Alfa'larımızın motorlarında sürekli olarak duyduğumuz bu iki parçanın tam olarak ne işe yaradığını anlatabilirmisiniz acaba??? Ne işe yararlar ve neden sürekli arıza verirler??? Varyatör değişiminin zamanı geldiğini nasıl anlarız?
Varyatör: TS motorlarda kullanılan, emme eksantriğini çeviren dişlinin içine monte edilmiş olan, içinde özel bir dişli grubu barındıran bir parçadır..Belli devir aralıklarında devreye girer ve emme açıklık süresini ayarlar..Performanslı kullanımda ihtiyaç duyulan daha fazla yakıt ve havanın içeri girebilmesi için emme subaplarının daha uzun süre açık kalmasını sağlar..Bizdeki motorlarda monofazdır..Yani sadece emme de vardır..Yeni JTS motorlarda iki fazlıdır, yani hem emmede hem de egsozda vardır..
Varyatör denen parça yağ tahriki ile çalışır... Özellikle ilk çalıştırmada motorun en üst noktasına konumlu olduğu için yağsız kalır ve kısa bir süre de olsa yağsız olarak metal-metale çalışmak zorunda kalır...Özellikle ilk çalıştırmada asla 3000 devir geçilmemelidir. Bazı kişilerin daha çabuk ısınır sanarak bol bol gaz verdiğini görüyoruz, siz siz olun asla yapmayın..
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi emme egzantriğini hareket ettiren dişlinin içinde konumlanmıştır.

Demibetre ise adından da anlaşılacağı üzere motora giren yakma havasının debisini ölçer. bunun yanında da içerisindeki diyot vazifesi ile giren havanın sıcaklığı ölçülür. Bu veriler motor'un ECU'suna gider ve ECU uygun karışım miktarını ayarlar..İngilizce adı MAF'tır ( airmassmeter)
You are not allowed to view links.
Register or Login

Hatırladığım kadarıyla varyatör 1200 dd'de devreye girip 5000 civarı bir devirde devreden çıkıyordu. Ancak performans farkını biz 3000 altı ve üstü diye ayırıyoruz çünkü 3000 devir civarındaki değişim bariz hissediliyor. Varyatör bozulunca ne yakıt tüketimi ne de performans değişir , sadece uyuz uyuz dizel sesi çıkarır.
bi ekleme: varyatörler yada değişken subab zamanlama sistemleri iki amaç için kullanılıyor.birincisi güç üretmek ,ikinicisi torku daha geniş devir aralıklarına yaymak.alfalarda güç üretmekten ziyade ,torku daha geniş devir aralıklarına yaymak görevi.
bu sistemin mucidi fiat ta çalışan bir mühendis.ilk uygulanan araçta 83 model bir alfa romeo alfetta 2,0i quadrifoglio oro .
honda severlere duyurulur:)))
tamam da bizi t.s ların torku rakiplerine oranla az değil mi? yada beygiri yüksek tutmak için mi torktan çalmışlar?
ewet tork biraz daha istermiş gerçekten
Ulvican, varyatörün bozulduğunu anlamak için de özel bir şey yapmaya gerek yoktur. ilk çalıştırma anında araba traktör gibi çalışır 3-4 saniye sonra da normal sese döner. eninde sonunda bozulacaktır ama yağ değişim periyodunu tavsiye edildiği gibi 20,000 km değil de 10,000 km olarak uygulamak ve bülentin dediği gibi araba soğukken zorlamamak varyatörün ömrünü biraz daha uzatabilir.
yetkili servislerde varyatör değiştiği zaman triger kayışı ve ilgili aksamlar da değiştiği için motor rahatlar ve ataklaşır, o yüzden varyatör değişince araba farketmiş gibi görünür ama Önder'in (master) dediği gibi aslında bu parçanın bozulması performansı olumsuz etkilemez.
Debimetrem henüz bozulmadı o yüzden ben bu konuda yorum yapamayacağım.
