Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Bir 100 oktan hikayesi...  (Okunma sayısı 2200 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #25 : 26 Haziran 2006, 15:05:12 »
Yapma yaw kötü olmuş.. Yağ pompasıda ne kıl bişidir. Nerden bilecen ki Burak..
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 15:05:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #26 : 26 Haziran 2006, 15:09:49 »
Zamanında banada olduydu, pompa önce aklıma gelmemişti, kesinlikle hiç bir neden yoktu yatak sarması için, sonra pompa ayağının kırıldığını gördüydük. :(
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 15:09:49 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #27 : 26 Haziran 2006, 16:36:01 »
Kontrolude yok aletin.. Arada değiştirmek  lazım triger gibi : )
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 16:36:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #28 : 26 Haziran 2006, 17:53:02 »
Evet Burak onun arabası :) 30 küsür milyara malolmuş araba ona şimdi çok daha düşük fiyata satıyordu. Hiçbir sorunu kalmamış aletin , ama soğumuş ve korkuyormuş artık , haklı da bunca sorundan sonra.

SS bakıyor olsam gidip o arabayı alırdım , çok tatlı duruyor ve baştan aşağıya yenilenmiş neredeyse :) Niyeti olan varsa bir baksın derim.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 17:53:02 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #29 : 26 Haziran 2006, 17:56:54 »
Ya hiçde mantıklı değil satma olayı.. Tamam bir şanssızlık yaşamışsın ama arabayıda yaptırdı isen için rahat binmen lazım artık.. en azından sen yaptırmışsın neyin ne olduğunu biliyorsun.. Yeni alacağın arabada bu gibi bir problem yaşamayacağını kim garanti eder ki ??
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 17:56:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #30 : 26 Haziran 2006, 19:19:31 »
Haklısın tabii Tolga Abi ama bir kere soğuyunca arabadan geri dönüş olmuyor demek ki. Bir de o kadar problem yaşayan bir insanda paranoya oluşur arabayı kullanırken , acaba şurdan da sorun çıkacak mı , burdan da çıkacak mı diye :) Aslında çıkmayacak ama huzursuz binmektense satmak da bir seçim. Yeni sahibi hazıra konmuş olacak aslında. Cefasını eski sahibi çekiyor , sefasını yeni sahibi sürüyor :)
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 19:19:31 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

selim

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #31 : 03 Mayıs 2007, 16:41:44 »
3 aydır shell 100 oktan benzin alma isteğim vardı.Ancak evime en yakın ve kalitesinden emin olduğum bp den 98(ultimate) alıdığm için bir türlü kısmet olmadı.Nihayet dün merter e-5 deki shellden deneme maksadıyla,15 litre 100 oktan aldım.Depom boştu nerdeyse en fala 1-2 litre bp 98 klmış olmalıydı.

Neyse fazla uzatmadan,konuya gireyim,benzin istasyonundan çıktım,1.vitesten 3500 d/d da 2. vitese geçtim ve gas pedalını uygun bir hızla tabana kadar bastırdım.Daha önce de,bir çok yerde denediğim halde bu kadar istekli bir ivmelenme olmamıştı aracımda,açıkçası şaşırdım.

Biliyorum,kontrol unitesinde benzin oktanı limitli,yani algılamıyor olabilir 100 oktanı,ancak nedendir bilmiyorum sebebi,ama açıkça ivme artışı oldu.
(yol düz,hava 15 dereceydi,rüzgarsız)

Yabancı sitelerde yaptığım araştırmalarda shll v power'ın vaadettği performansı gerçekleştirmedğini tespit ettim.Özellikle Alman Auto Bildin shell yetkilileri huzurunda resmi olarak yapmış olduğu testte,ivmelenme hızları fark yok denecek kadar arttığı ve bazı otomobillerde ise çekiş kaybı olduğu belirlenmiş.

Yine bir Alfa Romeo fan sitesinde gördüğüm ve genel kanı olan husus Alfa kullanıcılarının da bu konuda pek bir fark görmediği,ve aradaki fiyat farkının gereksiz bir harcama olacağı.

