Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



RÖLANTİ PROBLEMİ!!!1 KAFAYI YEMEK ÜZEREYİM!!!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

Arkadaşlar merhaba
96 model 155 Q4
araç sabahları soğukken zor çalışıyor.
marşa bastıktan sonra rölanti 500 e oturuyor ve araba stop edecekmiş gibi oluyor-bazen de stop ediyor , 2 nci 3 ncü marşta alıyor ve yine rölanti 500 lerde oluyor
ısındıkça rölanti artıyor ama bu sefer de 1100 e oturuyor.
ışıkta beklerken rölanti sürekli 1100 de !!
bu sorunu çözemessem ben bu arabayı kışın çalıştıramam
olası problemler ve çözümleri ne olabilir?
yardımlarınızı rica ediyorum
arabada herhangi bir arıza uyarısı yok
normal gidişinde hiç bir problemi yok..



Cem

#1
Geçmiş olsun,aklıma ilk olarak gaz kelebeğinin kirlenmiş olabileceği ihtimali geldi. Bakıldı mı acaba?

adnan.geyik

#2
Eskiler AVANS i düsük derler. Yani motor ilk calismada otomatik jikle devreye girmiyor olabilir. Bildiginiz iyi bir usta seni üzmeden halleder.
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

selim

#3
Bu arızaya bir çok etken yol açabilir.Bence ateşleme bobini de olabilir.Bende de önce bu şekilde başlamıştı hatta boşa atınca bazen rolantide stop ediyordu,sonra aracı çalıştırınca stop etmeye başladı en sounda bir daha çalışmamak üzere durdu.Çekiciyle servise gittğimde ateşleme bobini ruhunu teslim etmiş dediler,hemen bosch marka bir bobin alıp taktırdım düzeldi.Yani bu işlemden sonra stop etme sorunu kayboldu.

Ancak rolantide hızlı bir şekilde ibre kendi kendine 200-300 devir inip çıkmaya devam etti,neyse subap ayarı yapıldı ringler,jontalar falan değişti ama sorun yine gitmedi,taa ki başka bir aracın mekanik olan debimetresinin (üst kapağı)içi açılarak oradaki dişiler hafifçe hareket ettirliene kadar.Sonra sorun düzeldi,ama benim debimetreyi takıp aynı ayar yapıldığı halde diğer debimetre kadar ekili olmadı az da olsa o tuhaf sorun devam etti.Hala derinden o rolanti sorununu hisedebiliyorum,ancak arabanın 1.vitesteki titreme ve silkme sorunu ortadan kalktı.Tevzi makarası ve distrübütör üst kapağını değişicem(+buji kabloları),benzin pompası basınıcını ölçtürüp bir de carbon clean yaptırayım diyorum,eğer hala devam ederse yeni bir debimetre almayı düşünüyorum.Yine düzelmez ise turbo ile ilgili bir ayar yaptıracağım ve ecu'da bir sorun mu var ona baktıracağım.İlgimi çeken husus benim bu sorunum daha çok araçta benzin azken dip gaz yaptığımda oluyor,sonra benzin alınca bir süre devam edip ortadan kayboluyor,aklıma yakıt sistemi sorunu da geliyor.

Çok sinir bozucu bir olay seni anlayabiliyorum ama bence ilk önce en şüpheli parçalara yoğunlaş boşuna masraf etme,bu gibi sorunlarda malesef servisler mümkün olduğunca çözüm üretmekten ziyade senden nasıl para kazanırlar ona bakıyorlar.





Edited by - selim on 12/09/2008  16:20:48
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

n/a

#4
beyler teşekkürler herkese
sorunun nasıl başladığını soyleyeyim belki daha sağlıklı olur..
arabayıalınca motoru indirip eksiklikleri arızaları tamamlayıp yerine taktık
ancak arıza ışığı yandı..ayrıca bahsettiğim sabahları zor çalışma sorunu başladı..
arıza ışığı için aracı cihaza bağladık...ntc sensörü-motor ısı sensörü bozukmuş orjinali ile değiştirdim ve enjektör kablolarının ucunubalata spreyi ile temizledik arıza ışığı söndü..
ancak bu seferde rölanti sorunu çıktı ve motor hala sabahları zor çalışıyor..
buji kablolarını daorjinali ile  değiştirdim.
ntc sensörüde deişti..
burada tuhaf olan şey şu..
ntc sensörünü değiştirdikten sonra ecu sıcaklığı oldugu değerden daha düşük okuyo (büyük ihtimal sensörün kablolarından kaynaklanıyo-kablolarıda değiştirdim) bu durumda arabanın sabahları daha kolay çalışması gerekir..ancak çalışmıyor..
bu durum bana sorunun ecu ya da ntc ile ilgili değil başa bir yerden kaynaklandığını düşündürüyor..
buarada benzin basıncıda 2.5 bart yani normal..
ateşleme bobinleri benimde aklıma geldi..onları değiştiricem zaten..
gaz kelebeği nede bakıcam.


agucba

#5
Maxiboost'un neler yazacağına bakalım. Kendisi Q4 konusunda uzmandır.

///////////////

n/a

#6
:)
maxiboosta vardı yanımızda sensörü değiştirirken:)
hatta hakan abi olmasa ışığıda söndürmezdik.
ateşleme bobinlerini değiştir dedi o da..

n/a

#7
zamansızlık problemi nedeniyle fazla vakit ayıramadık o gün çünkü hem benim akşama doğru işim vardı ayrıldım hemde menza ankaradan gelmişti o da geri döndü ,

muhtemel problem, emme manifoldundaki bir hortumdan veya oralardan biryerden kaçak var ,rölanti devri o yüzden yukarılarda kalıyor ,
ilk çalıştırmadaki problemler için bakmak lazım ,bobin siparişi vermiş o denenecek ,bir ihtimal.

En azından sürekli yanan hata ışığı sönmüş oldu. Dediğim gibi araba üzerinde biraz daha vakit harcamak gerekiyor ,genel olarak benim görüşüm aman aman büyük bir problem yok ,zaten arabanın geneline baktığınız zamanda fena sayılmaz.

n/a

#8
herkese merhaba
geçmiş bayramınız kutlu olsun
rölanti ile ilgili olarak
gaz kelebeğini temizledik
ayrıca 0 orjinal rölanti regülatörü de aldık
ancak halen motor ısındığında rölanti 1100 lerde
ayrıca sabahları zor çalışma olayı da devam ediyor?
yardım ve yorumlarınızı beklyiorum

n/a

#9
mahmut hocam o iş öyle olmaz ,
onu değiş bunu değiş ,
zaten herşeyi değişirsen %100 sorun hallolur ama bu kör kuyuya taş atmak demek.

malesef bildiğim kadarıyla ankarada doğru dürüst Q4 ten anlayan ve özellikle Q4 test cihazı olan yok ,o yüzden sana istanbul yolları gözüküyor tekrardan ve bu işte öğlen gelip akşama bitecek türden bir işte değil biliyorsun .

yani demek istiyorum ,niye değişiyorsun ? bozuk olduğunu bilmeden ,benim garibime giden hep bu olmuştur şu alfa camiasında .