arkadan çekiş otomobiller ile çok deneyimim olmadığı için onu es geçip en azından önden çekiş konusunda tespit ettiğim bir kaç şeye değinmek istiyorum.
aracımda eibach prokit yaylar, bilstein b8 amortisörler ve ön üst, ön alt ve arka kule gergileri mevcut. yani burada bahsedilen ve kolayca uygulanabilen modifiyeler hali hazırda var, ek olarak da 205-55-16 continental lastikler var.
kalkışlardaki sarma hususunda hem stock olarak 156'mı kullanmış hem de bu şekilde kullanan birisi olarak demem gerekir ki, türkiye'deki otoban dahil çoğu asfalt sarmadan kalkış yapmak için yeterli kalitede değil. henüz 2 gün önce asfalt atılmış yolda tapagaz kalkış yapınca bir gram sarma yokken, standart otoban asfaltında bile tapagaz kalkışlarda ciddi bir patinaja düşme durumu mevcut. lastiklerim fena lastikler değiller ve buna rağmen böyle.
arabada yüklü olan malzemeler sayesinde daha hızlı dönüşler yapmak mümkün oluyor tabii ki, fakat bu parçaların önden çekişli 156'da esas faydasını kontrolün kopmaya başladığı noktada görüyorsunuz. çünkü bir şekilde ön veya arkadan kontrol kaybı başlasa bile doğru düzgün efor sarfetmeden bunu telafi etmek ve arabayı toplamak mümkün oluyor.
bir diğer faydası ise viraj ortasında hızlıyken bile sert frenler yapılması halinde standart araçlar gibi tehlikeli durumlar ortaya çıkmaması, dengenin bozulmasının zorlaşması.
fakat gergiler ve diğer ekipmanlar ile aracı sertleştirecek arkadaşlar bir konuya daha dikkat etmeliler. kaymak asfaltta bu malzemeler ne kadar güzel yere bastırıyor ve önden çekişin pek çok dezavantajını ortadan kaldırıyorlarsa, bozuk satıhlarda ve mıcır dökmeli asfaltlarda da bir o kadar dezavantaj haline geliyorlar. bozuk yollarda bilek kası yapmaya hazır olunmalı. bende 17" jantlar yok ve jantların da 17 olup yanakların incelmesi halinde bu mücadele muhtemelen daha da zorlu olacaktır.
vesselam önden çekişte kafadan ve arkadan kaymaları ufak gaz pedalı dokunuşları ile kolayca kontrol etmek isteyenler için alçaltma ve gergi olayları çok iyi imkanlar sunuyorlar, lakin yol güzel olduğu sürece.
ek olarak, burada yazıldığının aksine düşük lastik basıncıyla en azından bende hem patiye düşme daha çok oluyor, hem de arabanın dengesi daha kolay kaçıyor. 32 değil 34 basıncın en azından kendim için hep en güzel sonucu verdiğini gördüm, lakin stock 156'lar için hala 32 iyi bir tercih olabilir.
ben şahsen bu ekipmanlara bayılıyorum çünkü yılda belki 2-3 defa ancak kötü yollara giriyorum, haricinde genelde otobandan git gel yapıyorum sağa sola. ama yola tutuşu arttırmak isterken bazı yol tiplerinde dezavantajları da dikkate almak gerekiyor.