Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yüksek devirli motorlar??

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

master

#25

Evet düşük devirde VTEC'ler gitmiyor , lakin bizim TS'ler de 3000'in altında pek hevesli değil.


Accord'da S2000 motoru , standart Civic'te de VTI motoru olmamasının sebebi kanımca sadece maliyet kaygısıdır. Aracı hedef kitlesine daha ucuza pazarlayıp pazar payını genişletmek varken yüksek fiyat ve o aracı alacak insanların çoğunun ihtiyacı olmayan performansı verip de pazardaki dilimini düşürmek pek iyi değil. Ancak yine de Honda rakiplerine oranla bir gömlek üstün durumda motor konusunda , alt seviye motorları bile rakiplerinden iyi , üstelik araçları da daha ucuz.


Onurcum zaten az biraz dokunulmamış VTI bulmak çok zor , benim dinlediklerimin de hepsinde en azından ufak tefek şeyler vardı , ama sadece açık hava filtresiyle inanılmaz güzel bir motor sesine dönüşüyor VTI'ın sesi. Ah ulen bizim 156'da sorun çıkarmıcak olsa , hemen bi açık hava filtresi takardım ama... Ses konusunda en kral VTI ise Karşıyaka'daki efsane haline gelmiş , atmosferik yüklemelerle 215-220 hp arası güç ürettiği söylenen lacivert renkli beyaz stoplu VTI. Arada bizim burdaki drag yoluna gelip bi asılıyor , nice Type-R'lardan duymadım ben o sesi :) Bu arada Type-R demişken , Atakan'ın Type-R'ı da 5 kilometre karelik alanda sesini duyurabilecek kadar gür bağırıyor :)


Bu arada ben de düşük hacim , yüksek güçten yanayım. Şu Golf GT gelsin bi , muhtemelen bi babayiğit arkasına GT yerine 1.4 yazıp nice GTI'ları tokatlar , adamları gözyaşlarına boğar :)

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Onur

#26

:)) Önder golf gt diyosun tamamda bence araba dediğin atmosferik olucak. tabi bide büyük bi motor bloğu olursa iyi olur:) daha önce dediğim gibi vw nin hiç bir zaman performansına inanmadım. turbo taktılar baktılar bu işi kıvıramıcaklarRegister or Login" alt=""/> üstüne bide kompresör eklediler. ztn bak görürsün o bamya kadar arabada bile anlamsız bir agırlıkta olucakRegister or Login" alt=""/>. ona okadar para vermektense temiz bir 145 1.4 alıp motorda alabildiğine yüklenirim. gezerim tekerlikli tabut gibi.  Register or Login" alt=""/>


japon arabalarının dayanıklı ve modifiyeye yatkın oldugu dogru. bir açık filitreyle bile Type-R dan 6 hp aldıklarını idda edenler var. ama bana yinede bu motorlar yüksek maliyetli olmalarından dolayı çok sevimli gelmiyolar.  gidipte type-R gibi yol tutmayan radyosu bile olmayan bir arabaya 60.000 ytl  ve üstü rakamlar bence fazla. özellikle de  Alfa GT gibi başka bir seçenek varsa. 2-3 sn hantal olsun Alfa olsun...Register or Login" alt=""/>


master

#27

Yok yok , Turbo olsun bizim olsun :) BOV sesi için her şeye değer valla..


VW konusuna katılıyorum , son dönemde kütük gibi araçlar yapmaya başladılar , performansları verilere bakılırsa pek iç açıcı değil. Ama GT takdire şayan bir adım bence. Hele bizim ülkede inanılmaz tutar iyi bir fiyat politikası izlerlerse. Verilere göre 7.9 saniyede 100'ü vurup 220 km/s son hıza sahip olacakmış. 170 hplik kompakt sınıf bir aracın daha hızlı olması lazım aslında ama dediğin gibi ağırlık biraz törpülemiş sanırım. Zaten testte de 7.9'u kimse yakalayamaz muhtemelen :)


Type-R'dan filtre kitiyle 15 hp alanlar var , dynoda ölçülmüş sonuç. İnanmak zor ama gerçekten de Type-R alınca açık hava filtresi kiti şart :)


Type-R çok güzel bi alet bence ama dediğin gibi , GT varken ııh. Alet hem şekil , hem konforlu , hem güvenli hem de yeterince hızlı.. 60-70bin YTL arasındaki araç seçeneğimiz belli zaten , GT varken başka alete bakılmaz o paralara araç alınacaksa :) 70-80bin arası favorim hala S2000 ama :)


Bak GT dedin yine hüzünlendim. Bol bol satılır inşallah :)

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#28

oooo berk kardeşim nerelerdesin.dün onur ile epy yazıştık.gözlerim seni aradı.sensiz alfa honda tartışmalarının tadı olmuyor.Register or Login" alt=""/>


küçük bir not:değişken subab zamanlama sisteminin mucidi fiat grubunda çalışan bir mühendis ve ilk uygulanan araç ise 1982 model alfa romeo alfetta(yanlış hatırlamıyorsam) dır.motor teknolojileri konusunda alfa bir çok ilke imza atmıştır.çift eksantrik uygulamasından,değişken subab zamanlama sistemine,seri üretim ilk common rail enjeksiyon sistemine kadar.hondanın kırk fırın ekmek yemesi lazım daha.Register or Login" alt=""/>