Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Üyelerimiz ve Alfa Romeo'ları => Konuyu başlatan: DcD-Semih - 25 Aralık 2023, 12:57:29

Başlık: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 25 Aralık 2023, 12:57:29
Selamlar, saygılar ve sevgiler.

Yıllarca çeşitli 156'ları eskittikten sonra modern zamanların bir Alfa'sına geçmiş bulundum, aslında en azından multiair ve cam tavan şartım vardı ancak boyasız hatasız bir şey bulunca kaçırmak istemedim pek :)

2 ay kadar oldu alalı, şimdilik ufak çaplı bir chiptuning, baskı seti ve salıncaklar gibi ilk mekanik işlemlerini yaptım, bir iki tane kapı açıp vurma izi vardı boyasız göçükle de onları düzelttim, şimdilik başlangıç olsun zamanla istediğim hal ve kondisyona yükseltmeye çalışıcam.

Bu arabaların yabancısı olarak sormak istediğim tek bir şey var sadece, bildiğim kadarıyla 120hp olanların turbo basınç göstergesi sonuna kadar çıkmıyor, bir iki video izledim bunu destekler şekilde, ancak ne kadar çıkmıyor hangi seviyede kalıyor bu muamma biraz, benim tam %50'ye ulaşıp orda kalıyor daha üstüne çıktığını hiç görmedim, basınç kaybı ibaresi midir bu ?



(https://i.hizliresim.com/n4ic30g.jpg) (https://hizliresim.com/n4ic30g)

(https://i.hizliresim.com/elzrlm9.jpg) (https://hizliresim.com/elzrlm9)

(https://i.hizliresim.com/dmobt40.jpg) (https://hizliresim.com/dmobt40)

(https://i.hizliresim.com/s4h4sus.jpg) (https://hizliresim.com/s4h4sus)

(https://i.hizliresim.com/4maazme.jpg) (https://hizliresim.com/4maazme)




Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: stan - 25 Aralık 2023, 13:11:38
Hayırlı olsun yeni aracınız.

T-jet'lerde kullanılan ihi marka VL3x serisi turbolarda manifold çatlaması bilindik bir sorundur. Turbo üzerinde egzozu söküp, turbonun egzoz tarafına bakın. Eğer aşağıdaki fotodaki gibi bir çatlak var ise, basınç kaybının ana sebebi odur.

(https://i.hizliresim.com/16lzJ1.jpg)
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 25 Aralık 2023, 14:00:31
You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun yeni aracınız.

T-jet'lerde kullanılan ihi marka VL3x serisi turbolarda manifold çatlaması bilindik bir sorundur. Turbo üzerinde egzozu söküp, turbonun egzoz tarafına bakın. Eğer aşağıdaki fotodaki gibi bir çatlak var ise, basınç kaybının ana sebebi odur.

(https://i.hizliresim.com/16lzJ1.jpg)
Teşekkür ederim hocam, eklemeyi unuttuğum durum şu yanlız, en ufak çekiş kaybı mevcut değil ve ıslık sesi benzeri hiçbir şey yok, chip tuning öncesi 118bg chip sonrası da 142bg elde edildi dyno üzerinde, çok yüklenmeden yaptığım denemelerde 8.5sn civarı 0 100 hızlanması mevcut, netliği yok değerlerin tabiki ama güç kaybı da görünmüyor. Asıl öğrenmek istediğim öncelikle t-jet'lerde ki turbo göstergesi davranışı. Dediğim gibi bir kaç video izledim milletin 0 100 denemesi yaparken paylaştıklarından; çok benzer duruyor ancak emin olamadım yine.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: murat_016 - 25 Aralık 2023, 14:27:10
hayırlı olsun obd bağlı turbonun değerleri görebilirsiniz aslında,bende punto tjet stg2 vl36lı bu çatlakla 40.000 km yaptım göstergedeki basınç göstergesi hep fullde idi tabii düştüğüde oluyorduda ortalarda kaldığını görmemiştim hiç
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 25 Aralık 2023, 14:37:14
You are not allowed to view links. Register or Login
hayırlı olsun obd bağlı turbonun değerleri görebilirsiniz aslında,bende punto tjet stg2 vl36lı bu çatlakla 40.000 km yaptım göstergedeki basınç göstergesi hep fullde idi tabii düştüğüde oluyorduda ortalarda kaldığını görmemiştim hiç
Doğru aslında en mantıklısı obd'den bağlayıp bir turlayayım, peak ve continues nedir değerleri vl37'nin acaba ?

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: radar54 - 25 Aralık 2023, 15:24:12
Hayırlı olsun Semih  :nazar: :nazar: :nazar:
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: murat_016 - 25 Aralık 2023, 15:41:12
You are not allowed to view links. Register or Login
Doğru aslında en mantıklısı obd'den bağlayıp bir turlayayım, peak ve continues nedir değerleri vl37'nin acaba ?

