SLM ARKADASLAR. 122500 DE ALDIM ARACIMI. 122000 DE TRIGER KOPARMIS BENDEN ONCE VE BENDE IST OZEL SERVISTEN ALDIM. ARAC HER 700 -800 KM DE 1 LITRE YAG EKSILTIYORDU. EN SON 10 60 DENEDIM MOBİL. ANCAK COZUM OLMADI. VE ARACI ACTIRDIM. ORJ SEGMANLAR-ORJ SIBOPLAR- KOL YATAK- VE SIBOP LASTIKLERINI DEGISTIRDIM SELENE GOLDEN TAM SENTETIK 10-40 KOYDUM. ISCILIK DAHIL 1280 PARCA 700 UST KAPAK ELDEN GECMESI DAHIL 700 TL ODEDIM. BU PARCALARA BU ISCILIK NORMALMIDIR ILK DEFA BAKIMA GIRDI FIYAT OLAYI NASIL SIZLERCE... 2.OLARAK USTAM SIPOPLARIN TRIGER SONRASI DEGISMEMIS OLDUGUNU SOYLEDI VE SIBOPLARIDA YUKARIDA YAZDGM UZRE DEGISTIRDIMMM. USTAM PARCA SATMIYOR KENDI ARKADASIMM. YARIN YAGINI BI KONTROL ETMMEM GEREKIYOR BAKALIM DURUM NEDIR... BU ARADA PISTONLARIN DURUMUNADA BAKILDI VE GAYET IYI OLDUGUNU SOYLEYINCE SADECE SEGMAN SIBOPLAR DEGISTI... YAG OLAYI INSALLAH COZULMUISTUR.... SELAMLARR...
Kardeş sanki bir nefeste yazmış gibisin. Hayırlı olsun ama yazdıklarına yorum getiremiyorum zira çözemedim.Ne ödedin ne yaptın biraz karışmış sanki.Daha derli toplu sakince yazarsan vede büyük harf kullanmassan dahada iyi olur kanaatindeyim.Tşk.ederim.
toplam 1280TL mi çıktı cebinden ? bunun içinde 700TL üst kapak sanırsam...
Selenia kullanmayın, eskisi gibi iyi değil. Ve piyasadaki selenia markalı yağlar genellikle eski. Mobil veya enrikonun kullandığı 10-60 yağı tavsiye ederim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Kardeş sanki bir nefeste yazmış gibisin. Hayırlı olsun ama yazdıklarına yorum getiremiyorum zira çözemedim.Ne ödedin ne yaptın biraz karışmış sanki.Daha derli toplu sakince yazarsan vede büyük harf kullanmassan dahada iyi olur kanaatindeyim.Tşk.ederim.
ustad gece gece yazmak saglıklı olmuyor demekkı.. ben tekrar yazacam ınsalahh aksama basıma gelenlerı.. bye
You are not allowed to view links.
Register or Login
toplam 1280TL mi çıktı cebinden ? bunun içinde 700TL üst kapak sanırsam...
KARDES sımdı anlatayım anca vakıt buldum. 122500 de aracı almıstım fakat her 800 km 1 lıtre yag eksıltıyordu. 126000 de segmanları degıstırttım bırde sıbopları orjınalleryle degıstırdım.
segman-sıboplar-buji ngk orj.-selenıa10-40 6 ltre yag -kolyatak vede conta takımları 1250 tl tuttu. ıscılıgınede 700 l odedım. ama alfa romeo servısınde degıl. yanı sunu merak ettım bu parcaları uygun fıyata almısmıyım? ustalık fıyatıda boyle bır rektefıye ıcın ıyımı. kazıklanmısmıyım yoksa onu merak ettım..:))
bu arada pıstonların durumunuda sordum gerekırse onlarıda degısrıtelım dedım fakat rektefıyecı onların durumunun gayet ıyı oldugunu segmanların yag eksıltmeye neden oldugunu soyleyıp durumu kurtardımmm sımdı ııcmde rahat artık...
ben aracı almadan oncede 122000 de trıger kopartmıs arac. ama yapılan ıscılık guzel olmamıs yag kacırıyordu ust kapaktan ve sıbop lastıklerı falan degısmemıs dedı ustam oyuzden sıbopları ve lastıklerını degıstırdım sımdı masallah gram kacırma yok.. 450 km oldu smdılık ve eksıltme yok ınsalahh da olmazzzz..durum bu kardes..
Kusura bakmayın ama sormadan edemedim.. işçilik fiyatının normal veya fazla olması neyi değiştirecek onu anlamadım? Sonuçta ustam arkadaşım yazmışsınız ve burada arkadaşlığınızı sorguluyorsunuz...
Fiyat gayet iyi bence rahat olun :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Fiyat gayet iyi bence rahat olun :)
soyle soylım haklısınız ben bı detayı vermedım. tanıdıgım vasıtasıyla arkads oldum ve arac bakımları yapıldıktan sonra muhabbetımız guzel oldu.. hanı cok odeme yaptıysam bırdaha gıtmem dıye dusundum. ama tesekkur edrım ıcım rahat ettııı hep aklımdaydı. bır kac alfa servısı 350-500 falan deyınce ben 700 odemıstım kendımı kazıklanmıs hıssettıydım..:)) halıyle ben wolsvagen audı servısınde yaptırdımm.. cok sukur cok temız ıs yaptı ustam sımdı ıyıcene kanaat getırdım. cunku aydında alfa servısı yok. demkkı guvenebılecegım bır usta oldu sımdı..
You are not allowed to view links.
Register or Login
toplam 1280TL mi çıktı cebinden ? bunun içinde 700TL üst kapak sanırsam...
700 tl sılındıust kapak tamırı(farklı bır tamırcı) ve ustanın ışcılıgı beraber toplam fıyat
Triger kayışı koptuğunda ne olmuş?
Sizin yazdıklarınızdan, yaşadığınız sıkıntılardan anladığım kadarı ile kayış koptuğunda subaplarda az da olsa eğilme olmuş.. Aracı aldığınız servis ise fazla masrafa girmeden motoru toplayıp size satmış..
Aracı alacağım kullanacağım ve sonra bana trigeri kopmuştu biz topladık ama iyi toplayamamışız, kalan parçaları da sen yaptır diyecekler...
Fazla para ödediğiniz bir yer arıyorsanız parçacı ve ustanıza değil de, aracı aldığınız servise sormalısınız...
Benim 156'yı 131binde aldım... 132'binde full yağ değişimi yaptırdım ve ardından şehir içi kullanım artı iki kez İzmir'e gidip geldim. Geçen hafta araçta kırmızı yağ ışığı ara ara 3-5 saniye yanıp sönmeye başladı ve performans iyice kötüledi.
Servise gittim salı günü ve neredeyse 2.5-3 litre yağ eklendi ve kendine geldi araç. Yaptığım da 5000 km yol...
Servise sorduğumda aracın km'si, şehirdışı kullanımı, daha önceki bakımlarda kullanılan yağın kalitesi ve yeni yapılan lpg montajı gibi durumlardan kaynaklanabileceğini söyledi.
Şimdilik kontrol altında tutacağız...
Olmazsa bir segman atma durumuna da ben gireceğim.
Hep Erdem'in sözü geliyor aklıma.
"156'yı 15 e aldım 5000 masraf yaptım ve aldığıma yakın fiyata sattım".
Benim 156 muhtemelen babama gidecek ve aile içinde kalacak. Ben de yeni bir Alfa bakacağım. Babama gideceği için tüm bakımlarını eksiksiz yaptırmak istiyorum.
Umarım bu yağ yakma durumu çoğalmaz. Segman atma çok ucuz bir şey değil sanırım???
You are not allowed to view links.
Register or Login
Benim 156'yı 131binde aldım... 132'binde full yağ değişimi yaptırdım ve ardından şehir içi kullanım artı iki kez İzmir'e gidip geldim. Geçen hafta araçta kırmızı yağ ışığı ara ara 3-5 saniye yanıp sönmeye başladı ve performans iyice kötüledi.
Servise gittim salı günü ve neredeyse 2.5-3 litre yağ eklendi ve kendine geldi araç. Yaptığım da 5000 km yol...
Servise sorduğumda aracın km'si, şehirdışı kullanımı, daha önceki bakımlarda kullanılan yağın kalitesi ve yeni yapılan lpg montajı gibi durumlardan kaynaklanabileceğini söyledi.
Şimdilik kontrol altında tutacağız...
Olmazsa bir segman atma durumuna da ben gireceğim.
Hep Erdem'in sözü geliyor aklıma.
"156'yı 15 e aldım 5000 masraf yaptım ve aldığıma yakın fiyata sattım".
Benim 156 muhtemelen babama gidecek ve aile içinde kalacak. Ben de yeni bir Alfa bakacağım. Babama gideceği için tüm bakımlarını eksiksiz yaptırmak istiyorum.
Umarım bu yağ yakma durumu çoğalmaz. Segman atma çok ucuz bir şey değil sanırım???
2.el süprizlerle dolu Arda.. Ben sana birazda o sebepten ara ara ilk sahibisin devam et diyordum ama sanada bagaj lazımdı... Belki üst kapakla kurtarabilirsin yaptırmadan önce muhakkak haberim olsun..
Motor ısısı normal seviyeye geldiğinde araç çalışırken yağ çubuğunu çekip baksana tütme varmı?
Babam ve amcam dün araca baktılar... egzostan yağ atımı var mı gibisinden. Herhangi birşey göremediler. İki kez uzun yol yaptım geldim ve birinde araç çok yüklüydü. Lpg'nin yeni takılması ve aracın müzmin bakımsızlığı gibi nedenler de var. Ama Alfa bu... benden öncekiler bakımlarını çok üstün körü yapmışlar. Sadece içi çok temiz aracın.
Önümüzdeki aydan itibaren ağır bakımlara başlayacağım. Zaten belirli bir miktar parayı gözden çıkarttım. İlk başlayacağım bakımlar motorla ilgili olanlar. Triger, varyatör, bujiler vs. Sonra da debriyaj baskı balata ve frenlere sıra gelecek.
Gerekirse bu duruma da el attıracağım. 8)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Triger kayışı koptuğunda ne olmuş?
Sizin yazdıklarınızdan, yaşadığınız sıkıntılardan anladığım kadarı ile kayış koptuğunda subaplarda az da olsa eğilme olmuş.. Aracı aldığınız servis ise fazla masrafa girmeden motoru toplayıp size satmış..
Aracı alacağım kullanacağım ve sonra bana trigeri kopmuştu biz topladık ama iyi toplayamamışız, kalan parçaları da sen yaptır diyecekler...
Fazla para ödediğiniz bir yer arıyorsanız parçacı ve ustanıza değil de, aracı aldığınız servise sormalısınız...
EET AYNEN OYLE OLMUS.BANA DA GEREKLI DEGISIMLER YAPILDI DENILDI SIBOPLAR DAHIL FAKAT ISIN ASLI SONRA ORTAYA CIKTI TABI YALAN DOLANLA KAZANILAN PARALAR ELBETTE HARAM OLSUN. KARDES MESELEYI SERVIS DEGIL. BEN UST KAPAK ISLEMLERI ICIN YAPILAN MASRAFIN ORTALAMA MALIYETININ NE OLDUGU ACISINDAN SORUYORUM. ZATEN ANLASAK BILSEK BURDA YARDIM ISTEMEYIZ. KALDIKI IZMIR ISTANBULDA BU TAMIR ISLEMI IICN YAPILAN MASRAFLARI HERKEZ BILIR ARASTIRIR. BENIM OLDUGUM YERDE SERVIS MALESEF YOK..
geçmiş olsun, fiyatlar ne çok ne de az, ortalama fiyat.. o yüzden içiniz rahat olsun.
şimdi kime sorsanız ben şu paraya yapardım diyecek, kafanızı bulandıracak..
imkanınız varsa yakın bir şehirde Alfa servisi bulun bence.
tesekkur ustadım. aslında en ıyısı ama ıste aracı goturup bırakmak gerekıyor oda olmuyor devamlı gunluk kullanmak zorundayım.
1300 km 1 litre yag eksiltme olmus. 10-40 selenia patronas gold... yeni segman atildiktan sonraki hali... vede normal kullanim sportif degil... ama performansi iyi.. nedersizniz ustadlar
Aradığım başlık buydu... benim 156 da müthiş yağ eksiltiyor ve bayramdan sonra bu iş için servise bırakacağım. 3 aşama var deniliyor. Ya sübaptandır, ya segmandan ya da komple motor yapılacak. Seviyeye göre maliyet de artacak. ???
Zaten aldığım aracın bir dolu bakımı vardı bir de bu durum çıktı başıma.
Bari yağ eksiltme durumuna uzun süreli bir çare olsa. Hiç çare olmayacaksa aracı aldığım fiyata satabilirim.
***Alfadan adamı arayıp bir 10dk'sını alsam ve değerli görüşlerinden yararlansam hiç fena olmaz gibi. :-)
Bu twin spark motorlardan bıktım. Ya varyatör bozulur ya yağ eksiltir eksiltir vs. Bundan sonraki alacağım Alfa, JTD motor olabilir. 8) Üst devir zevki olmaz belki ama yine de daha sağlıklı çalışma prensibindeki bir motorun güvencesi ile hareket ederim en azından. Tasarruf için de lpg kullanmak zorunda kalmam.
You are not allowed to view links.
Register or Login
1300 km 1 litre yag eksiltme olmus. 10-40 selenia patronas gold... yeni segman atildiktan sonraki hali... vede normal kullanim sportif degil... ama performansi iyi.. nedersizniz ustadlar
10/60 yağ 10/40 lara göre daha performanslıdır ve de daha az yağ eksiltir..
Motorumda kullandığım yağ 10 60 ve eksiltme 7000 km de sadece yarım litreden biraz daha az yani 350-400 gr ki ben yüksek devirli kullanıyorum arkadaşlar ve otomobilim 167 bin km de...
Mobil mi kullanıyorsunuz?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Mobil mi kullanıyorsunuz?
[/quoCastrol 1You are not allowed to view links.
Register or Login
Mobil mi kullanıyorsunuz?
Şuan Mobil 10 60 ama Castrol a geçecektim bundan sonrakinde...
Castrol biraz daha iyi gibi gelmişti bana.
Castrol 10-60 daha iyi diye düşünüyorum. İzmir de servise girip yağ değişiminde selenia kullandılar üstüne 120 km lik zorlu bir etapta ve 1200 km lik uzun yol ardından 1.5 litre eksiltti. Castrol ile takviyeledim ki 2lt aldı alacaktı...Aklıma geldi bir kontrol edeyim dedim az kalsın motor sizlere ömür.Eksiği tamamladım 4300 km den biraz fazladır her şey yolunda. servis çakma yağ mı kullandı ya da eksikmi koydular anlayamadım ama bu bana ders oldu. Bence Castrol 10-60 magnatec ya da tam sentetik 10-40 derim biri olmadı diğeri en güvenilir yağ.
soyle aynen benim iicnde sirayla bakilacak motora denildi ve segmanlarin degismesi gerektigini fakat pistonlarin saglam oldugu soylendi bende haliyle sadece segman ve siboplari degistirdim ustam bunlar yeterli dedi ama eksiltme gene olmus..bu yinede normal mi sizce pistonlarda saglam cikti ve segmanlar ve siboplar yenilenmis iken boyle eksiltme oluyormu bu motorlarda.. ama mutlaka 10 -60 kullnacam.. bide onu denemeliyim mutlaka dahada azalacaktir eminim ben istiyom ki cok az eksiltsinn
You are not allowed to view links.
Register or Login
Motorumda kullandığım yağ 10 60 ve eksiltme 7000 km de sadece yarım litreden biraz daha az yani 350-400 gr ki ben yüksek devirli kullanıyorum arkadaşlar ve otomobilim 167 bin km de...
haci senin masallah supermis ya valla..insallah 10-60 bendede oyle olur..
You are not allowed to view links.
Register or Login
soyle aynen benim iicnde sirayla bakilacak motora denildi ve segmanlarin degismesi gerektigini fakat pistonlarin saglam oldugu soylendi bende haliyle sadece segman ve siboplari degistirdim ustam bunlar yeterli dedi ama eksiltme gene olmus..bu yinede normal mi sizce pistonlarda saglam cikti ve segmanlar ve siboplar yenilenmis iken boyle eksiltme oluyormu bu motorlarda.. ama mutlaka 10 -60 kullnacam.. bide onu denemeliyim mutlaka dahada azalacaktir eminim ben istiyom ki cok az eksiltsinn
Yeni yapılmış motorlarda eksiltme normal bence.
Önemli olan ilk 5000 km de eksiltme yapsın eklenip devam edilir bu normaldir ve 5000 km sonrasında yağ ve yağ filtresi değişir tekrar yağ konur ve ondan sonra eksiltme olmaması gerekir esas.
Benim otomobilim çok bakımlı ama ben 10 40 kullanırken 5000 km de bir yağ ve filtremi de değiştiriyordum sonrasında perdormanslı kullanım da yağ eksilttiğini gördüm TS motorların özellikle 5000 devir ve üzerini çeviriyorsanız 10 40 ı çok rahat yakıyor bizim motorlar bunun içinde 10 60 a geçtim ve eksiltme yok gibi bir şey.
Şuan için 7000 km yolda dediğim gibi ki benim nasıl kullandığımı bilir arkadaşlar.
Devir çevirmek önemli değildir asıl olan bakımdır , bir motor 7000 devir çeviriyorsa sizde bu devire kadar kullanabilirsiniz zaten redline dediğimiz devir bandını geçemezsiniz yani ne kadar devir çevirirseniz çevirin aracın motoruna zarar veremezsiniz yazılım vs. uygulaması yapılmadan da bu devir bandını aşamazsınız.
Devir çevirmek aslında motor için iyidir düşük devirde kullanmak daha kötüdür motor için ve devirli kullanılan motorlar her zaman için daha sağlıklı çıkarlar tabii bakımları zamanında vede gerekli şekilde yapıldıysa.
Vay ustadim demek cok normal diyorsunuz ilk 5 bin km icin. demekki can sikmaya gerek yok anlasilan 5000 ne kadar kontrollu binmeye devam 10 - 60 dahada saglikli olacak ozaman. ya cok moralim bozulmustu benimde yeni segman attirdim siboplari orjinaliylke degisrtmeme rahmen bole olunca.. tesekkurler ustadim,,
Siz yine de ustaniza gidin durumu anlatin oda 5000 maksimum izleyelim der sonrasinda devam ederse sorun var demektir ama. 10 60 da bir sonraki yag degisiminde kullanin bence yani 5000 degilde 15000 sonra. 5000 km sonra 10 40 kullanin ilk olarak.
mobil 10/60'ın 1000-2000 km de 1 lt yağ eksilten araçlarda yağ eksiltmeyi gram düşürmediğini yaşayarak öğrendim. Motor belli km üstünde ve ufaktan yağ eksiltmeye başlamışsa o durumda faydalı olacağını düşünüyorum...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Siz yine de ustaniza gidin durumu anlatin oda 5000 maksimum izleyelim der sonrasinda devam ederse sorun var demektir ama. 10 60 da bir sonraki yag degisiminde kullanin bence yani 5000 degilde 15000 sonra. 5000 km sonra 10 40 kullanin ilk olarak.
peki sizce sorun nerede olabiluir acaba. pistonlar icin durumu saglam denildi, segmanlar ve siboplar degismesi lazim denildi kol yatak da orjinalleriyle 1280 tl yapip degisrtirdimm .. suanda yag kacirma falan yok contalardan,, ama sizin dediginiz gibi 5000 km iicn normal. birde selenia 10-40 patronas gold aldim ama kimse onermiyor eski yag deniliyor sanirim bunun etkiside var, 10-60 koycam insallah olmaz artik ya. cok okuyorum forumlari ve eksiltme normal deniliyor serviste oyle soyluyor.. tam olarak biri anlatsa rahatlicam iyicee,
You are not allowed to view links.
Register or Login
mobil 10/60'ın 1000-2000 km de 1 lt yağ eksilten araçlarda yağ eksiltmeyi gram düşürmediğini yaşayarak öğrendim. Motor belli km üstünde ve ufaktan yağ eksiltmeye başlamışsa o durumda faydalı olacağını düşünüyorum...
ustad sanirim benim icin bu durum gecerli artik 10-60 mobile kullanmam gerekkk insallah keser.
Segmanlardan dolayı yağ kaçırır zaten sizin motor da biraz daha beklemek gerek ekleme yapıp.
Selamlar
için rahat olsun yağ eksiltmen normal..düzgünce takip et yağ seviyesini.
Ne devirli ne de çok düşük devirlerde kullan.Yani vitesleri değiştirmen gereken devirlerde değiştir (torkun en yüksek olduğu devir bandında).Motoru yorma özetle. En az 3000 km bu şekilde kullan.
Yağını'da değiştir mobil ya da castrol kullan.10W-40 işini görür 10W-60'a gerek yok o kadar para vermeye. Neticede sekmanları sıfırlamışsın.
Güle güle kullan.
Bu arada tecrübem ile de sabitlediğim ek bir bilgiyi vereyim : LPG sisteminin bakımlı olması, yani filtrelerinin ıvırının zıvırının tertemiz olması da yağ yakmayı azaltan bir durum.
Dün akşam Petrol Ofisi'nden 15-40 yağ aldım. Gece 10-40 veya 10-60 bulmak için çok yer dolaşmadım ve pompacının verdiği 15-40'ı aldım. Herhangi bir olumsuzluk olur mu?
valla arkadaslar icimi oyle rahatlattiniz ki sagolun, segmanlarin yenilenmesi sonrasi demekki kontrolluu bir sekilde yag olayini kontrol edecegim. zaten dediginiz uzere lpg de isin icine girince bu durumda rektefiye olmus aracta demekki yag eksiltme 3000 5000 km ye kadar normal.. allah razi olsun. bende bosuna segman attiurmisim diyodum dune kadarrrr:))
You are not allowed to view links.
Register or Login
valla arkadaslar icimi oyle rahatlattiniz ki sagolun, segmanlarin yenilenmesi sonrasi demekki kontrolluu bir sekilde yag olayini kontrol edecegim. zaten dediginiz uzere lpg de isin icine girince bu durumda rektefiye olmus aracta demekki yag eksiltme 3000 5000 km ye kadar normal.. allah razi olsun. bende bosuna segman attiurmisim diyodum dune kadarrrr:))
Lpg li mi sizin araç?
Eğer öyle ise siz LPG de mi kullanıyorsunuz yoksa benzinde mi.
Rodaj süresi boyunca sadece Benzinde kullanılması gerek hiçbir şekilde LPG ye geçirilmemeli.
alper abi is cikardin gene ya:)) cep yancak deseneee...peki bu saatten sonra benzin kullansam kurtarimiyizzz 1700 km yapmisim..
You are not allowed to view links.
Register or Login
alper abi is cikardin gene ya:)) cep yancak deseneee...peki bu saatten sonra benzin kullansam kurtarimiyizzz 1700 km yapmisim..
Sen bir depo benzinde gez bence. Hiç alma LPG ye falan sonrasında 3000 km gibi bir git servise göster aracı yağına suyuna baksınlar.
Bide yapan usta söylemedimi yaa LPG ye alma diye hiç.
Mod.
A-5 Bu forumları her kesimden Türk'ün ve Türkçe dili konuşan insanların takip ettiğini unutmayınız. Bozuk Türkçe ile yazılmış mesajlar uyarılmadan silinecektir. Eğer üye, ısrarla bozuk Türkçe ile mesaj yazmaya devam ederse üyeliği silinecektir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Segmanlardan dolayı yağ kaçırır zaten sizin motor da biraz daha beklemek gerek ekleme yapıp.
alper bey dun 2500 km oldu ve yağı mobil10-60 ile değistirdim. Ustam ekzostan dumana baktı ve su damlacıklarıı grunce sağlıklı motor dedi. İnsallh eksiltme kesilir yada azalır . Bazen sabahları cok az beyaz duman oluyor ama aynadan grunmuyor bile sonra kesiliyor.
Şu anki sabahları soğuk motorda olan beyaz duman normal... Kış sebebiyle böyle kafaya takmayın...
Motor ısınınca bile beyaz duman olması neyi ifade eder, üstelik motor suyunda eksilmede yoksa normalmidir?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Motor ısınınca egzozdan sigara dumanı kıvamında veya biraz daha fazla duman çıkması, motorun sağlıklı çalıştığı anlamına gelir. Ancak duman çok fazla, yani ortalığı boğacak kadar fazla ise, bir sorun vardır. Sizin motordaki durumun normal olduğunu düşünüyorum.
Eet kardes dedgın gbı normal duman var, birde durum böyleyse pistonların hepsi çalışıyordur demi , kompresyon kaçağı falan olmadığının göstergesimidir, çalışmasında titreme tekleme bile yapmıyor çok şukur :) allah nazardaan saklasın. Bunu neden sordum? Konunun biirisinde pistonlardan biri yada ikisi çalışmıyormuş arkadaşın ustasının dedğine göre, bundan dolayı bendede olabilir mi diye pimpiriklendimmm, böyle düşünmemin sebebide kalkışlarda bana yavaş gbi gelmesi birazzz , hal böyle olunca acaba bizimde pistonlardan çalışmayan varmı diye kıllandımm:)
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Heheeeee:) yag eksilme yok elhamdülillah 450 km olmuş bugün baktım gene, demekki rodaj dönemindeki eksiltmenormalmişşş :))
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tuh bee,, eksiltmeye devamm, 500 km den sonra yağeksiltme oluyor anlamadım gitti,
Sent from my iPad using Tapatalk HD
şimdi ben tam anlamıyorum. :o
1-Kitapçıkta EKSİLTİR diyor. :serefe:
2-Motor teknolojisi gereği yağ buharlaşması olur TS lerde :serefe:
Hiç yağ eksiltmemesi gibi bir durum sözkonusu değil.... illaki eksiltecek. Burda önemli olan eksiltmenin normal mi yoksa motor sisteminin revizyonunu gerektirecek derecede anormal mi olduğu...
