Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: ihsanakdas - 15 Kasım 2011, 10:37:49

Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ihsanakdas - 15 Kasım 2011, 10:37:49
Arkadaşlar malum kronik salıncak sorunumuz var, gıcırtılar cok can sıkıcı. ebay de bir ürün buldum ama "performans suspension parts" diye isimlendirilmiş bizim normal araçlara uygulamamızda bir sorun olur mu acaba? olmazsa fiyat da mükemmel hemen almayı düşünüyorum.

http://www.ebay.com/itm/Powerflex-Front-Anti-Roll-Bar-Bush-22mm-Alfa-Romeo-147-156-GT-2xPFF1-810-22-/280748729630?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415deda51e#ht_3860wt_1199

http://www.ebay.com/itm/Powerflex-Rear-Anti-Roll-Bar-Bush-14mm-Alfa-Romeo-147-156-GT-2xPFR1-819-14-/280748729190?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415deda366#ht_3860wt_1199
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: agucba - 15 Kasım 2011, 11:23:28
Powerflex burçları ile ilgili olarak Forumda Ara fonksiyonunu "Teknik" başlığı ile sınırlandırıp aratırsanız, karşınıza bir kaç açılmış başlık çıkacaktır.

Bu başlıklarda sorunuzun cevabını bulabilirsiniz.

Cevaplar sizi tatmin etmez ise, konu bütünlüğü açısından ilgili başlıkların birinden devam edebiliriz.

En son olarak Bülent (Alfadanadam) bu burçlardan almıştı. İşlevselliği ve dayanıklılığı tartışılmaz, ancak Alfa'nız olduğundan çok daha fazla sertleşecektir.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 15 Kasım 2011, 11:56:20
Ben 4 adet üst salıncak burcu ve 2 adet viraj demir lastiği aldım. Belki de benim şanssızlığım ama hem salıncaklar hem de viraj demiri gene ses yapmaya başlamıştı. Üst salıncağın rotili de bozulduğu için yeni aldım. Viraj demirini henüz ellemiyorum. Havalar biraz ısınsın, durumuna bakarak karar vereceğim.
Ama, değişim esnasında başında duramadım. O yüzden de viraj demiri eğer lastiğin takılı olduğu kısımdan aşınmış ve incelmişse sesi o yapıyor olabilir.
Lafı uzatmadan, ben şahsen memnun kalmadım şimdilik. Aldığım marka Powerflex idi. İlk çıkan markadır, sonrasında muhtelif Poliüretan burç üreten firmalar da çıktı.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: alfa147black - 15 Kasım 2011, 16:45:35
salıncakta ve burçlarında çatlama aşırı deforme olma gibi vb. bir durum yoksa benim tecrübem sıvı gres ile burçları yağlayarak devam edin. bütün ön takımı elden geçirmeme rağmen 147 salıncak senfonisini kesmeyi asla başaramamıştım.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alper - 15 Kasım 2011, 20:41:34
quote:

salıncakta ve burçlarında çatlama aşırı deforme olma gibi vb. bir durum yoksa benim tecrübem sıvı gres ile burçları yağlayarak devam edin. bütün ön takımı elden geçirmeme rağmen 147 salıncak senfonisini kesmeyi asla başaramamıştım.



Bir şey sormak istiyorum burçları yağlamak çok sakıncalı birşey değil mi?
Tam olarak bilmiyorum sadece mantık yürütüyorum ama yağlama yapıldığında yerlerinden çıkma gibi bir durum oluşur gibime geliyor buda çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir diye düşünmekteyim.
Doğru veya yanlış bilmiyorum ama bu lastikleri yabancı maddelerle müdahale etmek...
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 15 Kasım 2011, 21:40:49
quote:

quote:

salıncakta ve burçlarında çatlama aşırı deforme olma gibi vb. bir durum yoksa benim tecrübem sıvı gres ile burçları yağlayarak devam edin. bütün ön takımı elden geçirmeme rağmen 147 salıncak senfonisini kesmeyi asla başaramamıştım.



Bir şey sormak istiyorum burçları yağlamak çok sakıncalı birşey değil mi?
Tam olarak bilmiyorum sadece mantık yürütüyorum ama yağlama yapıldığında yerlerinden çıkma gibi bir durum oluşur gibime geliyor buda çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir diye düşünmekteyim.
Doğru veya yanlış bilmiyorum ama bu lastikleri yabancı maddelerle müdahale etmek...



Burçları yağ banyosuna da soksanız yerlerinden çıkma ihtimalleri yok merak etmeyin. Öte yandan burçları yağlamak aslında lastiğin yapısına zarar veriyor ve ömrünü kısalatıyor. Ancak gıcırtıyı geçirmek için yağlamazsanız değiştirmek durumundasınız, e bu durumda ömrünü direk sonlandırmış oluyorsunuz zaten :)
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: 147BLACK - 16 Kasım 2011, 00:06:13
Kış geldi ve havalar soğuyunca malum başlıklar hortladı.
Harbiden "147 ön salıncak senfonisi" bu dinlediklerimiz.
Şunu iyi anladım ki, Alfa ile geçen son 8 senemde;"bir Alfa'n varsa hiç bir zaman her şey içine tam sinerek aracına gönül rahatlığıyla binemezsin".
Ne zaman neresinden bir şey çıkacak diye biniyorsun. Tik yarattı resmen..Hiç bir şey çıkmasa da ön takım gürültüsü eksik olmuyor.
Ama değiştirmiyoruz markayı... vardır bir hikmeti.

Hatta yazın Ankara'dan Soma'ya trenle gittim, oradan da minibüsle Dikili'deki yazlığa geçtim.
Soma'da taksici ile konuşuyorduk. Doblo'nun bir probleminden bahsetti. Elektronik arıza vermiş.
Ben de adama "Bende de İtalyan var...kış olunca Ankara'da yaşanan problemleri gör sen!Siz yine sıcak iklimdesiniz " demiştim.
Bu arada 166'ların ön takımları bozuk olsa bile ötme yapmıyormuş diye duydum.
Acaba 2.5'lar ötüyor mu? Motor daha ağır diye öne daha çok ağırlık oluyor ve sağlam basıyor diye duymuştum.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: tugrul - 16 Kasım 2011, 10:05:10

Acaba 2.5'lar ötüyor mu? Motor daha ağır diye öne daha çok ağırlık oluyor ve sağlam basıyor diye duymuştum.
[/quote]

2.5 larda ötüyor,
Sadece ön değil arkadan da gelen gacırtı sesi muhteşem..
O sesin bu arabadan çıktığına inanmak zor.
Ben bu yaşıma kadar hiç böyle gacırdıyan araba görmedim.
Ama bakıma veremediğim için hatalı olan benim arabanın suçu yok
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ku2 - 16 Kasım 2011, 10:25:56
quote:

quote:

quote:

salıncakta ve burçlarında çatlama aşırı deforme olma gibi vb. bir durum yoksa benim tecrübem sıvı gres ile burçları yağlayarak devam edin. bütün ön takımı elden geçirmeme rağmen 147 salıncak senfonisini kesmeyi asla başaramamıştım.



Bir şey sormak istiyorum burçları yağlamak çok sakıncalı birşey değil mi?
Tam olarak bilmiyorum sadece mantık yürütüyorum ama yağlama yapıldığında yerlerinden çıkma gibi bir durum oluşur gibime geliyor buda çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir diye düşünmekteyim.
Doğru veya yanlış bilmiyorum ama bu lastikleri yabancı maddelerle müdahale etmek...



Burçları yağ banyosuna da soksanız yerlerinden çıkma ihtimalleri yok merak etmeyin. Öte yandan burçları yağlamak aslında lastiğin yapısına zarar veriyor ve ömrünü kısalatıyor. Ancak gıcırtıyı geçirmek için yağlamazsanız değiştirmek durumundasınız, e bu durumda ömrünü direk sonlandırmış oluyorsunuz zaten :)



Bülent doğru diyor..
Silikon lastiğe yağ değmemesi lazım.. Silikon için yağ iyi değil.. Ama sesi azaltmak için kaçınılmaz bir çözüm..tabii eğer burçları, viraj demiri lastiklerini değiştirmeyecekseniz..
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Dentist - 16 Kasım 2011, 12:59:10
quote:


Acaba 2.5'lar ötüyor mu? Motor daha ağır diye öne daha çok ağırlık oluyor ve sağlam basıyor diye duymuştum.



2.5 larda ötüyor,
Sadece ön değil arkadan da gelen gacırtı sesi muhteşem..
O sesin bu arabadan çıktığına inanmak zor.
Ben bu yaşıma kadar hiç böyle gacırdıyan araba görmedim.
Ama bakıma veremediğim için hatalı olan benim arabanın suçu yok

[/quote]
Aman bakımı ihmal etme de,sonra Selim ve Cemal ile beni aranıza alınca bahane bulma Tuğrul'cuğum...
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: tugrul - 16 Kasım 2011, 14:53:05
[/quote]
Aman bakımı ihmal etme de,sonra Selim ve Cemal ile beni aranıza alınca bahane bulma Tuğrul'cuğum...
[/quote]

Valla bakıma pek fırsatım olacak gibi gözükmüyor, bunu hızlı bir şekilde satıp ağır bakıma ihtiyacı olmayan bir SWSS almam lazım.
Lpgli olursa süper olur. Olmasa da olur:)
Bahanem çok benim
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: 147BLACK - 16 Kasım 2011, 21:03:20
quote:



Aman bakımı ihmal etme de,sonra Selim ve Cemal ile beni aranıza alınca bahane bulma Tuğrul'cuğum...
[/quote]

Valla bakıma pek fırsatım olacak gibi gözükmüyor, bunu hızlı bir şekilde satıp ağır bakıma ihtiyacı olmayan bir SWSS almam lazım.
Lpgli olursa süper olur. Olmasa da olur:)
Bahanem çok benim
[/quote]
LPG'li 147 ile 2,5 takas edelim...
Bizim usta en fazla 1,5-2 litre fazla yakar çok gazlamazsan diyor.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: tugrul - 17 Kasım 2011, 10:58:10

LPG'li 147 ile 2,5 takas edelim...
Bizim usta en fazla 1,5-2 litre fazla yakar çok gazlamazsan diyor.

[/quote]

Hiç tavsiye etmem lpgli bir 147 den sonra benzinli bir 2.5
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: 147BLACK - 17 Kasım 2011, 20:05:32
Ona da lpg taktırırım...
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: tolga_ozhan - 19 Kasım 2011, 18:13:53
166'nın ötmeme sebebi ön takımın 156 ve 147 ile farklı olması. Benzer bir olayı ben 164 içinde söyleyebilirim. Yaz başında komple ön takımı elden geçirmeden önce neredeyse darmadağındı ön takım ama gram ses yoktu.
120'den sonra direksiyon masaj aleti gibi oluyordu. Hatta götürdüğüm rot balanscı abi ne yapsak bu ayar tutmaz. Senin şunu, bunu değiştirmen lazım diye sayıp dökmüştü. Bizde öyle yaptık ama yapmadan öncede ses yoktu.
Dikkat ettiyseniz zaten bu tür başlıkları 145,GTV,Spider,164,159 vs.. sahipleri açmıyor. Malesef konu 156 ve 147'nin ön takımıyla alakalı. Zaten ikisinin ön takım yapısı aynıdır.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Kasım 2011, 19:02:17
burcları yaglamak ıcın özel gress vardır beyaz renkte dıgerlerı ıle yaglamak sadece gecıcı cozum
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ATC - 20 Kasım 2011, 14:19:38
quote:


Şunu iyi anladım ki, Alfa ile geçen son 8 senemde;"bir Alfa'n varsa hiç bir zaman her şey içine tam sinerek aracına gönül rahatlığıyla binemezsin".
Ne zaman neresinden bir şey çıkacak diye biniyorsun. Tik yarattı resmen..Hiç bir şey çıkmasa da ön takım gürültüsü eksik olmuyor.
Ama değiştirmiyoruz markayı... vardır bir hikmeti.





aynen tik olduu...resmen arabayı dinleyerek gidiyorum
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: sp4rc0 - 20 Kasım 2011, 15:47:55
quote:

burcları yaglamak ıcın özel gress vardır beyaz renkte dıgerlerı ıle yaglamak sadece gecıcı cozum



teflonlu beyaz gresler ve silikonlu beyaz gresler var. sizin kullandığınız hangisi?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Sercan Keklik - 20 Kasım 2011, 16:47:45
quote:

quote:

burcları yaglamak ıcın özel gress vardır beyaz renkte dıgerlerı ıle yaglamak sadece gecıcı cozum



teflonlu beyaz gresler ve silikonlu beyaz gresler var. sizin kullandığınız hangisi?



eibachtan alıyodum ben bılmıyorum detayını üzerınde ıcerıgı yazmıyo.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: obasar - 21 Kasım 2011, 07:50:17
bunlar viraj demir lastiği vb...
sesleri keserler, özellikle mavi olanlar alfa 'nın GTA ve 3.2. V6 'larında kullanılanları...
ben değiştireceğim zaman bunlardan takıyorum. silikon olduğu için sıcak - soğuk ' ta esneyip genleşmeden ses yapmıyor..
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ku2 - 21 Kasım 2011, 09:55:46
quote:

bunlar viraj demir lastiği vb...
sesleri keserler, özellikle mavi olanlar alfa 'nın GTA ve 3.2. V6 'larında kullanılanları...
ben değiştireceğim zaman bunlardan takıyorum. silikon olduğu için sıcak - soğuk ' ta esneyip genleşmeden ses yapmıyor..



Silikon sıcak soğukta genleşme yapar.. Poliüretan yapmaz :))

Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: erdem1904 - 21 Kasım 2011, 10:02:17
quote:

166'nın ötmeme sebebi ön takımın 156 ve 147 ile farklı olması. Benzer bir olayı ben 164 içinde söyleyebilirim. Yaz başında komple ön takımı elden geçirmeden önce neredeyse darmadağındı ön takım ama gram ses yoktu.
120'den sonra direksiyon masaj aleti gibi oluyordu. Hatta götürdüğüm rot balanscı abi ne yapsak bu ayar tutmaz. Senin şunu, bunu değiştirmen lazım diye sayıp dökmüştü. Bizde öyle yaptık ama yapmadan öncede ses yoktu.
Dikkat ettiyseniz zaten bu tür başlıkları 145,GTV,Spider,164,159 vs.. sahipleri açmıyor. Malesef konu 156 ve 147'nin ön takımıyla alakalı. Zaten ikisinin ön takım yapısı aynıdır.



sonuna kadar katılıyorum 146'da boxerın homurtusu haricinde başka bir ses duyduğumu hatırlamıyorum. 156 da ise tüm salıncaklar değiştiği halde aynı kış başlamıştı olmazsa olmaz trim sesleri...
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ku2 - 21 Kasım 2011, 10:08:02
Ben de 164 kullandım.. Ön takım sesi yoktu .!!
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: sp4rc0 - 21 Kasım 2011, 14:00:19
quote:

quote:

quote:

burcları yaglamak ıcın özel gress vardır beyaz renkte dıgerlerı ıle yaglamak sadece gecıcı cozum



teflonlu beyaz gresler ve silikonlu beyaz gresler var. sizin kullandığınız hangisi?



eibachtan alıyodum ben bılmıyorum detayını üzerınde ıcerıgı yazmıyo.



Diğer yazılanlara da bakınca teflonlu gres olabileceğini düşünüyorum. Acaba elektronikçilerin kullandığı montaj pastası da denilen ısı ileten beyaz gres ile aynı gresmi bu? pc.lerde işlemci ile soğutucu kanatçıkların arasında da bu gresten var.

Benim alfamın da, çukurlara girince sol önden çok az bir gıcırdama gelmeye başladı. Sanırım alt salıncağın değişme zamanı yaklaşıyor..
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ku2 - 21 Kasım 2011, 14:30:17
Alt salıncaktan ses gelmez..
Ses geliyorsa..genelde üst salıncaktan gelir.