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

stock olarak cont : 0.7,
devir sonu 0.3
peakte galiba 1.0'di böyle hatırlıyorum vl37 için

ha bu arada hayırlı olsun :nazar:
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 25 Aralık 2023, 16:02:08
@radar54 Çok sağol abi :)

@murat_016 Tekrar sağol hocam, bi deneyelim bakalım. Çok cahil hissediyorum kendimi seneler sonra atmosferiği bırakınca, twinspark'ın kokusundan teşhisimi koyuyordum :)

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: murat_016 - 25 Aralık 2023, 18:11:16
benimde son aracım turbo olarak punto tjetti,aynı makine zaten çoğu şeyini yapa yapa tecrübe etmiştim :)
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: Testarossa - 25 Aralık 2023, 19:01:12
Hayırlı olsun,bir 156 neferini daha modern alfalara kaybettik  :-X  :alfisti:
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 25 Aralık 2023, 20:40:09
You are not allowed to view links. Register or Login
Hayırlı olsun,bir 156 neferini daha modern alfalara kaybettik  :-X  :alfisti:
Malesef hocam, çocuk artık 10 aylık olmuştu, ilk derdim isofix idi, daha sonrasında biraz daha güncel, güvenli ve yürütmesi makul bir araba gerekli oldu. Bütçem dahilinde artık başka markalara yönelebilirdim ama elim gitmedi işte olacaksa yine Alfa olsun dedim .

Kesinlikle bir 156 değil hissettirdikleri açısından, hele ki bendeki gibi 2.0 mk2 olunca satılacak bir araba değildi ancak ne olursa olsun yaşlandığını hissettiriyor artık en iyi 156 bile, onun dışında yaş 30 oldu abi öncelikler ve ihtiyaçlar değişiyor, gün geçtikçe ısınıyorum şuan diyelim Giulietta'ya, doğru düzgün vakit geçirememiştim bu arabalarla hiç, zamanla istediğim hale getirirsem daha çok severim heralde. :)

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: Testarossa - 25 Aralık 2023, 21:20:44
You are not allowed to view links. Register or Login
Malesef hocam, çocuk artık 10 aylık olmuştu, ilk derdim isofix idi, daha sonrasında biraz daha güncel, güvenli ve yürütmesi makul bir araba gerekli oldu. Bütçem dahilinde artık başka markalara yönelebilirdim ama elim gitmedi işte olacaksa yine Alfa olsun dedim .

Kesinlikle bir 156 değil hissettirdikleri açısından, hele ki bendeki gibi 2.0 mk2 olunca satılacak bir araba değildi ancak ne olursa olsun yaşlandığını hissettiriyor artık en iyi 156 bile, onun dışında yaş 30 oldu abi öncelikler ve ihtiyaçlar değişiyor, gün geçtikçe ısınıyorum şuan diyelim Giulietta'ya, doğru düzgün vakit geçirememiştim bu arabalarla hiç, zamanla istediğim hale getirirsem daha çok severim heralde. :)

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bende geçmek istiyordum yeni bir alfaya,geçemedim :D Şuan Mito takası var gündemimde ama kararsızım .Mutlu etmeyecek beni muhtemelen 156'nın hatta mk1 156'nın emme sesi olmalı hayatımda.
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: coyote - 26 Aralık 2023, 08:34:23
You are not allowed to view links. Register or Login, hayırlı olsun. 156 gerçekten özlenecek bir otomobil. Keşke Alfa Romeo'da, makul fiyatlara alınabilecek daha genç bir muadili olsaydı.
Bir de gereksiz bilgi, Üsküdar-Çekmeköy metrosunu yaparken, 3 yıl boyunca ofisim, Giu'nun bulunduğu yerin tam karşısındaydı :)

You are not allowed to view links. Register or Login, 12 yılın sonunda 156 defterini kapatmaya bu sefer kesin olarak karar verdik. 156'dan vazgeçemezsen ve Mito'nun sahibi mk1 ile takas düşünürse haberleşiriz. Senin talip olduğun Alfa her halükarda düzgündür.
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: agucba - 26 Aralık 2023, 14:40:58
118 BG'den 142 BG'ye çıkmak ciddi bir artış anlamına geliyor.
Bunu yaparken muhtemelen hava soğutucuya da büyütmüşsünüzdür, değil mi?

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 26 Aralık 2023, 14:53:21
@coyote Malesef öyle abi, bir iki tane 159'a göz koydum önce 156'yı ilk ilana koyduğumda ancak hem dizel herhangi bir arabaya katlanamıyorum, benzinlileri ise bir türlü istediğim gibi değil. Giulietta'ya çok uyumlu olmasına rağmen lpg takmıcam mesela ama elimin altında bu seçeneğin her daim olmasını istiyorum bir yandan, 159'da buda mümkün olmayacaktı ve o tüketimleri kesinlikle o benzinli motorlar haketmiyor. Bir de 156'dan sonra asıl derdim artık herhangi bir arabanın yürür aksamı ile gerçekten uğraşmak istemiyorum. 6 ayda bir salıncak değiştirmekten sürekli bir şeyleri değiştirdiğim halde takırtı gıcırtılardan bıkmıştım, 159'un bu konuda da yüzümü güldüreceğini çok düşünmüyorum, bu sebeplerin hepsini sayarsak Giulietta kendi adıma çok daha mantıklı kaldı o yüzden. Çocuk olmasa hiç bulaşmazdım ama dediğim gibi öncelikler değişti :)


M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: radar54 - 26 Aralık 2023, 15:29:25
159 ve 156 yı aynı yollarda kullanan biri olarak söylemeden geçemiyorum takırtı gıcırtı konusunda 159 baya baya üst sınıf. Aynı yolları 18lik jant+eibach yay kombini ile dolaşıyorum, 16lık crossclimate+orijinal yay dan daha konforlu ve sessiz. Rosso nun üstündeki 18lik Momo lastikler ki hoşuma gitmediler crossclimate kadar sessiz geliyor. Tabi izolasyon bu konuda baya destekçi. Tek eksi dizel sesi ancak onu da 185hp+verdiği tork hissi her türlü bastırıyor. Açık hava filtresi de var bu arada üst devirlerde emiş sesi fena değil  :yukari-ok:

Giu eşim bi ara çok bastırmıştı alalım diye ama nedense 147 kadar hoşuma giden bir hatchback değil. Hele bizde 2 oğlan varken Giu bile yetersiz kalacağına eminim. Öncelikler çok değişiyor seni çok iyi anlıyorum You are not allowed to view links. Register or Login Allah sağlık, sıhhat uzun ömürler versin  :nazar:
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 27 Aralık 2023, 10:45:34
@agucba Üstad onu yapmadım işte, zaten hiç aklımda olmayan bir uygulamaydı, farklı tanıdıklardan sponsor olan bilindik ama benim pek sevmediğim bir yer yaptı uygulamayı, dediğim gibi çok aklımda olan bir iş değildi ilk etapta. Onun dışında ne öncesindeki ne de sonrası alınan güç değerlerinin doğru olduğunu düşünmüyorum zaten, en basiti ilk alınan 118bg değeri bujiler ve bakım öncesiydi, çıkan bujilerle arabanın yürümesi bile imkansızdı normalde. Her halükarda 20 küsür beygir eklenmedi yani araca, önümüzdeki ay Sportivo ziyareti yapıp tüm emme hattı ile bu yazılım işine el atıcam tekrar, ya orjinale dönülecek ya da yapmışken bir iki ufak çıtır uygulama ile halk arasında stage1 denen seviyede güvenli tutulacak. Önce aşırı beslemeli bir motoru iyice tanımam lazım dediğim gibi çok cahilim şuan :)

@radar54 Abi çok haklısın ama bahsettiğim takırtı gacırtı meselesi konfor seviyesinden bağımsız olan yürür aksamın ömrü ile alakalı, malesef ki benim için bir arabada en önemli şey yürür aksamının kusursuz olması, bu takıntı seviyesiyle de özellikle 156 yürütmek aşağı yukarı 10 senedir beni yordu bu anlamda, en ufacık bir ses bile çok canımı sıkıyor, toplam da 4 156'da geçen gün hesapladım üst alt karışık olmak kaydı ile 13 tane salıncak almışım bu güne kadar :) Yoksa 159'un 156'dan çok daha rafine hissettirdiği aşikar.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: YasinC - 31 Aralık 2023, 18:48:13
Güzel günlerde kazadan beladan uzak sürün   :nazar:  :)
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 02 Ocak 2024, 19:10:01
@YasinC Sağol hocam teşekkür ederim :)

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 10 Temmuz 2024, 21:56:30
Forumda hazır teknik yardım bölümüne konu açmışken aracımın konusunu da güncellemek istedim, ufak tefek sıkıntılar haricinde aramız şimdilik iyi gidiyor, yazlıklara geçerken jant değişiminden sonra gözüme daha sevimli gelmeye başladı :)

(https://i.hizliresim.com/15tbj52.jpg) (https://hizliresim.com/15tbj52)

(https://i.hizliresim.com/2ymyk27.jpg) (https://hizliresim.com/2ymyk27)

(https://i.hizliresim.com/ne86577.jpg) (https://hizliresim.com/ne86577)

(https://i.hizliresim.com/gmey124.jpg) (https://hizliresim.com/gmey124)
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: FB10ur - 11 Temmuz 2024, 16:55:19
Semih Senin başlık açtığını görünce yine nasıl bir 156 buldu acaba dedim :)
Hayırlı olsun kardeşim kazasız belasız keyifli sürüşler  :nazar:
Başlık: Ynt: 2012 Giulietta 1.4 TB - 16LBB07
Gönderen: DcD-Semih - 11 Temmuz 2024, 18:11:47
Teşekkür ederim abi, 5 adet 156'dan sonra malesef 156 macerası bitti :)

22101316I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi