Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 1.6TS yağ eksiltme  (Okunma sayısı 7349 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

BulutKAYA

  • Membro
  • İleti: 130
    • Çevrimdışı
156 1.6TS yağ eksiltme
« : 30 Kasım 2018, 15:04:30 »
Aracım 156 1.6 Ts
116K km'de 10w-60 mobil yağ kullanıyorum.
aracımda herhangi bir mavi veya siyah duman yok yağ kapagında motorda üfleme yok herhangi absürt bir tepki vs. yok .
ama 1k kmde 500-600ml yağ eksiltiyor.
durum nedir çözümüne nasıl gidebilirim tecbürelerinizden yararlanmak istiyorum
Şimdiden teşekkürler.
156 1.6 TS(2016-2017)
Opel Astra J 1.4T (2017-2018)
Ww Polo 16.TDİ(2017-2019)
156 1.6 TS (2018-...)
Honda Civic FB7(2019-...)

Bulut Kaya

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #1 : 03 Aralık 2018, 22:10:49 »
Merhaba,

Öncelikle form üzerinde konuya daha hakim arkadaşlar var ve daha sağlam ve net bilgi de iletecektir. Amatör olarak bildiğim kadarı ve bir 156 kullanıcısı olarak görüşlerim şu şekildir.

Belirttiğiniz değerler bana normal geldi. Neden derseniz ben uzun zamandır 156 kullanıyorum ve gönül rahatlığı ile aracınızın yağ eksiltmesi gayet makul düzeyde diyebilirim.



Üstte aracın kullanıcı kitabında da belirttiği gibi aracın normal yağ eksiltme seviyesi zaten 1000 Km de 400gr kadardır.

Burada bir hususun altını da çizmek isterim. Dikkat ettiyseniz, üretici kitapta yağ ile alakalı her kısımda litre ibaresini kullanırken. Yağ eksiltme ile alakalı bu ibarede kilogram ibaresini kullanmaktadır. Burada da aslında bir aldatmaca mevcuttur.

Yağın öz kütlesi 0,9 civarıdır. Motor yağında da 0,87 gibi bir değerlerde,

0,9 u baz alırsak 400gr yağ 0,444lt demek aslında.

Şunu da eklemek gerek ki, tabi bu kitaplara üreticiler hep profesyonel sakin kullanım değerlerini yazdıkları için 400 ün altını gören yok düşüncesindeyim :D

Ben kendi aracımda hep 4k / 6k devir düzeyinde kullanayım inanın 1000Km de 1lt yağ bile yakarım.

Burada şehir içi kullanım, dur kalk sayısı da bu yağ yakmayı artırıyor. Gaza abandıkça da artar.

Burada siz 600ml demişsiniz, arada sadece 150ml civarı fark mevcut diyelim. Bu da aracın kilometresine göre de makul bir artış tabii ki.

Ancak asıl önemlisi ve dikkatimi çeken 10W60 yağ kullanmanızdır.

Bu gerçekten çok kalın bir yağdır. Kalın yağ demek piston ve piston gömlek arasındaki mesafenin zamanla artması demektir.

Bu da zamanından önce motorun bitmesi ve rektifiye istemesi anlamına gelir.



Üstte de görüldüğü üzere motorunuzun esas yağ değeri ve fabrikadan geldiği yağ 10W 40 dır.

Üstteki tabloda * ile belirttiği üzere 10W60 ı sadece sportif kullanım için önerir.

Eğer kalın yağ kullanırsanız motorunuz bu kalın yağa alışır, piston gömlek arası mesafe zamanla artar ve daha fazla yağ yakmaya başlar.

Sportif kullanım motorunuzun ömrünü çabuk tüketecektir. Sportif kullanıma uygun kalınlıkta bir yağ da aynı etkiyi yapacak ve motor aşınmasını artıracaktır. Ayrıca akışkanlığı daha düşük olan kalın yağ daha fazla yakıt yakmanıza da neden olacaktır. 10W60 ı üretici Sportif kullanım için önerir ve amacı yüksek hızda motoru korumak ama Sportif kullanımda yüksek motor aşınmalarını da göze alıyorsunuz demektir.

Kılavuzda yağ kalınlığını kullanılan ortama göre belirleyin dediği kullanım yeri belirtili çizelge de mevcuttur.

50 dereceyi geçen bir dış ortama sahib değilseniz, yani aracınızı çölde falan kullanmıyorsanız 10W60 gerçekten çok gereksiz bir yağ kalınlığıdır.
Hele ki 10W60 ı kış aylarında kullanmak motoru ciddi anlamda yorar ve aşındırır. Hatta bu yağdan dolayı kışın aracınızı çalıştırmakta bile çok zorlanırsınız.

Motor zamanla 10W60 a alışır ve yağ yakma değeriniz de artar.

Burada yağ yakmanın 156 da kronik olan sebepleri de yok değildir.

En önemlisi buji, bujiniz uygun değil veya değişim zamanı geçmişse, yağ yakma artar.

Ayrıca ateşleme sistemindeki problemler de buna neden olur. Motor yağınızı koklayın ve yağ çubuğundan elinize damlatın. Soğukken kıvamı ilk koyduğunuza göre aşırı sıvı su gibi veya aşırı düzeyde benzin kokuyor ise ateşleme sorunu da yaşıyorsunuz demektir.

Buji kablolarınızı kontrol edin, oksitli ise (üzerinde yeşil lekeler varsa) değiştirin veya en azından profesyonelce temizleyin. Eğer pistonlardan biri buji kablosundaki oksit, yada buji yatağına kaçmış motor yağından, yada aşırı aşınan bir bujiden ötürü ateşleme düzeyi herhangi bir pistonda dahi yetersiz ise, o pistonda tam anlamı ile yanmayan benzin kalır, sıvı haldeki tam yanmamış benzin piston yatağında kalan yağ vasıtası ile kartere sızar ve yağınızı inceltir. Hele ki kalın bir yağ kullanıyorsanız, böyle bir durumda piston içinden yağa benzin emdirme düzeyiniz artar.

Sonuç 10W60 a göre alışmış piston yataklarına 5W30 yağ koymuş gibi etki yapar ve yağ yakmaya başlarsınız. Üstelik yağa benzin karıştığı için de kolay da ateşlenerek yanar :lol:

Buradaki belirttiklerim benzinli kullandığınız varsayımına göredir.

Eğer aracınız LPG li ise durum daha da vahim ve karışıktır.  :duvar:

Sonuç olarak 500-600 değerleri bu araçlar için kayda değer değildir.

Dikkat ettiyseniz araç dedim, motor demedim.

Zira 156 için maalesef 1.6 motor bence uygun bir motor da değildir. Araç ağardır, 1.6 ise bu kasaya zayıf kalıyor. O nedenle özellikle kalkışlarda 1,5 tonluk bir kütleyi ivmelendirmek için motor çok fazla efor harcıyor.

