Arkadaşlar özellikle kış aylarının gelmesiyle birlikte motorlarımızın soğuk ve verimsiz çalışması konusunda birkaç başlıkta ayrı ayrı açıklamak zorunda kaldım.
Soğutma sistemi ile ilgili olarak detayları bu başlıkta toplama niyetindeyim.
Bazı modellerde farklı uygulamalar olsada ben bu anlatımımda yaygın olarak kullanılan Twin Spark motorlu araçları örnek alacağım ve resimleri bu modelden ekleyemeye çalışacağım. Aklıma gelen farklılıklara da yeri geldiği zaman ayrıca değineceğim.
Soğutma sisteminin amacı : Motorun dizayn kriteri olan 90 derece sıcaklığa erişmesini ve bu sıcaklıkta sabit kalmasını sağlamaktır.
Sistem genel işleyişi :
Sistem üzerinde haraketini triger kayışı üzerinden alan bir devirdaim pompası bulunmaktaıdır. Genelde bu pompanın her iki triger kayışı değişiminde 1 kere değiştirilmesi önerilir. Daha önce ne zaman değiştiği konusunda bir fikir sahibi değilseniz ilk triger kayışı değişimine bu parçayıda değiştirmenizi öneririm. Çünkü hem sonradan değişimi işçilik açısından oldukça maliyetli hem de parça fiyatı oldukça ucuzdur (en son hatırladığım 80 TL) Bunun yanında takılı kalması, haraketli kısımlarının oksidasyon sonucu kazıklaması triger kayışının kopabilmesine sebeiyet vermektedir. Bunun sonucunda neler olabileceğini uzun uzun anlatmıyorum, tahmin etmek çok güç değil. Devirdaim pompasının sistemde bulunma amacı radyatör hattı ile motor bloğu arasındaki suyun sürkilasyonunu sağlamaktır.
Resimde TS motor üzerinde ki pompayı görebilirsiniz.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg268.imageshack.us%2Fimg268%2F5582%2Fq7au.jpg&hash=7f984d2ae686dfb9d2dc616c51ea07eaa9a211ec)
Soğutma işlemini asıl sağlayan ise sistemde dolaşan sıvıdır. Bu sıvı ideal şartlarda %50 saf su %50 antifrizden oluşmalıdır. 1.6, 1.8 ya da 2.0 Twin Spark motorların toplam soğutma suyu hacmi 6.9 litredir. Bunun dışında kalan boxer, V6 vs.. gibi motorların farklı hacimleri vardır. Birçok farklı görüş olsa da, her bir usta ayrı bir çeşit tercih edip bunu ilave etsede... Makbul olanı kırmızı, organik diye tabir edilen antifrizdir. Antifriz konusu ayrı bir tartışma konusu olduğu için burada üzerinde çok fazla durmuyorum.
Yine servislere gittiğimizde görmüşsünüzdür. Genel olarak ilave edilen suyu musluk suyundan dolduruyorlar. Bu dorğu bir uygulama değil. Çünkü musluk suyunun içinde motorlarımızın hiç ihtiyacı olmayan hatta motora zararı olan kireç vs.. gibi zararlı maddelere vardır. Bunun başlıca zararı çabuk bozulan devirdaim, termostat, aşınan radyatör olarak gösterilebilir. İçine ilave edilen antifriz bu zararları büyük ölçüde elimine etsede benim tavsiyem ustamızdan saf su koymasını rica edelim. Litresi 50 kuruş gibi bir fiyata satılıyor. Muhtemeln su meselesi yüzünden kısa vadede bir zarar görmeyiz ancak 100 binerce km dayanan motorlarda bunun etkisi uzun dönemde oluyor.
Sistemde oluşan basınç ve sıcaklık değişimi sonucu oluşacak hacim dalgalanmalarını absorbe etmek için bir genleşme tankı mevcuttur. Çalışma mantığı açısından sistemin en yukarıda kalan parçasıdır. Motoru açtığınızda Twin Spark motorlarda sağ üst köşeye yakın durduğunu görebilirsiniz. Bazı modeller üzerinde ki basınç kontrollü kapak sayesinde sistemde ki fazla basınçlı havayı bu kapaktan dışarı atarlar. Twin Spark motorların genleşme depoları basınca duyarlı olmayan kapaklarla donatılmıştır.
Aşağıda kırmızı ile işaretlediğim parça genleşme tankıdır.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg21.imageshack.us%2Fimg21%2F323%2Fv1d5.jpg&hash=916a1cc070ec435285dcb5060aeda9dfda85cfdf)
Radyatör, Radyatör Fanı, Röleleri ve Fan Kademeleri.
Sistem üzerinde ısınan sıvının soğutulmasını sağlayan asıl parça radyatördür. Petekli yapısı sayesinde içindenki kanallardan geçen su, bu kanalların dış çeperine temas eden hava sayesinde soğuyacaktır. Hava teması araç haraket halindeyken doğal yollardan olacaktır. Çünkü radyatör aracın en önünde bulunuyor ve aracın haraketinden dolayı oluşacak hava akımı radyatör üzerinden geçiyor.