Kenan Bey, açıkcası sizin 156'yı çok merak ediyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Kenan Bey, açıkcası sizin 156'yı çok merak ediyorum.
serkan bey 1000 km de 750 grm.. anlayamadım. 500 km ye kadar 100 gr eksiltti. sonra aydın balkesır arası uzun yol yaptım baktım motor soğuyunca , min ve max ortasının yarısına inmişş.. kafam atıyo bzen işlem yaptırsa mı diyomm ama hatun gerek yok diyor..
You are not allowed to view links.
Register or Login
şimdi ben tam anlamıyorum. :o
1-Kitapçıkta EKSİLTİR diyor. :serefe:
2-Motor teknolojisi gereği yağ buharlaşması olur TS lerde :serefe:
Hiç yağ eksiltmemesi gibi bir durum sözkonusu değil.... illaki eksiltecek. Burda önemli olan eksiltmenin normal mi yoksa motor sisteminin revizyonunu gerektirecek derecede anormal mi olduğu...
dostum dediğiniz dogru kesinlikle. bende biraz değil baya bi fazla. 1000 ıkm de 750 gram.. normal kullanan biriyim..napalım yaza bişeyler yapmayı düşünüyom ama ..toptan yağ almayı düşünüyom .. :)
Bnece bu durumu "ustanıza" izah edin. Bir şeyleri yanlış yapmış olmalı. Yoksa yeni bir motorda bu kadar çabuk ve çok yağ eksiltme olmamalı.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bnece bu durumu "ustanıza" izah edin. Bir şeyleri yanlış yapmış olmalı. Yoksa yeni bir motorda bu kadar çabuk ve çok yağ eksiltme olmamalı.
eeet oyle yaptıracam döndüğümde...
1000KM de 750gr fazla. haklısınız endişenizde...
önce yazmış olabilirsiniz ama, şu anda motorda bulunan yağ kaça kaç ? 10w40 ? 10w60 ? markası nedir birde ?
Mobil 10-60
Sent from my iPad using Tapatalk HD
sıkıntı..... ustaya yol görünüyor...
Bahara istanbula onur ustaya gidecem sagolsun volkan bey ilgilendi yanındayken durumu anlatıverdi , 2/2.5 bin cıkacak gene cepten ama,
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Öncelikle günaydın ve geçmiş olsun söylediğiniz 1000km de 750 gr yağ eksiltmesi hiç bir motor için kabul edilemez bir rakam.Neredeyse motorunuz evrim geçirip benzini bırakıp yağ ile çalışmaya başlamış.Ancak bu kadar yüksek yağ tüketip te bujileri yağlamıyor ve tekleme yaptırmıyorsa motorunuzun kompresyonu güzel egsozdan su atmasıda bu tezi doğrular nitelikte, fakat rodaj aşamasın dada olsa yukarıdaki yağ eksiltme çok fazla bu sebeple ve sizde sadece segmanları ve sübapları yenilediğinizi söyladiğiniz için sorun segmanlarda,segmanlar çoğu araçta iki tanedir (yağ segmanı ve kompresyon segmanı) benim şahsi fikrim yağ segmanlarından biri yada bir kaçı yanlış takılmış duramda motorunuza segman atan ustanıza gidin bence ve o ustanız 1000 km de 750gr yağ rodaj aşamasında olur derse inanmayın.saygıyla
Kardes dogru diyorsun, Yok oyle demiyor zaten usta, yanlıs takılma gibi bi durum sözkousumudur yani ustalar segmanı yanlıs takarsa eger bir şekilde motorda hata yada baska i olumsuz durum belirmezi acaba,,ben buşekilde 4000 km oldu kullanmaya devam ediyom , ama içim hiçte rahat değil aklım hep orda, bide boyle kontrolunu yaparak bir müddet daha binmek zarar verirmi acaba
Sent from my iPad using Tapatalk HD
You are not allowed to view links.
Register or Login
Öncelikle günaydın ve geçmiş olsun söylediğiniz 1000km de 750 gr yağ eksiltmesi hiç bir motor için kabul edilemez bir rakam.Neredeyse motorunuz evrim geçirip benzini bırakıp yağ ile çalışmaya başlamış.Ancak bu kadar yüksek yağ tüketip te bujileri yağlamıyor ve tekleme yaptırmıyorsa motorunuzun kompresyonu güzel egsozdan su atmasıda bu tezi doğrular nitelikte, fakat rodaj aşamasın dada olsa yukarıdaki yağ eksiltme çok fazla bu sebeple ve sizde sadece segmanları ve sübapları yenilediğinizi söyladiğiniz için sorun segmanlarda,segmanlar çoğu araçta iki tanedir (yağ segmanı ve kompresyon segmanı) benim şahsi fikrim yağ segmanlarından biri yada bir kaçı yanlış takılmış duramda motorunuza segman atan ustanıza gidin bence ve o ustanız 1000 km de 750gr yağ rodaj aşamasında olur derse inanmayın.saygıyla
Tespit doğru, segman hatası var aynen... Çözüm de buradan geçiyor zaten... Kenan aylardır çekmiş bunu ne yazıkki ama yakında hallolacak. ;)
Eet inşallh kafa rahat olacak yaniii artık :)
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Peki ustanin segman degistirdim demesine. Inaniyormusunuz..belkide hic ellemedi..gunahina girmeyelim ama,usta milleti,deyince dusunmek gerekir ...yoksa boyle kolay. Yag yakan arabalar degil..inanin bana kendi alfami racing motor gibi kullaniyorum..onbinde yarim,veya bir litre yag eksiltiyor..gercek ten cok saglam motor..bu yuzden hep bakimlari zamaninda yaptiririm..ve inaniyorumki 128000 de olan motorum beni 300000 km rahat goturucek..
You are not allowed to view links.
Register or Login
Peki ustanin segman degistirdim demesine. Inaniyormusunuz..belkide hic ellemedi..gunahina girmeyelim ama,usta milleti,deyince dusunmek gerekir ...yoksa boyle kolay. Yag yakan arabalar degil..inanin bana kendi alfami racing motor gibi kullaniyorum..onbinde yarim,veya bir litre yag eksiltiyor..gercek ten cok saglam motor..bu yuzden hep bakimlari zamaninda yaptiririm..ve inaniyorumki 128000 de olan motorum beni 300000 km rahat goturucek..
aynen benim araba 105000 de. 10000 yağ değişimlerinde ki yağ eksiltmeleri 1 litreyi bulmadı hiç.
Benim aracim 170 binde ve 5000 km de bir yag degistiriyorum ben ve 5000 kmde hic yag eksiltmemis oluyor belki 250-300 gr dir ama onuda tam anlaayabilmek zor.
Ve ben yuksek devirli kullaniyorum.
Ama 10 60 yag kullaniyorum.
10 40 kullansam kesin yagi fazla yakar ama bu normal devir cevirebilen her otomobilin belli bir derece yag yakmasi normaldir ama belli oranlar disina cikmasi sorunlara sebep olur.
Peki arkadaşlar , burdaki usta wv audi ustası , fakat iş rektefiyecide bitiyor, sorum şu standartın ustu 0,40 piston segman takımıyla honlama yapılarak bu iş olacak , bu işi mutlaka alfa ustası mı yapmalı, sente ayarı falan gerekiyormu ayarlar için , yani buradaki usta ve rektefiyeci biz senin magduriyetini gideririz dedi, garantili birsekilde
aracını yaparız dedi, teknik servis ise en az 2,5 -3 bin istiyor , buşekilde sadece piston takımı ve conta (650+80 )masrafım olacak anakol gerekirsede 100 tl , ama derdim ince ayar falan gerekiyormu senteyle falan, bazıları " usta iyiyse yapar diyor , alfa servisi ise ille bize getir diyor, ) nedersiniz yorumlarınıza ihtiyacım var,
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Alfa servisinide gitseniz honlama,rektifiye vb.işlemleri motorcu yapar.Servisler zaten mecburen bunlarla çalışır.Önemli olan orijinal ve doğru parça kullanmakta.Rektifiye ve honlama bilumum işlemler den sonra kaçak kontrolü yapılmalıdır.Ustanın başında durun alınan parçaların hepsinin kullanıldığından emin olun.Alfa motoru toplamak zor değildir diğer motorlar gibidir tabii daha önce Alfa motoru yapmış usta tercih sebebidir ,en ince işi triger takarken sentenin ayarlanmasıdır aparatsız zordur ancak çok tecrübeli ustalar yapabilir ki benim ustam böyle birisiydi.Piston+sekman+conta değişimi rektifiye ve diğer işlemler +işçilik için 2.5-3 bin fazla para bence...
Birde bu kadar parca degistireceksen 2.0 parcalari al , bloklar ayni diye hatirliyorum ben 1.6 ile 2.0 in.
Bunun icin yapmisken 2.0 olsun motorun bari ama ruhsatta 1.6 yazacak bu sayede de vergiyi dusuk odeyeceksin.
Bence sen araci izmir'e gotur parcalarida internettende fiyat al sonra ustayi ara ondan da al ona gore satin alip yaptir araci.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Alfa servisinide gitseniz honlama,rektifiye vb.işlemleri motorcu yapar.Servisler zaten mecburen bunlarla çalışır.Önemli olan orijinal ve doğru parça kullanmakta.Rektifiye ve honlama bilumum işlemler den sonra kaçak kontrolü yapılmalıdır.Ustanın başında durun alınan parçaların hepsinin kullanıldığından emin olun.Alfa motoru toplamak zor değildir diğer motorlar gibidir tabii daha önce Alfa motoru yapmış usta tercih sebebidir ,en ince işi triger takarken sentenin ayarlanmasıdır aparatsız zordur ancak çok tecrübeli ustalar yapabilir ki benim ustam böyle birisiydi.Piston+sekman+conta değişimi rektifiye ve diğer işlemler +işçilik için 2.5-3 bin fazla para bence...
Eet bende öyle düşünüyorum illaki servis olmasına gerek yok dediğiniz gibi, saglam biri olması yeterli, cunku alfa uzerine herturlu bilgiye sahip bir abi, 1,6 valf yapan ıyı bir usta rahat yapar dedi, sizin dedikleriniz de bun doğruluyor hemde masrafı cok az lacak 1200 liraya halledecem max insallh ,
Sent from my iPad using Tapatalk HD
You are not allowed to view links.
Register or Login
Birde bu kadar parca degistireceksen 2.0 parcalari al , bloklar ayni diye hatirliyorum ben 1.6 ile 2.0 in.
Bunun icin yapmisken 2.0 olsun motorun bari ama ruhsatta 1.6 yazacak bu sayede de vergiyi dusuk odeyeceksin.
Bence sen araci izmir'e gotur parcalarida internettende fiyat al sonra ustayi ara ondan da al ona gore satin alip yaptir araci.
valla alper bey bunu dusunmemıstım olur aslında , fakat pistonların buyuklugu diğer parcalarla uyumluluk saglarmı nebileyım kompresyonu falan 1,6 için olacak ama piston 2 lik nasıl denge olur, ustelik şanzıman da farklıdır sadcee pistonlarda değişiklik yeterlimidir? Bunu iyice araştırmam lazım , bilen arkadaslar yorumlarınzı bekliyorum
Sent from my iPad using Tapatalk HD
1,6 litreyi 2,0 litreye çevirmek o kadar kolay değil. Bence denemyin. Zahmetli bir iş.
Yok ustad ugrasamam zaten, adam gi 1,6 yı yaptırayım, o bana yeter , hafta içi bi karar vermem gerekecek, izmirde devko var bakalım onlara da i soracam aydın izmir arası yakın, oraya goturebılırım, segman pıston atılınca , sanırım sente ayarıda gereklıymıs, bunu iyi usta yapamazmı? İllede alfacı mı olmalı, zaten honlama ve piston olayını rekteıyecı yapacak, kalan kısım motorun toplanması olacak, aynı ustam segman atınca toplamıstı ama motorun altını acmamısı, vede tık cıkartmadı , bu sefer
De yapabılırmı ? Yorumlarınızı fıkırlerınızı beklıyorum , bulent abının dedııne katılıyorum aklmdan gecen de bu zaten,
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Saçmalamalar yüksek seviyeye ulaşmaya başlamış kusura bakmasın kimse... Aracı pistonları falan iyice değiştirip, 3.0 litre yapıp birde turbo takıp 2500hp yapmak lazım aslında en güzeli... Kenan'cım, bir müsibet bin nasihatten iyidir demişler ama, sen müsibetler silsilesi istiyorsun... Hadi hayırlısı bakalım... Araç on numara ama bu gidişle üç olacak... Yapmayın, tecavüz etmeyi bırakın şu Alfa'lara...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Saçmalamalar yüksek seviyeye ulaşmaya başlamış kusura bakmasın kimse... Aracı pistonları falan iyice değiştirip, 3.0 litre yapıp birde turbo takıp 2500hp yapmak lazım aslında en güzeli... Kenan'cım, bir müsibet bin nasihatten iyidir demişler ama, sen müsibetler silsilesi istiyorsun... Hadi hayırlısı bakalım... Araç on numara ama bu gidişle üç olacak... Yapmayın, tecavüz etmeyi bırakın şu Alfa'lara...
İstediğim gibi saçmalayabilirim buna siz veya bir başkası karışamaz , kusura bakmayın diyorsunuz fakat bakıyorum...
Ben arkadaşa fikir vermek için bunu buraya yazıyorum.
Çünkü çoğu arkadaş 156 MK2lerde 2.0'ın azlığından veryansın ediyor ve bir çok parça değişecekken bunları aralarında pekte fiyat farkı olmamasından kaynaklı olarak 2.0 parçalarıyla değiştirebileceğini söylüyorum.
Birde bunu saçmalık olarak görmek esas saçmalık , belki arkadaş 2.0 almak istiyorken bulamadığı için 1.6 aldı.
Şuan da bir sorunu var ve bunu çözerken gereken parçaları değiştirme yoluna girdiğinde 2.0 a geçiş daha mantıklı gelebilir.
Bizler burada bilgilerimizi fikirlerimizi paylaşıyoruz.
Siz bir başkasının fikrine veya düşüncesine saygı göstermeyecek ve bunu saçmalık olarak görecek kadar kendinizi bir şey sanıyorsanız kusura bakmayın ama saçmalayan insanların yanında ne işiniz var!!!
Ben tam anlamadım. 1.6 blok 2.0 blok haline mi getirilecek CNC gibi bir sistem ile? Veya 2.0 blok var, o mu takılacak?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben tam anlamadım. 1.6 blok 2.0 blok haline mi getirilecek CNC gibi bir sistem ile? Veya 2.0 blok var, o mu takılacak?
Bloklar aynı sadece içindeki parçalar farklı 1.6 ile 2.0 arasında diye biliyorum.
Saçmalık olacak kusura bakmayın ama ANIL 1.6 aracını 1.8 yapmıştı.İzmir DEVKO'da.Ama iş pistonlarda bitmiyorki fren sistemi,baskı balata devirdaim,triger falanda filanda 2.0 olmalı ama saçmalıyor da olabilirim fikir sadece...Hi. bu işleri girmeden en iyisi mavcut problemi giderip keyifle kullanmaya devam etmesidir.Gerçi ben 2 kez motor yaptırdım ama bi keyfini süremedim o ayrı konu.
Silindir boyutları farklı değil mi? Blok aynı ise segman-gömlek vs. gibi parçalar ile mi değişiyor motor hacmi? İlerde olur da ben de alırsam böyle birşeyi düşünebilirim motor yaptırdığımda. Malum TS motorlar 150-200bin civarında genellikle yenilenme istiyor.
Arkadslar yapmayın gözünüzü seveyim, alfa kullananlar benim gözümde vede hayata bakış açıları yönünden herzaman farklıdır, siz ne dediğimi anladınız , böyle güzel insanların , kaldıkı ikinizde alper bey ve volkan bey alfalar konusunda cok tecrübelisiniz , bizlerd yeni yeni öğreniyoz alfaları, sizlerden ve diğer tüm forum yönetici ve üyelerden tcrübelerini dinleyerek sıkıntıları çözmeycalısıoruz, benim aracın zaten biliyorsunuz yağ eksiltme sorunu var, bunuçözmem lazım, zaten 2 .0 motor yapamam, ama motorsikleler de bu upgrade olayı oluyor, tabi uygun durumlarda vede gerrekli parcalarla getirilebilir, alperbey sadece fikir vermek istedi tesekkur ederim, volkan bey de bunun aracın kmyasını bozuyor seklınde yorum getirmek istemiş, bende öyle düşünüyorum zaten, aama yapanlar yok mu var bu tamamen tercih meselesi, saygı duymak lazım , ben iki değerli yılların alfacılarının bu duruma düşmesine inan üzülüyorum, love you all:)
Aldırtacaksın bana illa o GT yi volkan bey,
Sent from my iPad using Tapatalk HD
You are not allowed to view links.
Register or Login
Silindir boyutları farklı değil mi? Blok aynı ise segman-gömlek vs. gibi parçalar ile mi değişiyor motor hacmi? İlerde olur da ben de alırsam böyle birşeyi düşünebilirim motor yaptırdığımda. Malum TS motorlar 150-200bin civarında genellikle yenilenme istiyor.
Eet gömlek sanırım aynı alper beyin dediği gibi yapılabilir, aslında çokda masrafı da yokmuş , ama bana göre orjinal hali kalsa daha iyi olur, yeterki yağ eksiltmesin gereğinden çok:)
Sent from my iPad using Tapatalk HD
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Silindir boyutları farklı değil mi? Blok aynı ise segman-gömlek vs. gibi parçalar ile mi değişiyor motor hacmi? İlerde olur da ben de alırsam böyle birşeyi düşünebilirim motor yaptırdığımda. Malum TS motorlar 150-200bin civarında genellikle yenilenme istiyor.
Eet gömlek sanırım aynı alper beyin dediği gibi yapılabilir, aslında çokda masrafı da yokmuş , ama bana göre orjinal hali kalsa daha iyi olur, yeterki yağ eksiltmesin gereğinden çok:)
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Alfalarımızın motorları zaten aynı hacimdeki diğer araçlara göre güçlü.
Arkadaşın biri aracını satmak için okulda başka bir öğretmen ile anlaştı. Yerine ne alsa diye de bakınıyordu sahibinden'de. Bir Mazda bulmuş 97 model, 1.8 motorlu 15binTL'ye. Öve öve bitiremiyordu "ooolum 1.8 motor 114 beygir" diye. Bizim 1.6'larımız zaten 120hp. Fazlası isteniyorsa satıp 2.0 almak daha ucuza malolur motora işlem yapmaktansa.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Saçmalamalar yüksek seviyeye ulaşmaya başlamış kusura bakmasın kimse... Aracı pistonları falan iyice değiştirip, 3.0 litre yapıp birde turbo takıp 2500hp yapmak lazım aslında en güzeli... Kenan'cım, bir müsibet bin nasihatten iyidir demişler ama, sen müsibetler silsilesi istiyorsun... Hadi hayırlısı bakalım... Araç on numara ama bu gidişle üç olacak... Yapmayın, tecavüz etmeyi bırakın şu Alfa'lara...
İstediğim gibi saçmalayabilirim buna siz veya bir başkası karışamaz , kusura bakmayın diyorsunuz fakat bakıyorum...
Ben arkadaşa fikir vermek için bunu buraya yazıyorum.
Çünkü çoğu arkadaş 156 MK2lerde 2.0'ın azlığından veryansın ediyor ve bir çok parça değişecekken bunları aralarında pekte fiyat farkı olmamasından kaynaklı olarak 2.0 parçalarıyla değiştirebileceğini söylüyorum.
Birde bunu saçmalık olarak görmek esas saçmalık , belki arkadaş 2.0 almak istiyorken bulamadığı için 1.6 aldı.
Şuan da bir sorunu var ve bunu çözerken gereken parçaları değiştirme yoluna girdiğinde 2.0 a geçiş daha mantıklı gelebilir.
Bizler burada bilgilerimizi fikirlerimizi paylaşıyoruz.
Siz bir başkasının fikrine veya düşüncesine saygı göstermeyecek ve bunu saçmalık olarak görecek kadar kendinizi bir şey sanıyorsanız kusura bakmayın ama saçmalayan insanların yanında ne işiniz var!!!
Ben kendimi bunu saçmalık olarak görecek kadar birşey sanarım Alper'cim. Bu kadar fevri olmana gerek yok. Özel olarak kişisel bir saldırı olarak algılamana hiç gerek yok. Bir defa bilgilerin yarım, varsayımlardan ibaret kesin ve net veriler yok. Cümlelerde "sanırım" kelimesi geçiyor. Şöyle olsun böyle olsa vs. şeklinde bilgiler. Memlekette daha düzgün segman atıp, yağ eksiltmeye çözüm bulamamışlar sen diyorsunki aracı 2.0 litreye dönüştür.
Sonra bu adam bu aracı kime satacak? Sen alırmısın 1.6 dan 2.0 dönüşmüş bir araç? Hemde Alfa Romeo? Çöpe mi atsın adam paralarını? Bu arada burada saçmalayan kimseyi görmedim, ta ki, senin parlak fikrini görene kadar. Kusura bakma güzel kardeşim, çok fantastik fikirler olmuş seninkiler, saçmalamamışsın afedersin, fantastik olmuş sadece...
Daha ucuza gelecek olan birşey de yok ayrıca. Kenan'ın işi çözüldü, kendisi farklı formüller arıyor sadece. Düşünün fantastik düşünce hayata geçirilmeye kalkışılsa, zaten bahsedilen işlem üzerine ayrıca bir de şu anki çözümün maliyeti eklenecek... İkisi birbirinden farklı ve her şekilde yapılması gereken bir işlem. Yağ eksiltme sorunu olmasın diye mecburen segman olayı baştan çözümlenecek, istersen 5.000cc ye yükselt motoru fark eden birşey olmayacak...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Saçmalık olacak kusura bakmayın ama ANIL 1.6 aracını 1.8 yapmıştı.İzmir DEVKO'da.Ama iş pistonlarda bitmiyorki fren sistemi,baskı balata devirdaim,triger falanda filanda 2.0 olmalı ama saçmalıyor da olabilirim fikir sadece...Hi. bu işleri girmeden en iyisi mavcut problemi giderip keyifle kullanmaya devam etmesidir.Gerçi ben 2 kez motor yaptırdım ama bi keyfini süremedim o ayrı konu.
Bilakis gayet doğru anlatmışsınız. Bu tip işlemler mühendislik işidir. Sanayi işi ile sağlıklı sonuçlar elde edilemez. Yeni bir araç parasına malolacak işlemler ve bir çok diğer parça ve çeşitli enstrümanlar ile birlikte büyük çaplı bir değişim gereklidir. Buna kalkışmak tamamen fantastik olur. Yağ eksiltmesini giderebilecek usta sayısı bir elin parmağı kadarken, diğer işlemleri yapmak aracı çöpe atmaktan başka birşey olamaz...
Şimdi sizler bu arkadaşım geçmişte yaşadığı sorunları biliyor musunuz?
Triger kopartmış bir araç bu ve sağlıklı bir tamir yapılmamış.
Farkındaysanız ben sadece fikir veriyorum zaten araç kendi aracı.
2.0 almak istediğini de bildiğim için bunu söylüyorum yoksa banane!!!
Şimdi bu araçta tahminimce üst kapak adam akıllı yapılmamış gibi triger kopmasından sonra.
1,6 ile 2,0 arasındaki farkı biliyor musunuz ile başlayayım.
Enjektörleri dahi aynı bunu biliyor musunuz hatta piston çapları vs. de aynı olması gerek.
Piston kolları farklı diye hatırlıyorum ve tabii üst kapak.
Şimdi arkadaş bir dizi işleme girecek gibi inşallah girmez sadece segman ile düzelir ama eğer farklı hasarlarda varsa ne olacak.
Tekrar tekrar iş çıkacak başına ve tekrar parça alacak tekrar işçilik verecek.
Ben olsam gider çıkma bir üst kapak alırım ama orjinal işlenmemiş hiç yani rektefiye edilmemiş.
Tabii birde piston kolları hatta pistonlarda bir şey varsa piston ve gömlekte aynı şekilde.
Çünkü yan sanayi kullanmaktansa çıkma bazı durumlarda daha iyidir mesela.
Pistonlar iyi ise sadece piston kollarını değiştirip üst kapağı komple değiştirdiğinizde zaten 1.6 litrelik hacim büyümüş olacaktır.
Üst kapak ve millerde değiştiği için direk 2.0 olmuş olur motor.
Geriye sadece 1.6 lık yazılımı yapmak kalıyor ki bu en kolayı.
Bu söylediklerimi illa yapacak diye bir şey demiyorum ama fantazi olması ayrı bir olay.
Zaten arkadaş buna uzun yıllarca binmeyi düşünüyor satmayı düşünmüyor.
Demek ki sizler daha aracı alırken veya birşey yaparken satarken zorlanırım diye düşünenlerdensiniz...
Bir aracı almak ve kullanmak kendi isteğinize göre projelendirmek , şekil vermek sizin kendinize kalmış birşeydir.
Ben bunu 2 sene satıcam diyiptemi alıyorsunuz araçlarınızı...
Ben yine söylüyorum bazıları katılır bazıları katılmaz ayrıdır.
Ama ben birşeyi yapacaksam aracımda 1.6 ise ama her şeyinden memnunsam fakat içimde 2.0 sevdası olsa direk böyle bir hasar durumunda çıkma temiz bir üst kapak ve piston kolları ile çözüme giderdim.
Segmanları sıfırlar ne zaman satacağımı düşünmeden keyfini sürerdim.
Neden daha yeni aldığım ve keyifle kullandığım ve kullanacağım araca ilerde satamam diye içimdeki istekleri geri tepeyim ki!
Herkes kendi aracına istediğini yapar buna kimse karışamaz ve saçmalık bu diyip de insanları sinirlendiremez...
Ben kendi fikrimi söylüyorum bunu uygulamak yada uygulamamak o arkadaşa düşer.
Buraya gelip de saçmalıyorsun diyemez kimse bana...
Bu yapılmış vede gayet kolay bir uygulamadır aslında.
Ata mesela 1.6 motora 2.0 baskı balatası ve şanzımanı taktı diye hatırlıyorum.
Üzerine yazılımda yaptı ve gayet de güzel kullanıyor.
Bunun neresi saçmalık.
İstedi ve yaptı bazılarının cesaret edemedikleri şeyleri yaptığı zaman insanlar saçmalamış mı oluyor.
Bilmeden konuşuyorsunuz arkadaşlar.
Bağıra bağıra söylüyorum bloklar aynı diye , pistonlar aynı sadece kollar farklı ve üst kapak farklı ve tabii ki yazılım.
Sevgili arkadaşlar alper ve adaşım volkan gereksiz yere birbirinizi kırıyorsunuz Volkan haklı ama alper de haklı kendimden yola çıkarak örnek vereyim bende bulunan 1.6 şahine italyadan klima getirttim motor hacmini 1.8 e çıkardım(ama biz piston çapını büyülttük kollar ile oynamadık) çok masraf yaptım Şimdi gelelim işin özüne saçmaladımmı belki, keyif aldımmı inanın aldığım keyif verdiğim paradan çok fazlaydı.Daha sonra doğru yolu bulup şu an kullandığım bebeğimi aldım.İşin özü saçmalamak göreceli bir kavram bu yüzden sevgili Alper ve Volkan Bu tatliya baglasak-
You are not allowed to view links.
Register or Login
Sevgili arkadaşlar alper ve adaşım volkan gereksiz yere birbirinizi kırıyorsunuz Volkan haklı ama alper de haklı kendimden yola çıkarak örnek vereyim bende bulunan 1.6 şahine italyadan klima getirttim motor hacmini 1.8 e çıkardım(ama biz piston çapını büyülttük kollar ile oynamadık) çok masraf yaptım Şimdi gelelim işin özüne saçmaladımmı belki, keyif aldımmı inanın aldığım keyif verdiğim paradan çok fazlaydı.Daha sonra doğru yolu bulup şu an kullandığım bebeğimi aldım.İşin özü saçmalamak göreceli bir kavram bu yüzden sevgili Alper ve Volkan Bu tatliya baglasak-
Bu saçmalamak değil benim de anlatmak istediğim bu.
Böyle denilince o zaman ne diye araçlarınıza film yaptırıyorsunuz , neden jant değiştiriyorsunuz , orjinalliği değişiyor değil mi sen aracı öyle mi aldın , Hayır .
Eee o zaman orjinallikten çıktın ve saçmaladın kendi deyiminle değil mi?
İnsan keyif almak için bir şeyler yapar bunu belki tasnif etmeyebilirsin ama çıkıpta saçmalık diyemezsin.
Benim çevremde bir dünya arkadaşım var sırf zevki için motoru söküp yerine takan çünkü bunu yapmaktan zevk alıyor.
Mesela ben aracımın bakımını kendim yapıyorum 5 binde bir kendim diğer 5 binde Yılmaz abi (Sportivo) ya gidip yaptırıyorum.
5000 km de yap değişimi ve filtreleri değiştiriyorum çok basit bir şey işçilikte bir para değil dışarıya zaten yaptırıyorum o ayrı ama kendi aracımla kendimin ilgilenmesi paha biçilemez benim için.
Yılmaz abinin orada kapıları söktüm ve izolasyon yaptık neden kendim söktüm zevkini almak için kendi emeğimin olması için ve bu yaptığım işe değer katar.
Ama kimisine göre saçmalık benim yaptığım şey değil mi?
Neden fabrikanın yaptığı kapıyı söküyorum ve içine izolasyon malzemeleriyle işlem yapıyorum ki ben saçmalamak için mesela.
Arkadaşlar bazen gerçekten de saçmalıyor insanlar.
Bazı şeyleri sadece keyif olsun diye bozmak bile ona harcanan zaman ve paradan daha değerlidir.
Keyif almak böyle bir şey.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Şimdi sizler bu arkadaşım geçmişte yaşadığı sorunları biliyor musunuz?
Triger kopartmış bir araç bu ve sağlıklı bir tamir yapılmamış.
Farkındaysanız ben sadece fikir veriyorum zaten araç kendi aracı.
2.0 almak istediğini de bildiğim için bunu söylüyorum yoksa banane!!!
Şimdi bu araçta tahminimce üst kapak adam akıllı yapılmamış gibi triger kopmasından sonra.
1,6 ile 2,0 arasındaki farkı biliyor musunuz ile başlayayım.
Enjektörleri dahi aynı bunu biliyor musunuz hatta piston çapları vs. de aynı olması gerek.
Piston kolları farklı diye hatırlıyorum ve tabii üst kapak.
Şimdi arkadaş bir dizi işleme girecek gibi inşallah girmez sadece segman ile düzelir ama eğer farklı hasarlarda varsa ne olacak.
Tekrar tekrar iş çıkacak başına ve tekrar parça alacak tekrar işçilik verecek.
Ben olsam gider çıkma bir üst kapak alırım ama orjinal işlenmemiş hiç yani rektefiye edilmemiş.
Tabii birde piston kolları hatta pistonlarda bir şey varsa piston ve gömlekte aynı şekilde.
Çünkü yan sanayi kullanmaktansa çıkma bazı durumlarda daha iyidir mesela.
Pistonlar iyi ise sadece piston kollarını değiştirip üst kapağı komple değiştirdiğinizde zaten 1.6 litrelik hacim büyümüş olacaktır.
Üst kapak ve millerde değiştiği için direk 2.0 olmuş olur motor.
Geriye sadece 1.6 lık yazılımı yapmak kalıyor ki bu en kolayı.
Bu söylediklerimi illa yapacak diye bir şey demiyorum ama fantazi olması ayrı bir olay.
Zaten arkadaş buna uzun yıllarca binmeyi düşünüyor satmayı düşünmüyor.
Demek ki sizler daha aracı alırken veya birşey yaparken satarken zorlanırım diye düşünenlerdensiniz...
Bir aracı almak ve kullanmak kendi isteğinize göre projelendirmek , şekil vermek sizin kendinize kalmış birşeydir.
Ben bunu 2 sene satıcam diyiptemi alıyorsunuz araçlarınızı...
Ben yine söylüyorum bazıları katılır bazıları katılmaz ayrıdır.
Ama ben birşeyi yapacaksam aracımda 1.6 ise ama her şeyinden memnunsam fakat içimde 2.0 sevdası olsa direk böyle bir hasar durumunda çıkma temiz bir üst kapak ve piston kolları ile çözüme giderdim.
Segmanları sıfırlar ne zaman satacağımı düşünmeden keyfini sürerdim.
Neden daha yeni aldığım ve keyifle kullandığım ve kullanacağım araca ilerde satamam diye içimdeki istekleri geri tepeyim ki!
Herkes kendi aracına istediğini yapar buna kimse karışamaz ve saçmalık bu diyip de insanları sinirlendiremez...
Ben kendi fikrimi söylüyorum bunu uygulamak yada uygulamamak o arkadaşa düşer.
Buraya gelip de saçmalıyorsun diyemez kimse bana...
Bu yapılmış vede gayet kolay bir uygulamadır aslında.
Ata mesela 1.6 motora 2.0 baskı balatası ve şanzımanı taktı diye hatırlıyorum.
Üzerine yazılımda yaptı ve gayet de güzel kullanıyor.
Bunun neresi saçmalık.
İstedi ve yaptı bazılarının cesaret edemedikleri şeyleri yaptığı zaman insanlar saçmalamış mı oluyor.
Bilmeden konuşuyorsunuz arkadaşlar.
Bağıra bağıra söylüyorum bloklar aynı diye , pistonlar aynı sadece kollar farklı ve üst kapak farklı ve tabii ki yazılım.
O arkadaşın o arabayı daha almadan öncesini ben çok iyi biliyorum. Aracı da iyi biliyorum satanı yapanı ne varsa hepsini biliyorum... Şanzıman değişikliği ile motora yapılmasından bahsettiğin iki konu tamamen farklı. 2001 yılında 145Qv üzerine 145 1.6 şanzımanı taktım. Mecburi bir durum var ve öyle gerkti. Aracın kalkışı gidişi çok farklı oldu. İşlem olarak çok basit bir işlem, birini söküyor diğerini takıyorsun bu kadar. Senin bahsettiğin konular mühendislik isteyen konular, öyle onu sök bunu tak şu bu ile olacak işler değil.
Araçlarımı neden aldığım hangi mantıkla aldığım bana kalmış. Arabayı aldığım gün satılığa çıkartırım. Aldığım gün satacağım günü de düşünmeye çalışırım. Arabayı apaçiye çevirip, iyicene değerini kaybettirip, aldığımın yarısına satmak için yalvar yakar uğraşmam. Bu arada ts motorlarda, 1.6 ile 1.8 aynı fakat 2.0 motorlarda balans şaftı var. Ayrıca 1.8 ve 2.0 motorlarda, 1.6 motorlarda bulunmayan değişken uzunluklu emme manifoldu bulunmakta... Bu araçlarda yazılım değil beyin değişimi gerekir. Fiyatlarını araştırmanızı öneriyorum.
Bunlar konunun ehemmiyetini vurgulamak için bahsettiğim giriş bilgileri, daha detaylı bilgi lazım olursa, maliyetleriyle birlikte ortaya dökelim. Ben seni sinirlendirmek için ya da kişisel saldırı amaçlı bir şey söylemedim. Sana saçmalıyorsun da demedim direkt olarak. Nasıl sen fikrini söylüyorsan ben de senin fikrinle ilgili olan fikrimi söyledim kardeşim. Şahsınla alakalı birşey yok.
Sonuç olarak tekrar değerlendirirsek tekrar ediyorum, tamamen saçma olduğu gibi hem maliyet, hem alınacak sonuç bakımından tamamen gereksiz ve fantastik bir uygulama olur. Sağlıksız olması da apayrı bir konu.. Kenan'ın aracında yapılcak tamirat uygulaması çok açık ve belli, ayrıca basitte. 10.000 km de arabayı sıkıştırması halinde dahi 500gr. yağ eksiltecek şekilde yapılacak arabası. Kendi biliyor zaten. Zaman meselesi sadece...
Birde yapılmış olduğundan bahsettiğin uygulamada neler yapılmış, araçta neler değişmiş, araç dynoda kaç hp olmuş, sağlıklı şekilde kaç km kullanılmış vs vs... Tek tek maliyet hesaplandığında ne çıkmış bunları da öğrenirsek çok bilgilenmiş olacağız. Lütfen aydınlat bizleri de öğrenelim. Yanlışımız varsa bilgimizi güncelleyelim kardeşim... Aydınlanalım...
Bu arada Alper kardeşim, kimseyi de rahatsız etmemek adına, ayrıca seni de rahatsız etmemek adına, kullandığım kelime yanlış bir şekilde algılandıysa tarafından kusura bakma. Asla senin şahsiyetini hedef alarak bir söz söylemedim. Burada kimsenin yanlış birşey yapmasına, parasını sokağa atmasına gönlümüz razı gelmez. Bu düşünceden yola çıkarak konudan bahsederken, beni yanlış anlamanı istemiyorum. Kalbini kırdıysam kusura bakma, tatsızlık falan yok. Yüzyüze gelir bir buluşmada falan tartışırız bu konuyu bir gün. Sevgiler...
:serefe: :alfisti: :serefe:
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Sevgili arkadaşlar alper ve adaşım volkan gereksiz yere birbirinizi kırıyorsunuz Volkan haklı ama alper de haklı kendimden yola çıkarak örnek vereyim bende bulunan 1.6 şahine italyadan klima getirttim motor hacmini 1.8 e çıkardım(ama biz piston çapını büyülttük kollar ile oynamadık) çok masraf yaptım Şimdi gelelim işin özüne saçmaladımmı belki, keyif aldımmı inanın aldığım keyif verdiğim paradan çok fazlaydı.Daha sonra doğru yolu bulup şu an kullandığım bebeğimi aldım.İşin özü saçmalamak göreceli bir kavram bu yüzden sevgili Alper ve Volkan Bu tatliya baglasak-
Bu saçmalamak değil benim de anlatmak istediğim bu.
Böyle denilince o zaman ne diye araçlarınıza film yaptırıyorsunuz , neden jant değiştiriyorsunuz , orjinalliği değişiyor değil mi sen aracı öyle mi aldın , Hayır .
Eee o zaman orjinallikten çıktın ve saçmaladın kendi deyiminle değil mi?
İnsan keyif almak için bir şeyler yapar bunu belki tasnif etmeyebilirsin ama çıkıpta saçmalık diyemezsin.
Benim çevremde bir dünya arkadaşım var sırf zevki için motoru söküp yerine takan çünkü bunu yapmaktan zevk alıyor.
Mesela ben aracımın bakımını kendim yapıyorum 5 binde bir kendim diğer 5 binde Yılmaz abi (Sportivo) ya gidip yaptırıyorum.
5000 km de yap değişimi ve filtreleri değiştiriyorum çok basit bir şey işçilikte bir para değil dışarıya zaten yaptırıyorum o ayrı ama kendi aracımla kendimin ilgilenmesi paha biçilemez benim için.
Yılmaz abinin orada kapıları söktüm ve izolasyon yaptık neden kendim söktüm zevkini almak için kendi emeğimin olması için ve bu yaptığım işe değer katar.
Ama kimisine göre saçmalık benim yaptığım şey değil mi?
Neden fabrikanın yaptığı kapıyı söküyorum ve içine izolasyon malzemeleriyle işlem yapıyorum ki ben saçmalamak için mesela.
Arkadaşlar bazen gerçekten de saçmalıyor insanlar.
Bazı şeyleri sadece keyif olsun diye bozmak bile ona harcanan zaman ve paradan daha değerlidir.
Keyif almak böyle bir şey.
Bahsettiklerinden çok daha ötede keyifler almışımdır arabalar konusunda. Tüm ekipmanların bulunduğu bir garajda aracımın her türlü bakım ve onarımını yapmaktan büyük keyif alabilirdim. 96-98 yılları arasında Toyota Celica GT aracım varken bu aracın her türlü tamir ve bakımını ustam ile birlikte yapıyordum. Paha biçilmez diye bahsettiğin konuya da katılıyorum. Katılmadığım nokta, aracın kalbine direkt müdahale edilmesinden bahsetmen. Aracın normalde hiç bir şekilde resmi olmayan, hiçbir şekilde sağlıklı olmayan, ne kadar götüreceği belli olmayan, aşırı profesyonel olması gereken bir değişim ile, kapısını sökmen, bakımını yapman arasında dünyalar kadar fark var... Jant takmayla, film çekmeyle arasında dünyalardan da fazla fark var... Yoksa bahsettiklerine ben de katılıyorum. Söylediklerin doğru fakat elma ile armut karışmasın birbirine...
You are not allowed to view links.
Register or Login
:serefe: :alfisti: :serefe:
:clover: :serefe: :clover:
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
:serefe: :alfisti: :serefe:
:clover: :serefe: :clover:
Eyvallah dediklerine katılıyorum.
Bir gün buluşur birbirimizin bilgilerimizden öğreneceğimiz çok fazla şey vardır inanırım.
İnsanların agresif olduğu günler vardır benim de o günlerimden birisi bugün.
GM üstüme gelir , Volvo sorun çıkarır garantisi bittiği için 50 bin km de ki parçaya para isterler vs. vs.
Bugün çok ters bir gün.
Eğer ben ters birşey dediysem sizler kusura bakmayın.
İnşallah çözülür kardeşim. Üstlerine gideceksin bunların başka türlü olmaz. Bazen Alfa Romeo bile garanti dışı olmasına rağmen yardımcı oluyor. Yüklen...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu arada Alper kardeşim, kimseyi de rahatsız etmemek adına, ayrıca seni de rahatsız etmemek adına, kullandığım kelime yanlış bir şekilde algılandıysa tarafından kusura bakma. Asla senin şahsiyetini hedef alarak bir söz söylemedim. Burada kimsenin yanlış birşey yapmasına, parasını sokağa atmasına gönlümüz razı gelmez. Bu düşünceden yola çıkarak konudan bahsederken, beni yanlış anlamanı istemiyorum. Kalbini kırdıysam kusura bakma, tatsızlık falan yok. Yüzyüze gelir bir buluşmada falan tartışırız bu konuyu bir gün. Sevgiler...
Ağalar çaylar benden :)))))
Sent from my iPad using Tapatalk HD
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
:serefe: :alfisti: :serefe:
:clover: :serefe: :clover:
Eyvallah dediklerine katılıyorum.
Bir gün buluşur birbirimizin bilgilerimizden öğreneceğimiz çok fazla şey vardır inanırım.
İnsanların agresif olduğu günler vardır benim de o günlerimden birisi bugün.
GM üstüme gelir , Volvo sorun çıkarır garantisi bittiği için 50 bin km de ki parçaya para isterler vs. vs.
Bugün çok ters bir gün.
Eğer ben ters birşey dediysem sizler kusura bakmayın.
İşte ALFİSTA FARKI. ( moderatör abi buna kızma emi )
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ya volkan bey sen desene benim aracı benden iyi biliyosunn, dur bi arıyayım seni,
Sent from my iPad using Tapatalk HD