Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo'nun 108. yaşına özel Giulia QV Nring ve Stelvio QV Nring

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

Alfa Romeo Giulia QV Nring

Nring-Edition ile ilk sürüş


Alfa Romeo, Giulia QV'nin bir üretim bir serisi ile 108. yaşını kutluyor ve bunun şerefine Nürburgring'de  Alfa Romeo Giulia QV Nring ile atılan bir tur.



Bundan kısa bir süre önce Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Audi RS 5'e karşı pist koşullarında gerçekleşen bir testte kazanmasını bildi. Alfa Romeo şimdi Giulia QV Nring adı ile üretim adedi 108 ile sınırlanmış özel serisini sunmakta. Ve bu otomobil, adını aldığı pisste bir kaç tur attı. Test edilen otomobil, bir Alfa Romeo'da alışık olunan kırmızı renkte değildi. Özel seri olan Giulietta'da kırmızı sadece Brembo fren kaliperlerinde ve iç mekandaki dikişlerde bulunuyor. Özel seri Giulia'nın boyası da buna göre "Grigio Circuito" isminde, özel olarak bu seri için belirlenmiş mat gri bir renkten seçilmiş.

Üretilecek olan her bir Giulia'da özel olarak kaçıncı üretim olduğunu gösterir bir plaka iç mekanda yer alacak ve ayrıca FCA Heritage tarafından özel bir sertifika verilecek. Belirlenmiş 108 rakamı da markanın yaşını temsil etmiş olacak. Bilindiği üzere markanın kuruluş yılı 1910 idi ve 100. yılında dünyanın pek çok yerinde kutlamalar yapıldı. Peki bu 122.570 EUR (Almanya fiyatı) değerindeki özel üretim Giulia'nın fiyatına neler dahil edilmiş, bir bakmak gerek. Mesela yarışları özgün olan karbon kaplı malzemelerden bolca bulunuyor ve scudetto bunlardan biri. Yanlarda yer alan marşpiye eklentileri de karbondan. Normal seride de bulunan tavanın karbon deseninde ve boyalı değil, yani herkes tarafından görülebilecek. Yarış eklentileri de bulunuyor. Nring serisinde Brembo markalı, kaliperleri kırmızı boyalı olan, diskleri karbon-seramik karışımından imal edilen yüksek performanslı fren sistemi bulunmakta. Giulia QV'de bu kombinasyonu almak için 7.500 EUR ödeme yapılması gerekiyor. Normal günlük kullanımda etkisi pek belli olmasa da adını aldığı Nürburgring'deki bir kaç turdan sonra bile ilk başta nasıl tutuş özelliği gösteriyorsa o şekilde devam ediyor ve inanılmaz bir frenleme etkisi ile durduruyor. İç mekanda ön konsolda dikkat çeken ilk ayrıntı, altı düzleştirilmiş, alcantara-deri karışımı ve karbon elemanlar eklenmiş direksiyon oluyor. Bir çok yerde yer alan kırmızı dikişler ve yarışları çağrıştıran karbon elemanlar, iç mekana değerli bir hava katıyor. Ancak iç mekanda en çok göz önünde bulunan unsur Sparco üretimi spor koltuklar. Koltukların sırtlık kısımları karbondan imal edilmiş ve cilalanmış, oturma kısmı ile deri-alcantara karışımında. Koltuk, bedeni tam uyan bir İtalyan takım elbisesi gibi vücudu sarıyor. Normal kullanımda şaşırtıcı derecede rahat olan koltuklar, sportif kullanımda da inanılmaz bir destek sağlıyor.

Teknik anlamda bir farklılık yok
Seri donanımda yer alan Audiosystem'i Harman/Kardon'un ses kalitesi oldukça yüksek olmasına karşın, direksiyon üstünde yer alan kırmızı çalıştırma butonunun basılması ile çıkan ses, aslında ses sistemine pek ihtiyaç duyulmamasına neden olabiliyor. Çünkü motor çalışmaya başladığı anda arkadaki dört egzozdan inanılmaz bir ses geliyor. Aslında 2,9 litrelik motorda hiç bir değişiklik yapılmadığını hatırlatmak gerek (Admin'in Notu: Aslında özel bir seri çıkartırken görsel değişikliklerin yanında motor gücünde, 10-15 bile olsa, bir güncelleme yapılması, o modeli daha da özel kılacaktır. Görsel değişiklikler sonradan yapılabilecekken, fabrika çıkışı fabrika garantisindeki bir güç artışı, o modelin olduğundan çok daha değerli olmasına katkı sağlayacaktır). Quadrifolglio standart versiyonunda olduğu gibi motor 510 BG verirken bu güç onun 307 km/s'e kadar çıkmasına imkan vermekte. Geçişleri özel olarak ayarlanmış 8 ileri otomatik vitesin vites geçişleri 150 milisaniyede gerçekleşmekte. Her şey uygun olursa, bu şık İtalyan 100 km/s'lik standart hızlanmasını 3,9 saniyede tamamlamış oluyor. Teknik anlamda hiç bir değişiklik yapılmamış olduğundan, sürüş özellik ve dinamikleri de aynı kalıyor. Bu şu anlama geliyor. Eğer asfalt üstünde drift yapmayı biliyorsanız, bu keyif makinesinin sahip olduğu denge ile yanlamasına gitmeniz çok kolay. Bugüne kadar lastik yakma konusunda bir tecrübeniz yoksa da Nürburgring'deki bir eğitim sonrasında bunu öğrenmeniz çok kolay olacaktır. Nring'i almak için karar verecek olan 216 şanslı kişi için olan Welcome Eğitimi'nde ayrıca özel sürücü yarış eldivenleri, özel yarış ayakkabıları (Gececiler-Gündüzcüler'de görseli mevcut) ve daha fazla hediye de beraberinde verilmekte. Giulia Nring'e parelel olara ayrıca 108 adet Stelvio Quadrifoglio Nring de sunulacak.


Alfa Romeo şimdi Giulia QV Nring adı ile üretim adedi 108 ile sınırlanmış özel serisini sunmakta. Ve bu otomobil, adını aldığı pisste bir kaç tur attı. Test edilen otomobil, bir Alfa Romeo'da alışık olunan kırmızı renkte değildi. Özel seri olan Giulietta'da kırmızı sadece Brembo fren kaliperlerinde ve iç mekandaki dikişlerde bulunuyor. Özel seri Giulia'nın boyası da buna göre "Grigio Circuito" isminde, özel olarak bu seri için belirlenmiş mat gri bir renkten seçilmiş.


Üretilecek olan her bir Giulia'da özel olarak kaçıncı üretim olduğunu gösterir bir plaka iç mekanda yer alacak ve ayrıca FCA Heritage tarafından özel bir sertifika verilecek. Belirlenmiş 108 rakamı da markanın yaşını temsil etmiş olacak. Bilindiği üzere markanın kuruluş yılı 1910 idi ve 100. yılında dünyanın pek çok yerinde kutlamalar yapıldı.


Peki bu 122.570 EUR (Almanya fiyatı) değerindeki özel üretim Giulia'nın fiyatına neler dahil edilmiş, bir bakmak gerek. Mesela yarışları özgün olan karbon kaplı malzemelerden bolca bulunuyor ve scudetto bunlardan biri. Yanlarda yer alan marşpiye eklentileri de karbondan. Normal seride de bulunan tavanın karbon deseninde ve boyalı değil, yani herkes tarafından görülebilecek. Daha fazla yarış teknolojisi de yer alıyor. Meselea Nring...


... serisinde Brembo markalı, kaliperleri kırmızı boyalı olan, diskleri karbon-seramik karışımından imal edilen yüksek performanslı fren sistemi bulunmakta. Giulia QV'de bu kombinasyonu almak için 7.500 EUR ödeme yapılması gerekiyor. Normal günlük kullanımda etkisi pek belli olmasa da adını aldığı Nürburgring'deki bir kaç turdan sonra bile ilk başta nasıl tutuş özelliği gösteriyorsa o şekilde devam ediyor ve inanılmaz bir frenleme etkisi ile durduruyor. İç mekanda ...


... ön konsolda dikkat çeken ilk ayrıntı, altı düzleştirilmiş, alcantara-deri karışımı ve karbon elemanlar eklenmiş direksiyon oluyor. Bir çok yerde yer alan kırmızı dikişler ve yarışları çağrıştıran karbon elemanlar, iç mekana değerli bir hava katıyor. Ancak iç mekanda en çok göz önünde bulunan unsur Sparco üretimi spor koltuklar. Koltukların sırtlık kısımları karbondan imal edilmiş ve cilalanmış, oturma kısmı ile deri-alcantara karışımında, ...


... koltuk, bedeni tam uyan bir İtalyan takım elbisesi gibi vücudu sarıyor. Normal kullanımda şaşırtıcı derecede rahat olan koltuklar, sportif kullanımda da inanılmaz bir destek sağlıyor.


Seri donanımda yer alan Audiosystem'i Harman/Kardon'un ses kalitesi oldukça yüksek olmasına karşın, direksiyon üstünde yer alan kırmızı çalıştırma butonunun basılması ile çıkan ses, aslında ses sistemine pek ihtiyaç duyulmamasına neden olabiliyor. Çünkü motor çalışmaya başladığı anda arkadaki dört egzozdan inanılmaz bir ses geliyor. Aslında 2,9 litrelik motorda hiç bir değişiklik yapılmadığını hatırlatmak gerek. Quadrifolglio standart versiyonunda olduğu gibi motor 510 BG verirken, ...


...  bu güç onun 307 km/s'e kadar çıkmasına imkan vermekte. Geçişleri özel olarak ayarlanmış 8 ileri otomatik vitesin vites geçişleri 150 milisaniyede gerçekleşmekte. Her şey uygun olursa, bu şık İtalyan 100 km/s'lik standart hızlanmasını 3,9 saniyede tamamlamış oluyor. Teknik anlamda hiç bir değişiklik yapılmamış olduğundan, ...


... sürüş özellik ve dinamikleri de aynı kalıyor. Bu şu anlama geliyor. Eğer asfalt üstünde drift yapmayı biliyorsanız, bu keyif makinesinin sahip olduğu denge ile yanlamasına gitmeniz çok kolay. Bugüne kadar lastik yakma konusunda bir tecrübeniz yoksa da Nürburgring'deki bir eğitim sonrasında bunu öğrenmeniz çok kolay olacaktır. Nring'i almak için karar verecek olan 216 şanslı kişi için olan Welcome Eğitimi'nde ayrıca özel sürücü yarış eldivenleri, ...


... özel yarış ayakkabıları ve daha fazla hediye de beraberinde verilmekte. Giulia Nring'e parelel olara ayrıca 108 adet Stelvio Quadrifoglio Nring de sunulacak.

///////////////