bu arada rektifiyeciler 100 TL ye çalışmaz orda bir yanlış anlaşılma var biilginiz olsun.)
Ana Yataklar,
Kol Yataklar,
Yağ Filtresi,
Motor Yağı,
Gezi Ayı,
Kol Burcu,
Supaplar,
Conta Takımı,
Arka Krank Keçesi,
Triger Set,
Devirdaim,
Krank,
Karter,
Gömlek,
Motor takozu,
Supap Gaydı gibi bir çok parça çıkabilir.
Bu yüzden açılmadan fiyatlandırması afaki olur tabi ama TwinSpark bir motor işçiliği için genelde Servisler 1000 TL den kapıyı açarlar bilginiz olsun.
4.000 TL gibi bir rakama topladığınızda yağ pompası ve krank gibi yüksek maliyetli ürünler olmadan en hafif atlatacağınız bir rektifiyeye gidebilirsiniz.
Fakat tekrar belirtiyorum tamamiyle afaki konuşuyoruz. Açılmadan yorum yapmak fiyatlandırmak yanlış olur.
Tesekkurler ilginize.
Araç kaç bin km'de... Rektefiye neden olacak onu da belirtmelisiniz... ?
Motor açılmadan, fiyat konuşmak afaki olur.
Silindir bloğunuz, gömlek isimli parçalara sahiptir ve pistonlar bu parçalar içerisinde çalışır, doğrudan bloğa temas etmezler.
Kapak açıldığında gömlekler de çıkarılabilir ve rektefiye sırasında piston ve segmanlarınıza göre honlanır veya yenilenir. Blok zarar görmediği sürece bloğu çıkarmanın manası yok.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.cagmotor.com%2Fdepo%2F5377212_06_3.JPG&hash=63fb4a12fe8c7d6b8c810b1a21cd97358ee68245)
Merhabalar. Bir yıl önce bende sadece yağ pompası değişecektir diye gitmiş olduğum servisten 6200 TL odeyerek komple motor yapıp çıktım. Kapalı kutu actikca çıkıyor birşeyler. Umarım sizin sadece saydiginiz kadarıyla kalır.
Alfa Romeo mk1 156 2.0 TS
You are not allowed to view links.
Register or Login
Silindir bloğunuz, gömlek isimli parçalara sahiptir ve pistonlar bu parçalar içerisinde çalışır, doğrudan bloğa temas etmezler.
Kapak açıldığında gömlekler de çıkarılabilir ve rektefiye sırasında piston ve segmanlarınıza göre honlanır veya yenilenir. Blok zarar görmediği sürece bloğu çıkarmanın manası yok.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.cagmotor.com%2Fdepo%2F5377212_06_3.JPG&hash=63fb4a12fe8c7d6b8c810b1a21cd97358ee68245)
kadir blogu nerden cıkartmaktan bahsettın? anlamadıgım ıcın soruyorum
Hazır yapılmışken komple motor indirip içindeki her şeyi değişmek daha makul, bende subaplar, subap yayları (çok farkediyor), krank, hidrolik iticiler ıvır zıvır derken 8 bin liraya çıkmıştı komple motor yapmak :)
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Hazır yapılmışken komple motor indirip içindeki her şeyi değişmek daha makul, bende subaplar, subap yayları (çok farkediyor), krank, hidrolik iticiler ıvır zıvır derken 8 bin liraya çıkmıştı komple motor yapmak :)
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
8 bin TL tutan malzeme listeleri, markaları ve fiyatları hakkında bilgi verir misiniz?
Tahminlerimi yazayım;
Muhtamelen pistonlarınız goetze (1000 tl),
subaplarınız da orijinal takıldığını varsayıyorum (900 tl)
krank (1500 tl diyelim, yenisi ile mi değişti)
piston kolları komple orjinal set (1200 tl)
conta takım 250 tl
yağ pompası 850 tl
yatak takımları vs icin de 500 diyelim
toplam= 6200 + 1800 (işçilik)=8000
yukarıda yazdıklarımı teyit eder veya yanlış olanları değiştirebilir misiniz...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Silindir bloğunuz, gömlek isimli parçalara sahiptir ve pistonlar bu parçalar içerisinde çalışır, doğrudan bloğa temas etmezler.
