Evet arkadaşlar motor sıcaklığı normal derece olaraktan kaç derece olmalı ? 90 mı yoksa daha düşük mü ?
Sizde kaçta duruyor gösterge? Aklıma takíldıda :serefe:
Normal olarak 90 derecede durması lazım. Yolda giderken 87 filan oluyo benimki şehir içi trafiğinde 95 filan. Klima açık iken hep 87 gibi duruyo.
Alfa Romeo mk1 156 2.0 TS
90'a çakılı durmalı.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ilk calistirdigimda dusuk sondadan 60-70, 90-a gelince mesela uzun yolda kullanirken ara sira 70lere fln dusuyor sorun mu var aracimda aceb? :-X
90'da sabit kalması gerekiyor. Termostat değiştirmeniz gerekebilir. Fakat değiştirdikten sonra 90'da sabit kalan da var 85'lere düşen de var uzun yolda. Ben de uzun yol, şehiriçi farketmiyor hep 90'da sabit kalıyor.
Sadece bir veya iki kez 80 civarına düştüğünü gördüm bir daha da yapmadi şeytan kulağına kurşun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dusuk sicaklik gosterirken motor kapagi resmen yaniyor ya sicakliktan !? :S
Bu dusuk sicaklik yakita da etkisi olur dimi ?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Dusuk sicaklik gosterirken motor kapagi resmen yaniyor ya sicakliktan !? :S
Bu dusuk sicaklik yakita da etkisi olur dimi ?
Bence bir baktırın çünkü eğer doğru ölçüm olmuyorsa gereken sıcaklıkta ikinci fanı açmama durumları falan olabilir.
Selam,
156'larda ısı göstergesi oynaktır. Fakat 85 lerin altına düşmemesi gerekir. Düşüyorsa termostat kaçırıyor demektir. Kışın arabayı fazla ısıtamazsın ve aracın için soğuk kalır. Termostatı değiştirirsen rahat edersin. dur-kalklarda 95 lerin bir miktar üzerine çıkarsın fakat fan açtıktan sonra daha yukarılara gitmez. 95 civarında kalır. Ayrıca antifrizi eksik etme. Çünkü 100 derece ve üstünde suyun kaynamasını engeller.
159 larda bu ibre hiç oynamıyor. 90'a geldikten sonra sanki çakılı kalıyor. Dur- kalk, uzun yol, yaz- kış, klima açık- kapalı hiç farketmiyor. Nazar değmesin hep aynı. Alman arabalarında bu duruma hayran hayran bakarken 159 larda da böyle olması beni çok memnun etti. 159'da sıfır termostat ta bile 85-95-100 arası çok oynak gösterge vardı...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ilk calistirdigimda dusuk sondadan 60-70, 90-a gelince mesela uzun yolda kullanirken ara sira 70lere fln dusuyor sorun mu var aracimda aceb? :-X
Termostat arızası yada şöyle diyelim termostat açık olarak arızalanmış. Şehir içinde görmezsin ama uzun yola çıktığında 60-70 seviyelerine indiğini görürsün. 130-150TL civarı bişey termostat.
70 90 arası normal diyor uzun yolda her usta bana ancak yabancı forumlarda bizim 70 sandığımız çizginin 80, 110 sandığımız çizginin 100 olduğunu test ettiğini söyleyen bir kaç kullanıcı görmüştüm.
Aynı anda cihaza bağlayıp göstergeye de bakarak doğrulama yapmışlar. Tabii kendimiz yapmadıkça ne derece doğru bilmiyorum denemek lazım.
Ben 90 sabit olması gerektiğini okumuştum ama araçtan araca motordan motora değişiyor sanırım. Ben de 90a sabitledikten sonra hiç değişmiyor.
Nezamandır yazıcaktım Sadece bilgi için yazıyorum gsxr-600 race motorsikletime , bu alttaki üründen koyuldu , performance araçlarda daha cok kullanılan ürün susuz çalıştırma

, kısaca merak eden linke bakabilir , ancak motorda bariz fark etti ,
Biraz pahalı bir ürün tahminen türkiyede satışı yok diye biliyorum .. 20 yıl ömür veriliyor .
http://www.evanscoolants.co.uk/Coolants/Automotive/auto_cool_180
Motor ısındıktan sonra 90'da sabit kalmalı. Aksi halde termostat arızalanmasından kaynaklanıyor.
Mk1 156sı olup da devamlı 90da duran var mı acaba aramızda mk2 yahut 147 falan gördüm de mk1 156da sabit diyen görmedim hiç :( tam bir muamma oldu mevzu
156 larda oynak sanırım. GT' de hayretler içerisindeyim, sürekli 90. Ama 156' da 90 altına da düşerdi, üstüne de çıkardı :) Yaz kış herhangi bir sorun da yaşamadım.
uzun yolda 70-90 arası NORMAL diyen usta varsa, o ustadan uzak durmada fayda var.
Valla benim 2006 147 de de 90 a yapışıyordu hararet göstergesi.. Bir dönem 70 lere düşüyordu , termostat değişimiyle problemden kurtulduk..
Zaten yeni nesilde bu sıkıntı hiç kalmamıştır , dizel giu da 90 a sabit..
Sent from my iPhone using Tapatalk
araç sürekli trafikteyse 90 ve 100 arasında gidip gelir. ancak, dur kalk yapmadan düzenli olarak seyir halindeyse 80 civarı olması gerekiyor.
Ne kadar hava, soğuk hava alabilirse motor o kadar soğuyacaktır. Böylece performansı da artar.
Ancak, kışın yaşanılan 0'a yakın derecelerde araca zarar verebilecek düzeye gelmektedir.
Bu muhabbet hiç bir zaman bitmeyecek :D Winter is coming :kahve:
Motor sıcaklığının 70 derece civarlarına düşmesi, motor yağından tam randıman alamamaya ve motor ısısını yükseltmek için daha çok yakıt harcamaya sebep olmaz mı? Bir çok arabada sıcaklık 90 derecede çakılı. Bence mutlaka termostatta, ısı sensöründe vs. bir yerde ters işleyen - işlemeyen bir şeyler var.
You are not allowed to view links.
Register or Login
156 larda oynak sanırım. GT' de hayretler içerisindeyim, sürekli 90. Ama 156' da 90 altına da düşerdi, üstüne de çıkardı :) Yaz kış herhangi bir sorun da yaşamadım.
Bizim 156 da oynaklar grubundan herhalde :p uzun yolda 70e falan düşüyor şehir içi ise 85-95 arası geziniyor.
arkadaşlar. bu muhabbet gerçekten çok yapıldı ama hala "olması gerekiyor" deniyor... bu işin standartı, olması gerekeni;
nerde olursanız olun, ister uzun yol, ister şehir içi trafik, ister kış ister yaz... araç 90 dereceyi göstermesi lazım. hafif oynamalar fanın devreye girmesiyle olur. Normaldir ama 85 derecenin altı ile 100 derecenin üstü normal değildir. Düşük sıcaklık termostat yüksek sıcaklık ise fan arızalarını gösterir NOKTA
You are not allowed to view links.
Register or Login
arkadaşlar. bu muhabbet gerçekten çok yapıldı ama hala "olması gerekiyor" deniyor... bu işin standartı, olması gerekeni;
nerde olursanız olun, ister uzun yol, ister şehir içi trafik, ister kış ister yaz... araç 90 dereceyi göstermesi lazım. hafif oynamalar fanın devreye girmesiyle olur. Normaldir ama 85 derecenin altı ile 100 derecenin üstü normal değildir. Düşük sıcaklık termostat yüksek sıcaklık ise fan arızalarını gösterir NOKTA
Kesinlikle katılıyorum abi, ama 156 larda 90 sabit görmedim, duymadım açık konuşmak gerekirse :)
Saatten de 85 mi oluyor 80 mi bilemiyorum. 50 var, 90 var 120 var sanırım ibrede. Ve evet benim 156 oynaktı. Uzun yolda, 90 da göremedim hiç. Hep 90 altı. Ama termostat arızasını 145 den biliyorum, içeri sıcak hava gelmez mesela. Çok zor gelir yada, uzun süre bekliyordum motorun ısınmasını. O da T.S. motordu. Termostadı değiştirdim, sorun ortadan kalktı. Ama 156 için kesinlikle termostat arızası vardı diyemem.
Trafikte 156 90 derece civarlarında geziyordu. Dur kalk etkili, 90 üstüne çıkıyordu. Fan devreye giriyor tekrar 90 altına iniyordu. Yani olan buydu. Ama herhangi bir sorun ile karşılaşmadım yaz kış.
Ama GT ve 147 farklı. Nasıl bilmiyorum, sıcaklık sürekli 90 da sabit. Uzun yol, yoğun trafik farketmiyor. Hani ben GT' de durumu JTS motora bağlıyordum, ama 147 ler de böyle. Henüz forumda da 156 kullanıp, evet benim Alfa' nın motor sıcaklığı 90 da sabit çakılı kalıyor diyeni görmedim :)
benim 156 şehir içi sıkışık tarfik olmazsa hemen hemen hep 90 sabit kalıyordu. ama uzun yolda 85-90 arası değişkenlik gösteriyordu. termostat bozuktur diye değişim yaptım ama sonuç yine değişmedi.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Saatten de 85 mi oluyor 80 mi bilemiyorum. 50 var, 90 var 120 var sanırım ibrede. Ve evet benim 156 oynaktı.
Trafikte 156 90 derece civarlarında geziyordu. Dur kalk etkili, 90 üstüne çıkıyordu. Fan devreye giriyor tekrar 90 altına iniyordu. Yani olan buydu. Ama herhangi bir sorun ile karşılaşmadım yaz kış.
bu senin dediğin normal ama. 90+ olur. fan devreye girer 90 a düşer. benim Fiat Brava da böyleydi mesela. hep yukarı doğru oynaktı ama 90 dan aşağı hiç düşmezdi. Rüzgar, soğuk vb. etkileri hesaba katalım bi 5 derece düşüş te normal diyelim ama 70 ler 60 lar hiç normal değil. benimde 147 de 90 dan düşmeye başladı. uzun yolda hatta kışın 50 bile gördüm. Zararlı mı ? Bilemem. Termostat değişti 90 sabitlendi kış yaz şehir içi uzun yol.
147 lerde hararet 90 da sabit kalır.156 larda ise sıcaklık oynaktır.sıkışık şehir içi trafikte 95 lere kadar çıkar.
Bende de 90 sabit, daha bir hareketini görmedim, ne altı ne üstü.(gt)
You are not allowed to view links.
Register or Login
147 lerde hararet 90 da sabit kalır.156 larda ise sıcaklık oynaktır.sıkışık şehir içi trafikte 95 lere kadar çıkar.
Aynen bunu ilk arabayı alıp getirgimizde farkettik araba hararet yaptı , arabaya bişey oldu sandık. 90 ı fln gecmişti dur kalklarda sonradan araba haraket edince 90a düşmüştü geri :)