Giulietta 1,8 TBi QV 2014: Alfa Romeo’nun kompakt versiyonunun sürüş izlenimi
Keyif düşkünleri için olan güç makinesiEfsanevi „Quadrifoglio Verde“ isim takısı artık sportif bir vites kutusu için geçerli. Alfa Romeo Giulietta 1,8 TBi 16V TCT QV ile ilk sürüş izlenimi
Hüzünlü geçen yıllar artık geride kaldı. Alfa Romeo’da yine sabah rügarı esmekte. Milyarlık bir yatırım sonucuda bu markaya yeni modeller ve modern fabrikalar kazandırılacak. Alfavari bu ilk iyimserlik sonucunda Alfa 4C isimli safkan bir spor otomobil ortaya çıktı ki bu model, İtalyanlara beklemedikleri şekilde bir tanıtım imkanı sağlamış oldu. Ve şimdi bu markanın hayranları haliyle „Daha da isteriz“ diye düşüncelerini beyan etmekteler.
Launch Control’lü Alfa Giulietta TCT QV 2014
Bu sebeple iki yeni sporcuyu, yani Giulietta ve MiTo’nun en üst versiyonlarını tanıtmanın tam zamanı. Giulietta’da 1,8 litrelik direkt enjeksiyonlu ve 240 beygirlik bir motor görev yaparken daha küçük MiTo’da 1,4 litrelik ve 170 beygirlik bir motor görev yapmakta. Her ikisi de turbo beslemeli.
Aslında yukarıda yazılanların öncekinden çok bir farkı yok. Asıl fark 4C’de kullanılan çift kavramaları TCT şanzımanının artık Giulietta’da da görev yapması. Hatta trafik ışıkları kalkışlarında yarış hissini duyabilmek için Giulietta bir Launch Control bile var. Eğer ki bu sistemi aktif ederseniz fabrika verilerine göre vites geçiş zamanlarının ayarlanması, çekiş kontrolü ve motorun reaksiyon süresi ile beraber 6,0 saniyelik bir 100 km/s hızlanması sözü verilmekte. Bu gerçekten keyif veriyor.
Daha önceki manuel vitesli versiyon 0,8 saniye daha fazla süreye ihtiyaç duyuyordu. Ve tam 244 km/s sürate kadar yolu var. Aslında Alfa tarafından çok bahsedilen motor sesi de bu performansa uymuş olsaydı, bu değerler daha çok keyif verirdi
(Admin’in Notu: Eğer ki içeri daha çok ses gelmiş olsaydı, bu kez de içeride çok fazla ses var diyeceklerdi. Mutlaka bir eksiklik bulacaklar). Hafif emiş sesi ve egzoz sesi, ki Intake Sound Generator olsa bile, içeridekilerin kulağına hiç bir şey gelmiyor.
Hele 4C’nin sergilemiş olduğu sesi duymak ise imkansız. 240 beygirin Giulietta’ta ne denli güçlü bir şekilde işini halletiğini ellerinide hissedebiliyorsunuz. Ön tekerler tüm kuvvetini direksiyona iletmekte. Genelde ise bu Alfa kendisinden beklenmedik şekilde konforlu süspansiyon sistemi ile şaşırtmakta. Bunun yanında Bluetooth ve 5 inç dokunmatik ekranın da dahil olduğu Infotainment ünitesi UConnect ile de artık modern kullanıma sahip sistemi de bulabiliyorsnunuz.
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 16V MultiAir TCT QV:
1.170 kg ağırlık ve 170 BG, MiTo Quadrifoglio Verde’nin iyi performans değerlerine ulaşmasını sağlamakta. Bu küçük otomobil sadece 7,3 saniyede 100 km/s’e çıkmakta. Bu arada TCCT vites kutusu el ile yapılan vites değişimlerinden çok daha hızlı geçiş sağlamakta. Ancak MiTo’nun virajlarda daha fazla tutunması ve virajdan çıkarken hızlanma esnasında viraj içindeki tekere binen aşırı yükü kontrol altına alacak olan bir kilitli diferansiyeli aramıyor değiliz. 23.500 Euro’luk fiyat ise kendinden emin bir rakam.
Sonuç:
Sunulan güç karşısında Giulietta QV‘nin çok daha sert olmasını arzu ederdik. Bu hali ile sanki biraz daha keyif düşükünü olanlar için daha uygun.
5 üzerinden 3,5 veriyoruz. (ölçüm değerleri dahil edilmemiştir).