Edited by - selimgencoglu on 21/11/2011  14:48:37
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 21 Kasım 2011, 14:43:10
quote:
Şunu iyi anladım ki, Alfa ile geçen son 8 senemde;"bir Alfa'n varsa hiç bir zaman her şey içine tam sinerek aracına gönül rahatlığıyla binemezsin". Ne zaman neresinden bir şey çıkacak diye biniyorsun. Tik yarattı resmen..Hiç bir şey çıkmasa da ön takım gürültüsü eksik olmuyor. Ama değiştirmiyoruz markayı... vardır bir hikmeti.

bugün sabah aracımı kullanırken, direksiyonun (göstergelerin) olduğu yerden böyle ara ara çıt çıt gibi sesler gelmeye başladı.. ayrıca, arka sağ amortisör de patlak, oradan da tak tuk sesler geliyor. her yeni ses duyduğumda içim çok fena oluyor. her müziği kapatıp ses mi geliyor dediğimde eşim ters ters bakıyor artık

ya ben de artık arabama bindiğimde paranoyaklaşıyorum ve gaipten sesler duyuyorum ya da bizim araçlar yurdumuzun berbat yollarını pek sevmiyorlar
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ku2 - 21 Kasım 2011, 14:55:05
quote:

quote:
Şunu iyi anladım ki, Alfa ile geçen son 8 senemde;"bir Alfa'n varsa hiç bir zaman her şey içine tam sinerek aracına gönül rahatlığıyla binemezsin". Ne zaman neresinden bir şey çıkacak diye biniyorsun. Tik yarattı resmen..Hiç bir şey çıkmasa da ön takım gürültüsü eksik olmuyor. Ama değiştirmiyoruz markayı... vardır bir hikmeti.

bugün sabah aracımı kullanırken, direksiyonun (göstergelerin) olduğu yerden böyle ara ara çıt çıt gibi sesler gelmeye başladı.. ayrıca, arka sağ amortisör de patlak, oradan da tak tuk sesler geliyor. her yeni ses duyduğumda içim çok fena oluyor. her müziği kapatıp ses mi geliyor dediğimde eşim ters ters bakıyor artık

ya ben de artık arabama bindiğimde paranoyaklaşıyorum ve gaipten sesler duyuyorum ya da bizim araçlar yurdumuzun berbat yollarını pek sevmiyorlar



Ya..birşey söylicem...
Ama kızmak yok..! :))

Aracınıza bakarsanız..Ön takım problemlerini çözerseniz.. ve patlak amortisör ile gezmezseniz aracınızdan ses gelmez..

Aracınızda patlak amortisör ile gezmeniz, başka problemlere davetiye çıkarır. Yarın bigün değiştirirsiniz bu amortisörü o zaman bakarsınız viraj demir lastiklerinden ses geliyor...

Amortisörü de tek değiştirmeyin.. 2 arkayı birden değiştirin. Viraj demir lastiklerini de değiştirin. Arka Z rotları da değiştirin hatta
Bakın bakalım arkadan ses geliyormu..?

Aynı şeyler ön takım için de geçerli. Üst salıncakların ikisini de aynı anda değiştirin..Rot kollarını da..Amortisörleriniz de sağlamsa ses gelmez :)
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 21 Kasım 2011, 15:03:41
quote:
Ya..birşey söylicem... Ama kızmak yok..! :))

yok yok, niye kızayım. ben de tam bunları soracaktım ki sizden cevap geldi

arka amortisörlerin ikisini de değiştirmek istedim, ancak, mali durumlardan giremedim o işe. eşimle ortak karar verme durumundayız. zaten alfa'ya zor ikna ettim, bir de sürekli sorun çıkartan bir araçmış gibi görmesini istemiyorum. çünkü ne söylesem, bu araç çok masraf çıkartıyor diyor. aslında, diğer araçlardan hiçbir farkı yok ancak bayanlarla tartışmaya girecek kadar aptal değilim hem akıllı bir erkek, susması gerektiği zamanı bilir

aracımı ilk aldığımda, gram ses gelmiyordu. maşallah tık yoktu. ben de bakım olarak, varyatör, trigger, v kayışı ve bujileri değiştirttim. daha sonra, hiç param kalmadı ve amortisörü değiştiremedim. sürekli aklımı kurcalıyor bu durum ama elimden bir şey de gelmiyor

ilk fırsatta, sağlam bir bakım yaptırmak istiyorum.. arka amortisörler, salıncaklar filan.. gerçi salıncaklar soğuktan mı ses yapıyor yoksa değişmeli mi bilmiyorum. en iyisi salıncaklar için mayısa kadar beklemek.. ama amortisörler sesten önce, güvenlik için değişmeli..
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: obasar - 21 Kasım 2011, 15:18:17
quote:

quote:

bunlar viraj demir lastiği vb...
sesleri keserler, özellikle mavi olanlar alfa 'nın GTA ve 3.2. V6 'larında kullanılanları...
ben değiştireceğim zaman bunlardan takıyorum. silikon olduğu için sıcak - soğuk ' ta esneyip genleşmeden ses yapmıyor..



Silikon sıcak soğukta genleşme yapar.. Poliüretan yapmaz :))





cok kötüsün :(
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ku2 - 21 Kasım 2011, 16:00:01
quote:

quote:

quote:

bunlar viraj demir lastiği vb...
sesleri keserler, özellikle mavi olanlar alfa 'nın GTA ve 3.2. V6 'larında kullanılanları...
ben değiştireceğim zaman bunlardan takıyorum. silikon olduğu için sıcak - soğuk ' ta esneyip genleşmeden ses yapmıyor..



Silikon sıcak soğukta genleşme yapar.. Poliüretan yapmaz :))





Yok be :)))

Normal lastikler zaten uzun süre gidiyor.. Arada yağlanıyor..O da ölmeden önce suyunu sıkmak gibi...bişey.. Hani biraz daha idare etsinler diye.. Çünkü yağ da bozuyor silikonu..!! Silikon iyi hoş malzeme..yüksek sıcaklıklara dayanıyor.. ama hava ile temas edince...zaman içinde özelliğini kaybediyor..ve çatlamaya, kopmaya başlıyor.
Viraj demir lastikleri 2 sene oldu ses yok... Yani ben poliüretan olanları takmak isterim, ama fiyatı da abartı biraz :))
O bakımdan silikona devam :))


cok kötüsün :(

Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ATC - 22 Kasım 2011, 10:20:24
peki bu viraj demir lastikleri viraj demirine nasıl monte edilir??
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Robbie - 22 Kasım 2011, 10:47:04
aynı problem bende de var üst salıncak burc degisimi yapildi sol taraf, usta sag taraf idare eder dedi. Fakat arabayi ilk calistirip kasislerden gecerken biraz ses geliyor isindiginda gidiyor. 90tl odedim.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: sp4rc0 - 22 Kasım 2011, 13:30:28
quote:

Alt salıncaktan ses gelmez..
Ses geliyorsa..genelde üst salıncaktan gelir.

Edited by - selimgencoglu on 21/11/2011  14:48:37



15.000 km önce sağ ön salıncağı gıcırdama sesinden dolayı değiştirdim. Bu kadar km.dir de tık yok.. Servise gittiğimde bende üst salıncak dedim ama usta sesi duyar duymaz alt dedi ve alt çıktı gerçekten de..

Edited by - sp4rc0 on 22/11/2011  13:31:50
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: eddieirvine - 22 Kasım 2011, 15:46:29
Araba kasisten geçtikten sonra garçç diye bir ses çıkarıyor. Hafif süratliysem daha çok tabi.  birde soğuklarda malum daha fazla. Üst salıncaklar yeni değişti.çukurlardan geçerkenki tak tuk sesleri azaldı. Sanırım viraj demir lastiğinden yapıyor bu gacırtıları. Aslında lastikler ucuz ama işçilik 100 tl gibi bir rakam aldım.İşçilik fazla gibi geldi. Bende öteledim biraz. Kasislerden yavaşca geçmeye devam.Yağlatma olayını denesem diyorum. Ön viraj demir lastiklerini yağlama olayı kolay bir işlemmidir.Yani birşey sökmeden yağlama için ulaşılabiliyormu lastiklere.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 22 Kasım 2011, 15:53:55
salıncakları değiştirmeden sadece viraz demir lastiğini değiştirmek sesleri keser mi? bu işlemin bir sakıncası var mı? bir de bu lastikler kaç para acaba
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: eddieirvine - 22 Kasım 2011, 17:05:14
üst salıncak

http://www.alfaromeoyedekparca.com/alfa_romeo_ontakim_suspansiyon_amortisor_sayfa.html

Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 22 Kasım 2011, 17:12:36
quote:
ama kasis gibi yükselip alçalan kısımlarda garç diye geliyorsa viraj demir burcu olması lazım..

çukura girdiğimde benim araçtan ses gelmiyor ama kasisten hızlı geçersem garç gurç sesler geliyor
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: tolga_ozhan - 22 Kasım 2011, 20:50:30
Sesin viraj demir çubuğundan mı yoksa salıncaktan mı olduğunu çukura yada tümseğe göre ayırt etmek zordur. Viraj demirinde yamulma, bükülme vs.. Sorun yoksa sadeçe burç değişimi yetreli aynısı salıncak içinde geçerli.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 23 Kasım 2011, 09:19:28
sanırım en iyisi tahmin yapmak yerine bir ustaya götürüp göstermek
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 23 Kasım 2011, 10:52:35
Viraj demiri lastikleri değişimi muhtemelen en zor değiştirilen kısımdır. Ya ön travers komple indirilecek ya da bir kısmı aşağı sarkıtılarak aradan montaj olacak. Ama her koşulda da biraz zahmetli.
Viraj demir lastiklerini değiştirmeden önce eski lastikler demir üzerinde iz bırakmışsa temizlenmesi gerekir. Ustaya mutlaka hatırlatın.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ATC - 25 Kasım 2011, 00:59:35
quote:

Viraj demiri lastikleri değişimi muhtemelen en zor değiştirilen kısımdır. Ya ön travers komple indirilecek ya da bir kısmı aşağı sarkıtılarak aradan montaj olacak. Ama her koşulda da biraz zahmetli.
Viraj demir lastiklerini değiştirmeden önce eski lastikler demir üzerinde iz bırakmışsa temizlenmesi gerekir. Ustaya mutlaka hatırlatın.



bunu biliyorum..değişimin lastiği viraj demiri üstüne montesi dışında hepsini kendim yaptım...epiyi uğraşlı iş...yine ses war..üşeniyom o sanayiye gidip lifte çıkıp o kdar zavazingoyu sökmeye...merak ettiğim ve takıldığım konu lastiğin demire geçme şekli...diğer 2sinde lastiği keserek monte ettik..başka bi türlü olmadı...ve 2.sinde ustamın mucip fikri ile ömürlük olsun bi daha ses yapmasın diye açılan ayakları kaynak yaptık..ama 2 gün sonra yine ses gelmeye başladı..yaklaşık 6 aydır böyle....ama tik oldu bende bu sesler...kulağım hep ön takımda..müzik ne kdr açık olsada sanki hep ses geliyo bana...powerflex alsakta bunuda keserek takmıyacaz mı ? yoksa bu lastiğin demire montesinin farklı bi yöntemi mi var?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ottoman - 25 Kasım 2011, 10:27:04
arkadaşlar yarın aracımın alt ve üst salıncakları ile viraj demir lastikleri değiştirilecek okuduklarımdan dolayı aklıma geldi ben bunları aşama aşama resimleyip siteye koyayım bari bir işe yarasın aklınızdaki sorulara cevap olur belki.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 25 Kasım 2011, 11:20:46
quote:
Ya..birşey söylicem... Ama kızmak yok..! :))  Aracınıza bakarsanız..Ön takım problemlerini çözerseniz.. ve patlak amortisör ile gezmezseniz aracınızdan ses gelmez..  Aracınızda patlak amortisör ile gezmeniz, başka problemlere davetiye çıkarır. Yarın bigün değiştirirsiniz bu amortisörü o zaman bakarsınız viraj demir lastiklerinden ses geliyor...  Amortisörü de tek değiştirmeyin.. 2 arkayı birden değiştirin. Viraj demir lastiklerini de değiştirin. Arka Z rotları da değiştirin hatta Bakın bakalım arkadan ses geliyormu..?  Aynı şeyler ön takım için de geçerli. Üst salıncakların ikisini de aynı anda değiştirin..Rot kollarını da..Amortisörleriniz de sağlamsa ses gelmez :)

geçen gün hazır alfin'e uğramışken benim aracı da lifte kaldırıp sağına soluna baktılar. şöyle bir liste çıkardılar:

1) sağ sol alt tabla
2) terazi demiri
3) sağ amortisör tamiratı (amortisörün tamiratı olmaz diye biliyorum ama şükrü usta 1 yıl da garanti veriyormuş)
4) sol arka denge kolu (uzun)
5) bunları yapmışken viraz demir lastiklerini de değiştireyim diyorum.

hesapladım, parçaları kendim alırsam 150 lira kadar kar ediyorum. bu da gayet iyi bir miktar.

bu arada amortisör tamiri için ne diyorsunuz?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ATC - 25 Kasım 2011, 11:49:09
quote:

quote:
Ya..birşey söylicem... Ama kızmak yok..! :))  Aracınıza bakarsanız..Ön takım problemlerini çözerseniz.. ve patlak amortisör ile gezmezseniz aracınızdan ses gelmez..  Aracınızda patlak amortisör ile gezmeniz, başka problemlere davetiye çıkarır. Yarın bigün değiştirirsiniz bu amortisörü o zaman bakarsınız viraj demir lastiklerinden ses geliyor...  Amortisörü de tek değiştirmeyin.. 2 arkayı birden değiştirin. Viraj demir lastiklerini de değiştirin. Arka Z rotları da değiştirin hatta Bakın bakalım arkadan ses geliyormu..?  Aynı şeyler ön takım için de geçerli. Üst salıncakların ikisini de aynı anda değiştirin..Rot kollarını da..Amortisörleriniz de sağlamsa ses gelmez :)

geçen gün hazır alfin'e uğramışken benim aracı da lifte kaldırıp sağına soluna baktılar. şöyle bir liste çıkardılar:

1) sağ sol alt tabla
2) terazi demiri
3) sağ amortisör tamiratı (amortisörün tamiratı olmaz diye biliyorum ama şükrü usta 1 yıl da garanti veriyormuş)
4) sol arka denge kolu (uzun)
5) bunları yapmışken viraz demir lastiklerini de değiştireyim diyorum.

hesapladım, parçaları kendim alırsam 150 lira kadar kar ediyorum. bu da gayet iyi bir miktar.

bu arada amortisör tamiri için ne diyorsunuz?




amortisörleri yada salıncağı sökmek farklı viraj demirini sökmek farklı..en uğraşlısı viraj demiri..ses yapmıyosa dokunmaya deymez..
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 25 Kasım 2011, 11:50:56
quote:
amortisörleri yada salıncağı sökmek farklı viraj demirini sökmek farklı..en uğraşlısı viraj demiri..ses yapmıyosa dokunmaya deymez..

ses yapıp yapmadığını bilmiyorum. bana onunla ilgili bir şey demediler ama hazır servise vermişken onu da aradan çıkartayım diyorum.. belki de yanlış düşünüyorum
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 03 Şubat 2012, 22:36:36
arkadaşlar bugünlerde sol ön takımlarla ilgili farklı bir sorun yaşıyorum. viraj demir lastikleri veya burçlarla alakalı garç-gurç seslerinin yanında şimdi de daha çok rot başlarını, salıncakları vs andıran tokur-tukur sesler duyuyorum. garç-gurçlara alışmışken şimdi bu ses canımı sıktı. üstelik bana daha mühim bir sorun gibi geliyor. (bu sesi parke taşlı yollarda, hatta basit çukurlarda ve tümseklerde de duyuyorum.) umarım önemli bir sorun değildir. önerilerinizi-tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ArinFırat - 03 Şubat 2012, 22:59:47
quote:

arkadaşlar bugünlerde sol ön takımlarla ilgili farklı bir sorun yaşıyorum. viraj demir lastikleri veya burçlarla alakalı garç-gurç seslerinin yanında şimdi de daha çok rot başlarını, salıncakları vs andıran tokur-tukur sesler duyuyorum. garç-gurçlara alışmışken şimdi bu ses canımı sıktı. üstelik bana daha mühim bir sorun gibi geliyor. (bu sesi parke taşlı yollarda, hatta basit çukurlarda ve tümseklerde de duyuyorum.) umarım önemli bir sorun değildir. önerilerinizi-tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


araba dağılacak parçalanacakmış gibi bi ses yapıyor değilmi :) korkma,sakin ol:)amortisör ve amortisör takozuna baktır..sesin geldiği tarafta amortisör takozu üzerindeki kauçuk muhafazayı çıkarıp arabayı esnet ve kauçuk muhafazayı çıkardığın delikten içeri bak,sesin nasıl ve nerden geldiğini gör..120 tl amortisör 70 tl takoz al güle güle bin ;)
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 03 Şubat 2012, 23:13:15
quote:

quote:

arkadaşlar bugünlerde sol ön takımlarla ilgili farklı bir sorun yaşıyorum. viraj demir lastikleri veya burçlarla alakalı garç-gurç seslerinin yanında şimdi de daha çok rot başlarını, salıncakları vs andıran tokur-tukur sesler duyuyorum. garç-gurçlara alışmışken şimdi bu ses canımı sıktı. üstelik bana daha mühim bir sorun gibi geliyor. (bu sesi parke taşlı yollarda, hatta basit çukurlarda ve tümseklerde de duyuyorum.) umarım önemli bir sorun değildir. önerilerinizi-tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


araba dağılacak parçalanacakmış gibi bi ses yapıyor değilmi :) korkma,sakin ol:)amortisör ve amortisör takozuna baktır..sesin geldiği tarafta amortisör takozu üzerindeki kauçuk muhafazayı çıkarıp arabayı esnet ve kauçuk muhafazayı çıkardığın delikten içeri bak,sesin nasıl ve nerden geldiğini gör..120 tl amortisör 70 tl takoz al güle güle bin ;)



hafif gürültülü bir ses olmasına rağmen evet, teker yerinden çıkacakmış gibi izlenim veriyor:) aslında korktuğum gibi olmadığını tahmin ediyorum. ama buralarda yollar berbat olunca ister istemez şüpheleniyorum. zaten bu ses çukur ve tümseklere girip çıkmalardan sonra gelmeye başladı. her ne kadar özen göstersem de, hor kullanmasam da...
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ArinFırat - 03 Şubat 2012, 23:22:49
quote:

quote:

quote:

arkadaşlar bugünlerde sol ön takımlarla ilgili farklı bir sorun yaşıyorum. viraj demir lastikleri veya burçlarla alakalı garç-gurç seslerinin yanında şimdi de daha çok rot başlarını, salıncakları vs andıran tokur-tukur sesler duyuyorum. garç-gurçlara alışmışken şimdi bu ses canımı sıktı. üstelik bana daha mühim bir sorun gibi geliyor. (bu sesi parke taşlı yollarda, hatta basit çukurlarda ve tümseklerde de duyuyorum.) umarım önemli bir sorun değildir. önerilerinizi-tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


araba dağılacak parçalanacakmış gibi bi ses yapıyor değilmi :) korkma,sakin ol:)amortisör ve amortisör takozuna baktır..sesin geldiği tarafta amortisör takozu üzerindeki kauçuk muhafazayı çıkarıp arabayı esnet ve kauçuk muhafazayı çıkardığın delikten içeri bak,sesin nasıl ve nerden geldiğini gör..120 tl amortisör 70 tl takoz al güle güle bin ;)



hafif gürültülü bir ses olmasına rağmen evet, teker yerinden çıkacakmış gibi izlenim veriyor:) aslında korktuğum gibi olmadığını tahmin ediyorum. ama buralarda yollar berbat olunca ister istemez şüpheleniyorum. zaten bu ses çukur ve tümseklere girip çıkmalardan sonra gelmeye başladı. her ne kadar özen göstersem de, hor kullanmasam da...


%99 benim dediğim sorundur.en güzel şöyle anlarsın,çukur tümsek bi yolda 1 viteste ve yavaş yavaş giderken direksiyonu sonuna kadar kır ve dönüş al,ses max seviyeye çıkıyorsa eğer,dediğim sorundur.ben diyarbakırdayım ve hiçbir yol buradaki gibi kötü değil bence,hele kar kış yağmurlarlardan sonra hepten berbat oldu.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 03 Şubat 2012, 23:29:55
yarın bunu deneyeceğim. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ArinFırat - 03 Şubat 2012, 23:44:35
quote:

yarın bunu deneyeceğim. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.


rica ederim.motor hariç hiçbir şeyi kafaya takmayın,gelip geçici basit ve ucuz problemlerdir.emin olun bütün markalarda aynı sorunlar var.bunlar canınızı sıkmasın,alfadan soğutmasın.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dnr1 - 29 Şubat 2012, 12:38:42
9 aylık 10000 kmlik alt salıncagım..mafsallı olan burç boşluk yapmış..preste bu burcu degıştirebilecegım yenisini arıyorum..bulabilirmiyim
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 29 Şubat 2012, 19:10:12
Mafsallı burçtan kastın amortisör çatalının bağlı olduğu burç ise dediğini yapabilirsin. Burcun yedeği mevcut parçacılarda.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Robbie - 01 Mart 2012, 08:08:27
şu kronik gacır gucur sesleri yok etmenin kesin çözümü yokmu
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 05 Mart 2012, 10:29:41
arkadaşlar daha önce yukarıda yazdığım sorun için tanıdık bir ustaya gittim ve araç lifte alındı. kontrol sonucunda alt tablaların (salıncak) değişmesi gerektiğini söyledi usta. özellikle sol alt salıncak harap olmuştu. sağ taraf nispeten daha iyi durumdaydı. sizce;

1-)her iki tarafı da değiştirmeli miyim? diğer (sağ) alt salıncağı daha sonra değiştirsem araçta dengesizlik veya başka bir sorun olur mu?

2-)teknorot marka alt salıncak takımı var. www.alfaromeoyedekparca.com sitesinde 140 tl. bu marka ve bu fiyat sizce uygun mu?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 05 Mart 2012, 11:15:42
her ikisini de değiştir. votto var, sanırım türk markası, onu da öneriyorlardı. fiyat nispeten daha ucuz. onu da bir araştır.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: may-alfa - 05 Mart 2012, 13:25:54
Alfa 156 da, ön takım olarak hangi marka kullanılıyor? Özellikle salıncak ve amortisörlerde.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 05 Mart 2012, 13:52:28
Alt salıncakta sıkıntı yok ancak üst salıncakta pek Votto önermiyorlar, onun yerine Teknorot daha iyi bir seçim gibi görünüyor. Ben nispeten yeni aldığım Votto'yu teknorot ile değiştirmek durumunda kaldım.
Votto ile ilk tecrübemdi ama Teknorot daha önceleri de kullanmıştım.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 05 Mart 2012, 14:26:15
hafta içi rot-balans işi yapan bir ustaya gideceğim. bostancı alfar'daki ilyas usta'yla konuştum. yürüyenle ilgili motor ustalarından daha çok şey bilirler dedi. değişeceklere ondan sonra karar vereceğim artık. ama her halükarda alt tablalar değişecek...
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: fevkalbeser12 - 05 Mart 2012, 15:21:58
Cumartesi alt takımla alakalı alt salıncaklar, üst salıncaklar, z rotları, sağ amörtisör patlaktı o değişti fakat çıkma bi amörtisörle ön viraj demiri, arka viraj demiri değişti. 2 gündür ses yok:) yağ gibi gidiyorum bakalım ilerde ne olucak:)
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 11 Mart 2012, 00:51:31
arkadaşlar bugün antakya sanayi sitesinde dolaşırken alfa yedek parçalarının da satıldığı bir mağaza buldum. teknorot marka alt salıcak seti komple 125 tl. bana gayet makul geldi. netten baktıklarım ortalama 140-150 arası. sizce bu fiyat nasıl? bunun herhangi bir hilesi olabilir mi?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 11 Mart 2012, 03:33:41
sanmıyorum hilesi olacağını.. faturası, bandrolü, marka damgası gibi şeylerden kontrol et.. alt salıncak seti derken çift olarak mı 125 tl? set derken ne var bu setin içinde?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 11 Mart 2012, 10:43:34
çifti 250 tl ye geliyor. satan yere ustamın referansıyla gittim. hile olacağını sanmıyorum ama yine de sorayım dedim.

set derken içinde burçları da var. ayrı ayrı satılmıyormuş yani.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 11 Mart 2012, 14:31:34
:)
Salıncak burçları olmadan satılmaz ki zaten.
Fiyat Teknorot için normal.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 11 Mart 2012, 16:08:03
bülent bey acemiliğime verin. ben ayrı ayrı satılır diye biliyordum

sanırım alfa dünyasında daha öğreneceğim çok şey var sizlerden!
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: Alfadanadam - 11 Mart 2012, 23:41:28
Estağfurullah, karşılıklı bilgi paylaşıyoruz :)
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 09 Nisan 2012, 15:28:16
yine aynı konu maalesef...

3 hafta önce alt salıncakların ikisini de değiştirdiğim halde sol ön taraf takur tukur vurmaya devam ediyor. ilk yaptırdığımda nerdeyse tamamen kesilmişti, şimdi tekrar başladı. nedense sağ taraftan hiç ses yok. ne gacırtı ne de takırtı. neden böyle olduğunu anlayamadım. acaba alfayı bilmeyen ustaların hataları mı? yoksa aldığım teknorot markadan mı?

sanırım aracımı bir ara ankara'ya getireceğim hem 100bin bakımı hem de bu sıkıntıların çözümü için.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 09 Nisan 2012, 16:08:44
o takır tukur amortisörden geliyor olabilir.. daha önce birisi söylemişti. kontrol ettirdin mi?
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dnr1 - 09 Nisan 2012, 16:16:19
Üst salıncak ta olabilir..kontrolle anlaşılmıyor bazı durumlarda..degişince ses kesilir
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 09 Nisan 2012, 16:33:48
amortisörlere baktırmadım ama yürüyen alt takıma fena değil dediler. (üstler de dahil) gerçi ben burdakilerin dediklerine de pek güvenmiyorum. galiba ankara'ya gelip aracı bırakacağım bir ara.
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: ismet - 09 Nisan 2012, 17:00:54
getir arabaları değiştirelim.. hem değişiklik olur hem de sesler kesilir
Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: AnilAlkan - 10 Nisan 2012, 09:31:09
Bence üst salıncağı o değilse akis başını kontrol ettir. Takır tukur sesler bende de vardı akis başlarını değiştirdim kurtuldum. Fiat Marea akis uydu bir de. Ucuza çözüldü.

quote:

yine aynı konu maalesef...

3 hafta önce alt salıncakların ikisini de değiştirdiğim halde sol ön taraf takur tukur vurmaya devam ediyor. ilk yaptırdığımda nerdeyse tamamen kesilmişti, şimdi tekrar başladı. nedense sağ taraftan hiç ses yok. ne gacırtı ne de takırtı. neden böyle olduğunu anlayamadım. acaba alfayı bilmeyen ustaların hataları mı? yoksa aldığım teknorot markadan mı?

sanırım aracımı bir ara ankara'ya getireceğim hem 100bin bakımı hem de bu sıkıntıların çözümü için.

Başlık: Salıncak Problemi
Gönderen: dragut - 10 Nisan 2012, 11:46:40
bu dediğin parça burç şeklinde olan ve salıncağın tekere monte edilen parçası mı? yani rotil? eğer oysa daha önce rotil bozulmuştu ve tek satılmaz, komple tabla alman lazım dendiği için alt tabla almıştım.