Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Giulietta için 0 km. Satın Alma Rehberi  (Okunma sayısı 1687 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.961
    • Çevrimdışı
ALFA ROMEO GIULIETTA: KOMPAKT SINIF TEMSİLCİSİ İÇİN SATIN ALMA REHBERİ
DİNAMİK ALTERNATİF


Sert bir şasi, sıkı motorlar ve zarif bir sportiflik. Alfa Romeo Giulietta hala daha kompakt sınıfta, İtalya’da üretilen ve yüksek derecede duyulara hitap eden bir alternatif olmayı sürdürmekte.


Alfa Romeo. Bu isim her zaman için heyecan vericidir. Her ne kadar bu İtalyan efsanevi marka büyük bir değişim hareketi içerisinde olsa da, ve kısa bir zaman önce piyasaya çıkan spor otomobil 4C ile perde az aralanmış olsa ve tanıtımı yapılan plan ile model gamının hangi yöne gideceği az kestirilebiliyor olsa da, hali hazırda mevcut ürün gamındaki modeller, garajınıza doğru yöneldiğinizde yine de kalp atışlarınızı yükseltebilecek cinsten. Alfa Romeo Giulietta egzotik olmaktan uzak, fonksiyonel ve uygun fiyatlı, iyi bir donanıma sahip ve prezentabl. Ancak yine de bu sınıftaki bir çok üreticide eksik olan o “şey”, onda mevcut.

GIULIETTA: 105 BG’DEN 240 BG’E KADAR SEKİZ FARKLI MOTOR
Tabi ki buradaki otomobilin üretiminde sihirli bir dokunuş yapılmadı, ancak belli bir İtalyan stili mevcut. Otomobili sadece bir “nesne” değil de bir “la macchina” olarak algılayan kişiler, Giulietta’nın içinde, ruhunda olan o “şey” olmadan yapamamaktalar. Aslında Giulietta Formülü çok basit. Fonksiyonel bir çekirdeği alıyorsunuz ve onu etrafını sportif çizgilerle ve çizgilere sevgi katarak kaplıyorsunuz. Giulietta’ya sadece bir şekli ile sahip olabiliyorsunuz, üç kapılı, Sportwagon veya başka bir versiyonu yok. Kim ki Giulietta diyorsa, önden çekişli, beş kapılı, karakteristik oval ön farları, C sütununda gizlenmiş arka kapı açma kolları, gece sürüşlerinde belirgin bir spiral oluşturan LED farlara sahip sıkı arka tasarımlı bir modelden bahsediyordur.

Bütçesini fazla zorlamak istemeyenler uygun fiyatlı baz donanım olan, ancak yine de tüm havayastıklarını kapsayan, dinamik ESP (VDC)’si, Isofix bağlantıları olan, lastik hava basınç sensörleri ve klimaya sahip ve tüm günlük kullanım ve güvenlik unsularını bünyesinde bulunduran teknik donanım paketi “Impression” (Türkiye Pazarı’daki Progression benzeri) ‘u seçmekte. Seri donanımda olan USB ve Bluetooth bağlantılı, dokunmatik ekranlı Infotainment Sistemi „U-Connect“ ise, Alfa’nın en baz donanımını bile boş bırakmadığının kanıtı.

Aslında en alt fiyat kademesinde gerçekten vazgeçilmesi gereken seçenek, güçlü motorlar ki bu giriş seviyesi için 105 ve 120 BG’lik benzinli ve 105 BG’lik dizeller sunulmakta. Hatta 105 BG’lik benzinli sadece “Impression” olarak sunulmakta. Bütçesine önem verenlere bizim önerimiz, opsiyon olarak 1.000 Euro değerinde, Impression donanımına ilave sunulan ve hafif alaşım jantlar, ön sis farları, krom dış ayna kapakları, deri direksiyon ile en yeni sportif trend kabul edilen stil dolu erkek giyimi gibi bir algı bırakan siyah tavan döşemesini barındıran seçeneği de almalarıdır.

Alfa Romeo, motor seçeneği olarak 175 BG’ne kadar çıkan, seri donanımda otomatik kliması, hafif alaşım jantlar, deri direksiyon ve sportif-lüks ilaveleri ile İtalyan markasının çekirdeğini sergileyen “Turismo” (Türkiye Pazarı’ndaki Distinctive benzeri) ile birden ciddileşmekte. Yine de bu donanıma ilave oldukça bonkör bir paket mevcut. 1.300 Euro’luk Spor Paketi’nde 17” alaşım jantlar, spor süspansiyon sistemi ve konsantre bir sportif atmosfer mevcut.

3.000 Euro değerindeki QV Sportiva Paketi ise gerçekten ağır marka fetişitleri için olmalı çünkü normal spor pakete ilave olarak kırmızı Brembo Fren Kaliperleri ve deri-alcantara spor koltuklar mevcut. Diğer ilaveler ise kompakt İtalyan’ın sportif karakterini tamamlayan unsurlar.

Bi-Xenon farlar (1.300 Euro), zarif deri döşeme (1.800 Euro), 6,5 inç büyüklğünde ekranlı, navigasyonlu ve dijital radyolu U-ConnectInfotainment (1.500 Euro) ise ideal donanımı oldukça yakınlaştırmakta. Sansasyonel ve derinden parlayan inci efektli „Rosso Competizione“ rengi (2.500 Euro) ile klasik beş delikli 18 inçlik jantlar (1.300 Euro) tabi ki her Alfisti’nin istek listesinde yer alsa da oldukça pahalı aksesuarlar.

Alfisti’nin motor kaputu altındaki rüya seçeneği, spor otomobil 4C’den Giulietta’ya geçiş izni verilen altı ileri vitesli, çift kavramalı vitesindeki dahil olduğu, 240 BG’ndeki 1,8 litre turbo motorun olduğu Quadrifoglio Verde versiyonu. Ateşli bir ses, nefes kesici hızlanma değeri ve üstün çekişli Giulietta’nın bu versiyonu, 4C’nin dışında, gerçek bir Alfa Romeo kullanabilmek için şu anda en sıkı seçenek.

Bu gücün bir adım altında yer alan 170 BG’ndeki 1,4 litrelik MultiAir’i biz altı ileri düz vitesli versiyonu ile tavsiye ediyoruz. Buradaki devirlenmeye istekli motor, genel karakter ile uyumlu. Çift kavramalı TCT’nin de sunulduğu bu versiyondaki Normal mod, sanki bir çekingen ayarlanmış gibi. Eğer D.N. A. sürüş destek sistemini Dinamik moduna alırsanız sürüş daha harmonik olmaya başlasa da günlük kullanıma bir miktar fazla geliyor gibi. 105 ve 120 BG’lik motorların birbirlerinden çok farkları yok, Bu sebeple 120 BG’lik motor yerine 105 BG’lik motoru tercih edebilirsiniz, çünkü günlük kullanımda 120 BG’lik versiyonun sahip olduğu tork fazlasını çok fazla hissedemiyorsunuz. Bunun yanında 105 BG’i seçebilmenizin nedeni, bu versiyonunun işini oldukça iyi yapabilmesinden kaynaklanmakta. Bu küçük turbo motor, gerçekten de oldukça canlı ve devirlenmeye istekli karakteri ile Giulietta’da oldukça keyifli ve pozitif sürüşlere imkan veriyor. Yani Giulietta almak istediğinizde en baz versiyonu bile seçmeniz durumunda, hiçbir beklentiniz boş kalmayacaktır. Belki altı ileri düz kullanımlı vites, bir miktar daha keskin olabilirdi.

Buna benzer bir tablo dizel motorlarda da karşımıza çıkmakta: Burada da 105 BG’lik 1,6 litre dizel ile yapılan bir test sürüşünden sonra insanın neden daha güçlü motorlara yöneldiği sorusu sorulabilir. Kendinden ateşlemeli motor oldukça iyi işlenmiş ve devirlenmeye istekli, komplike olmayan mizacı ve ciddi çekiş kuvveti ile çarçabuk öneri listemizin başında yer almakta.

Ancak yine de 175 BG’lik, iki litrelik motora geçmeniz durumunda çok şaşıracağını belirtmemiz gerekir. 350 Nm’lik tork, 2.0 JTDM’i çok üstün kılmakta, standart çift kavramalı vites ise bu duruma ortak olup keyfi arttırmakta. Elektronik diferansiyel kilidi Q2 (ki bu aslında tüm Giulietta modellerinde bir standart) sayesinde de bu tüketim ve güç odaklı motor, dar ve keskin virajlı yollarda bile üstün traksiyonu ve enerjik kullanımı ile keyif vermekte. Vites oranlarının uyumu ve iki litrelik motorun çalışma sakinliği harika olması yanında ayağınızın altında falzadan güç sizi kendinizden geçirmekte. Tüm bunların yanında ölçülen ortalama 4,4 litrelik yakıt tüketimi de saygıyı hak ediyor.

Tüm bunların yanında Alfa Romeo, 175 BG’lik üst versiyon ile 105 BG’lik giriş versiyonu arasını boş bırakmayıp bu kalın motorun tüm gücünü göstermesine izin veriyor. TCT olmadan bu iki litrelik motor 150 BG ile az güç üretiyor olsa da 380 Nm torku ile göz kamaştırmakta. Aradaki bu 30 Nm’lik farkı günlük kullanımda çok kolay bir şekilde hissedebiliyorsunuz.

150 BG’lik bu motor inanılmaz derecede elastik ve nerede ise vites değiştirmeden kullanmanız mümkün, ve ayrıca bu ortada yer alan dizel motor çalışma sakinliği açısından sanki 175 BG’lik versiyondan bile daha iyi gibi. Ancak dizelin yanında bir de TCT’yi tercih edecek iseniz, o zaman güçlü versiyon seçilmelidir. Yine de bizim size önerimiz 1,6 litrelik JTDM olacaktır, çünkü çalışma karakteri yerinde ve kullanımı keyifli, ayrıca daha güçlü motora vereceğiniz falza parayı da başka seçeneklere, mesela Alfa Rosso ve 18 inçlik beş delikli jantlara harcayabilirsiniz.

Quadrifoglio Verde:
2013 baharındaki makyaj sonrasında en güçlü Giulietta, 4C’nin 1,8 litrelik turbo dört silindirli ve 240 BG’lik motoru ve en QV’deki manuel yerine çift kavramalı altı ileri vites kutusu TCT ile sunulmaya başlandı. Sıfırdan itibaren 100 km/s’ye 6,0 saniyelik hızlanm ve azami 244 km/s’lik sürat ile geçmiş yılların ateşli yarışçılarını hatırlatması istenen bu “Dört Yapraklı Yeşil Yonca” versiyonu, kompakt sınıfta Golf GTI ve benzerlerine meydan okumakta. Özellikle cazibeli versiyon ise ateşli Alfa Rosso rengi ve karbon karoseri eklentileri Launch Edition olarak göze batmakta.

SONUÇ
Alfa Romeo Giulietta, kompakt sınıfta ayrı bir yerde yer almakta. Aslında İtalyanların bu sınıftaki nerede ise son klasik modeli olarak yer alan Giulietta, selefleri Alfa 147 ve Alfa 33 gibi bayrağı gururla elinde bulundurmakta, ancak yine de günleri gelecek nesil Alfa Romeo’ların gelmesi ile sayılı olacaktır. Yine o güne kadar Alfa Romeo Giulietta, kompakt sınıfta cazip ve sempatik bir alternatif olmaya devam edecektir. Karakterli ve atik Giulietta, daima farklı bir arayış içerisinde olan sürücüler için devamlı bir seçenek olacaktır.


Alfa Romeo Giulietta sekiz farklı motor ve şanzıman seçeneğine sahip.


Sürücü Kabini: Seri donanımı oldukça geniş iken opsiyonel donanım olan Spor Paket (1.300 Euro)’te alüminyum pedallar ve spor direksiyon bulunmakta.


U-Connect Navigasyon: 6,5 inç büyüklüğündeki ekranı (seri donanımda 5 inç) navigasyon sistemi 1.500 Euro değerinde.


Ses Sistemi: Turismo donanımından itibarem Bose Ses Sistemi 650 Euro’ya alınabiliyor.


Multifunktionsdisplay: Turismo’da standart, Impression’da 165 Euro’ya alınabiliyor. Ekranda D.N.A.’nın mod bilgileri okunabiliyor.


TCT: Çift kavramalı altı ileri vites kutusu QV’de seri donanımda, 170 BG’lik versiyonda ise 1.800 Euro karşılığında alınabiliyor.


Modern: D.N.A.- Sürüş Dinamik Kontrol Ünitesi ile çekişli audio bağlantıları tüm Giulietta’larda standart.


Klima: Baz versiyon Impression’da manuel, Turismo’da ise çift bölge kontrollü otomatik klima mevcut.


QV-Koltukları: Yarım kabuk şekilli yekpare alcatara/deri koltukları…


... Quadrifoglio Verde’de standart.


Fonksiyonel: Giulietta bagajı 350 litre kapasiteye sahip iken katlanmış koltuklar ile bu alan 1.045 litreye çıkmakta.


Alfa Tema’sı: Sürüş keyfi her daim standart sunuluyor.


1.4 16V MultiAir: 170 BG’lik 1,4 litre turbo motor için TCT de sunuluyor.


1.4 16V Turbo: Alfa giriş seviyesinde 105 veya 120 BG’lik, devirlenmeye istekli benzinliler sunmakta.


Quadrifoglio Verde: 1,8 litrelik turbo motor 240 BG ve sadece TCT ile sunuluyor.


Diesel varyasyonları: Harmonik 1,6 litre ve 105 BG ile 150 ve 175 BG’lik iki litre dizel motorlar.


Fotoğrafdaki Giulietta QV Launch Edition’da karbon karoseri eklentileri mevcut.


QV’nin kimliği: Ön çamurluklardaki dört yapraklı yonca.


Her motor her donanım ile alınamıyor.


Giuietta motor seçenekleri 105 BG’den 240 BG’e kadar uzanmakta.


Detayları ile donanım ve donanım paketleri


Giulietta on bir farklı renk seçeneği ile alınabiliyor.


Giulietta’nın koltukları için sekiz farklı seçenek mevcut.


Giulietta için on değişik jant seçeneği mevcut.

(*) Donanım seçenekleri Almanya Pazarı için geçerlidir
(**) Fiyat listesinde yazan fiyatlar Almanya, Avusturya ve İsviçre için geçerli olup, farklı pazarlardaki farklı donanım seçenekleri sebebi ile ülkeye göre farklılık göstermektedir.
(***) Renkler İtalyanca olup aynı şekilde Almanya Pazarı için de adlandırılmıştır.
(****) Jantlar için belirlenen model isimleri, özellikle Almanya Pazarı'nı temsil etmektedir.
(*****) Bu metindeki performans değerleri haricindeki donanım ve fiyat bilgilendirmeleri Türkiye Pazarı için geçerli olmayıp, Alfisti Turkey üyelerini bilgilendirme amacı ile yayınlanmıştır.
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2016, 09:30:28 Gönderen: admin »

///////////////

ar.159

  • Membro
  • İleti: 2.890
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #1 : 03 Mart 2015, 16:50:54 »
eline sağlık çok güzel olmuş yazı..
guinin bu koltuklarına hastayım resmen yeni direksiyonda çok başarılı ah birde şalterleri kaldırmak yerine ekranı yukarıya açılır yapsalardı kusursuz olacaktı kabini bence
34 AV 0020 COMING SOON!!
"Diğerleri otomobil satmak için yarışır, biz ise yarışmak için otomobil satarız."Enzo-Ferrari
"Ne zaman yolda bir Alfa Romeo görsem şapkamı çıkartıp onu selamlarım." Henry Ford

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.980
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #2 : 03 Mart 2015, 19:27:25 »
Rosso Metallizzato o renk kartelasından çıkartılmayacaktı . Yazık ettiler o renge  :'(

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.022
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #3 : 03 Mart 2015, 23:33:05 »
Emeklerine sağlık canım abicim.

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.980
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #4 : 03 Mart 2015, 23:37:11 »
Bu arada eline emeğine sağlık Serkan  :yukari-ok:

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.976
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #5 : 04 Mart 2015, 12:20:15 »
Emeğinize sağlık.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

mythos

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #6 : 04 Mart 2015, 13:55:44 »
Super... Gerci benim bayiye girip arabaya asik olup almaya karar vermem 15 dk falan surmustu :)
2017 Nissan Navara 4x4 Platinium 2017-...
2016 BMW 320i ED 40th Year Edition 2016-...
2015 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TCT 2015-2017
2009 Infiniti FX50s 2015-2016
2010 Dodge Charger 5.7 Police Edition 2014-2015
2010 Fiat Bravo 1.6 Multijet 2010-2015
2005 Fiat Panda 1.2 Duologic 2005-2010
2001 Fiat Marea 2.0 HLX 2001-2011
1993 Fiat Tempra 2.0 ie 1993-2001

ataozcan

  • Membro
  • İleti: 97
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #7 : 04 Mart 2015, 16:12:49 »
Araca bakmaya giden aliyor zaten..
Ben beyaz ariyordum hadi bir bakayim dedim  bordo renkteki araca baktim aldim..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tolga033

  • Membro
  • İleti: 6.063
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo Giulietta için Satın Alma Rehberi
« #8 : 05 Mart 2015, 02:09:16 »
Emeğine sağlık abi. Bu arabaya her renk yakışıyor.  :serefe:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
49 Yanıt
1792 Gösterim
Son İleti 10 Aralık 2006, 08:45:53
Gönderen: Levent Kobaza
4 Yanıt
577 Gösterim
Son İleti 11 Kasım 2009, 10:01:34
Gönderen: KAKIRMAN
26 Yanıt
1869 Gösterim
Son İleti 17 Nisan 2011, 14:44:25
Gönderen: Murat Sağlam
3 Yanıt
1162 Gösterim
Son İleti 10 Mart 2015, 17:05:17
Gönderen: erk1n
15 Yanıt
1758 Gösterim
Son İleti 04 Kasım 2016, 14:01:42
Gönderen: hannibal

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal