ALFA ROMEO GIULIETTA
İtalya’dan gelen güzel GolfSportiflik ve Tutumluluk: 175 BG’lik dizel motorlu bir Alfa Romeo Giulietta’da bu kesinlikle bir iddia değil.Tutku ve Akıl, Çekicilik ve Geri Planda Kalma. Tüm bu özellikleri bir arada sunabilen çok az otomobil varken kavisli motor kaputu altında 175 BG’lik bir dizel motor ve çift kavramalı vites kutusu TCT ile Giulietta 2,0 JTDM, bu özellikleri bir araya getirmesini bildi.
Motorun azami torkuna daha 1500 d/d ulaşılabiliyor ve bumüthiş bir çekiş kuvvetine sebep veriyor. Standart hızlanma disiplini olan 0-100 km/s hızlanmasını 7,7 saniyede tamamlayabiliyor.Alfa Romeo’da “Rosso Alfa Spezial” diye adlandırılan klasik kırmızı rengi ile Giulietta, kompakt sınıf içerisindeki temsilciler arasında, Giulietta’nın reklam yüzü olan Uma Thurman’ın en ateşli Hollywood rollerindeki kadar çekici olabiliyor. En yeni güncellenmiş hali ile artık Euro6 sınıfına da dâhil olan 2,0 litrelik en üst dizel motor, yine de yüksek çekicilik potansiyelini düşük yakıt tüketimi değerleri ile vermeye devam edebiliyor. Ve özellikle çift kavramalı vites kutusu TCT ile bunu çok iyi başarıyor.
Alüminyüm görüntüsü altında kıvrımlı formlar ve sportif ayrıntılar ile şekillenmiş Alfa Romeo Giulietta ön konsolu.Çekicilik ile tutukluk
(burada ekonomik sürüş kast ediliyor) arasında bir yay gibi gergin ve gitgelli olan ilişkiyi kullandığımız Giulietta, şehir içi/şehirlerarası/otoyol gibi günlük kullanım koşullarını sağlayan test yolumuzda çok keskin bir şekilde tamamlayarak bir güzel bir sunum yapabiliyor. Ölçülü kullanımda ulaştığımız, yani ileri trafiğin durumunu gözeterek, erken vites yükseltip geç vites düşürerek, otoyolda azami 120 km/s ile ilerleyip ancak kesinlikle trafiği yavaşlatmayan bir sürüş şekli ile, 4,7 lt/100 km değer, oldukça başarılı. Ve yine de “bella ragazza“ nin güç rezervlerinin kullanmak isterseniz, buna hiçbir şekilde itiraz etmeden güç ve çekicilik ile cevap vermekte.
Görünüş olarak güzel değil ancak Alfa Romeo Giulietta JTDM’de Euro6 normunu karşılayan bu 2,0 litrelik turbo dizel motor, sürüş anlamında tüm beklentileri karşılamakta.Azami motor gücü haricinde özellikle 1500 d/d’de ulaşılan 320 Nm’lik tork değeri hemen göze batmakta. Motorun torku aynı zamanda alt devirlerde de oldukça erken devreye girmekte, oranları iyi ayarlanmış olan TCT’nin yardımı ile görevinin layıkı ile yapmakta. Eklemekte fayda var, genelde çift kavramaları viteslerde sarsıntısız geçiş pek olağan bir durum değilken TCT bunu başarıyor. Direksiyondaki vites değiştirme kolları kullanıldığından geçişler daha da keskin olmakta.
İlgi çekici: Dikkatli kullanımda 4,7 litrelik tüketim mümkün iken sportif kullanımda ulaşılan 7,7 litrelik tüketim değeri, yine de olduça başarılı bir değer.Sadece TCT’yi geri vitese alırken bir miktar daha hızlı olmasını tercih ederdik. Giulietta’nın Dinamik modunda motor 350 Nm’lik bir torka 1700 d/d’de imkân vermekte. Tüm güç rezervlerini ortaya çıkarsanız bile ortalama tüketim değeri 7,7 lt’ye çıkmakta, ki elde edilen performans değerleri karşısında bu rakam çok başarılı
Alfa Romeo Giulietta’nın motorunun artı özellikleri ve görsel anlamdaki yüksek başarısı yanında bazı gölge taraflar da yok değil. Buna göre iç mekandaki yer yer düşük kalitedeki materyaller ne dış mekanın güzelliğine yakışmakta ne de sınıfının en çok satan modeli olan Golf ile boy ölçüşebilmekte.
