Selamlar,
Bir süredir aktif olmayışım sebebiyle başlığı biraz uzun tutacağım. Yakın zaman önce ikinci kez baba oldum. Doğum öncesi ve sonrası yoğun geçen bir dönem ve işlerimin yoğunluğu sebebiyle şu sıra yeni yeni nefes almaya başladım. Akabinde gecikmeli olarak yeni aracımın başlığı açıyorum. Gelelim değişiklik mevzuna..
156 ile yaklaşık 4 yıllık birlikteliğim sonrasında bayrağı kardeşim Sezer’e devrettim. Biraz yapacak bir şeyin kalmaması biraz 4 yılın vermiş olduğu yenilik kaşıntısı biraz performans biraz 159'a sahip olma arzusu biraz biraz biraz
ve son olarak ailedeki 407'nin satılması derken kendimi böyle bir değişikliğin içinde buldum. Bir süre kontak halinde kaldığım 159’un önceki sahibinden 1,5 ay önce aracı devraldım. 2006 model, 145K Km’de, Distinctive. Araç 5 yıldır kendisinde idi. Aracı almamdaki en büyük nedende bu oldu aslında. Kriterim aracın donanımından ziyade satıcının bir Alfista olmasıydı. Kısa sürede el değiştirmiş, ezilmiş, mıncıklanmış araçlara kesinlikle bakmadım. O yüzden yine aklımda olmayan bir renk ve donanımda Alfa’ya sahip oldum. Elbette kendime uygun f/p doğrusu olarak. Aklımdakileri yapmaya başladıkça eminim gri renk tıpkı bejde olduğu gibi bütün tabularımı yıkacak. Gözlerim alışmaya başladı bile
Aracın bakım geçmişi 10/8. Kozmetik ve temizlik olaraksa çoğu kişi için idare eder seviyedeydi ancak benim beklentilerimin altındaydı. Aracı aldıktan hemen sonra Ankara Otobanyo’da 7 günlük hardcore detay süreci başladı. Bagajdan girildi, motordan çıkıldı. El değmedik yer kalmadı. Sol ayak dayama ve pedallardan, far temizliğine kadar en ufak yerler dahil olmak üzere sökülerek temizlendi. Gerekli yerlerde vida başlarına kadar boyanarak takıldı. Koltuklar sökülüp dışarıda temizliği yapıldı. Taban-tavan halısı da nokta kir kalmayacak şekilde temizlendi. Aracın dışına da boya düzeltme işleminin ardından koruyucu olacak Crystal Concept CC9 Seramik uygulandı. 7 Yıl dayanıklılık ve parlaklık garantisi ile şu an piyasada emsali olmayan bir ürün(garanti belgeli). İç aksamda bulunan tüm cam düğme grupları, arka havalandırma ventili, çamurluk sinyalleri ve arka 3. Stop yetkili servis aracılığı ile sıfır olarak alındı ve takıldı. Yine bu esnada ön ve arka logolar değişti. Arka sağ çamurlukta olan bir gamze Alim Usta’nın ellerinde tarih oldu. Haricinde bir sürü de ufak tefek eksikler giderildi, iyileştirmeler yapıldı. Cıncık boncuğu yazmıyorum.
-Bakım-
Ankara Alfa Tech’te yapılanlar;
-Krank Kasnağı ve tüm V kayışı rulmanlarının değişimi
-Termostat ve antifiriz değişimi
-Egr ve boğaz kelebeği temizliği
İzmir Alfa Teknik’te yapılanlar;
-Triger set
-Devirdaim
-Brembo ön disk ve balata değişimi
-Tüm filtre, sıvı ve yağ değişimi
Araç şu anda bakım-kondisyon olarak istediğim seviyede ve ancak şu anda araca “benim” diyebiliyorum. Kısmet olursa artık yavaş yavaş ufak dokunuşlara başlayacağım
İlk aldığım zamandan son haline doğru öncesi-sonrası tadında fotoğraflar;
Araç bakımdayken, boya koruma öncesi halletmek istediğim, kendimin yapabileceği ufak tefek boya işleri vardı. Far kasası ve tampondaki far altı ve yanı siyah kısımları ısıya dayanıklı boya ile boyadım. Son susturucuyu da zımparalayarak önce astar sonra ısıya dayanıklı siyah boya ile boyadım. Biten bu servis işlemleri ardından aracın iç-dış temizliğine girişildi.
Demir tozu temizliği, yıkama ve kil yapılarak detay işlemlerine başlandı.
Tüm jantlar tek tek sökülerek davlumbaz ve jant temizliği yapıldı.
Motor temizliği ve koruması
Far camı temizliği
Detaylı iç temizlik
Ardından yaklaşık 24 saatlik polisaj uygulaması sonrası vernik yüzeyi çiziklerden ve harelerden arındırılarak kusursuz bir hale getirildi. Son olarak seramik koruma yapıldı.
Bahsettiğim gamze ve sonrası
--
Çok çok fazla "öncesi" fotoğrafı çektim. Ancak hem kötü seyreden hava koşulları hem de benim üşengeçliğimden ötürü "sonrası" fotoğrafları çekemedim. Yani tam karşılıkları olarak.. O nedenle belirli başlı seçebildiklerimi paylaştım. Affola..