Kapak açıldığında gömlekler de çıkarılabilir ve rektefiye sırasında piston ve segmanlarınıza göre honlanır veya yenilenir. Blok zarar görmediği sürece bloğu çıkarmanın manası yok.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.cagmotor.com%2Fdepo%2F5377212_06_3.JPG&hash=63fb4a12fe8c7d6b8c810b1a21cd97358ee68245)
Bildiğim kadarı ile rektifiye gerekiyorsa (segman kurtarmıyorsa) motor bloğunu her türlü söküyorlar. Sadece gömlekleri söküp rektifiyeye göndermiyorlar. Bloğu gönderiyorlar ve gömlekler rektifiye ediliyor.
Sizin dediğiniz şekilde yapılması daha mantıklı geliyor, yani;
Diyelim segman kurtarmıyor ve motor yapılacak,
Mevcut gömlekler ve pistonlar (aşınmış olanlar) motordan sökülüp yerine yeni gömlek ve piston seti neden takılmıyor? yani neden aşınmış gömlekler rektifiye ediliyor, rektifiye etmek yerine yeni gömlek ve piston takılamaz mı?
You are not allowed to view links.
Register or Login
kadir blogu nerden cıkartmaktan bahsettın? anlamadıgım ıcın soruyorum
paylaştığı resimde görülen bloğu araçtan hiç sökmeden, blok araç üzerindeyken işlem yapılmasından bahsediyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
paylaştığı resimde görülen bloğu araçtan hiç sökmeden, blok araç üzerindeyken işlem yapılmasından bahsediyor.
Blok uzerinde rektifiye olmaz
parça listesi ustada duruyor şu an yanımda değil ve fiyatlarını hatırlamıyorum ancak parçalar şu şekilde.
federal mogul pistonlar
(aşağıdaki değişen tüm parçalar orijinaldir)
subaplar ve yayları
krank çok az taşlama, yatak sarınca hafif çizilmiş
16 hidrolik itici, subap fincanı da diyorlar
tek egzantrik aşınmıştı, onu değiştik
yağ pompası
yağ soğutucusu
conta monta
segmanlar
çıkma silindir kapağı (benimkinde kılcal ufak bi çatlak vardı)
blok ve kapak taşlama rektefiye işçilikleri falan
piston kolları vesaire aynı şekilde değişti
yataklar
varyatör tamiri
10-60 mobil yağ
elbette ustanın kendi işçiliği de var
aklıma gelmeyen parça var mı bilemedim şu an, ama ben ne var ne yok değiştirdim çünkü eski sahibi sağolsun motora katkı attığı için artık parçalar hidrolik iticilerim bozmuştu, komple her şey temizlenip 0 motor olsun istedim.
triger sökülmüşken o da değişti tabii ki
You are not allowed to view links.
Register or Login
8 bin TL tutan malzeme listeleri, markaları ve fiyatları hakkında bilgi verir misiniz?
Tahminlerimi yazayım;
Muhtamelen pistonlarınız goetze (1000 tl),
subaplarınız da orijinal takıldığını varsayıyorum (900 tl)
krank (1500 tl diyelim, yenisi ile mi değişti)
piston kolları komple orjinal set (1200 tl)
conta takım 250 tl
yağ pompası 850 tl
yatak takımları vs icin de 500 diyelim
toplam= 6200 + 1800 (işçilik)=8000
yukarıda yazdıklarımı teyit eder veya yanlış olanları değiştirebilir misiniz...
100 liraya rektife olması imkansız kapak rektefiyesi 250-350 TL civarıdır Ankarada
motor rektefiyesi 500-700 TL civarıdır.
Ankarada Ortalama motor işçiliği servislerde 1000-1300 TL arasındadır.
sadece 2000 TL işçilik ve rektefiyeye gidiyor.
krank durumuna göre motor rektefiyesi 5000-7000 TL civarı değişir.
yani size verdiği fiyatlarla nasıl motor rektefiyesi yapılıcak şaşırdım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
100 liraya rektife olması imkansız kapak rektefiyesi 250-350 TL civarıdır Ankarada
motor rektefiyesi 500-700 TL civarıdır.
Ankarada Ortalama motor işçiliği servislerde 1000-1300 TL arasındadır.
sadece 2000 TL işçilik ve rektefiyeye gidiyor.
krank durumuna göre motor rektefiyesi 5000-7000 TL civarı değişir.
yani size verdiği fiyatlarla nasıl motor rektefiyesi yapılıcak şaşırdım.
aynen haklısınız, sanırım rektifiyeden o an için kastı segman kurtarması durumunda gömleklerin honlanması işlemi. tabii buna rektifiye demek yanlış oluyor. ayrıca segman atmak yetse bile, bu rektifiye edilmiş bir motorun yerini asla tutmaz diye düşünüyorum. ancak bazı ustalar segman kurtardığı durumda segman atılırsa, bunun motor yapmaktan hiç farkı olmadığını söylüyor. muhtamelen onlar haklıdır ancak nedense ben buna kendimi inandıramıyorum. yani motor kapağı açılmışken segman attırmak yerine (2300 tl civarı-yağ pompası dahil), rektifiye yaptırılıp yeni segman piston takımı taktırmak daha mantıklı geliyor.
bu arada bilginiz varsa gömlekleri rektifiye etmek yerine gömlek piston setinin komple yenisi ile neden değişmediği konusundaki fikirlerinizi merak ediyorum...
Kuru tip laynere sahip oldugu icin rektefiye islemi sayesinde piston segman setinin ust olcusu(rektefiye olcusune gore) alinarak yenileme islemi tamamlanmis olur.Tabi motorun da bir rektefiye siniri bulunur(en fazla 0.060 inc).Yas tip laynere sahip motorlarda rektefiye islemi yapilmaz(yapilmamali) layner(gomlek) degisimi yapilir.(piyasada renault 9-11-12-19-21 serilerinin cleon tipi motorlari yas tip laynere sahiptir.)
Tabi rektefiye sonucu buyuyen layner olcusu icin de piyasa cesitli olculerdeki setler ile acigi kapatmis olur.
You are not allowed to view links.
Register or Login
kadir blogu nerden cıkartmaktan bahsettın? anlamadıgım ıcın soruyorum
Arkadaş ilk konusunda "Benim anlamadığım konu, motor bloğu sökülmeden silindir yataklarının nasıl rektifiye edileceği ve verilen fiyat..." şeklinde bir soru yazmış.
Anladığım kadarı ile silindir yatağından kastı da gömlekler. Bu durumda blok sökülmeden gömleklerin rektefiyesi yapılabilir diye düşünerek bunu yazdım :)
Hiç motor yaptırmadığım için net bilgim yok ama, anladığım kadarı ile arkadaşın sorusu, bloğun araçtan sökülmeden rektefiyesinin yapılabilirliği yönündeydi. Ve yine bildiğim kadarı ile gömlekler için bloğu araçtan sökmeye gerek yok bu işlem için.
Selamlar...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaş ilk konusunda "Benim anlamadığım konu, motor bloğu sökülmeden silindir yataklarının nasıl rektifiye edileceği ve verilen fiyat..." şeklinde bir soru yazmış.
Anladığım kadarı ile silindir yatağından kastı da gömlekler. Bu durumda blok sökülmeden gömleklerin rektefiyesi yapılabilir diye düşünerek bunu yazdım :)
Hiç motor yaptırmadığım için net bilgim yok ama, anladığım kadarı ile arkadaşın sorusu, bloğun araçtan sökülmeden rektefiyesinin yapılabilirliği yönündeydi. Ve yine bildiğim kadarı ile gömlekler için bloğu araçtan sökmeye gerek yok bu işlem için.
Selamlar...
:) Konu o kadar çok çorba oldu ki ben dahi artık şaşırdım :arkadasim:
Malesef kadirim motor blogu sökülmeden rektifiyeci işlem yapamıyor. Zaten sökmek üzerinde işlem yapmaktan daha basit :)
Doğrudur Sercanım, belirttiğim gibi, hiç motor toplama tecrübem olmadı :)
Ama blok sökülmeden yapılacak ise, gömlekler ayrı parçalar olduğu için yapılabilir olduğunu düşünerek bilgi paylaşımı yapmış bulundum :) Zorluğu konusunda veya hangisini tercih edilmesi daha makul konusunda bilgim yok maalesef :arkadasim:
https://www.youtube.com/watch?v=XQnunfshj5s (https://www.youtube.com/watch?v=XQnunfshj5s)
Arkadaşlar selamlar..
Uzun süre sonra foruma ilk mesajım olacak. Yorum yapıp yardımcı olursanız sevinirim. Bazı arkadaşlarımızın bildiği üzere bende, Alfadanadam Bülent abimizden 2013 Ocak ayında aldığım 156 2.0 manuel var. Aracı çok kullandığım için 2017 yılında bir de Tata Marina SW almıştım, şirket aracı kafasıyla. Alfa'nın üzerindeki yükü ona aktarıp rahatlatacaktım plana göre 156'yı. Tata'dan memnunun, tam bir fiyat-fayda aracı ama planlar da bir yandan istediğim gibi gitmedi.
Gerek aralarda Tata'ya para harcamam (keza Alfa'nın yanında devede kulak sayılır bu harcadığım para ama yine de odak ona kaydı) gerekse de bir buçuk senedir pandemiden dolayı işlerimin epey kötülemesinden dolayı Alfa'nın bakımlarını epey bir aksattım ve bu bakımlar birikti.
Bu sene başında akü alamadığım için 3-4 ay yattı ve tam "akü aldım, bakımsızlığına rağmen biraz kullanayım" derken motor hararet gördü. Tata ustasına anlattım ve conta yaktığını düşündüğünü söyledi. Şimdi biraz para toparlayıp Alfa'yı ayağa kaldırmayı düşünüyorum. Garajda bir kaç aydır yatıyor.
Motorun rektifiyeye girmesi gerektiğini düşünüyorum ve geçen hafta Ankara'da iki ayrı servisten fiyat aldım. İlk uğradığım servis, çıplak olarak 2.0 TS motor için 14 bin TL isteyeceğini söyledi. Silme rektifiyeymiş.. Konuştuğumuz bazı ekstralarla da "18-19 civarına çıkabilir" dedi. Dolar'ın bu kadar arttığı bir ortamda, 2.0 motorun silme yenilenmesi için 14-15 bin TL fiyat bana çok uygun geldi.
Başka bir servise uğradığımda ise üst kapağın epey bir fiyat tuttuğunu ve 2.0 TS motor için silme rektifiyenin 24-25 bin TL civarında olacağını ve diğer ekstralarla da 29-30 bin TL civarına çıkacağını ifade etti. İşin aslı bu fiyat daha fazla olsa da bana daha inandırıcı geldi.
İşin başka bir köşesinde ise babamla konuşurken, kendisinin "debriyaj baskı balata bittiyse motorun çekmeyeceği" bilgisini hatırlatması ile karşılaştım. "Bir ustaya gösterelim, belki rektifiyeye gerek yoktur" dedi. Bana kalırsa sadece kötüleyen baskı balata değil durum. Daha önce "yarım rektifiye" benzeri bir durum zaten yaşamıştı. Arabanın eksiklerini tam olarak gidermek istiyorum ve daha sonra duruma göre kullanmak veya satmak üzere karar alacağım.
Sorum şu olacak.. Bu rektifiye fiyatlarından hangisi daha gerçekçi? Biliyorum, daha ayrıntılı liste ile gelmeliydim ama şu an elde bu bilgiler var. Başka yapabileceğiniz tavsiyeler de olur mu?
Teşekkürler :) :) :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaşlar selamlar..
Uzun süre sonra foruma ilk mesajım olacak. Yorum yapıp yardımcı olursanız sevinirim. Bazı arkadaşlarımızın bildiği üzere bende, Alfadanadam Bülent abimizden 2013 Ocak ayında aldığım 156 2.0 manuel var. Aracı çok kullandığım için 2017 yılında bir de Tata Marina SW almıştım, şirket aracı kafasıyla. Alfa'nın üzerindeki yükü ona aktarıp rahatlatacaktım plana göre 156'yı. Tata'dan memnunun, tam bir fiyat-fayda aracı ama planlar da bir yandan istediğim gibi gitmedi.
Gerek aralarda Tata'ya para harcamam (keza Alfa'nın yanında devede kulak sayılır bu harcadığım para ama yine de odak ona kaydı) gerekse de bir buçuk senedir pandemiden dolayı işlerimin epey kötülemesinden dolayı Alfa'nın bakımlarını epey bir aksattım ve bu bakımlar birikti.
Bu sene başında akü alamadığım için 3-4 ay yattı ve tam "akü aldım, bakımsızlığına rağmen biraz kullanayım" derken motor hararet gördü. Tata ustasına anlattım ve conta yaktığını düşündüğünü söyledi. Şimdi biraz para toparlayıp Alfa'yı ayağa kaldırmayı düşünüyorum. Garajda bir kaç aydır yatıyor.
Motorun rektifiyeye girmesi gerektiğini düşünüyorum ve geçen hafta Ankara'da iki ayrı servisten fiyat aldım. İlk uğradığım servis, çıplak olarak 2.0 TS motor için 14 bin TL isteyeceğini söyledi. Silme rektifiyeymiş.. Konuştuğumuz bazı ekstralarla da "18-19 civarına çıkabilir" dedi. Dolar'ın bu kadar arttığı bir ortamda, 2.0 motorun silme yenilenmesi için 14-15 bin TL fiyat bana çok uygun geldi.
Başka bir servise uğradığımda ise üst kapağın epey bir fiyat tuttuğunu ve 2.0 TS motor için silme rektifiyenin 24-25 bin TL civarında olacağını ve diğer ekstralarla da 29-30 bin TL civarına çıkacağını ifade etti. İşin aslı bu fiyat daha fazla olsa da bana daha inandırıcı geldi.
İşin başka bir köşesinde ise babamla konuşurken, kendisinin "debriyaj baskı balata bittiyse motorun çekmeyeceği" bilgisini hatırlatması ile karşılaştım. "Bir ustaya gösterelim, belki rektifiyeye gerek yoktur" dedi. Bana kalırsa sadece kötüleyen baskı balata değil durum. Daha önce "yarım rektifiye" benzeri bir durum zaten yaşamıştı. Arabanın eksiklerini tam olarak gidermek istiyorum ve daha sonra duruma göre kullanmak veya satmak üzere karar alacağım.
Sorum şu olacak.. Bu rektifiye fiyatlarından hangisi daha gerçekçi? Biliyorum, daha ayrıntılı liste ile gelmeliydim ama şu an elde bu bilgiler var. Başka yapabileceğiniz tavsiyeler de olur mu?
Teşekkürler :) :) :)
İlk önce conta yanık testi yapılmalı, tamamen motora girmek son çare olsun,ayrıca 30 nasıl bir rakamdır öyle.
Ayda 5 lira kazanan biri yarım senede kazanıyor o parayı.
15 e çıkabilceğini düşünüyorum ben.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Arkadaşlar selamlar..
Uzun süre sonra foruma ilk mesajım olacak. Yorum yapıp yardımcı olursanız sevinirim. Bazı arkadaşlarımızın bildiği üzere bende, Alfadanadam Bülent abimizden 2013 Ocak ayında aldığım 156 2.0 manuel var. Aracı çok kullandığım için 2017 yılında bir de Tata Marina SW almıştım, şirket aracı kafasıyla. Alfa'nın üzerindeki yükü ona aktarıp rahatlatacaktım plana göre 156'yı. Tata'dan memnunun, tam bir fiyat-fayda aracı ama planlar da bir yandan istediğim gibi gitmedi.
Gerek aralarda Tata'ya para harcamam (keza Alfa'nın yanında devede kulak sayılır bu harcadığım para ama yine de odak ona kaydı) gerekse de bir buçuk senedir pandemiden dolayı işlerimin epey kötülemesinden dolayı Alfa'nın bakımlarını epey bir aksattım ve bu bakımlar birikti.
Bu sene başında akü alamadığım için 3-4 ay yattı ve tam "akü aldım, bakımsızlığına rağmen biraz kullanayım" derken motor hararet gördü. Tata ustasına anlattım ve conta yaktığını düşündüğünü söyledi. Şimdi biraz para toparlayıp Alfa'yı ayağa kaldırmayı düşünüyorum. Garajda bir kaç aydır yatıyor.
Motorun rektifiyeye girmesi gerektiğini düşünüyorum ve geçen hafta Ankara'da iki ayrı servisten fiyat aldım. İlk uğradığım servis, çıplak olarak 2.0 TS motor için 14 bin TL isteyeceğini söyledi. Silme rektifiyeymiş.. Konuştuğumuz bazı ekstralarla da "18-19 civarına çıkabilir" dedi. Dolar'ın bu kadar arttığı bir ortamda, 2.0 motorun silme yenilenmesi için 14-15 bin TL fiyat bana çok uygun geldi.
Başka bir servise uğradığımda ise üst kapağın epey bir fiyat tuttuğunu ve 2.0 TS motor için silme rektifiyenin 24-25 bin TL civarında olacağını ve diğer ekstralarla da 29-30 bin TL civarına çıkacağını ifade etti. İşin aslı bu fiyat daha fazla olsa da bana daha inandırıcı geldi.
İşin başka bir köşesinde ise babamla konuşurken, kendisinin "debriyaj baskı balata bittiyse motorun çekmeyeceği" bilgisini hatırlatması ile karşılaştım. "Bir ustaya gösterelim, belki rektifiyeye gerek yoktur" dedi. Bana kalırsa sadece kötüleyen baskı balata değil durum. Daha önce "yarım rektifiye" benzeri bir durum zaten yaşamıştı. Arabanın eksiklerini tam olarak gidermek istiyorum ve daha sonra duruma göre kullanmak veya satmak üzere karar alacağım.
Sorum şu olacak.. Bu rektifiye fiyatlarından hangisi daha gerçekçi? Biliyorum, daha ayrıntılı liste ile gelmeliydim ama şu an elde bu bilgiler var. Başka yapabileceğiniz tavsiyeler de olur mu?
Teşekkürler :) :) :)
Merhaba,
Öncelikle motoru açmadan verilen fiyatların hiçbiri gerçek olamaz. İş 14 bin liraya da bitebilir, 30 bin liraya da.
Teferruata girmeden başlıca masrafları belirteyim;
- Rektefiyeci işçiliği ortalama 2 bin TL
- Motoru indiren servisin işçiliği ortalama 3 bin TL
- Silindir kapağı gerekirse boş kapak minimum 4 bin TL, dolu olması gerekirse 5-6 bin TL maliyeti (taşlama payı varsa kapak maliyeti ortadan kalkar)
- Piston, segman, gömlek , yatak vs gerekirse (yüksek ihtimal en az yarısı gerekecek) 2-3 bin TL varsayalım
- Triger, devirdaim, kayışlar, termostat, yedek su deposu, motor yağı x2 ve filtresi x2 , contalar. 3 bin TL de bunlara diyelim kabaca.
- Bunlar aşağı yukarı kesin olan şeyler. Sürpriz maliyetler de olacaktır, buji, bobin, kablo veya aklıma gelmeyen başka şeyler.. sürpriz bütçesini de düşünmek lazım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
İlk önce conta yanık testi yapılmalı, tamamen motora girmek son çare olsun,ayrıca 30 nasıl bir rakamdır öyle.
Ayda 5 lira kazanan biri yarım senede kazanıyor o parayı.
15 e çıkabilceğini düşünüyorum ben.
30'a öyle bir çıkıyor ki ,0-30 hızlanması acayip. İnsanı koltuğa yapıştırıyor güncel motor maliyetinin G kuvveti :)
Arkadaşlar, yorumlar için teşekkürler. Bir servisten daha fiyat ve görüş alacağım.
Onu ve sonraki aşamaları da bildiririm. :-)
Alfa 156 için 30 bin lira çok para. Gerçi bizim paranın bir değeri kalmadı.
Alfa Tech Serif usta ile görüştünüz mü hiç?