Yüksek kaliteli yumuşak dokunuşlu üst materyaller mevcut, özellikle ön konsoldaki ve kapı içlerindeki carbon görünüşlü giydirmeler, sportif İtalyan’in özellikleri ile örtşmekte. Ancak kol dayamaları gibi yerlede, mat plastik kullanılmış olsa da kalite gittikçe düşebiliyor.
İki yandan sağlanan egzoz çıkışları ile Giulietta’nın görünüşüne bir dinamizm kazandırmakta ki zaten pratikte de öyle.Yüksek kaliteli ve çok iyi şekillendirilmiş ön ve arka koltuklar, sürücü ve yolcuları çok iyi yanal tutuş ile sarmalarken aynı zamanda rahatlıkları ile de şımartabiliyorlar. Ön koltuklardaki alan oldukça iyi ve 2 metrelik sürücülerin bile rahat edebileceği şekilde iken arkadakilerin en fazla 1,75 metre olmalarında yarar var.
Kağıt üzerindeki 4,3 litrelik dizel tüketimi pratikte nerede ise ulaşılabilir durumda. Dikkatli bir kullanım ile 4,7 litre ulaşılabiliyor.Gerçi hangi “Alfista” arkada erişkin birisinin olmasını ister ki! Ayrıca sürücü arka çapraza da çok fazla bakmamalı, çünkü kalın bir C sütunu haricinde görülebilecek pek bir şey yok. Ancak bu durum genel olarak bu sınıfın bir eksisi ve Wolfsburg’tan gelen kompakt sınıfın en iyisinde bile sürücüler buna aşina.
Sakın ve güçlü çalışma karakterine sahip olan iki litrelik dizel motor aynı zamanda cazip bir ses tarafından da takip edilmekte. Düşük devirlerde sakın bir ses, yüksek devirlerde sportif çekici olmakta.
Alfa Romeo Giulietta JTDM 2.0 TCT 175 BG:
Teknik DetaylarU/G/Y: 4,35/1,80/1,47/2,63 mm
Boş ağırlık: 1.410 kg
Azami yükleme: 430 kg
Bagaj hacmi: 350 l - 1.518 l
Depo: 60 l
Motor: Dört silindirli, turbo dizel
Motor hacmi: 1956 ccm
Güç: 175 BG / 3750 d/d
Azami çevirme momentumu (tork): 350 Nm / 1750 d/d
0-100 km/h: 7,7 s
Azami hız: 219 km/s
Tüketim: 4,3 litre dizel/100 km (fabrika verisi)
CO2-salınımı: 113 g/km
Fiyat: 30 400 Euro başlangıç fiyatı
(Almanya için geçerlidir)Motor ilk çalıştırma esnasında yolcularından sevebileceğinden bir miktar daha fazla ses yapmakta ancak bu durum çok kısa sürmekte. Genel olarak Alfista, bu markadan beklemiş olduğu olduğu gücü dizelden de alabilmekte. Ancak dizelin vermiş olduğu tasarruf hissini de takdir etmekte.
Genel anlamda TCT çok iyi bir izlenim vermekte.Alfa Romeo’nun kompakt sınıf temsilcisi Giulietta, yollarda kendini diğer markalardan ayırabiliyor. Sınıfın lideri VW Golf’e karşı objektif anlamdaki bazı dezavantajlarını bu safkan İtalyan, ruhundaki o ateş ile dengelemesini biliyor.
DeğerlendirmeARTILAR:
* Güçlü ancak yine de ekonomik ve sakin çalışma karakterli motor.
* Hassas ve sakin geçişli, oranları çok iyi ayarlanmış çift kavramalı vites kutusu.
* Konfor ve sportifliği bir arada sunabilen süspansiyon sistemi
* Kendine has ve özel tasarımı
EKSİLER:
* Arka koltukta nispeten kısıtlı alan.
* İç mekanda yer yer düşük kaliteli malzemeler.
Motoru bir hazine gibi. Eski zamanlardaki gibi artık bir Alfa Romeo kullandığınızda birçok şeyden feragat etmenizi gerektirek bir durum yok. Ancak fiyat anlamında Alfa Romeo çok da ekonomik değil ve Audi A3, BMW 1 ile VW Golf’ün nispeten az altında konumlanmakta. Bu durumda ya bella ragazzanın o eşsiz çekiciliği veya reklamlardaki Uma Thurman’ın bir destek vermesi gerekmekte.