Edited by - neanderthal on 24/02/2006 09:00:27
Varyatörün devreye girdiği devir aralığı 3000-5000 devir aralığıdır yanlış hatırlamıyorsam...Varyatörün bozulduğu çok ileriki safhalarda 5000-7000 bant aralığında güç kaybı yaşanır.. Varyatörü korumak istiyorsanız özellikle motor ve yağ tam ısınmadan 3000 devire çıkmamanızı öneririm.
Bu konuda bülent neredeyse prof ünvanı alacak. alfa servisten daha çok şey biliyor.
bizim araçlarda 4000 d/d civarında çalışmaya başlıyor.araçlarda güç ile tork biraz ters orantılıdır.küçük hacimli motorlardan yüksek güç aldığınız zaman tork da düşüyor.varyatörün kullanım amacıda düşük olan torku daha verimli kullanmak denebilir. örnek olarak 1,4 ts motorlar diğer markaların 1,6 lt hacimli motorları kadar güç üretmesine rağmen torkları aynı motorlar kadar değildir.
Varyatör her nekadar faydalı bir donanım olsada yinede alfada bu konu pek önemsenmiyor gibi geliyor. Hiçbir markanın varyatörünün yada o amaçla kullanılan donanımlarının bu kadar sık bozulduğunu duymadım. Yeni 156 larda varyatör bozulma sıklığı nedir bilen var mı?
İşin garibi Fiat'larda bozulmuyor Alfa'larda bozuluyor :)
Fiat motorlarondaki varyatör bizdeki kadar çalışmıyor ki..Emin değilim derecesi konusunda ama marea'da 17-18 derece civarı iken bizimki devrine göre 30-35 dereceyi buluyor...Ama gene de BOSCH'un ürettiği ekipmanın bu kadar kolay bozulması kabul edilebilir birşey değil..
Varyatör kullanımla da direk ilgili olarak yaklaşık 10bin-15bin aralığında ses yapmaya başlıyor.
Bizim 147 de bi ses yok henuz .. 14.000 km.de ..
Dedimya şimdi ilk çalıştırmada merhaba der bana : ) Bizimkinin zamanı gelince sökülürken bakıcam bakalım nası bişiymiş şu varyator : ) Varyatorsuz 156mla ne mutluydum oysaki : )
hah bende tam bunu dicektim sayın adminim :) zamanında bizle dalga geçiyordun " ne işim olur varyatorle" diye
1o.ooo km sonra görcem seni son gülen iyi güler 
Alın size varyatörle ilgili süper bir kaynak..Kendinizi serviste varyatör değiştiriyor gibi hissedeceksiniz..Resimli :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Edited by - Alfadanadam on 25/02/2006 19:27:19
Hakket gülme alfistiye gelir başına oldu bu : )
quote:Onur wrote:
hah bende tam bunu dicektim sayın adminim :) zamanında bizle dalga geçiyordun " ne işim olur varyatorle" diye
1o.ooo km sonra görcem seni son gülen iyi güler 
bülent fiat ın hangi modelinde varyatör var?
2.0 ie tempra, tipo ve marealarda var bildiğim kadarıyla...
Benim kesin olark bildiğim marea 2.0 HLX ve aynı motora sahip Bravo 2.0 HGT'de var. O da çok canlı ama haddinden fazla yakıt tüketen bir araçtır biliyorsunuz..
bunların 2si de kışkırtıcı arabalar gerçekten. bi de fiat coupe var. ona ayrı bi hastayım zaten. ama sarı renk olacak

yeni marea ile stilo, bence fiat'ın 3-5 kuruşluk karizmasını iyice dağıttı. 3 k tipo 2.0 lar ve actionlar bile daha prestijliydi walla
Peki debimetreyi bozmayan bir air induction kit varmı???
air intake bozar diyen de var , uzun zamanadır kullanıyorum bozmuyor diyen de...Cesareti olan deneyecek kısacası..ama ben denemem ayrı :)
quote:anIL(34an623) wrote:
bunların 2si de kışkırtıcı arabalar gerçekten. bi de fiat coupe var. ona ayrı bi hastayım zaten. ama sarı renk olacak
yeni marea ile stilo, bence fiat'ın 3-5 kuruşluk karizmasını iyice dağıttı. 3 k tipo 2.0 lar ve actionlar bile daha prestijliydi walla 
kendi param olsa şu 13ooo lira ya satılan 156lardan bi tane alıp merak eden varsa gelsin taksın kardeşim dicem sonunda :)
Malesef anıl.. Eski hdd'mde uçtu gitti bir çok resim : (
Kıyıda köşede bir yerlere yedek almışsamda ortaya çıkarsa koyarım : )
neyse sağlık olsun. daha önce kısaca bahsetmiştin zaten. müsait bi zamanda daha detaylı anlatırsın
Yaw yabancı modifiye dergilerine bakıyorum Air Induction Kit'lerin marka ve modellere göre bayaa çeşitli versiyonları var ama bizim Alfa'lara göre hiç yok... AutoDelta'dan internet üzerinden sipariş vermeyi düşünüyorum ama AutoDelta'nın Air Induction Kitleri debimetreyi bozmaya birebirmiş... Bir bilen varsa yada filtre kiti kullanan varsa bana yardımcı olabilirmi acaba???
Kapalı filtre kullanın olsun bitsin :) Bile bile lades olmaya gerek yok , açık hava filtresi yeni nesil debimetreleri bozuyor.
Yeni nesilde bozuyor derken benim eski nesil 98 model alfacigima takabilirmiyiz acik hava filtresi?
kutu içi takın, ben öyle yaptım en azından kafam rahat
Bildiğim kadarıyla 156'ların hepsinde yeni debimetrelerden var. Yeni demeyelim de , eskileri tamamen mekanik kontrollüyken yenileri daha bi elektronik , fark burada , elektronik olanlar oldukça nazik ve açık hava filtresi falan bozuyor ve ucuz bir parça da değil (300 YTL'nin üstünde diye hatırlıyorum ama tam fiyatını bilmiyorum).
Ayrıca Onur ne zaman taktın yahu :) İnsan bi haber verir , seste değişme falan var mı ?
geçenlerde arkadaşım ankaradan gelirken getirdi denemem için green marka taktık, ama yakında ben K&N alcam, seste değişiklik var mı? çok farkedilmemelkle beraber 5ooo civarı basıp çekersen güzel bir ses vuup vuup diye ama onun dışında aman aman bir değişim yok, atmım ama sanki üst devirlerde biraz farketti bir canlılık geldi yada tamamen psikolojik bir olay emin değilim
Kutu içi filtreler bozmuyosa debimetreyi ne ala... Onlardan sipariş edeyim bari... Ama seste pek bi değişim yoksa o kadarda bi anlamı yok açıkçası... I NEED SOUND!!!
ses istiyorsan tak magnex susturucuyu istemediğin kadar ses çıksın..
Egzos sesi hoşuma gitmiyo ses motordan gelicek gürül gürül... Benim eski Accent 1.5le bastığım zaman araba gitmesede psikolojik olarak rahatlıyodum... Impreza yavrusu gibiydi walla
:) tabi öyle istiyorsan mutlaka motora birşeyler yapman lazım, benim taktıgım green marka daha çok performans içinmiş daha çok , ses için K&N tak dediler bakalım birde onu denicez :) ama en güzelini hem de hiç para harcamadan arkadaşın arabada yaptık, normal filtresinin kutusunu açtık bir miktar boşluk bıraktık kapağı o şekilde sabitledik :) çok güzel ses alındı o şekilde ama zararı var mıdır bilmem ki bana göre yakın zamanda birşeyler elinde patlıcak ama ne?

Edited by - Onur on 19/03/2006 15:12:52
O zaman gelince zaten bi öneri olarak iyidir yada kötüdür dersin

Sen K&N taktıktan sonra hangisi hem performans hemde seste daha iyi diye yazarsan sevinirim...
2.0 larda bu varyatör daha mı az arızalanıyor??
peder in 156 2.0 35000km oldu..bişi yok daha allaha şükür..
Ailecek alfisti süper : )
2.0'lar değilde yeni nesillerde sorun çözüldü deniyor.. Bizim 147'de 15.000km. de bir problem yok bakalım şimdilik göreceğiz : )
quote:
Can wrote:
2.0 larda bu varyatör daha mı az arızalanıyor??
peder in 156 2.0 35000km oldu..bişi yok daha allaha şükür..
benimkide yeni nesil değilmi :)
Onurcum yeni nesilden kasıt 2005 ikinci yarı olarak geçiyor okuduğum yerlerde : )
bence bire bir aynı motorlar ama tabi bir değişiklik olmuş olabilir ,bunu en güzel senin 147 25.ooo ni devirdiği vakit anlıcaz :)
tolganın dediği doğru... 2004 147 de 18500 km de değiştirdim ben varyatörü...
bende 24.ooo de değiştirdim , ama bu varyator konusunda ilk çalıştırmada 5-6 km yapıp bırakmayın yoksa ötmeye başlar diye birşey duymuştum o gerçekse benim kaçışım yok evden vapura 5oo mtre, vapurdan okula 3 km her türlü yagsız kalıyor tam yaglama yapacakken park ediyorum :)
ben alalı 8.000 kilometre civarı oldu
yaklaşık ta 1.000 km önce değişmiş..bakalım ne zaman gidecek :)
2o.ooo km :) 11ooo daha var
inşallah en az o kadar daha vardır :)
Motor silk te var..belki faydası olur
geçenlerde karterim delindi
yağ lambası da yanana kadar baya gitmişim..
yağ lambası yandı, hemen çektim sağa, stop ettim..
yarım litre bile kalmamıştı yağ motorda...
ertesi gün karteri yaptırdım..doldurdum depoyu..canavar gibi hiç problem yok..hem de hiç hararet yapmadı...yağ lambası yanmasa başka hiç bir işaret yok yağın bittiğine dair...
arabayı yaptırdıktan sonra geldiğim yollara baktım...altını vurma ihtimalim olan yer en az 15 km geride..sonrası dümdüz yol...
Bence kesin Motor Silk korudu..başka açıklaması yok...
MotorUp'ta yağı boşaltıp su tutup çalıştırıyorlar seninki MotorSilktemi çalışmıcak kardeşim : )
Yapmayın yaw her kaliteli yağ korur okadar, nedir şu motor koruma katkısı hayranlığınız : )
bir daha alfa alırsam varyatorlü birşey almıcam :) jts de varyator yok diye biliyorum ama bakalım onda neler çıkacak :)
Birisi bu Motor Silk'i tornavidanın ucunda denemiş ve hakkaten de tornavidayı oraya buraya sürtünce ısınmadığını söylüyordu.
Valla Önder'cim kim ne derse desin, ben kullandım ve ihtiyacım olduğu anda da ihtiyacımı gördü..Motor yağsız bir şekilde ciddi bir mesafe gitmiş..Durduğunda karterde kalan yağ bir su bardağı kadardı...Eğer yağ lambası yanmamış olsa gene anlaşılmazdı çünkü hararette hiç bir yükselme aracın gidişinde herhangi bir gariplik yoktu...
Ben şahsen tavsiye ediyorum..Hatta bu son olayda bir miktar sürtünmeden dolayı azalmış olduğunu varsayarak bir sonraki değişimde tekrar eklemeyi düşünüyorum...Ayrıca motor silk'ten midir bilmem ama arabanın yağ yakma miktarı ciddi oranlarda düşmüştü...Arabayı aldığım arkadaşım Kayhan bile çok şaşırmıştı miktara..Ben ne yaptıysam çözememiştim sen becermişsin dedi...
Şimdiiiii,
Hatırlarsanız benim varyatörüm 17,000 km gibi bozulmuş ve 20,000 km de değiştirmiştim. O değişim sonrasında da belki faydası dokunur diye motorsilk koymuştum...Sessizlik konusunda övgüyü hakeden bir ürün. Ancak, arabam 26,000 km'de iken yağ eksiltme aynen devam ediyordu, gereken miktarı koydum. Bu dönem içinde de arabamı zorlamadan kullandım. Şu an arabam 30,000 km oldu. Malesef son bir haftada iki kez o sevimsiz sesi duydum gene.
Sözün özü, motorsilk iyi güzel ama varyatöre çare değil.
Tufan'cım ben zaten motor silk ile ilgili daha önce yazdığım yorumlarımda özellikle varyatörü korumak için koydğumu söylemiştim..Tabi o zamanlar 145'in motoruna koymuştum. Seste azalma olmuş ancak varyatöre pek bir faydası olmamıştı...Şimdi de beklemiyorum zaten....Varyatörün ömrünü uzatabilmenin en temel yollarından biri o kötü sesi ilk duyduğunuz anda eğer motor yağını çok yakınlarda değiştirmediyseniz hemen değiştirin..
quote:Onur wrote:
:) tabi öyle istiyorsan mutlaka motora birşeyler yapman lazım, benim taktıgım green marka daha çok performans içinmiş daha çok , ses için K&N tak dediler bakalım birde onu denicez :) ama en güzelini hem de hiç para harcamadan arkadaşın arabada yaptık, normal filtresinin kutusunu açtık bir miktar boşluk bıraktık kapağı o şekilde sabitledik :) çok güzel ses alındı o şekilde ama zararı var mıdır bilmem ki bana göre yakın zamanda birşeyler elinde patlıcak ama ne?
Edited by - Onur on 19/03/2006 15:12:52
yakındır o arkadaşın motoru eline alması,arabaya yapılacak en kötü işkencedir açık boğazla gezmek hani zevk için serviste fln bir iki gösterirler fln da öylede gezilmez be abi :)
bu arada bugün gidip kutu içi alıyorum.Ya green ya kn artık hayırlısı.
Buyrun size meşhur varyatörün resimleri. Bütün belayı yaratan bu basit parça işte:

Beceriksiz alet
Valfi neresine takmışlar aceba : )
Benim duyduğum valf bunun üstünde değil..bu alete yağ basan hat üzerinde..gerçi bu durumda değişen varyatör olmuyo..çıkamadım bu işin içinden..
ne valfi?varyatörün üzerinde valf mi var?
Halilcim varyatörler değişti artık bir valf var deniyor ama ben de tam çözemedim. Benim sorduğum yerde varyatöre yağ besleyen hatta bir valf takıldığını söylemişlerdi, ama Tufan varyatörde tasarım değişikliği olduğunu ya da en azından ona benzer birşey olduğunu ve artık bu yeni varyatörlerin takıldığını söyledi...Dağıtılmış varyatör birçok defalar gördüğüm için bunlarda valf takacak biryer olmadığını biliyorum...Şu işi kesin olarak bilen varsa bi anlatsa çok iyi olacak...
varyatör emme eksantriğinin ucunda.bir taraf eksantrik miline bağlı,diğer tarafta eksantrik kayışının takılı olduğu dişliye.bunun neresine valf takacaklar.yağlaması eksantrikleri yağlayan sistem varyatörüde yağlıyor.
Varyatörün devreye girmesi için belli devirden sonra içine bir hatta ekstra yağ basılıyor, bu sayede iç kısımda bir hareket olarak dişli oranı değişiyor..
varyator 3500 falan gibi mi giriyor? o devirden sonra motorun karakteri ve sesi çok değişiyor çünkü..
Evet Onur...
Emme süresi uzuyor..mono faz varyatör var bizde..emme egzantriğine bağlı sadece, o yüzden sadece emme sürelerine müdahale edebiliyor
Ama JTSler çift faz varyatöre sahip. Belli devirlerde hem emme hem de egsoz subaplarının bağlı olduğu sübapların açık kalma sürelerine müdahale yapabiliyor...
156 2.0 lardaki varyatör bu değil
hava filtreleri ile ilgili ben 2.0 156da yaklaşık 21bin km kn marka kullanıyorum
arkadaşım ise 1.6 147de 6000km dir fk marka açık filtre kullanıyo. ikimizdede hiç bir problem yok şimdilik
bu işler konu alfa olunca şans işi arabam 77bin km oldu 99model ve hala ilk varyatör ümü kullanıyorum debimetre aldığımda bozuktu. bozuk debimetreye filtre taktım 5000km kullandım debimetre değiştirdim yeni filtre aldım taktım yine kn 16bin km dir kullanıyorum
quote:
Halilcim varyatörler değişti artık bir valf var deniyor ama ben de tam çözemedim. Benim sorduğum yerde varyatöre yağ besleyen hatta bir valf takıldığını söylemişlerdi, ama Tufan varyatörde tasarım değişikliği olduğunu ya da en azından ona benzer birşey olduğunu ve artık bu yeni varyatörlerin takıldığını söyledi...Dağıtılmış varyatör birçok defalar gördüğüm için bunlarda valf takacak biryer olmadığını biliyorum...Şu işi kesin olarak bilen varsa bi anlatsa çok iyi olacak...
Benim aracımda bu valflerden kullandık, Valfler daha önce (yanlışım olabilir) brava vs.. bazı fiat modellerinde kullanılıyormuş, Bildiğim kadarıyla Bu valfler motor kapağı açılıp monte ediliyor. Normal sistemde motor stop edince yağ kartere geri süzülüyor, araç çalıştırıldığında motor kısa bir süre yağsız çalışıyor bu yüzden motordan dizelmiş gibi bir ses alınıyordu. Bu valfler yağın geri kaçmasını engelliyor.. Bu sistem varyatörün ömrünü de uzatıyormuş, Benim aracımda varyatörü değiştirmek yerine tamir edip bu valflerden kullanmayı tercih ettik, uzun vadede sonucunu görücez..
quote:
2.0 ie tempra, tipo ve marealarda var bildiğim kadarıyla...
Tipo-Tempra 2.0 ie 8v dohc ve Tempra 2.0 i.e 16v Dohc makinelerde varyatör yoktur.
Varyatör ün artık soğukken ciddi sinir bozmaya başladı. yakın zamanda orj. sevisinde varyatör değiştiren oldu mu? veya fiyattan haberi olan varsa bilgi verirse sevinirim
arkadşlar bu varyatörün bozulduğunu nasıl anlıyosunzu ? benim araç alt devirlerde dizel gibi ses çıkarıyor 1.6 120 hp lik 147 varyatörümü bozuk
quote:
arkadşlar bu varyatörün bozulduğunu nasıl anlıyosunzu ? benim araç alt devirlerde dizel gibi ses çıkarıyor 1.6 120 hp lik 147 varyatörümü bozuk 
dediğin gibi dizel gibi çalışıp ama benzin yakan o motor sesinden anlıyorsun.
hadi ya bozuk yani
Varyatoru korumak için takılan valf motor ust kapagının altında bi yere ozel kapak işçiliği ile takılıyormus..
valf ucuz ama işçilik pahallı imiş.. servisin soylediği bu.
Benim varyatörü değiştireli 35.000 km oldu,yavaş yavaş yola girmeye başladı.Tırtır çalışmaya başladı ama sürekli yapmıyor.Özellikle çok ısındığı zaman dizele dönüyor
Varyatör yanlış hatırlamıyorsam 420ytl idi. Varyatörün arızasının safhası çok ilerlemediyse 140ytl lik tamir kiti ile iş çözülebiliyormuş. Bu arada sorunun tekrarlanmaması için araya bir valf koyulduğunu ve yağın aşağı kaçmasının engellendiğini duydum. En sağlıklı çözümün varyatör değiştirildikten sonra aracın ilk çalışıtırılmada 1dk boyunca olduğu yerden kıpırdatılmamasıymış. Tabi kim bekler o ayrı :roll:
VAryatörün arızasının ilk safhasında, ilk çalıştırmada 3-5sn arası itecek sesi gibi şıkış şıkır ses gelmesi ve ilerleyen safhalarda bu sesin 20-30 sn ve hatta 1-2dk ya kadar uzamasıymış ki bunlar kaldır at demek oluyor muhtemelen. Bence çok korkulacak bir problem değil.
Arkadaşlar bir süre önce krank dişlimin kam'ı yani mil'i tutan çok ufak bir parçası kırıldı.Tabii başıma gelen kıralan parça kadar küçük olmadı.Kam'ın kırılması ile birlikte dişli boşa çıktı ve zincirleme olarak kayışımıda boşa çıkardı dolayısı ile sübapları yamulttuk.Hazır motor açılmışkende varyatör tamir takımını değiştirdim(70 Ytl).Pişman oldum.
Arabam yine ilk çalıştırmada eski bedfort kamyonlar gibi çalışıyor.
Merak ettiğim bu şekilde çalışmaya devam ederse başıma herhangibir farklı problem açarmı motora zarar verirmi?
Genel duyumlarım bir sıkıntı olmayacağı yönünde. Peki tamir takımı işçilik dahil 70 ytl ye mi mal oldu? Benim aldığım fiyat 2 katıda ondan soruyorum.
Varyatörün sıkıntısı sökülüp açılana kadar belli olmuyor,içindeki plastik conta kaçırmaya başladıysa o değişiyor bildiğim kadarıyla tamir takımı denen de o olsa gerek,bende durum o kadar vahim değilmiş,sadece varyatörün içindeki yay esnekliğini kaybettiğinden o yay değişti ve sorun kalmadı.Ses kesildi şükür. Triger ve 100.000 bakımı esnasında halledildi,ama tamir takımı gerekse 70-80 gibi duymuştum.
Yalnızca tamir takım seti bu fiyata dahil
Tamam bende işçilik dahil 140 lira diye fiyat aldım. 70-80 ise fiyat normal gibi. Mi?
Piyasayı çok iyi bilmiyorum ancak.Bana gayet iyibir fiyat gibi geldi hatta çok iyi gibi geldi
tamir takımı denilen şey, bir-iki pul vida gibi bişiler. Buna pek kanmayın, çok geçmeden gene eskisi gibi ses duymaya başlıyorsunuz.
Araç garantideyse doğru birmotlara, yok değilse işi iyi yapan bir özel servise, kapağa çek-valf taktırmaya.
varyatörün içinde bulunan plastiğin arkasına layna (çok ince pul) yerleştirdim. Şimdilik sorunsuz çalışıyor. Bakalım nereye kadar gider.
Bizde mi öle yaptırsak.Aslında paraya kıyacan alacan sıfırını.Kurtulacan bu dertten
Sıfırının da çözüm olmadığını bizzat Alfist Mustafa Ustadan öğrendim,kendi aracına 2 ay içinde tam 3 defa garantiden varyatör takılmış,hala ses yapıyordu.
Cahilliğimi mazur görün ama bu varyatör sesi nasıl bir ses acaba? Benim arabada da rolantide çalışırken bir ses geliyor ama dizel sesi gibi değil ve ısındığında da ses devam ediyor bu varyatör mü yoksa başka bir arızayla karşı karşıya mıyım?
quote:
Cahilliğimi mazur görün ama bu varyatör sesi nasıl bir ses acaba? Benim arabada da rolantide çalışırken bir ses geliyor ama dizel sesi gibi değil ve ısındığında da ses devam ediyor bu varyatör mü yoksa başka bir arızayla karşı karşıya mıyım?
Valla dinlemek lazım.Dizel gibi ses veriyorsa varyatördür.Ama başka bir ses ise o zaman bilemem.Hemen baktırmanızda yarar var.
quote:
Cahilliğimi mazur görün ama bu varyatör sesi nasıl bir ses acaba? Benim arabada da rolantide çalışırken bir ses geliyor ama dizel sesi gibi değil ve ısındığında da ses devam ediyor bu varyatör mü yoksa başka bir arızayla karşı karşıya mıyım?
Alfaların motor sesleride biliyorsunuz ki farklıdır. Rülantide çalışırken çıkarttıkları ses bazen klasik sübap veya itecek sesiylede karıştırılabiliyor. Ama bir ustaya dinletmekte fayda var.
Videosunu çektim bana fikir verebilir misiniz

http://www.youtube.com/v/nQuSRxVE2XM (http://www.youtube.com/v/nQuSRxVE2XM)
Edited by - Fatih_AurA on 27/09/2007 11:36:54
Varyatör arızası malesef.

teşekkür ederim
Alfa Romeo'ların en belli başlı arızasıdır. Hatta triger değişme zamanınız geldiyse beraber yaptırılması tavsiye edilir. Triger kayışının sökülmesi gerektiğinden,eski kayışın zorlanması ,kopmasına zemin hazırlayacağından,hazır yapılmışken triger ile varyatörü aynı anda yaptırabilirsiniz bence. Bu halde çalışmasının motora herhangi bir zararı olmadığı gibi biraz performans eksikliği doğurur sadece hepsi bu. En iyisi triger değişim zamanını bekleyip o ara hepsini halletmek.
Trigerimi 10bin km önce değiştirmiştim o zamanda sadece varyatör tamiri yaptırmıştım.Ama yaptırmadan ses böyle değildi.Yaptırdım o ses kesildi.Şimdide bu ses başladı.İlk defa bu sesi duyuyorum arabamda. Bu yüzden endişelendim başka bişey mi var acaba diye
Bana ses varyatör gibi geliyor,ama daha tecrübeli arkadaşlar var,onlr dinlesin kararversinler.
Benim arabanın eski traktör modu olmuş, herkes dizel mi diyordu. Mutlaka sanada soruyorlardır :))
Kesinlikle varyatör, tamir yoluna gitme fazla uzun ömürlü olmuyor.
Varyatraktör.
İmkan varsa değiştirin. Veya Triger ve Triger Bilya değişim zamanını bekleyin. Üst devirlerde performansa az da olsa etkisi haricinde bir zararı yok.
ben yeni degiştim.triger degişimi sırasında.
quote:
ben yeni degiştim.triger degişimi sırasında.
varyatör dile geldi : )
yok tolga abi sesi kesildi:))
bu varyatörü yapan teknisyeni bi elime geçirsem. ya herifin kafasına bişey geçmişti bunu yaparken, yada bişeler çekip içip uçmuştu heralde.
böyle salakça kronik bi arızamı olur yaww
Eline geçirdiğinde lütfen benide ara
Arkadaşlar,
DÜn Bostancı Alpin'deydim.Serdar ustayla varyayör hakkında baya görüştük.Varyatör probleminin zaman içerisinde fincanların yağsız kalmasından dolayı egzantirik'e zarar verebileceğini söyledi.Ayrıca yakıt ve performansıda direkt etkilediğini .Varyatör değiştikten sonra performansın farkedilir derecede değişeceğini söyledi
O zaman değiştirmek farz oldu Peki 146 için varyatör fiyatları hakkında bilgisi olan var mı acaba?