Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Soguk havada code (anahtar işareti) uyarısı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fmtan

Arkadaşlar havalar sogudugundan beri yani (-) derecelerde oldugundan beri sabah ve akşamları anahtarı kontaga takıp mar konuma getirdigimde code(anahtar işareti) uyarısı veriyor SS lambası yanıp sonuyor ve enjeksiyon lambası sürekli yanıyor. yaklaşık 1 dk sürüyor kendiliginden sönüyor sonra. gün ortasında başıma gelmedi hiç hep sabah veya akşam başıma geliyor. Hava sıcaklıgının(-) derecelerde olmasıyla bi alakası olabilirmi? Yada başka bi sorunmu?

blackgear

Aküyü kontrol ettirebilirsiniz ;) Sıkıntı olabilir, akü yeniyse şarj dinamosuna bakmanız gerekebilir, şarj etmiyor olabilir.

Tahminim elektriksel bir problem, soğukla da birleşince ortaya akü çıkıyor :D Detaylı bilgi verecek arkadaşlar olacaktır :)

fmtan

You are not allowed to view links. Register or Login
Aküyü kontrol ettirebilirsiniz ;) Sıkıntı olabilir, akü yeniyse şarj dinamosuna bakmanız gerekebilir, şarj etmiyor olabilir.

Tahminim elektriksel bir problem, soğukla da birleşince ortaya akü çıkıyor :D Detaylı bilgi verecek arkadaşlar olacaktır :)

Aküm yeni, şarj dinamosunda şoyle bi sikinti vardı yaz aylarında Ankaradayken baktırmıstım teknik tabirleri bilemedigimden ustanın anlattığı basit ifadeyle şarj dinamosuyla akü arasındaki kablo zayıf kaldıgından o kabloyu guclendirmişti. Ozaman ki sorunum selektor yaptıgımda veya sinyal verdigimde devir ve kilometre ibrelerim sıfıra düşüyordu. Kablo güclendirilmesi yapılınca sorun düzelmişti. 

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


misket

code kısmı için;

bende de arada yapmakta, code uyarısının inatla sönmemesinin genel sebebi,  direksiyonun solunda sigorta paneli üst-arka kısmında immo ile ilgili soketin temassızlığından dolayı olduğunu başka konu-forumlarda okumuş idim soğuk havalarda daha çok yapması soket içindeki metalin soğukta büzüşmesinden dolayı olabilir, vakit bulur isem bende o soket kısmını bir sıkılayacağım   :)
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

syaman0152

Bence aracınınızı en yakın bir zamanda ve sorun daha da büyümeden yetkili bir yerde bilgisayara bağlattırın, en azından sorunun tam olarak nerede olduğu net bir şekilde ortaya çıkar.. 2004 156 1,6 120 HP aracım var ve ben de yakın bir zamanda benzer bir sorun yaşadım, önceleri ara ara sorun yaptı  :duvar: ( kilit ve enjeksiyon ışığı sönmediğinden araç çalışmadı) ve kontağı birkaç kez aç/kapa yaparak düzeliyordu. :duvar:( Keşke ozamanlar bir baktırsaydım ne var ne yok diye) Ama sonunda da hep gitti yani ne yaptıysak ışıklar sönmedi, aracı akşam kurumun otoparkından alamadım; sigortaları, immoblzr soketlerini falan kontrol ettirdim ama nafile, sonuçta aracın kod kartı da olmadığından (sonradan getirttim) aracı çalıştıramadım ve çekiciyle oto elektronikçiye götürdüm, araç 3-4 gün orada kaldı. Oto elektronik ve beyin tamircisi olan usta aracı bilgisayara bağlamış ve sorunun immobilizer beyni ve motor beyninden kaynaklandığını tespit etmiştir. (Her iki beyine de elektrik yüklenmesi olduğunu ve bundan dolayı sorun olabileceğini söyledi). Usta beyinler üzerinde işlem yaptığını (programlama v.s.) söyledi ve aracı bana 3-4 gün sonunda sorunsuz bir şekilde teslim etti ama biraz tuzlu oldu açıkçası (1.650 TL). şu anda araç sorunsuz çalışıyor ve usta olası bir durumda da ücretsiz garanti verdi. Ayrıca usta aracın lpg dahil tüm tesisatını taradığını söyledi. Sorunun sebebine ilişkin olarak ise;bazı istasyonlarda lpg dolumu sırasında topraklama ünitesinin araca bağlanmamasının bile bu soruna yol açabileceğini söyledi ki önceden 2-3 defa lpg dolumu sırasında (genellikle aynı istasyondan lpg alıyorum) araçta aynı sorunu yaşamıştım ve kontağı aç/kapa yaparak düzelmişti. Hatta neden topraklamayı takmadıklarını sorduğumda da önemli bir şey olmadığını söylemişlerdir. Ama henüz oraya daha gitmedim, aracımı ustadan 2 gün önce aldım ve gidince orayı da bir karıştıracağım.. Bilemiyorum gerçekten sebebi öyle midir veya başka bir nedenden midir ama benim size tavsiyem aracınız halen çalışabiliyorsa hiç beklemeyin ve mümkünse aracınızın başında bulunun,  benim işim dolayısıyla aracın başında bulunamadım ve ustama da sonuna kadar güvenmek zorunda kaldım... Yukarıdaki yazdıklarım tamamen dostane tavsiyelerdir.. Kolay gelsin.             

fmtan

You are not allowed to view links. Register or Login
Bence aracınınızı en yakın bir zamanda ve sorun daha da büyümeden yetkili bir yerde bilgisayara bağlattırın, en azından sorunun tam olarak nerede olduğu net bir şekilde ortaya çıkar.. 2004 156 1,6 120 HP aracım var ve ben de yakın bir zamanda benzer bir sorun yaşadım, önceleri ara ara sorun yaptı  :duvar: ( kilit ve enjeksiyon ışığı sönmediğinden araç çalışmadı) ve kontağı birkaç kez aç/kapa yaparak düzeliyordu. :duvar:( Keşke ozamanlar bir baktırsaydım ne var ne yok diye) Ama sonunda da hep gitti yani ne yaptıysak ışıklar sönmedi, aracı akşam kurumun otoparkından alamadım; sigortaları, immoblzr soketlerini falan kontrol ettirdim ama nafile, sonuçta aracın kod kartı da olmadığından (sonradan getirttim) aracı çalıştıramadım ve çekiciyle oto elektronikçiye götürdüm, araç 3-4 gün orada kaldı. Oto elektronik ve beyin tamircisi olan usta aracı bilgisayara bağlamış ve sorunun immobilizer beyni ve motor beyninden kaynaklandığını tespit etmiştir. (Her iki beyine de elektrik yüklenmesi olduğunu ve bundan dolayı sorun olabileceğini söyledi). Usta beyinler üzerinde işlem yaptığını (programlama v.s.) söyledi ve aracı bana 3-4 gün sonunda sorunsuz bir şekilde teslim etti ama biraz tuzlu oldu açıkçası (1.650 TL). şu anda araç sorunsuz çalışıyor ve usta olası bir durumda da ücretsiz garanti verdi. Ayrıca usta aracın lpg dahil tüm tesisatını taradığını söyledi. Sorunun sebebine ilişkin olarak ise;bazı istasyonlarda lpg dolumu sırasında topraklama ünitesinin araca bağlanmamasının bile bu soruna yol açabileceğini söyledi ki önceden 2-3 defa lpg dolumu sırasında (genellikle aynı istasyondan lpg alıyorum) araçta aynı sorunu yaşamıştım ve kontağı aç/kapa yaparak düzelmişti. Hatta neden topraklamayı takmadıklarını sorduğumda da önemli bir şey olmadığını söylemişlerdir. Ama henüz oraya daha gitmedim, aracımı ustadan 2 gün önce aldım ve gidince orayı da bir karıştıracağım.. Bilemiyorum gerçekten sebebi öyle midir veya başka bir nedenden midir ama benim size tavsiyem aracınız halen çalışabiliyorsa hiç beklemeyin ve mümkünse aracınızın başında bulunun,  benim işim dolayısıyla aracın başında bulunamadım ve ustama da sonuna kadar güvenmek zorunda kaldım... Yukarıdaki yazdıklarım tamamen dostane tavsiyelerdir.. Kolay gelsin.           

Dostane tavsiyeniz için teşekkür ederim.. Şuan burda gösterebilecegim kimse yok somestr tatilinde Ankara'ya gidecegim o zamana kadar bi aksilik olmaz umarım. Sizin sorununuz içinde çok gecmiş olsun baya masraflı olmuş :(