Doğal hava sürkilasyonunun yetmediği durumlarda radyatör fanı devreye girer. Örneğin sıkışık trafikte aracın ön tarafında neredeyse hiç hava akımı yoktur. Radyatör fanı bir DC motordur. Yani her iki yönede dönmeside mümkündür. Üzerinde aküden gelen artı ve eksi voltajlar vardır. (Bu voltaj direkt olarak tatbik edilmez, bir röle ve direnç sistemi ve bu sisteme kumada eden ECU üzerinden komut alır. Konunun ilerleyen kısmında daha fazla detay vereceğim bunun hakkında.) Radyatör fanının normal dönüş yönü havayı aracın ön ızgarasından çekip, radyatör üzerinden geçirdikten sonra egzoz manifoldu tarafına basması şeklindedir. Radyatör fanına ait soket normalde tek türlü olarak takılabilir. Ancak bazı eski modellerde bu soket kırılmış olduğu için direkt bağlama yoluna gidildiğini gördüm. Eğer + ve - uçlar ters bağlanırsa fan aksi yöne dönecektir. Bu ise tam bir felaket demektir. Yani yaklaşık 800 derece sıcaklığa ulaşan egzoz manifoldu üzerinden çektiği havayı radyatör üzerinden aracın dışına basacaktır. Radyatör üzerinden geçen bu korkunç sıcaklıktaki hava aracın dakikalar içinde conta yakmasına varacak sıcaklıklara sebep olur. Çünkü sıcaklık arttıkça ECU fan'ın daha yüksek kademede çalışmasını isteyecek. 2. kademede çalışan fan daha fazla sıcak havayı radyatöre gönderecek ve felaketin oluşmasına da hız kazandıracak. Kısacası kesinlikle bu soket üzerinde bir işlem varsa bu hususa ekstra özen gösterilmesini tavsiye ederim (isim vermek istemiyorum ama bu fanın sadece tek yöne dönebileceğini idda eden ustalar var)
Aşağıda basitçe radyatörü görebilirsiniz.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg11.imageshack.us%2Fimg11%2F4816%2F1uha.jpg&hash=ad8e11cb8da347772f53e1c4d30d8c7d90692cb0)
Radyatör fanı, kliması olmayan modellerde tek, kliması olan modellerde çift kademelidir. Ben çift kademeli olan yapıdan bahsedeceğim.
Fanın ihtiyaç duyduğu elektrik akünün hemen önünde yer alan 3 adet sigorta sayesinde iletilir. Fanın çalışması için gerekli emri ECU verir. ECU'ya sıcaklık sinyali termostat üzerindeki sensörden gelir. Radyatör üzerinde başka bir sicaklık sensörü yoktur. Bu yüzden ECU radyatörün değil motor tarafının sıcaklığını baz alır.
Her iki fan kademesi için fanın DC motoruna uygulanan voltaj aynıdır. Sadece 1. kademe için farklılık, sistemde 0,3Ω'luk bir direnç vardır. Böylece fana giden voltajın bir kısmı direnç üstleneceği için fan daha düşük devirde çalışır. 1. kademe klima kompresörü devrede olduğu her an çalışır. Bu radyatördeki ısıdan bağımsızdır. Asıl çalışma amacı klima radyatörünün soğutulmasıdır.
2. kademede ise fan doğrurdan direçsiz devre üzerinden besleneceği için daha hızlı devirde dönecektir. Bu çift devre mantığı ile en kötü bir kademenin çalışması sağlanmıştır. Olası hararet problemlerininde önüne geçilmiştir.
Forumda bazen araçlarımızın sıcaklık değerlerinden bahsederken 100 dereceye ulaşıp sonra aşağı düşmelerden konuşuyoruz. Bunun en potansiyel sebebi 1. fan kademesinin çalışmamasıdır.
Sıcaklık yaklaşık 90 dereceye ulaştığında 1. fan kademesi çalışır ve radyatör içindeki sıvıyı soğutur. Eğer 1. fan kademesi sigortası arızalı ise veya radyatör üzerindeki direnç arızalı ise ya da en kötü ihtimalle devirdaim pompası motoru soğutacak kadar suyun sürkilasyonunu sağlayamıyor ise 2. kademe fan 100 derece civarında devreye girecektir.
Yurtdışı forumlardan okuduğum kadarı ile oradaki kullanıcılar 1. kademe fan arızasından dolayı 100 dereceleri görmeye başladıkları zaman genelde (1. fan kademe sigortası sağlamsa) bu direnç dediğim parçayı bir kablo fasıtasıyla bypass ediyorlar. Böylece ECU, 90 derecede 1. kademe fan'ı çalıştırma emri gönderdiğinde yine fan çalışıyor ama bu sefer devrede bir direnç olmadığı için hızlı çalışıyor ve görevini yerine getiriyor.
Fan sigortalarını aşağıda görebilirsiniz. Amper değerlerini ezbere hatırlamıyorum ama üstlerinde yazıyordur. 147, GT gibi modellerde bu sigortaların hangisinin ne olduğu siyah kapağın tersinde yazar.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg689.imageshack.us%2Fimg689%2F2975%2Fz30k.jpg&hash=e51e8de4f9b098beed083fe0866ce0b339255065)
1. kademe fan direnci (fan müşiri)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg607.imageshack.us%2Fimg607%2F581%2Famkb.jpg&hash=2a49922641f00d630455555055732be35a577b8b)
V6 motora sahip, çift fanlı motorlarda bu direçten iki tane varıdır. Genelde dirençlerden birisi arızalanırsa fanın teki çalıştığı için ses olarakta fanın çalışmadığı tespit edilemez. Kullanıcılar tarafından atlanır bu yüzden bu husus.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg89.imageshack.us%2Fimg89%2F9435%2Fvjx8.jpg&hash=5e48a49a5f1774dd9f3b265cd881ffa25604ff08)
Ayrımını tam hatırlamıyorum ancak bazı sistemler üzerinde tek bazıları üzerinde çift sıcaklık sensörü varıdır.