Yani benim tespit ettğim olumlu farkın nerden kaynaklanığını bilemiyorum.Belki de dün bu denemeyi yaptığımda,motorumun sıcak olması etkli oldu,98 olsada aynı ivme performansını alacaktım.Belkide
98 diye aldığım yakıt aslında 95 yada arada bi şey,100 okatan alınca da belki aslında 98 veriyorlardır ve araç fabrikada programlanan limitlerini buluyordur(ülkemiz gerçeği).Yani,ne olduğunu bilemyeceğim ancak yakıt tasarrufu açısından diğer benzinle arsında pek bir fark olmaz ise,100 oktan almaya devam edeceğim.


« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 16:41:44 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
147 1.6 T.S
147 2.0 T.S Selespeed (Güncel)

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #32 : 03 Mayıs 2007, 21:39:43 »
Bende 1 kez 100 oktan aldım,baya bir değişiklik fark ettim.3. viteste araba patinaja kaldı.Ciddi ciddi performans artışı olduğunu zannediyorum ama bana sorarsanız ben kullanmam.Bence değmez o kadar para vermeye.
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 21:39:43 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #33 : 03 Mayıs 2007, 21:52:01 »
100 oktan koyduğun zaman araba patinaja kaldıysa kaputunu da açmazsın gibi geliyo bana :)
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 21:52:01 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #34 : 03 Mayıs 2007, 22:07:47 »
95 oktan dan şaşmayın...100 oktan problem yaratır...ama modifiye edilmis, eksantrikli vs. makina varsa başka.....standart motora zararlı...koydugunuz anda veya bir süre sonra ne enjektör kalır ne de subop....
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 22:07:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #35 : 14 Mayıs 2007, 00:32:31 »
Arkadaşlar şuan 98 ler kalktı mı? Bp de sadece 97 satılıyor diye duydum. Araçlarda sorun çıkartmış herhalde. 100 oktan kalktı mı bilmiyorum
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 00:32:31 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #36 : 14 Mayıs 2007, 01:26:33 »
quote:

Arkadaşlar şuan 98 ler kalktı mı? Bp de sadece 97 satılıyor diye duydum. Araçlarda sorun çıkartmış herhalde. 100 oktan kalktı mı bilmiyorum



tr deki 98 ler aslında 97 olduğu için hemen hepsi ona çevrildi diye biliyorum ama yanıltmayayım...
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 01:26:33 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #37 : 14 Mayıs 2007, 01:40:13 »
100 oktan ise sadece shellde var ve şuanda mevcut.. Ben bu yüksek oktanlı benzinlere pek inanmıyorum o yüzden 2 depoda bir genelde oktan yükseltici alır onu koyarım.. Şu sıralar pek bulunmasada piyasada...
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 01:40:13 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #38 : 14 Mayıs 2007, 10:52:01 »
quote:

95 olsun bizim olsun diyorum ben hala...


 
+1 95'ten şaşmam..!
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 10:52:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #39 : 14 Mayıs 2007, 12:30:24 »
focus st lerde 100 oktan benzin alınca motor kendini ona göre ayarlıyormuş motorun gücü 30bg artıyormuş.
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 12:30:24 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #40 : 14 Mayıs 2007, 13:09:29 »
Bırakın 100 oktanı, 98 oktanla ya da katkılı benzinle bile benim aracın çalışması olumsuz yönde değişiyor,çeşitli markaları denedim,hepsi aynı....
Serviste durumu sorduğumda bu yönde birkaç şikayet daha aldıklarını söylemişlerdi...
Shell'de çalışan arkadaşım bunu merkeze ilettiğinde, katkılama işleminin her yerde aynı şekilde yapıldığını ama rafineri çıkışı yakıtların ülkelere göre farklılık gösterebileceği için bunun istasyonlardaki yakıta da yansıyacağını söylediler..
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 13:09:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
40 Yanıt
2124 Gösterim
Son İleti 05 Aralık 2008, 01:20:08
Gönderen: gkalagan
10 Yanıt
851 Gösterim
Son İleti 21 Mart 2012, 18:01:14
Gönderen: kemalkml
140 Yanıt
14681 Gösterim
Son İleti 09 Aralık 2022, 13:45:13
Gönderen: alperuzi
218 Yanıt
14936 Gösterim
Son İleti 23 Şubat 2017, 15:53:59
Gönderen: Alfadanadam
38 Yanıt
3248 Gösterim
Son İleti 04 Mayıs 2016, 16:33:39
Gönderen: admin

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal