Alfa Romeo Giulietta, içine binmek için fazla güzel.(17/12/2012)
Handelsblatt?ın editörü Alfa Romeo Giulietta?yı test etti.
Yazıdan bazı alıntılar;"Alfa Romeo?nun Giulietta?sı özellikle gözler için bir ziyafet ve hemen direksiyonuna geçmek aslında bir hata. Ancak dış güzelliğinin etkisinden kurtulup da koltuğa oturursanız, Torino?dan gelen bu güzelin bazı kusurlarını da görmezdengelebilir. "
"Ben otomobilin içine oturmuyorum. Niye oturayım ki zaten? Giulietta?nın içinin de dışı kadar etkileyici olabileceğine inanmıyorum çünkü. Yani içine girmek için kendime biraz zaman tanımalıyım. İçine oturmadan önce bu otomobilin tarifsiz güzellikteki sac giysisine en az yarım saat hayran hayrab incelemeliyim, sonra da hayranlığımı bir test makalesi için kelimelere dökmeliyim. Bu nerede ise bir bir iş günüme sebep olabilir."
"Ancak sonuçta tabi ki içine oturuyorum. Önce arkaya oturuyorum, çünkü benimle beraber seyahat edecek olanları neyin karşılayacağını görmem gerekiyor. Tabi arkaya oturmak için gizli olan kapı kollarını hemen keşfettiğimde de kendimi başarılı hissettim. Deneme amaçlı olarak arka koltuklara oturduğumda aslında Giulietta?nın sürücü koltuğunda olmanın daha güzel bir olacağını gördüm."
"Ön koltuğa geçtiğimde benim tercihlerime göre biraz daha fazla plastik ile karşılaştım. Klasik yuvarlak göstergeler ile bir çok krom parça ise hoşuma gitti. Kumanda düğmecikleri ile bezeli deri direksiyonu da hoşa giden ayrıntılra."
"Biraz kısa kalmış ön kol dayama, benim gibi biraz büyük ayaklı birisi için fazla yakın konumlandırılmış pedallar, küçük torpido gözü ve emniyet kemeri tarafından engel teşkil eden koltuk sırtlığı ayarı eksi puan yerler. "
"Emniyet kemerlerinden bahsetmişken; Bugüne kadar hiçbir zaman kemer takılmadı diye bu kadar yüksek bir uyarı sesi ile karşılaşmadım. Bu göz ardı edilemez ses bana bir şeyi hatırlatıyor. Burada 170 BG?lik bir güç ile baş etmek istiyorsanız, mutlaka tüm güvenlik sistemlerinden yararlanmalısınız. Aslında benim bu kadar düşünülmem bir bakıma hoşuma da gitmedi değil.?
"Böyle bir endişe aslında sebepsiz yere değil, bunu yol almaya başlayınca anlıyorsunuz. Bilimadamı muhabiri olarak DNA kısaltması bana yabancı gelen bir tanım değil ama Giulietta?daki bu tanımlamanın gerçeği ile hiçbir ilgisi yok. Vites kolunun arkasındaki ufak bir şalterden kontrol edilen bu sürüş dinamiği kontrol sistemini günlük kullanım (N: Normal), sportif-dinamik (D: Dynamic) ve kötü hava koşulu (A: All Weather) modlarında kullanabiliryorsunuz. "
"Hayır, bu kez spor dürtülerim beni etkilemedi. Her ne kadar Start&Stopp Otomatik fonksiyonu beni bazen trafik lambalarında sinir etmiş olsa da genelde kendimi N modunu kullanırken buldum. Ancak bu sayede 4,5 litrelik bir ortalama tüketim değerine yaklaşabiliyorsunuz. Diğer türlü 6,5 litrelik bir karma tüketiminin altına pek inemiyorsunuz. "
"Ortalama bir insanın elinden daha büyük ellere sahip olan kişiler, Giulietta?nın farklı gösterge tablosundaki rakamların yerleşimlerinden dolayı zorluk yaşayabilirler. Direksiyonu 2?ye 10 kala şeklinde kullanan kişiler kolaylıkla düşük sürat rakamlarını kapatabilirler. Böylelikle 30 km/s hız sınırlaması olan yerlerde kolaylıkla bu süratin üzerine çıkabilir, yol kenarında duran kara kutudaki bir flaşın (kızılötesi) patlaması ile de kolayca ceza alabilirsiniz.?
?Ancak Giulieta ile kim yavaş bir sürüşü tercih eder ki? Benim gibi sportif sürüş taraftarı olmayanlar bile çekiş gücü yüksek iki litrelik dizel motorun keyfini çıkarmak için hevesleniyorlar. 200 km/s üstü sürüşlerde bile ki azami sürat 218 km/s olarak verilmiş, Giulietta sınırlarına vamış hissettirmiyor.
Sonuç ve Teknik DetaylarGiulietta ile yaptığımız sürüşün sonu aslında biraz problemli bitti. Estetik anlamda otomobilin arkası her ne kadar çekici gelse de park manevralarında arka camın küçük olması sorun teşkil ediyor. Bu sebeple bir park asistanı için harcanacak olan para iyi bir yatırım olacaktır. Kim güzel Giulietta?sının tamponunda park yaraları ile karşılaşmak ister ki?
Sonuç: Sportif tarzı benimseyen ancak Golf ve Astra?yı da sıkıcı bulanlar için Giulietta iyi bir seçenek. Küçük kusurları bile bunu gölgeleyemiyor.
Ancak kompakt sınıfta ?güzel? veya ?hızlı? kavramları aklına getirmeyen birisi için Giulietta alternatif olmayacaktır muhtemelen.
Teknik DeğerlerMotor: Turbo beslemeli sıralı dört silindir, direkt enjeksiyon.
Güç: 4.000 d/d'da 125 kW (170 BG).
Azami Tork: 1.750 d/d'da 350 Nm
Vites Kutusu: Çift kavramalı otomatik altı vites.
Performans DeğerleriAzami Sürat: 218 km/s
0-100 km/s Hızlanma: 8,0 saniye.
Tüketim ve Emisyon SalınımıŞehir İçi (l/100 km): 5,3
Şehir Dışı (l/100 km): 4,0
Kombine edilmiş tüketim (l/100 km): 4,5
CO2-Emission (g/km): 119
Ölçüler ve AğırlıkUzunluk: 4.351 mm
Genişlik: 1.798 mm
Yükseklik: 1.465 mm
Teker Aralığı: 2.634 mm
Bähr & Fess Forecasts Analizine göre 2016 yılı değeri/değer kaybı verileriMarka /
Model /
BG /
Yeni Fiyatı /
Değer Kaybı yüzdesi ve ederi /
2016 Yılı Tahmini DeğeriAlfa Romeo / Giulietta Turismo 2.0 JTDM TCT /170 / 29.350 ? / %48,5/14.381,50 ? / 14.968,50 ?.
Opel / Astra Sport 2.0 CDTI / 165 / 27.225 ? / %51/13.884,75 ? / 13.340,25 ?.
Citroen / DS4 SportChic Hdi / 163 / 28.650 ? / %48,5/13.895,25 ? / 14.754,75 ?.