Ayrıca motorun yüksek devirler için tasarlanmış olduğunu ve piston ile piston gömlek arası mesafenin de buna uygun ayarlandığını ve motorun bir F1 aracı yada Ferrari kadar olmasa da yağ yakmaya meyilli olduğunu da göz ardı etmeyin derim. Bundan dolayı kılavuzda her 1000 kilometre de bir yağınızı kontrol edin der. Utanmasalar her sabah yağ çubuğunu çekip bakın diyecekler  :S

Siz duman atmadığını belirttiğiniz için, motorun durumu iyi düzeyde gözüküyor ve bu düzeyler de bence bu araç ve motor için çok normal. Hemen hemen her 156 kullanıcısının, ben de dahil bagajında bir yedek yağ bidonu vardır :rock:

Sonuç daha fazla gaz, daha fazla yağ  :haydi:

Fazla kafaya takmayın der, keyifli ve mutlu günlerde kullanmanız dileğim ile,

Saygılarımla



Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alsift140

  • Membro
  • İleti: 266
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #2 : 04 Aralık 2018, 01:46:54 »
10w60 tam sentetik yağ  10w40 a göre çokta bariz kalın bir yağ değildir sadece motor ısısı yüksek iken vizkoziyesini daha iyi koruyabiliyor, üreticide bunu ön görerek yüksek performansta kullanırken motoru daha iyi korur diye kendisi söylemiş zaten, bu sakin kullanımda motora zarar verecek anlamına gelmiyor.

Şu yağdaki yaz kış saçmalığınıda anlamış değilim hava soğuk olunca, yağa ne oluyor? Yağ için değişen bir ortam sıcaklığı yok, motor yaz kış 90 derece çalışır yağda öyle. Sabahları ilk çaşıtırmadan bahsediyorsanız aracı 40 sn kadar hareket ettirmeden rölantide çaşoştımanız kafi, yağ sıcak bir yaz günü sıcaklığına çok çabuk gelecektir.

HTC 10 evo cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #3 : 04 Aralık 2018, 11:02:30 »
Merhabalar,

Alsift140 senin belirttiğine göre bizim kışın mont giymemiz gereksiz, yada yazın ince şeyler giymek de saçma olur. Biz nasıl dış ortama göre farklı özelliklerde donanıyorsak, araçlarımızı da farklı ortamlara göre donatmamız şarttır. Üreticiler farklı ülkelere araç ihraç ederken, tüm sıvılarını, o ülke koşullarına göre ayarlarlar. Rusya'ya satılacak araç ile Dubai'ye satılacak araç aynı olsa dahi yağ ve benzeri sıvıları aynı değildir.

Motor dış ortamdan çok ziyadesi ile etkilenen bir mekanizmadır. Senin dediğin gibi motor yaz kış 90 derecede çalışsa dahi her yeri 90 derece değildir. Örneğin yağın toplandığı karteli düşün, kışın Erzurum'un soğuk havasında, karlı bir patikadan karteli kara sürte sürte giderken, kartel içindeki yağ 90 derecede kalmaz. 90 derece termostatın attığı motorun en sıcak olduğu piston bölgesine ait değerlerdir.

Erzurum'un karında karteli kara sürterken gittiğiniz yolda iken, Antalya'nın asfaltında gittiğiniz yol arasında yağda ciddi bir fark oluşur o da motor yağlamasıdır. Daha soğuk kartelden motorun yağ pompasının yağ çekip, kam miline kadar yağ taşıyıp, motoru baştan aşağı yağlaması gerek. Ancak Erzurum'un soğuk havasında akışkanlığı değişen yağda direnç artar ve yağ pompası Antalya'ya göre daha az yağ çekip yağlama yapar. O nedenle dış ortama göre motorun ısı enerjisi kaybetme oranı farklı olduğu için, yağ farklı ısılara sahip dış ortamlarda farklı akışkanlık değerlerine ulaşır.

Burada gözden kaçan çok önemli bir nokta daha var. Motor yağları 25 dereceye göre tasarlanmamaktadırlar. O nedenle oda ısısında 10W40 ile 10W60 arasında akışkanlık olarak sen ciddi bir fark görmemiş olabilirsin. Ancak motor 90 dereceye ulaştığında her iki yağ arasında inan hatırı sayılır bir akışkanlık en önemlisi kalınlık farkı oluşur. O neden den ötürü üreticiler farklı dış ortamlara göre, farklı yağ kullanımını önerir.

Ülkemizin bulunduğu iklim kuşağında yaz ile kış arasındaki sıcaklık farkı aşırı düzeyde değildir. O nedenle her iki koşulun orta seviyesinde çalışır bir yağ kullanmak uygun ve makuldür. Ancak yaz ile kış arasında fazla sıcaklık farkı olan bölgelerde kış ile yaz aylarında araç yağlarının mevsim koşullarına göre değiştirilmesi tavsiye edilmektedir.

Yani motor yaz kış 90 derecede çalışır, yağda öyle çalışır söylemine katılmıyorum. Söylediğin kesinlikle hatalıdır. Evet motor belki 90 derecede çalışır, hatta bunu bu şekil demek bile doğru değil sadece termostat 90 derecede çalışır lakin anlaşılsın diye motor 90 derecede çalışır diyelim ama her yeri 90 derece değildir ne yazık ki. Ve yağ da motorun her yerinde 90 derece değildir.

Maalesef 10W60 söylediğiniz gibi sakin kullanımda zarar verecek anlamına gelmiyor söyleminize de katılmıyorum. Bu da hatalıdır. Yazımda da belirttiğim gibi motor bu yağa alışır. Motor bu yağa alıştıktan sonra, piston ve gömlek arası mesafeniz 10W40 a göre artık daha fazladır. Bu da aynı kullanım koşullarına sahip 10W40 kullanan bir araca göre daha öncesinde rektifiye istemesi anlamına gelir.

Sportif kullanımın yani yüksek devirli kullanımın araç motorlarında yüksek aşınmaya neden olduğu hem kullanıcılar hem de üreticiler tarafından bilinen bir gerçektir. O nedenle F1 araçlarının motorları tek yarışta bitiyorlar.

O nedenle sportif kullanım bir seçenektir. Ve bu şu demek değildir, sportif kullanıma göre tasarlanan bir yağ, normal kullanımda daha iyi netice verecek anlamına gelmez. Öyle olsaydı üretici hiç uğraşmazdı ve normal kullanım içinde 10W40 yerine 10W60 ı önerirdi.

Tek çeşit yağ olur, herkes kullanır. Sonuçta amaç motoru en iyi şekilde korumak değil mi? Neden daha iyisi varken 10W60 varken daha kötüsünü kullanalım ki. Ama işte durum bu şekil değildir. Araç motorları çok hassas bir denge ile verimli çalışırlar. Ve üreticinin önerdiği tam sentetik SELENIA RACING 10W60 da sportif kullanımda uygun performans ve koruyuculuğu dengelemek için tasarlanmış bir yağdır. Yoksa sakin kullanımda aynı değerleri vermez. Mesela en iyi ihtimal ile, yakıt sarfiyatınız artar. Ama motoru 10W40 göre daha iyi korur anlamına da gelmez. Tam tersi motorun piston ve gömlek arası mesafenizin zamanla genişlemesine neden olur. Sizin aracınıza koyacak olduğunuz en önemli parça olan yağ da işte bu hassas dengeyi çok etkiler. Yeri gelir performans artışı sağlar, yeri gelir aşınmayı azaltır, yeri gelir yakıt ekonomisi sunar vesaire. Ve kullanım amacı ile, kullanıldığı ortam şartlarına göre belirlenir.

İşte bu yüzden üretici bu dokümanı hazırlamış ve sunmuştur.

O nedenle maalesef yaz kış ayrımı saçmalık değil belli bölgeler için zaruri bir gerekçedir.

Yağ için değişen bir ortam yok sözünüzde dahi, ortamın değişken bir unsur olduğunu ifade ediyorsunuz aslında. Ortam değişkendir. Yani arabanız ile Antalya'nın kavurucu asfaltında giderken, Erzurum'a vardığınızda karlı dağlarına çıkmaya başlamadan ortamınız değişmiş oluyor zaten. O nedenle sadece sabahları ilk çalıştırma değil, sürüş anında da soğuk ile sıcak olan ortamlarda motor yağı aynı performans ve özellikte çalışmaz. Elinize bir debi metre alıp ölçebilirseniz, yağ pompasından yazın ve kışın farklı debilerde yağ akışı olduğunu göreceksiniz.

Bu da yağlamayı etkileyen en önemli faktördür zaten. Yağlama = aşınma olduğu için yazın ve kışın arasında fark oluşur ve motor sabit 90 da çalışsa dahi (ki motor değil, termostat 90 derecede çalışır), yağ hep aynı karakteristikte çalışmaz.

Saygılarımla
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #4 : 04 Aralık 2018, 11:58:33 »
90 derecede sabit olan motor ya da yağ değil soğutma suyu bu arada.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #5 : 04 Aralık 2018, 12:37:51 »
kullandığımız motor yağları çok dereceli yağlardır. 10w40 olarak belirttiğinizde ,yağ kışın 10 numara ,yazın 40 numara kalınlıktadır ya da vizkozitededir.yani yağların kışın ince yazın kalın olması istenir.bu sebeble 10w40 ile 10w60 yağ arasında kışın kullanımda hiç bir fark yoktur.yazın ve özellikle yüksek süratli  kullanımda ise tam sentetik 10w60 yağlarda kopma olmaz. ve iyi bir yağlama yapar.10w60  motor yağı 156,147 için kalın bir yağ değildir.
ts motorların yağ eksiltmesi  o zamanki teknoloji ile alakalıdır.motor parçaları arasındaki tolerans fazla olduğundan dolayı (buna motorun yüksek devir çevirme özelliğini de ilave edelim)bir miktar yağ eksiltmesi gayet normaldir.günümüzde teknolojinin gelişmesine paralel  en küçük ,performansı zayıf motorlarda bile 0w30- 5w30 gibi ince yağlar kullanılıyor.

ayrıca @RUH 156 ve 147 de kullanılan 1,6 ts motor gayet uygun,süratli,çekişi iyi bir motordur.(zamanın şartlarına ve rakiplerine göre)
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #6 : 04 Aralık 2018, 13:25:58 »
halil nasıl 10w40 ile 10w60 yağ arasında kışın kullanımda hiç bir fark yoktur.  :duvar:  Bilimsellikten çok uzak bir söylem. Resmen usta ağzı bu :lol:

Aşağıdaki tabloda aynı karakteristiğe sahip 10W40 ile 10W60 arasında soğuk havadaki viskozite değerini inceleyebilirsin.


Kaynak: https://wiki.anton-paar.com/en/engine-oil/

Motor yağlarındaki içindeki katkı oranı çok önemli ancak aynı yapıya eşdeğer 10W40 ile 10W60 maalesef senin dediğin gibi ikisi de kışın aynı yani ikisi de kışın 10W dir. anlamına gelmiyor. Kutu üzerinde ve yazım itibari ile öyleymiş gibi intiba uyandırsa da işin gerçek manada teknik ifadesi ile öyle olmadığını, yağın datasheet verilerini inceleyince göreceksindir. 10W60, 10W40 göre kışın maalesef daha kıvamlıdır. İkisinin ister kışın, ister yazın aynı kıvamda olması fizik kuralına aykırı bir durumdur. Kıvam demek, yağlama demektir. O nedenle kışın elbette daha ince yağ olması istenir, daha iyi yağlama için.

Ancak kesinlikle ikisinin de kışın aynı olduğunu ve bir fark olmadığını belirtmek maalesef usta söyleminden ileri gitmemektedir.

10W60 ın da bizim araçlar için uygun olduğunu belirtmek de akıllara zarar bir söylemdir. Bu da usta ağzı.  :duvar:

Bu fabrika salak mı, onca mühendis cahil mi ki katalogda -30 ile +40 dış ortam şartlarında bir tek 5W40 ile 10W40 ı önersin. 10W60 ı da bir tek sportif kullanımda önersin.
Yoksa üreticisinin bilmediği şeyler mi biliyorsun, biliyorsan delilleri ile bizlere de ilet ki biz de bilelim.

Bu usta söylemleri insanları hatalı yönlendiriyor.  :duvar: Bizim araçlar için eğer aracı her daim sürekli 4k devirin üzerinde kullanmıyorsan 10W60 uygun bir yağ değildir. Ve faydadan çok zararı dokunur.

Bunun o zamanki teknoloji ile de alakası da yoktur. O zamanlarda da 0W30 incelikte yağ kullanılabilecek toleranslarda gömlek aralıklarını oluşturabilecek FREZE cihazları vardı elbet. Ancak bu tamamıyla fabrikanın seçimi ve tercihidir. Gerek maliyet, gerekse pazarlama ve insanların Alfa Rome dan beklentilerine istinaden oluşturulan TS motorun bu şekil optimize edilmesi ile alakalıdır. Yoksa o bu motorların teknolojisi aşırı gelişmemiş teknik altyapıdan dolayı bu şekil yaptılar. Teknoloji o vakit onu üretmeye el veriyordu ile alakalı delidir. O zamanlar da bindelik hassasiyet ile çalışan CNC ler vardı maalesef.

Ben 1.6 motoru zamanın şartına göre kıyaslamamıştım aslında. Aynı zamanda örneğin 156 nın 1.6 motoru olduğu gibi 1.8, 2.0 ve daha yüksek motor çeşitleri de var. Ben aynı kasada farklı motor alternatifleri içinde 1.6 nın çok fazla hantal kaldığını ve ilk kalkışlarda bu nedenle çok daha fazla motorun zorlanıp efor harcadığını bundan dolayı ivmelenmek için motorun daha fazla yakıt harcamaya meyilli olup, daha fazla aşınmaya maruz kalabileceğini kasıt etmiştim.