Hepsinde var olan sıcaklık sensörü termostat üzerindekidir ve asıl bulunma maksadı ECU'ya motor soğutma suyu sıcaklığı değerini göndermektir. Eğer bu sensörde bir arıza varsa yada kablo devresinde bir kopukluk varsa ECU sıcaklık değerini alamayacaktır. İşte bu durumda yine bir koruma devresi vardır. ECU sıcaklığı ölçemiyorsa 1. fan kademesi sürekli devrede olacaktır. Hiç durmadan çalışan bir fan ile karşıkarşıyaysanız muhtemeln sorun bu sıcaklık sensörüdür. Yine aynı şekilde fan motorunu, termostatı, sigortaları ya da 1. kademe direncini (fan müşüri diye geçer) değiştirdiniz ve fanı test etmek istiyorsunuz. Aracın ısınmasını beklemek için boş yere benzin yakmanıza gerek yok. Sıcaklık termostat üzerindeki bu sıcaklık sensörünün soketini çıkartırsanız fan 1. kademede çalışmaya başlayacaktır.
Diğer sıcaklık sensörü blok üzerinden sinyal alır ve asıl görevi gösterge üzerindeki kırmızı sıcaklık ikaz ışığını yakmaktır. Tüm modellerde bu yoktur, gösterge ikazıda öteki var olan tek sönsörden beslenir.
Ancak bunun handikapı tek sönsör ve fan aynı anda arızalanırsa ve sürücü göstergeyi takip etmiyorsa araç hararet yapacaktır.
Resimde gördüğünüz termostat'a takılı haldeki bir sıcaklık sensörü (ECU'yu besleyen)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg577.imageshack.us%2Fimg577%2F3379%2F75e5.jpg&hash=f73f695e111071e779d0aaf0be29b1392e8aef00)
Sistemde ki diğer önemli parça termostatın ta kendisidir. Görevi motor bloğu ile radyatör hattını sıvı dolaşımı için birleştirmektir. Normlde devirdaim pompası çalıştığı sürece sıvı sürkilasyonu zaten vardır. Ancak termostat 88 derece altında hep kapalı kalacağı için (artı, eksi 2 derece hata payı vardır) radyatör tarafına su gitmeyecek ve soğuma olmayacaktır. Termostatın açılıp kapanma haraketi mekaniktir. Yani söküp evde kaynayan tencerenin içine atarsanız yine açılacaktır. (bildiğim kadarıyla genleşme katsayısı farklı olan metaller buna sebep oluyor)
Termostar iki türlü arızalanır. Birincisi hep kapalı kalması. Bu durumda motor mutlak suretle hararet yapacaktır. Çünkü fan 2. kademe çalışıyor olsa bile sıcak sıvı radyatör bölgesine ulaşamayacağı için soğumaya fırsat bulamayacaktır.
İkinci arıza tipi ise termostatın tam kapanmamasıdır yada basma yüzeyindeki hatalar yüzünden sıvıyı sürekli diğer tarafa kaçırmasıdır. Bu durmda ise (özellikle yüksek sürat, soğuk hava, az motor yükü durumlarında) sıvı ısınmaya fırsat bulamadan radyatör hattı tarafında sürekli soğuyacaktır ve motora geri dönecektir.
Normal şartlardan bahsedersek. Motor çalıştığı zaman devridaim devrededir ancak motor soğuk olduğu içinde termsostat tam kapalı pozisyondadır. Böylelikle su sadece motor bloğu dahilinde devirdaim olacaktır. Motor suyu sıcaklığı 88 dereceye ulaştığı zaman termostat mekanik olarak açılacak ve su radyatör hattına gitmeye başlayacaktır. Hava akımı ile doğal yollardan soğuyacak ve motora geri dönecektir. Soğuyan su motora bir taraftan giriş yaparken diğer tarafta termostat üzerinden hala sıcak su çıkışı olur. Bu daha sonra çıkan suyun sıcaklığı 90 dereceyi bulduğunda ECU sinyali alır ve 1. kademe fanın çalışması sinyalini gönderir.
1 ve 2 kademe fanın çalışıp durma sıcaklıkları, termostatın açılma sıcaklığı radyatörün hacmi, dolaşan suyun miktarı hep ince hesaplamalar sonucu ortaya çıkmış dizayn değeledir ve hepsinin başlıca amacı motoru ideal olan 90 derece çalışma sıcaklığında sabit tutaktır.
Bir çırpıda okudum valla :) Eline sağlık Tolga, çok güzel bir bilgilendirme :yukari-ok: :alkis: :clover:
Teşekkürler Tolga güzel anlatmışsın :)
Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) V6
Eline sağlık. Çok sade ve net snlatmissin. Yarın geleyimmi :)
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Eline sağlık. Çok sade ve net snlatmissin. Yarın geleyimmi :)
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Gel tabii :)
Güzel anlatım olmuş. Elinize, bilginize sağlık.
iPhone 'den Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi
Ellerine sağlık süper açıklama.
Emeğine sağlık Tolga abi, yararlı bir konu olmuş.
You are not allowed to view links.
Register or Login
1.6, 1.8 ya da 2.0 Twin Spark motorların toplam soğutma suyu hacmi 8.4 litredir. Bunun dışında kalan boxer, V6 vs.. gibi motorların farklı hacimleri vardır.
Motor suyu sıcaklığı 83 dereceye ulaştığı zaman termostat mekanik olarak açılacak ve su radyatör hattına gitmeye başlayacaktır.
Emeğinize sağlık çok faydalı bir paylaşım olmuş ancak bazı bilgileri düzeltsek daha iyi olacak.T.S motorların soğutma suyu hacimleri 6.9 lt dir.Ayrıca 83 derecelik termostat 2.0JTS motorlar için kullanılmaktadır.T.S motorlarda termostat 88 C de açılımaya başlar 92 C de tam açıktır.Benim ulaştığım veriler bu şekildeydi siz yine kontrolünü yaparsınız...
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
1.6, 1.8 ya da 2.0 Twin Spark motorların toplam soğutma suyu hacmi 8.4 litredir. Bunun dışında kalan boxer, V6 vs.. gibi motorların farklı hacimleri vardır.
Motor suyu sıcaklığı 83 dereceye ulaştığı zaman termostat mekanik olarak açılacak ve su radyatör hattına gitmeye başlayacaktır.
Emeğinize sağlık çok faydalı bir paylaşım olmuş ancak bazı bilgileri düzeltsek daha iyi olacak.T.S motorların soğutma suyu hacimleri 6.9 lt dir.Ayrıca 83 derecelik termostat 2.0JTS motorlar için kullanılmaktadır.T.S motorlarda termostat 88 C de açılımaya başlar 92 C de tam açıktır.Benim ulaştığım veriler bu şekildeydi siz yine kontrolünü yaparsınız...
Aynen haklısınız termostat'ı yazarken yanlışlıkla JTS'yi baz almışım. 8.4 Lt nereden çıkarmışım çözemedim. Şimdi bu bilgileri ana yazı üzerinden düzeltiyorum.
Yazı çok iyi olmuş..Ellerinize sağlık.Anlattığınız sorunların bir kısmını yaşadım.Ama şu anda 100 dereceye yakın bir yerlerden aniden soğutma oluyor ve 88 e düşüyor..Bu kadar hızlı soğutma normalmi? Soğutma bir kaç saniyede oluyor ..yani hararete 5 kala ucundan dönüyorum..Gittiğim özel servise söylememe rağmen bu konu canımı sıktı..yine araca 2-3 binliralık zarar vereceğim sonra adamlar lütfedip ilgilenecekler diye endişeleniyorum..nedir abi bu aniden soğutma meselesi..eylül sıcaklarında da yapıyordu,şimdi de yapıyor?
Tolga'cım ellerine sağlık. Tek bir konuda tereddütüm var. O da özellikle eski nesil motorlarda organik denilen kırmızı antifriz, uyumlu olmayan contalara zarar veriyor. Eski modellerde mavi yada yeşil kullanılması gerekir. Mavi ve Yeşil aynı özelliktedir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yazı çok iyi olmuş..Ellerinize sağlık.Anlattığınız sorunların bir kısmını yaşadım.Ama şu anda 100 dereceye yakın bir yerlerden aniden soğutma oluyor ve 88 e düşüyor..Bu kadar hızlı soğutma normalmi? Soğutma bir kaç saniyede oluyor ..yani hararete 5 kala ucundan dönüyorum..Gittiğim özel servise söylememe rağmen bu konu canımı sıktı..yine araca 2-3 binliralık zarar vereceğim sonra adamlar lütfedip ilgilenecekler diye endişeleniyorum..nedir abi bu aniden soğutma meselesi..eylül sıcaklarında da yapıyordu,şimdi de yapıyor?
Termostat geç açıyor olabilir. Termostatı bir kontrol ettirin.
Tolga, ellerinize sağlık.
Kısa, öz ve faydalı :yukari-ok:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yazı çok iyi olmuş..Ellerinize sağlık.Anlattığınız sorunların bir kısmını yaşadım.Ama şu anda 100 dereceye yakın bir yerlerden aniden soğutma oluyor ve 88 e düşüyor..Bu kadar hızlı soğutma normalmi? Soğutma bir kaç saniyede oluyor ..yani hararete 5 kala ucundan dönüyorum..Gittiğim özel servise söylememe rağmen bu konu canımı sıktı..yine araca 2-3 binliralık zarar vereceğim sonra adamlar lütfedip ilgilenecekler diye endişeleniyorum..nedir abi bu aniden soğutma meselesi..eylül sıcaklarında da yapıyordu,şimdi de yapıyor?
Şu 1. kademe fan direnci diye resmini koyduğum parçayı sanayine herhangi bir elektirikçiye kontrol ettirir misini?
Eğer bu parça bozuk ise aracınızın radyatör fanı 1. kademede çalışmıyordur. Böylece sıcaklık 100 derece civarlarına kadar çıkıyor. Bu değerlerde de zaten 2. kademe devreye girdiği için (2. kademe fan daha hızlı çalışır çünkü direnç olmayan devreden, daha yüksek voltaj ile beslenir) aracınız ani soğutma dediğiniz durumu yaşıyor olabilir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tolga'cım ellerine sağlık. Tek bir konuda tereddütüm var. O da özellikle eski nesil motorlarda organik denilen kırmızı antifriz, uyumlu olmayan contalara zarar veriyor. Eski modellerde mavi yada yeşil kullanılması gerekir. Mavi ve Yeşil aynı özelliktedir.
Senin tecrübe ve bilgilerine her zaman saygım var.
Buu bilgiyide dip not olarak ekleyelim fakat şu eski nesil olayını biraz açalım mı?
Tam olarak kast edilen hangi motor tipleri.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yazı çok iyi olmuş..Ellerinize sağlık.Anlattığınız sorunların bir kısmını yaşadım.Ama şu anda 100 dereceye yakın bir yerlerden aniden soğutma oluyor ve 88 e düşüyor..Bu kadar hızlı soğutma normalmi? Soğutma bir kaç saniyede oluyor ..yani hararete 5 kala ucundan dönüyorum..Gittiğim özel servise söylememe rağmen bu konu canımı sıktı..yine araca 2-3 binliralık zarar vereceğim sonra adamlar lütfedip ilgilenecekler diye endişeleniyorum..nedir abi bu aniden soğutma meselesi..eylül sıcaklarında da yapıyordu,şimdi de yapıyor?
Şu 1. kademe fan direnci diye resmini koyduğum parçayı sanayine herhangi bir elektirikçiye kontrol ettirir misini?
Eğer bu parça bozuk ise aracınızın radyatör fanı 1. kademede çalışmıyordur. Böylece sıcaklık 100 derece civarlarına kadar çıkıyor. Bu değerlerde de zaten 2. kademe devreye girdiği için (2. kademe fan daha hızlı çalışır çünkü direnç olmayan devreden, daha yüksek voltaj ile beslenir) aracınız ani soğutma dediğiniz durumu yaşıyor olabilir.
Teşekkürederim bu konu bana ilaç gibi geldi.Aynen dediğiniz gibi aniden soğutma oluyor. Bir servise girdim girmez olaydım,kayış kopmuştu( sonuçları malum ).Bu problemi dile getirdim ama gariptir adam her alfa böyledir dedi..yani 147BLACK Ardanın arabaları olmasa, başka alfa görmesek adam beni ikna edecekti...Termostadı değiştirmiş sözde ondanmış falan filan.Tekrar teşekkürederim.
Mükemmel olmuş. Emeğine sağlık..
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tolga'cım ellerine sağlık. Tek bir konuda tereddütüm var. O da özellikle eski nesil motorlarda organik denilen kırmızı antifriz, uyumlu olmayan contalara zarar veriyor. Eski modellerde mavi yada yeşil kullanılması gerekir. Mavi ve Yeşil aynı özelliktedir.
Senin tecrübe ve bilgilerine her zaman saygım var.
Buu bilgiyide dip not olarak ekleyelim fakat şu eski nesil olayını biraz açalım mı?
Tam olarak kast edilen hangi motor tipleri.
En basitinden Mk1 156'larda Mavi-Yeşil'dir. Makyajlılarda Kırmızı. Motorlar aynı olabilir ancak kullanılan contalar farklı olabilir. GTV-145-146-164-Mk1 147 ve 156'da riske girmeye değmez.
Ayrıca bunlar asla birbirine karıştırılmamalıdır diye de eklersen iyi olur diye düşünüyorum. Biri eksilmişse diğeriyle tamamlanmaz. Mavi ve Yeşil aynı olduğu için bahsettiğim karışmama durumuna dahil değil.
Tolga abi ellerine saglik. Benim mk1 147 de antifriz kirmiziydi.
HTC One cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tolga abi ellerine saglik. Benim mk1 147 de antifriz kirmiziydi.
HTC One cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
147'ler 2001 çıkışlı olduğu için Kırmızı'ya geçilmiş demek ki. Zaten Mk1 147 bile Mk2 156'dan daha iyidir elektronik olarak.
Arkadaşlar antifiizle ilgili bi sorum olacak; aracımı aldıgımdan beri (7aydır) hiç antifriz koymamıştım muhtemelen benden onceki sahibininde koymadıgını farzedersek; forumda okudugum kadarıyla uzun süre antifrizsiz çalışan araclarda oksitlenmeden dolayı antifriz konuldugunda çürümelere çatlamalara sebep oldugu yazılıyor. Şu aşamada aracıma antifriz koymalımıyım (tabiki koymalıyım dır muhtemel cevap) koyarsam hangi oranda ve hangi renkte (kırmızı-mavi-yeşil) koymalıyım?
Daha acık bi ifadeyle antifrizsiz kullanımdan dolayı oluşan oksitlenmeyi çürümeyi en az hasarla nasıl telafi ederim?
DİPNOT: Gecen hafta kar yagmadan onceki gün aracımın motor sogutma suyu donmuştu. Hiç çalıştırmadan cekiciyle bi tamirhaneye götürdük kapalı ortamda Ufolarla fon makinesine benzer aletlerle buzu çözdüler ve termostat girişinin patladıgını gördük. Yeni termostat siparişim yarın elime gececek ve montajı yapılacak başka hasar olup olmadıgını montajdan sonra tespit edebilecez. Başka hasar yoksa yarın antifiriz koymayı düşünüyorum bu yüzden acil yardım lütfen..
Mutlaka antifriz koydurun.
Belki daha önce sistemde sadece su olduğu için radyatörde ya da başka bir yerde metal zayıflamış, incelmiş ve çatlamak üzere olabilir. Siz antifriz ekleyince, antifrizin temizleyici ve çözücü etkisi ile daha önceden son nefesini vermek üzere idare eden yer delinecek ve size ekstra masraf açacak olabilir.
Ancak ben olsam araba hazır sanayideyken bu durumla yüzleşmek isterdim. Sistemin en zayıf halkasını daha hazırlıklıyken öğrenmek avantaj. Çünkü muhtemelen bir gün su kaçağı yüzünden yolda kalacak olursanız potansiyel kaçak o zayıf noktada olacaktır.
%50 su %50 antifriz olacak şekilde tüm sıvıyı koymanızı hatta suyu da saf su kullanmanızı öneririm.
Bugun termostatım geldi montajı yapıldı şimdilik baska hasar gorunmuyor..
Alfama antifiriz koymamanın bana maliyeti:
120 TL Termostat
130 TL işcilik + bikac conta+elektirik faturası + Antifiriz + usta cok agladı
55 TL Çekici
Toplam: 305 tl..
1 hafta alfamdan uzak kalmanın bedeli??
Paha biçilemezzzzz...
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ellerinize sağlık çok faydalı bir paylaşım olmuş.. benim de bir konuda fikrinize ihtiyacım var.
daha önce de mevzusu olmuştu benim aracım 2005 model 156 1.6. sıcaklığı hiç sabit kalmadığı ve yüksek süratlerde 50-60 derece civarı olduğu için ilk tespitimiz termostatın bozuk olduğuydu. termostatı değiştirdim fakat hala aynı sıkıntı devam ediyor diyebiliriz. artık 88-90 dereceye kadar ısınıyor fakat sabit kalmıyor. 70 derecelere kadar düşüp yine 90 a sonra yine 70e şeklinde devam ediyo sıcaklık. ustama özellikle soruyorum bu dalgalanma normal mi sabit kalması gerekmiyor mu diye ama aldığım cevap hep aynı normal böyle olması şeklinde oluyo. bu durumdan kıllandım açıkçası. bir de havaların soğuk olması sıcaklığın sürekli 70 derece civarında seyretmesine bir gerekçe olabilir mi acaba??
Birçok 156 kullanıcısı ve birçok usta bu dalgalanmanın normal olduğunu söylemiş ama bana garip geliyor. Başka hiçbir arabamda da bu dalgalanmayı görmedim şimdiki 147 aracımda da görmüyorum. Sonuçta 156 ve 147 aynı motoru ve bileşenleri kullanan araçlar. Araç ısındıktan sonra 90 a sabitleniyor ve araç çalıştığı müddetçe hep 90 da kalıyor, aşağı yada yukarı hiçbir dalgalanma olmuyor.
aynı şekilde bana da çok garip geliyor bu durum :(
Ah bir doğruyu bulabilsek :-\
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim , ellerine sağlık :)
Benim hararet açık trafikte 90 olmuyor bazen oluyor ama anında 70e düşüyor. Sonrasıda 70-80 arası takılıyor :)
Yakıtımda arttı. En kısa zamanda değiştireceğim gelişme olırsa yazarım :)
Kesin benim termostatda cortladı :)
[IMG]http://img.tapatalk.com/d/13/12/24/6y9asy9a.jpg[/img]
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Çok ufakta olsa kaçırmaya başlamış gibi termostat.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Çok ufakta olsa kaçırmaya başlamış gibi termostat.
Biraz daha dirensin mi yoksa değiştiriyim gitsin mi abi :D
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
İlk nakit ve vakit fırsatın olduğunda bence değiştir. Yoksa bu şekilde de kullanılmaz diye birşey yok. En soğuk günlerdeyiz, değişmesi iyi olur.
Eyvallah abi saolasın ilgin için :) bi boşluğumda gidip değiştireyim malum Ankarada + lı dereceleri hiç göremiyoruz :)
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Rica ederim.
Teşekkürler bilgiler icin. Peki mesala izmir gibi kışları çok soğuk geçmeyen yerlerde radyatör içerisindeki antifriz miktarı oranı suya göre fazla olursa ne olur? Mesala hiç su olmasa ve sırf antifriz olsa zararlimi?
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Teşekkürler bilgiler icin. Peki mesala izmir gibi kışları çok soğuk geçmeyen yerlerde radyatör içerisindeki antifriz miktarı oranı suya göre fazla olursa ne olur? Mesala hiç su olmasa ve sırf antifriz olsa zararlimi?
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sırf antifriz sistemi yorar. %50-%50 uygundur.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Teşekkürler bilgiler icin. Peki mesala izmir gibi kışları çok soğuk geçmeyen yerlerde radyatör içerisindeki antifriz miktarı oranı suya göre fazla olursa ne olur? Mesala hiç su olmasa ve sırf antifriz olsa zararlimi?
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sırf antifriz sistemi yorar. %50-%50 uygundur.
Teşekkürler
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
soğutma sistemine sırf antifriz koyarsanız hiç koruma sağlamaz.en iyi oran 50-50 dir.
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.
Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.
Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.
ben mevsim geçişlerinde 6 ayda bir komple değiştiriyorum.tamamını antifiriz koyuyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.
Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.
ben mevsim geçişlerinde 6 ayda bir komple değiştiriyorum.tamamını antifiriz koyuyorum.
Bu konuda internette bir bilgi kirliliği var.Sıfır araçlar için beş yıl diyenler var.Mavi yılda bir kırmızı iki yılda bir diyenler var.Onun için sormuştum.Yalnız tamamını antifriz koymamak gerekiyor.Saf Suyla eşit oranda karıştırmak en makulü.
90 ile 130 arasındaki çizgi kaç dereceyi ifade ediyor ? 100 mü,110 mu ?
110 diye biliyorum.
ortadaki kalın çizgi 110c .
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.
Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.
ben mevsim geçişlerinde 6 ayda bir komple değiştiriyorum.tamamını antifiriz koyuyorum.
Bu konuda internette bir bilgi kirliliği var.Sıfır araçlar için beş yıl diyenler var.Mavi yılda bir kırmızı iki yılda bir diyenler var.Onun için sormuştum.Yalnız tamamını antifriz koymamak gerekiyor.Saf Suyla eşit oranda karıştırmak en makulü.
Az önce ustamın yanına gittim.Aynı soruları ona da yönelttim.Ölçümümüzde seviye güzel çıktı.Suda herhangi bir eksilme de yoktu.Motor suyunun renginde bozulma olduğu zaman ve ölçüm sonuçlarına göre değişim yapılması gerektiğini söyledi.Aynı motor suyuyla yola devam edeceğiz.Ama mavi antifrizde bu süre daha kısaymış.Kendim sordum kendim cevaplayayım. :)
Aracın yaşına bağlı değişir tabi fakat su ile karışması gerekir sağlıklı çalışması için bence
motor soğutma suyu ,sistemde kaçak,patlak ,eksilme yoksa değiştirilmez.ilave edeceğiniz herbir litre su kireç oluşumuna neden olur.mutlaka kaliteli bir antifriz kullanılması gerekir.antifriz motoru dondan korur,bir görevide motor içindeki korozyonu engellemek,sistemi temiz tutmaktır.antifriz -su oranının en ideali 50-50 dir.
geçen techturkeyde antfiriz üzerine bi konu gördüm,konunun taraflarından biride yerli bir küçük işletme antfiriz imalatcısıydı,söylendiğine göre raflardaki antfirizlerin zaten hiçbiri saf antfiriz değilmiş,suluymuş.oranı hatırlamıyorum şimdi.evet komple antfiriz koymak sisteme hiç önerilen bişey değil genelde ama gördüğüm kadarıyla yapanda çok
markalı,shell opet,mobil,bp gibi firmaların ürünlerini alırsanız hiç bir sorun çıkmaz.
benim zaten ilk fırsatta komple temizlemem lazım sistemi,antfiriz yeni ekledim ama suyun rengi hiç hoşuma gitmiyo.komple radyatörü indirip artık sistemi üstten hortum basarakmı temizleriz nasıl yapılır bilmiyorum.radyatör sanırım tersten tayzik vererek temizleniyor.
Eğer araç yeni değilse saf antifiriz koymayın.sistemdeki paslı çürümüş veya delindi delinecek olan yerleri anında patlatır.tuzruhu gibi namussuz :) %50 ye %50 oran idealdir..önce su sonra antfiriz ile tamamlayın
Harika bilgi. Ellerinize sağlık.
iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Tecrübe :) alfam 2004 156...usta! önce antifirizi döktü,dökmesiyle birlikte anında radyatörde 2 delik açıldı.
3 lt antfiriz +su yaptım.allaha şükürsıkıntı yok,gerçi aldım alalı 2-3 defa komple su değiştirdim,yeşil antfiriz koyup kıştan kışa değişim yaparım.patlak çatlak yok.
olurda radyatör delinirse ve su kaçağı meydana gelirse radyatör onarıcı olarak benzinliklerde ve hipermarketlerde çeşit çeşit marka var. o an double-up markaya denk geldim kullandım ve görevini layıkıyla yerine getirdi..4 yıldır herhangi bir sorun çıkarmadı.
Bu konuda sanırım baya bir bilgi kirliliği mevcut. Kırmızı antifreze i örnek alalım, sanmıyorum ama mavide durum bildiğimden farklıdır belki. Antifreze normal şartlarda konsantre bir sıvıdır. Yoğunluğu suya göre fazladır akışkanlığı daha azdır.
Ancak son yıllarda hangi markanın antifreze ini alırsam alayım böyle bir yoğunluk ile karşılaşmadım ve böyle olmayanlarında saf su ile karışık olarak geldiğini biliyorum. Eskiden doğrudur saf su ile antifreze karışımı makul idi piyasadaki antifreze ler bahsettigim şekilde yoğun saf antifreze idi. Fakat dediğim gibi şuan satılan hiçbir antifreze in saf su ile karışık olmayanını görmedim, dediğim gibi belki ben denk gelmiyorum.
antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
You are not allowed to view links.
Register or Login
antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
Peki hocam piyasada 50/50 karışık şeklinde hazır satılan var mı, bu mu benim kafamı karıştırıyor acaba ?
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
Peki hocam piyasada 50/50 karışık şeklinde hazır satılan var mı, bu mu benim kafamı karıştırıyor acaba ?
Hayır Semih.
3 litre antifriz alacaksın, kalanıda saf su ile tamamlayacaksın hepsi bu kadar :)
ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?
Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.
Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.
Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Suya %50 oranında katılmış antifiriz -37 °C donarken, saf antifiriz -12 °C donar. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.
Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.Karışım oranları ise ;
SU ANTİFRİZ DERECE
2 1 -20 °C
1 1 -40 °C
1 2 -60 °C
Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
Peki hocam piyasada 50/50 karışık şeklinde hazır satılan var mı, bu mu benim kafamı karıştırıyor acaba ?
Hayır Semih.
3 litre antifriz alacaksın, kalanıda saf su ile tamamlayacaksın hepsi bu kadar :)
Peki abi tamam, bi ara sistemin yarısını boşaltayım ben ozaman :)
termostat değişimine girişeceğim için hazır el atmışken antifirizde değişsin ve sistemi temizlemek istedim.. total' den kırmızı renk organik antifiriz aldım 3 lt 35 TL ve 3 litre saf su aldım 6 TL.. lakin kafama takılan kırmızı diye aldığım antifiriz kırmızı değil sarı ile pembe arası bişey :)
Çok yararlı bilgiler teşekkür ederim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Çok yararlı bilgiler teşekkür ederim.
işlem sırası önce 3 lt saf su,sonra 3 lt antifiriz..kesinlikle önce antifirizi boşaltmayın
organik tabir edilenler genelde pembe sarı gibidir.piyasada kırmızı antifriz olarak geçer.motora ayrı ayrı koymaya gerek yok.dışarda 10 lt lik pet şişe içinde karıştırıp koyabilirsiniz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
organik tabir edilenler genelde pembe sarı gibidir.piyasada kırmızı antifriz olarak geçer.motora ayrı ayrı koymaya gerek yok.dışarda 10 lt lik pet şişe içinde karıştırıp koyabilirsiniz.
3 sene önce başıma geldiği için uyarmak istedim,,önce antifirizi döktüğümüz için radyatörde çürümüş noktayı anında açtı ve sızdırmaya başladı...1 ay önceki işlemde ise önce tunap ile soğutma sistemini temizledim,sonra su en son antifiriz koymama rağmen radyatörde aynı yerde delik açtı.tekrar tunap'ın radyatör onarıcısını kullanıp hallettik...
Kesinlikle PARAFLU olmayan antifreezi koymayın. Hem benim basıma geldi hem de yine forumdan bir abimin. Önceki sahibi normal koyuyormuş muhtemelen silindir kapak contasını çürütmüştü.
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.ehliyetokulu.com/m4.htm (http://www.ehliyetokulu.com/m4.htm)
You are not allowed to view links.
Register or Login
guzel paylasim. Tskler.
Sogutma sistemi ve diger sistemleri daha net anlamak isteyenler alttaki linki inceleyebilir...
http://www.ehliyetokulu.com/m4.htm (http://www.ehliyetokulu.com/m4.htm)
You are not allowed to view links.
Register or
Login 164 de hiç devirdaim değiştinim,yada şöyle soruyum 8v lerin devirdaim değişimi basit bi işlemmi yoksa motor falan açılıyomu.benim devirdaim sıkıntı sanırım ne yaptıysak su hattında lpg den dolayı birazda zayıf kalıyo,kalorifer rolantide ısıtmıyo ve bazen soğuk çalışmada ses veriyo değiştir gibisinden
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login 164 de hiç devirdaim değiştinim,yada şöyle soruyum 8v lerin devirdaim değişimi basit bi işlemmi yoksa motor falan açılıyomu.benim devirdaim sıkıntı sanırım ne yaptıysak su hattında lpg den dolayı birazda zayıf kalıyo,kalorifer rolantide ısıtmıyo ve bazen soğuk çalışmada ses veriyo değiştir gibisinden
Hayır Abi değiştirmedim ancak yan kapak olarak bahsedilen zincir kapağının açıldığını hatırlıyorum.
gittiği yere kadar o zaman,bi açarsam komple aççam zaten her halukarda,bööle devam :)
Devirdaim sinyal veriyorsa ben beklemeye cesaret edemezdim mehmet hocam :)
LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
sinyal veriyo derken değişik yorumlar var,kimiside lpg için alınan t bağlantıların basıncı düşürdüğü için kalorifer ısıtma sorunu olur diye,nette bu konudan muzdarip bi dünya insan var.en son dün lpg ciye geçtim abi çözemezsin sorunu diye.direk bağladığım zaman basınç sıkıntısız ama bu seferde biri kaloriferin sıcağını kapatsa (muslukluymuş bizimki) lpg gidiyo.
Merhaba,
Konuyu hortlatıyorum ama çarem kalmadı.
Aracım 2008 model 159 JTDm.
Motorun harareti normal mi değil mi anlayamıyorum.
Araca bindiğimde hararet 50 de gözüküyor. Biraz devirli kullanmaya başlayınca hararetin bazen gözle görülür şekilde 90 a çıktığını görüyorum.
Ancak 90 dan ileri gitmiyor fakat 90 a hızlı bir şekilde ulaşıyor.
Bazende aracı park ettikten 2 saat sonra gibi bindiğimde hararet 70 lerde falan görebiliyorum.
Ustam hiç bir problem olmadığını söylüyor ama emin olamıyorum.
Cillop gibi işte, neden problem arıyorsunuz ki?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Cillop gibi işte, neden problem arıyorsunuz ki?
Araba çabuk ısınıyor ve zor soğuyor.
Açıkçası hararet yapacak diye korkuyorum.
Olabilecek en mükemmel durum işte, ne güzel.
Termostatlar artık eskiden olduğu gibi kapalı kalmıyorlar. Bozulunca açık kalıyorlar ve araç zor ısınıyor, içiniz rahat olsun yani.
Ben çok az geç ısındığı için yeni termostat aldım geçen hafta.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Olabilecek en mükemmel durum işte, ne güzel.
Termostatlar artık eskiden olduğu gibi kapalı kalmıyorlar. Bozulunca açık kalıyorlar ve araç zor ısınıyor, içiniz rahat olsun yani.
Ben çok az geç ısındığı için yeni termostat aldım geçen hafta.
kaputu açtığımda motorun hemen önündeki hortum ateş gibi sıcak oluyor.
radyatördeki suda bir miktar eksiliyor gibi, ek yerinin 3 parmak üzerindeki su seviyesi 1 haftada ek yeri hizasına geliyor.
Radyatörün ek yerinden 2 parmak üstündeki seviyede olan su şu an ek yerin 1 karış altına inmiş durumda.
Ayrıca vakum nedeni ile olsa gerek radyatör kapağını açamıyorum.
Tavsiyesi olan var mı?
2011 dizel giulietta aracımda bazen 70 derecede fan aciliyor ama ısınma 90 dereceye çıkıyor.90 derecede de sabit kalıyor.bu havada 70 derecede fan acmasi normalmidir?
Her yerde rastlayamayacağımız türden çok faydalı bilgiler, ellerinize sağlık