Saygılarımla
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #7 : 04 Aralık 2018, 13:27:35 »
90 derecede sabit olan motor ya da yağ değil soğutma suyu bu arada.

ysbilgin aynen :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.514
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #8 : 04 Aralık 2018, 13:46:24 »
Iki tane ayni durumda olan TS, Ankaradan Istanbula 220+ km hizlarda hic durmadan yuksek devirde tapagaz gitsinler, 10w60 kullananin Istanbul`a varabilme ihtimali 10w40 yada 10w30 kulllanana gore hicte az olmayacak sekilde yuksektir. 10w30 orta karar bir ihtimalle yolda takim taklavati dagitacaktir. Iklim farkliliklarida ilk calistirma ve ulasilan en yuksek yag sicakligi acisindan tabiki onemlidir. Misal yukaridaki ornekte yag sicakligi kisin 120C lere cikabilirken ayni arac yaz ortasinda ayni aksiyoru yaptiginda yag sicakligi 140C leri gorebilir. Yaglarin tam sentetik olmasi zaten onerilmekte oldugundan bunu ozellikle belirtmedim.

Biraz iddali bir fikir oldu ama az yada cok sistem boyle isler. Motoru zorlamam derseniz 10w40 iyidir, bu durumda bile 10w60 kullanirsaniz bence tek kaybiniz yakit ekonomisi olur. Yurtdisinda ozellikle Amerika`da  her yag degisiminde cikan yagi teste gonderip ideal yag tipini ve markasini bulmaya calisan bircok kullanici var.

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #9 : 04 Aralık 2018, 16:38:21 »
halil nasıl 10w40 ile 10w60 yağ arasında kışın kullanımda hiç bir fark yoktur.  :duvar:  Bilimsellikten çok uzak bir söylem. Resmen usta ağzı bu :lol:

Aşağıdaki tabloda aynı karakteristiğe sahip 10W40 ile 10W60 arasında soğuk havadaki viskozite değerini inceleyebilirsin.


Kaynak: https://wiki.anton-paar.com/en/engine-oil/

Motor yağlarındaki içindeki katkı oranı çok önemli ancak aynı yapıya eşdeğer 10W40 ile 10W60 maalesef senin dediğin gibi ikisi de kışın aynı yani ikisi de kışın 10W dir. anlamına gelmiyor. Kutu üzerinde ve yazım itibari ile öyleymiş gibi intiba uyandırsa da işin gerçek manada teknik ifadesi ile öyle olmadığını, yağın datasheet verilerini inceleyince göreceksindir. 10W60, 10W40 göre kışın maalesef daha kıvamlıdır. İkisinin ister kışın, ister yazın aynı kıvamda olması fizik kuralına aykırı bir durumdur. Kıvam demek, yağlama demektir. O nedenle kışın elbette daha ince yağ olması istenir, daha iyi yağlama için.

Ancak kesinlikle ikisinin de kışın aynı olduğunu ve bir fark olmadığını belirtmek maalesef usta söyleminden ileri gitmemektedir.

10W60 ın da bizim araçlar için uygun olduğunu belirtmek de akıllara zarar bir söylemdir. Bu da usta ağzı.  :duvar:

Bu fabrika salak mı, onca mühendis cahil mi ki katalogda -30 ile +40 dış ortam şartlarında bir tek 5W40 ile 10W40 ı önersin. 10W60 ı da bir tek sportif kullanımda önersin.
Yoksa üreticisinin bilmediği şeyler mi biliyorsun, biliyorsan delilleri ile bizlere de ilet ki biz de bilelim.

Bu usta söylemleri insanları hatalı yönlendiriyor.  :duvar: Bizim araçlar için eğer aracı her daim sürekli 4k devirin üzerinde kullanmıyorsan 10W60 uygun bir yağ değildir. Ve faydadan çok zararı dokunur.

Bunun o zamanki teknoloji ile de alakası da yoktur. O zamanlarda da 0W30 incelikte yağ kullanılabilecek toleranslarda gömlek aralıklarını oluşturabilecek FREZE cihazları vardı elbet. Ancak bu tamamıyla fabrikanın seçimi ve tercihidir. Gerek maliyet, gerekse pazarlama ve insanların Alfa Rome dan beklentilerine istinaden oluşturulan TS motorun bu şekil optimize edilmesi ile alakalıdır. Yoksa o bu motorların teknolojisi aşırı gelişmemiş teknik altyapıdan dolayı bu şekil yaptılar. Teknoloji o vakit onu üretmeye el veriyordu ile alakalı delidir. O zamanlar da bindelik hassasiyet ile çalışan CNC ler vardı maalesef.

Ben 1.6 motoru zamanın şartına göre kıyaslamamıştım aslında. Aynı zamanda örneğin 156 nın 1.6 motoru olduğu gibi 1.8, 2.0 ve daha yüksek motor çeşitleri de var. Ben aynı kasada farklı motor alternatifleri içinde 1.6 nın çok fazla hantal kaldığını ve ilk kalkışlarda bu nedenle çok daha fazla motorun zorlanıp efor harcadığını bundan dolayı ivmelenmek için motorun daha fazla yakıt harcamaya meyilli olup, daha fazla aşınmaya maruz kalabileceğini kasıt etmiştim.

Saygılarımla

verdiğin linkin üst kısmında ne yazıyor.
Motor Yağı Viskozitesi
Açıklama
Motor yağları genellikle formüle edilmiş yağlardır. Mineral, yarı ya da tam sentetik baz yağ (baz stokları) artı çeşitli sayı ve katkı maddelerinden oluşurlar. Motor yağının kalitesi, temel stoğun ve özelliklerinin yanı sıra katkı maddelerine de bağlıdır.

Bir motor yağı için temel şartlar, sıcaklık-viskozite özellikleri, aşınmaya ve korozyona karşı koruma, motorun temiz tutulması, süspansiyonda kurum veya aşındırıcı gibi partiküllerin tutulması, sıkıştırma altında akma mukavemeti ve çok daha fazlası olarak tanımlanır. Sıcaklık , motor yağının akış özelliklerini etkiler . Motor yağı, kullanıldığı ortamdaki iklime ve kullanıcının amacına uygun farklı SAE sınıflarında mevcuttur.

demek ki yağın kalitesi sadece üzerini fosforlu kalemle çizdiğin, dinamik vizkozite yada onun yoğunluğa oranı olan kinematik vizkozite ile belirlenmiyormuş.

o nedenle tam sentetik 10w60  yarı sentetik 10w40 tan iyidir.ts motorlar içinde gayet uygundur.
bu da usta ağzı oldu ama sen tasarımcı ağzıyla bilimsel olarak açıklarsın artık  :) :) :)
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #10 : 04 Aralık 2018, 17:09:23 »
verdiğin linkin üst kısmında ne yazıyor.
Motor Yağı Viskozitesi
Açıklama
Motor yağları genellikle formüle edilmiş yağlardır. Mineral, yarı ya da tam sentetik baz yağ (baz stokları) artı çeşitli sayı ve katkı maddelerinden oluşurlar. Motor yağının kalitesi, temel stoğun ve özelliklerinin yanı sıra katkı maddelerine de bağlıdır.

Bir motor yağı için temel şartlar, sıcaklık-viskozite özellikleri, aşınmaya ve korozyona karşı koruma, motorun temiz tutulması, süspansiyonda kurum veya aşındırıcı gibi partiküllerin tutulması, sıkıştırma altında akma mukavemeti ve çok daha fazlası olarak tanımlanır. Sıcaklık , motor yağının akış özelliklerini etkiler . Motor yağı, kullanıldığı ortamdaki iklime ve kullanıcının amacına uygun farklı SAE sınıflarında mevcuttur.

demek ki yağın kalitesi sadece üzerini fosforlu kalemle çizdiğin, dinamik vizkozite yada onun yoğunluğa oranı olan kinematik vizkozite ile belirlenmiyormuş.

o nedenle tam sentetik 10w60  yarı sentetik 10w40 tan iyidir.ts motorlar içinde gayet uygundur.
bu da usta ağzı oldu ama sen tasarımcı ağzıyla bilimsel olarak açıklarsın artık  :) :) :)


Ustam öncelikle bir link gönderirken ve kaynak paylaşırken okuma ve araştırma huyum vardır.



Benim kaynak olarak ilettiğim o metnin başında yazanları ve senin noktasına virgülüne Google translate ile çevirip bana oku diye referans gösterdiğin bu metni merak etme ben, iletmeden önce okudum zaten  :kahve:

Şimdi yüzlerce kelime döktüğüm bu metnin neresinde yarı sentetik ten bahsettiğimi bir zahmet açıklar mısın?

Motor yağlarındaki içindeki katkı oranı çok önemli ancak aynı yapıya eşdeğer 10W40 ile 10W60 maalesef senin dediğin gibi ikisi de kışın aynı yani ikisi de kışın 10W dir. anlamına gelmiyor.

Üstteki bu cümlemi daha iyi okusan yolladığım metni zaten okumuş olduğumu da anlarsın.  :D :D :D Aynı yapıya eşdeğer demişim. Yani biri tam sentetik, diğeri yarı sentetik demedim. Bunu kasıt bile etmedim.

Bu tam sentetik, yarı sentetik karşılaştırmasını da nerenden çıkardın şimdi anlamadım.

Konu bir birine eşdeğer 10W40 ile 10W60 ın kışın aynı özellikte olacağını iddia etmen. Hatta daha ileri gidip, üretici firmayı klavuza rağmen yalancı çıkarıp 10W60 daha uygundur diye diretip ısrar etmendir.  :D :D

Sanırım anlatabildim kanısındayım. Zira bu usta milletine bırak yüzlerce kelime dökmeyi, önüne kitabını versen okumayacak tavrı takınırlar.  :haydi:

Sen bildiğin yağı kullanmaya devam et derim. Ancak, her ne kadar usta milletinin işine gelmese de, tutup da üreticinin ürün kitabına rağmen milleti olmadık bir yağ kullanmaya teşvik etme derim.  :kahve:

Tasarımcı ağzı ile açıklamasına açıkladım da, usta ağzı ile anlar mısın orasını bilemem  :D :D :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #11 : 04 Aralık 2018, 22:28:53 »
fabrikanın katalog da tavsiye ettiği 10w40 yarı sentetik ,sportif sürüş için tavsiye ettiği 10w60 tam sentetik yağdır.yani ikisi senin dediğin gibi eşdeğer kalitede değil.eşdeğer olmadığı için ,tam sentetik yağ mineral bazlı ya da yarı sentetik yağa göre çok daha iyi koruma sağlar.konumuz bu.kimse burada yarı sentetik ya da mineral bazlı 10w60 yağdan bahsetmedi..mevzuyu iyi anlasaydın " Bu tam sentetik, yarı sentetik karşılaştırmasını da nerenden çıkardın şimdi anlamadım." demezdin.

sen istediğin yağı kullanabilirsin.hatta  yeni yağ bile tasarlayabilirsin. ama kimseye yanlış bilgi verme.

"Eğer kalın yağ kullanırsanız motorunuz bu kalın yağa alışır, piston gömlek arası mesafe zamanla artar ve daha fazla yağ yakmaya başlar"
 
"En önemlisi buji, bujiniz uygun değil veya değişim zamanı geçmişse, yağ yakma artar.
"

"Buji kablolarınızı kontrol edin, oksitli ise (üzerinde yeşil lekeler varsa) değiştirin veya en azından profesyonelce temizleyin. Eğer pistonlardan biri buji kablosundaki oksit, yada buji yatağına kaçmış motor yağından, yada aşırı aşınan bir bujiden ötürü ateşleme düzeyi herhangi bir pistonda dahi yetersiz ise, o pistonda tam anlamı ile yanmayan benzin kalır, sıvı haldeki tam yanmamış benzin piston yatağında kalan yağ vasıtası ile kartere sızar ve yağınızı inceltir. Hele ki kalın bir yağ kullanıyorsanız, böyle bir durumda piston içinden yağa benzin emdirme düzeyiniz artar.
"

yukarıda yazdıklarının da teknik olarak açıklamasını yaparsan sevinirim.biraz teknik bilgimiz artmış olur. @RUH
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.961
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #12 : 05 Aralık 2018, 12:35:35 »
Görseli bulamadım ama Alfa Romeo, üretici olarak 2004 yılı itibarı ile T. Spark 16V motorlar için 10W-60 kullanılmasını öneriyor.

Zaman içerisinde kullanılan motor yağlarında değişiklik yapılabiliyor.

Mesela Giulietta'nın Multiair motorlarında önce 10W-40 kullanılırken şu anda 0W-30 kullanılıyor. Kitapçıklarda da 0W-30 yazar. Sanırım ülkere göre değişiklik yapılıyor, çünkü bizim Giulietta'nın kullanım kılavuzunda 10W-40 yazıyor ve ben de ona göre yağ koydurdum.

///////////////

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #13 : 05 Aralık 2018, 14:27:34 »
Görseli bulamadım ama Alfa Romeo, üretici olarak 2004 yılı itibarı ile T. Spark 16V motorlar için 10W-60 kullanılmasını öneriyor.

Zaman içerisinde kullanılan motor yağlarında değişiklik yapılabiliyor.

Mesela Giulietta'nın Multiair motorlarında önce 10W-40 kullanılırken şu anda 0W-30 kullanılıyor. Kitapçıklarda da 0W-30 yazar. Sanırım ülkere göre değişiklik yapılıyor, çünkü bizim Giulietta'nın kullanım kılavuzunda 10W-40 yazıyor ve ben de ona göre yağ koydurdum.

10 değil 5W-40 olması lazım Multiair için. Emisyon tutturmak için Avrupa'da 0W-30'a dönüşmüş ve yakıtı da düşürüyor diyorlar.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.961
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #14 : 05 Aralık 2018, 14:44:38 »
10 değil 5W-40 olması lazım Multiair için. Emisyon tutturmak için Avrupa'da 0W-30'a dönüşmüş ve yakıtı da düşürüyor diyorlar.

Doğru 5W-40. Kendim yazarken de emin olamamıştım birden ama yazmış bulundum.  :yukari-ok:

///////////////

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #15 : 05 Aralık 2018, 15:45:57 »
EURO5 MA 05-40
EURO6 MA 05-30

THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #16 : 05 Aralık 2018, 17:16:20 »
fabrikanın katalog da tavsiye ettiği 10w40 yarı sentetik ,sportif sürüş için tavsiye ettiği 10w60 tam sentetik yağdır.yani ikisi senin dediğin gibi eşdeğer kalitede değil.eşdeğer olmadığı için ,tam sentetik yağ mineral bazlı ya da yarı sentetik yağa göre çok daha iyi koruma sağlar.konumuz bu.kimse burada yarı sentetik ya da mineral bazlı 10w60 yağdan bahsetmedi..mevzuyu iyi anlasaydın " Bu tam sentetik, yarı sentetik karşılaştırmasını da nerenden çıkardın şimdi anlamadım." demezdin.

sen istediğin yağı kullanabilirsin.hatta  yeni yağ bile tasarlayabilirsin. ama kimseye yanlış bilgi verme.

"Eğer kalın yağ kullanırsanız motorunuz bu kalın yağa alışır, piston gömlek arası mesafe zamanla artar ve daha fazla yağ yakmaya başlar"
 
"En önemlisi buji, bujiniz uygun değil veya değişim zamanı geçmişse, yağ yakma artar.
"

"Buji kablolarınızı kontrol edin, oksitli ise (üzerinde yeşil lekeler varsa) değiştirin veya en azından profesyonelce temizleyin. Eğer pistonlardan biri buji kablosundaki oksit, yada buji yatağına kaçmış motor yağından, yada aşırı aşınan bir bujiden ötürü ateşleme düzeyi herhangi bir pistonda dahi yetersiz ise, o pistonda tam anlamı ile yanmayan benzin kalır, sıvı haldeki tam yanmamış benzin piston yatağında kalan yağ vasıtası ile kartere sızar ve yağınızı inceltir. Hele ki kalın bir yağ kullanıyorsanız, böyle bir durumda piston içinden yağa benzin emdirme düzeyiniz artar.
"

yukarıda yazdıklarının da teknik olarak açıklamasını yaparsan sevinirim.biraz teknik bilgimiz artmış olur. @RUH

Şimdi burada sana yağın ilk tekerlek icat edildiği andan itibaren geçirdiği teknolojik gelişmeleri anlatır ve aslında işin senin söylediğin gibi olmadığını net ortaya koyarım lakin o kadar vaktim yok maalesef.

Konumuz her ne kadar yarı sentetik ve sentetik olmasa da senin kuyuya attığın bu taşı çıkarmaya hevesli de bulunmasam, yine de burada bu çok derin konuya yüzeysel de olsa bir özet geçeyim.

Üstte de net ifade ettiğim gibi bu Selenia Racing 10W60 tam sentetik değildir.
Piyasada ilk çıktığı günden beri her ne kadar tam sentetik olarak ifade edilse de işin aslı senin usta ağzı ile bildiğin gibi değil usta.


Dikkat edersen üstte hepsine Sentetik der. Aslında iki yağ da BAZ yağdır. Yani Türkçesi, karışım yağ. Bilimsel adı ile yarı sentetik veya katkılı mineral yağdır. Bu kadar net ifade ediyorum bak hala anlamazsan daha da bir şey demeyeceğim.  :duvar:

1. Söylediğin gibi 10W40 yarı sentetik, 10W60 ise tam sentetik veya üstte pazarlama argümanı olarak söylediği gibi tamamiyle sentetik yağ demek onun %100 Sentetik olduğu anlamına gelmez.

Maalesef tam sentetik ibaresi senin, benim veya üreticinin  fikrine göre belirlenen bir durum değildir.

Normal mineral yağların içerisine değişik katkı maddeleri, değişik oranlarda katılarak, yağın daha yüksek ısı ve basınca dayanması sağlanarak daha teknolojik motorların üretilip piyasaya sürülebilmesine imkan sağlandı. Kullandığımız bir çok binek otomobilin teknolojisine de zamanında Alfa Romeo markasının da öncülük ettiği yarış teknolojileri gelişmeye olanak sağladı. Ve akabinde üretici firmalar yarış otomobillerinde edindikleri bu teknolojiyi de seri üretimli araçlara da uyarladılar. Bu uyarlamanın neticesinde de farklı teknolojiye sahip yağlar ortaya çıktı.

Aslını istersen madeni araç yağı olarak temelde 3 çeşit yağ var diyebiliriz.

Mineral yağ
Yarı Sentetik veya bilinen adı ile katkılı yağ yada sentetik bazlı yağ, bunların hepsi aynı anlama geliyor.
%100 Sentetik esaslı yağ.

Bu %100 Sentetik esaslı yağ ifadesinin veya POE ifadesinin dışında kalanların tamamı aslında katkılı mineral yağdır.

Mineral yağın kaynağı petroldür. Yani petrolün işlenmesi ile elde edilen ürün.

Bu yağlayıcı olarak kullanılan ham madde yani mineral yağ, görüldü ki yağlama olarak yetersiz kalıyor bunun nedeni petrolden elde edilen bu maddenin, ısı dayanımı düşüktür. Ve motorun çabuk aşınmasına neden oluyor. Ancak yarış otomobili geliştirmek için daha yüksek basınç ve ısıya dayanan yağ gerekliydi. Zira artan devir ve mekanik sürtünme kuvvetleri bu ihtiyacı doğurdu. Günümüzde hali hazırda düşük devirle çalışan motorlarda 100% mineral yağın kullanılma ana nedeni de bu fizik kuralı ile ilişkilidir. Zira açığa çıkan ısı düşük olduğu için yüksek devire dayanan sentetik esaslı yağ maliyetli ve gereksiz olmaktadır.

Akabinde laboratuvar ortamında Polialfaolefin, Poliesterler ve Alkali olan farklı kimyasallar geliştirdiler. Bu kimyasallar bizim bildiğimiz mineral yağlardan daha fazla yağlayıcı özelliğe sahipti, üstelik çok yüksek ısı dayanımları vardı, ancak üretim maliyeti çok yüksekti. O nedenle bir yarış otomobili için bu maddeyi saf halde yağ olarak kullanmak mantıklı olabilirdi. Lakin bu kimyasalı halka pazarlamak mümkün değildi, çünkü üretimi meşakkatli ve pahalıydı.

O nedenle üreticiler şunu fark ettiler, bu kimyasalları normal bildiğimiz mineral yağ içine belli oranlarda ekleyince, mineral yağın ısı ve basınç dayanımını artırdıklarını keşfettiler.

Günümüzde bu katkı maddeleri o kadar çeşitlendi ki, motorun içindeki kurumu temizleyen, korozyon ve aşınmaya ekstra koruma sağlayan bir sürü farklı yapıya sahip kimyasallar geliştirildi.

Hatta artık iş iyice abartılıp yağdan ayrı olarak, koruyucu veya yakıt tasarrufuna yönelik katkılar ayrıca satılır oldu. Bu motor katkısı olarak satılan ürünlerin tamamı bu şekildir.

Üreticiler bu yeni buldukları şeyi ticarete dökmekte hiç de geri kalmadı. Ve kendi aralarında bir rekabete de girdiler. Akabinde bu yarı sentetik olan ve katkılı olan yağlara Tam sentetik, sentetik, tamamıyla sentetik, Full sentetik, komple sentetik, Sentetik oğlu Sentetik,  :D :D :D gibi ifadeler ile pazarlamaya başladılar.

Ancak ucu kaçan bu işe bir standart getirtilip, yağların içindeki katkı oranlarına göre gruplanmasını sağlayan bir standartta bağladılar.

Sonuç olarak madeni yağlarda ki gurup standarttı şu şekildir.



Kaynak: http://www.turktay.com/sunumlar/J%C3%9CL%C4%B0DE%20K%C3%96RO%C4%9ELU%20-%206.%20T%C3%9CRKTAY%202015.pdf

İşte bu yağlara BAZ yağ denilmektedir. Ve günümüz piyasasındaki madeni motor yağlarının neredeyse %95 den fazlası mineral ve BAZ yağdır.

1. Grup, 2. Grup, 3. Grup ve 5. Grup yağlar sentetik esaslı (katkılı) yağlardır. Bir tek 4. Grup yağlar POA yani %100 Sentetik yağdır.



Kaynak: https://www.tobb.org.tr/SanayiMudurlugu/Documents/KapasiteKriterleri/grup3543.pdf

Dikkat ettiysen üstteki tabloda Grup 4 den düşük olan sınıflarda bir viskozite endeksi denen değer var. Aslında yağın katalog verisine bakarak o yağın hangi gurupta olduğunu anlamak da mümkündür bu değerle. Mineral yağ ile karıştırılan tüm karışım yağların kükürt içerdiğini de ayrıca belirtmek isterim.

Şu temel sentetik esas maddelere gel bir göz atalım nelermiş;



Kaynak: http://www.kmo.org.tr/resimler/ekler/7f0d795528ae7c7_ek.pdf?tipi=4&turu=R&sube=0

Bu maddeler günümüzde çok çeşitlendi ve gelişti ancak temelde birçok üretici tarafından kullanılan genel sentetik malzemeler bunlar.

Bunların içinde POA nın ayır bir yeri vardır.

POA %100 sentetik olan bir yağlama malzemesidir, bak dikkat ettiysen yağ demedim, yağlama malzemesi, arada çılgın fark var, anlarsan tabi. Ve yüksek ısı dayanıma sahip olup, yüksek basınca dayanır. Zamanın o klasik Alfa Romeo yarışlarında Sentetik ad ile satılan ama esasında Sentetik katkılı Selenia Racing 10W60 %100 sentetik olan bir yağ değildir.

Artık günümüz standartlarında bir tek POA olan yağlayıcılara %100 Sentetik yağ denmektedir.

Senin, çırakken ustandan öğrendiğin bilgi ile, kitaptan okuyarak öğrenilen bilgi arasında fark olduğunu belirtmek isterim. Zamanında Selenia Racing 10W60 motor yarışları için kullanılıyor ve o zamana göre üstün performans sağlıyor olabilir. Ancak o zamanlar pazarlama argümanı olarak Tam Sentetik adı ile veya Sentetik adı ile piyasaya sürülmüş bu bu yağ, günümüzün bilimsel standartları doğrultusunda maalesef %100 Sentetik kabul edilmez. Be bu yağ aynen 10W40 ile aynı karakteristiğe sahip yağdır. Yani ikisi de Sentetik karışımlı mineral yağdır usta.

Şimdi iki yağın datasını bir karşılaştıralım. Bakalım övdüğün bu yağ ne kadar iyi,



Şimdi Sol taraftaki Selenia SAE 10W-40, Sağ taraftaki ise senin meşhur, her derde deva olup, ilaç niyetine beline, dizlerine dahi sürebilecek olduğun romatizmalarını iyileştirecek Selenia Racing SAE 10W-60 dır.  :D :D :D

Dikkat ettiysen birinin ısı dayanımı 220 derece diğerinin ise 230, ikisi arasında sadece 10 derece fark var.  :haydi:

TBN değeri de arasında sadece 1,6 lık fark var. Bu TBN yi de esaslıca bir araştır derim buradan bunu anlatmam çok uzun olur.

Sadece viskozite farkı çok yüksek. Bu da beklenen bir şey, biri 40 numara yağ, diğeri 60 numara, elbette arada kalınlık farkı olacak.

Motoru koruyan senin çırakken ustandan öğrendiğin gibi değil usta, yağda kalınlık faktörü motoru korumaz usta. Veya 10W60 Tam sentetik yağ da değildir usta. Daha kalın yağ daha iyi korur anlamına da gelmez USTA  :D :D :D

Motoru koruyan özellik yağdaki yağlama faktörüdür. Peki bu yağlayıcılık özelliği neye göre değişir.

Tabi ki ISI

Isı arttıkça yağın yağlayıcılık özelliği azalır. O nedenle yağda en önemli faktör ısı dayanımıdır. Hatta ısıyı, yağın maksimum dayanabildiği düzeyin üzerine çıkar, sonuç yağ yanar ve yağ özelliği kaybolur.

Dikkat ettiysen, ikisinin de viskozite endeksi 150 dir. Yani senin anlayacağın ikisi de aynı yağ, sadece birine daha fazla ve farklı karışım katıp biraz kalınlaştırmışlar o kadar.  :lol:

Aslında her iki yağ da Grup 3 sınıfına giren yarı sentetik katkılı yağdır. O nedenle adam pazarlama argümanı olarak katalogda her ikisi için de Sentetik kelimesini kullanır. Ama bu 10W60 %100 Sentetik de değildir senin dediğin gibi.

O nedenle Spor otomobillerin yağı çok özeldir. Bunlar POE bazlı ve günümüz standartlarına göre %100 sentetik kabul edilen yağlardır.

O nedenle bir Bugatti Veyron'un sadece yağ değişimi 100 Bin TL yapar.  :rock:

Kaynak: http://www.milliyet.com.tr/bugatti-veyron-un-sadece-yag-otomobil-2709582/

2. Bu eşdeğer kaliteyi de nereden çıkardın. Ben aynı yapıda eşdeğer veya eşdeğer dedim. Kalite malite demedim. Söylemediğim şeyleri, söylemişim gibi deme. Her şey ortada önce yazdığımı oku ve anla.

Kalite ayrı bir olgudur. Ben burada eşdeğer derken, İkisinin de Grup 3 sınıfı içinde yer alan bir biri ile aynı yapısal sisteme sahip ürün demek istedim. Kaliteyi sen uydurmuşsun usta.

O nedenle ben araştırdım ve SAE sınıfındaki 10W40 ile 10W60 arasındaki ısı tablosunu bulup buraya ekledim. Söylediğim her şeyde kaynak gösteriyorum. Oysa sen bir taş atıyorsun, kaynağı yok, farklı konuları konuya ekleyip duruyorsun. Önce okuyup anlasan hiç sorun değil ama yanlış ve hatalı şeylerle millete ustalık taslıyorsun.

Arkadaşın sorduğu neydi, cevap nereye geldi. Biraz daha zorlasan elmamı daha iyi, armut mu diye konuyu bağlayacaksın.

işin özü konun başında dediğim gibi, 10W60 bir tek sportif kullanım içindir. Eğer arabayı sürekli 4k devir üzerinde sürmüyorsan, veya devirsever arkadaşımın dediği İstanbul, Ankara asasındaki bu fanteziyi gerçekleştirmeyeceksen, 10W60 gereksiz bir yağdır. Motora yararı da olmaz, sakin sürüş için zamanla 10W40 a nazaran zararı bile olur.

3. Piston gömlek arası mesafe, buji kablosu, yağın benzin emmesi falan, yazdığım metinden kestiğin bu şeyleri her ne kadar idrak edecek kapasiteye haiz olsam da,  bunu sana aktaracak kapasitede değilim maalesef usta. Sen en iyisi bir okuyuver. :kahve:

Saygılarımla
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.961
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #17 : 05 Aralık 2018, 17:28:00 »
Madem yağ konusunda bu kadar bilgili arkadaşlar var, o zaman bizim Alfisti Turkey Motor Yağı Teknik Rehberi'ni biraz daha geliştirelim. Ama somut bilgiler olmalı, kendini geliştirmeyip ezber iş yapan "boşverci" usta bilgileri değil.

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfisti-turkey-motor-yagi-teknik-rehberi/
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2018, 17:34:19 Gönderen: agucba »

///////////////

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 430
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #18 : 05 Aralık 2018, 17:40:26 »
EURO5 MA 05-40
EURO6 MA 05-30

Euro6 MultiAir için önerilen yağ ACEA-C2 0W-30'dur.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #19 : 05 Aralık 2018, 17:43:11 »
 :yukari-ok:
Euro6 MultiAir için önerilen yağ ACEA-C2 0W-30'dur.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.961
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #20 : 06 Aralık 2018, 07:56:46 »


Görseli bulamadım ama Alfa Romeo, üretici olarak 2004 yılı itibarı ile T. Spark 16V motorlar için 10W-60 kullanılmasını öneriyor.

Zaman içerisinde kullanılan motor yağlarında değişiklik yapılabiliyor.


Kendi yazdığıma ilave edeyim. Görseli buldum;




Tapatalk Bericht


///////////////

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #21 : 06 Aralık 2018, 13:59:14 »
@RUH  zahmet edip yazmışsın fakat konumuz sentetik yağ nedir, tam sentetik nedir,yarı sentetik nedir değil ki.mevzu katalogda belirtilen 10w60 'ın  yine katalogda belirtilen 10w40 dan daha iyi koruma ve yağlama sağlayacağı.o nedenle yukarıdaki bilgilerin pratikte çok faydası yok.sportif sürüşten kasıt sadece otobana çıkıp dip gaz araba sürmek değildir.günlük kullanımda,şehir içinde de gaz pedalına sert basarsın,yüksek devirde vites değiştirirsin,hızlı kalkarsın,fırsat bulursan yüksek devir çevirirsin.bunlar da katalogda bahsedilen sportif kullanıma girer ve esas bu durumlarda yağın iyi koruma ve yağlama yapması istenir.racing 10w60 da bu işi karşılar.

isteyen istediği yağı kullanır. araç onun,motor onun.ama yine tekrarlıyorum burada yanlış bilgi paylaşılmasına da karşı çıkarım,itiraz ederim.

ayrıca burada kimse, kimseye de bir şey ispat etmek durumunda değil.bir konu hakkında bilgili olman ,paylaşımlarında ukalaca ve küçümseyici bir tavır takınma hakkını ne sana ne de başka birine verir.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #22 : 10 Aralık 2018, 10:18:23 »

Kendi yazdığıma ilave edeyim. Görseli buldum;




Tapatalk Bericht

Paylaşım için teşekkürler, faydalı ve önemli bir belge. Üreticiler elbette zaman içinde bir çok konuda olduğu gibi motor yağı için güncellemeye gidebilir.

Ancak burada BulutKAYA arkadaşımızın belirttiği 1.6 TS motor için 10W60 motor yağ kullanmasını belirtmesine istinaden gelişen bir konu idi.

Gönderdiğiniz belgede 1.6TS motor için bir güncellemeden söz etmiyor. 1.8 için de yine 10W40 ı önermektedir. 2.0 ve üzeri için 10W60 konusunda bir güncellemeye gitmiş.

Ancak 2.0 üzerinde 10W60 güncelleme yapması ve 1.8 için 10W40 ı hali hazırda tavsiye etmesine rağmen 1.6 için 10W60 kullanın demesi mümkün değildir.

Konunun öncesinde de açıkladığım gibi, 1.6 motor için 10W60 çok kalın bir yağdır ve zaman içinde 10W40 a göre motora daha fazla zararı dokunur.

Paylaşım için tekrar teşekkürler.

Saygılarımla
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

RUH

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #23 : 10 Aralık 2018, 10:20:53 »
@RUH  zahmet edip yazmışsın fakat konumuz sentetik yağ nedir, tam sentetik nedir,yarı sentetik nedir değil ki.mevzu katalogda belirtilen 10w60 'ın  yine katalogda belirtilen 10w40 dan daha iyi koruma ve yağlama sağlayacağı.o nedenle yukarıdaki bilgilerin pratikte çok faydası yok.sportif sürüşten kasıt sadece otobana çıkıp dip gaz araba sürmek değildir.günlük kullanımda,şehir içinde de gaz pedalına sert basarsın,yüksek devirde vites değiştirirsin,hızlı kalkarsın,fırsat bulursan yüksek devir çevirirsin.bunlar da katalogda bahsedilen sportif kullanıma girer ve esas bu durumlarda yağın iyi koruma ve yağlama yapması istenir.racing 10w60 da bu işi karşılar.

isteyen istediği yağı kullanır. araç onun,motor onun.ama yine tekrarlıyorum burada yanlış bilgi paylaşılmasına da karşı çıkarım,itiraz ederim.

ayrıca burada kimse, kimseye de bir şey ispat etmek durumunda değil.bir konu hakkında bilgili olman ,paylaşımlarında ukalaca ve küçümseyici bir tavır takınma hakkını ne sana ne de başka birine verir.

Sana diyecek bir şeyim yok artık, he he usta he heee...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

BulutKAYA

  • Membro
  • İleti: 130
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 1.6TS yağ eksiltme
« #24 : 10 Aralık 2018, 11:50:47 »
problemim hakkında yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim. herkes bildiği kadarıyla yazmış cok teşekkürler tekrardan. :alfisti:
156 1.6 TS(2016-2017)
Opel Astra J 1.4T (2017-2018)
Ww Polo 16.TDİ(2017-2019)
156 1.6 TS (2018-...)
Honda Civic FB7(2019-...)

Bulut Kaya

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
31 Yanıt
2034 Gösterim
Son İleti 26 Kasım 2007, 18:02:03
Gönderen: n/a
251 Yanıt
14410 Gösterim
Son İleti 28 Eylül 2016, 15:18:47
Gönderen: ediss10
32 Yanıt
4039 Gösterim
Son İleti 09 Ocak 2013, 12:10:20
Gönderen: Sportivo
96 Yanıt
7367 Gösterim
Son İleti 18 Şubat 2013, 22:04:00
Gönderen: blackeyekenan
2 Yanıt
1131 Gösterim
Son İleti 28 Temmuz 2016, 12:30:09
Gönderen: admin

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal